ادامه گلوله باران مناطق مرزی هند /فرار ۲۵ هزار روستایی از مناطق مرزی

دهلی نو-ایرنا- بیش از ۲۵ هزار نفر از روستائیان ساکن مناطق مرزی در جامو ،سامبا و پونج در شمال هند با ادامه گلوله باران مرزبانان پاکستانی این مناطق را به سوی مکان های امن ترک کرده اند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بسیاری از مدارس،ادارات دولتی و معابد با کمک داوطلبان برای اسکان موقت روستائیان آماده شده است.
یک افسر پلیس که خواست نامش ذکر نشود گفت که تاکنون ساکنان ۱۶۷ روستای مرزی در شمال هند به مناطق دیگر منتقل شده اند.
‘پاوان کوتوال’ یک مقام ارشد محلی جامو،مهاجرت روستائیان به دیگر مناطق را موقتی دانست و تصریح کرد تعدادی از روستائیان روزها این مناطق را ترک و شب ها به روستاهای خود بر می گردند.
وی افزود:حدود ۳۰۰ مدرسه در نزدیکی مناطق مرزی به عنوان اقدام احتیاطی بسته شده است .
‘سمیران دیپ سینگ’ معاون فرماندار جامو با بیان اینکه این مدارس به عنوان اقدام احتیاطی بسته شده تصریح کرد این مدارس در خطر اصابت خمپاره قرار دارند.
براساس گزارش مرزبانی هند،پاکستان در دو هفته گذشته ۶۷ بار توافق آتش بس بین دو کشور را نقض کرده است.
هند و پاکستان پس از امضای توافق آتش بس در سال ۲۰۰۳ تاکنون بارها یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده اند.
تنش بین هند و پاکستان پس از حمله شبه نظامیان در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) به پایگاه نظامی اوری در شمال کشمیر که منجر به کشته شدن ۱۹سرباز هندی شد، افزایش یافته است .
هند با متهم کردن ارتش پاکستان به دست داشتن در این حمله ،دست به حمله ای محدود به پایگاه شبه نظامیان در داخل پاکستان زد که بر اثر ان تعدادی از شبه نظامیان و نیروهای نظامی پاکستان کشته شدند.
کشمیر یکی از مهمترین دلایل تنش بین هند و پاکستان در بیش از ۶۰ سال گذشته بوده است به گونه ای دو کشور هسته ای تاکنون دو بار بایکدیگر برسر این منطقه وارد جنگ شده اند.
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در پاکستان قرار دارد .هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناطق دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون بوده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*