اخبار سیاسی

گفته می شود معاون پارلمانی دولت دهم درباره توصیه رهبر انقلاب به احمدی نژاد مبنی بر عدم حضور در رقابت های انتخاباتی سال ۹۶ با تاکید بر اینکه رهبری از این توصیه ها به آقای هاشمی نیز داشته اند، اظهار کرد: در نظام ما قحط الرجال نیست، که همواره روسای جمهور تکرار شوند. جامعه ما، جامعه انقلابی است و ظرفیت های نهفته ای در آن وجود دارد و همواره چهره های جدید می توانند در آن بروز و ظهور کنند.میرتاج الدینی با بیان اینکه نباید همه چیز را در ظرفیت های گذشته متوقف کنیم ادامه داد: توصیه به عدم حضور احمدی نژاد، تصمیم و هدایت حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود که موضوعش نیز تمام شده است.

 

شروع گلایه های اصلاح طلبان از روحانی

رسول منتجب نیا گفت: اصلاح‌طلبان و آقای روحانی باید در زمینه انتصابات در دولت آینده مذاکره کنند. این خلاف رویه است که جریان اصلاحات به صورت کامل از آقای روحانی حمایت کنند اما ایشان پس از اینکه به پیروزی رسیدند به هر شکل که تمایل داشتند در زمینه انتصابات عمل کنند و از هر تفکر و جریانی که خود تشخیص دادند در دولت آینده استفاده کنند.

مشکل ریگی حل شد اما مشکل پدیده حل نمی شود؟

کواکبیان اظهار کرد: درست است که مشکل پدیده در این دولت به وجود نیامده اما براساس آمار در این دولت مغازه‌هایی در مشهد تابلو زدند که ما سهام می پذیریم و یا بالای ۵۰ درصد سهام در ابتدای این دولت فروخته شده است.وی افزود: وزیر کشور باید به استاندار می گفت که یک ماه فرصت دارد تا مساله را جمع کند. ما مشکل پدیده را حل نکردیم، مسائل میزان، ثامن‌الحجج و پردیسبان هم یکی پس از دیگری با این مشکل مواجه شدند.وی همچنین بیان کرد: آن کنسرسیوم که قرار بود از چند بانک تشکیل شود فکر می کنم بتواند با هیات مدیره جدید این مساله را حل کند. ما وقتی ریگی را در آسمان و از هواپیما به زمین می کشانیم چرا می گویید این مشکل به سادگی حل نمی شود. سیستم نظامی و موشکی ما تا این اندازه قدرتمند است اما اگر این مسائل را حل نکنیم کارآمدی نظام زیر سوال می رود.

 گفته می شود نوه امام خمینی(ره) گفته سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برنامه‌ای ندارد.نعیمه اشراقی نوه امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی در مورد احتمال نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، گفت: نظر اجماعی ما برای انتخابات ۹۶، حسن روحانی است.وی افزود: سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برنامه‌ای نداشته و همه اصلاح‌طلبان، نظر اجماعی نسبت به حسن روحانی دارند.

عابربانک گزینه جایگزینی پورحیدری در استقلال

درحالی که مسعود سلطانی فر اعلام کرده که دو هفته زمان نیاز دارد تا جانشین منصور پورحیدری را انتخاب کند اما گمانه زنی ها در مورد جانشین پورحیدری هر روز بیشتر از قبل می شود.در جدیدترین شایعه ای که در این خصوص پخش شده گفته می شود که علی انصاری ملقب به عابربانک آبی ها یک قدم تا هیات مدیره استقلال فاصله دارد.این در حالیست که سلطانی فر تصمیم دارد به جای پورحیدری یک فرد فنی را جایگزین پورحیدری کند و از سویی اعلام کرده هر فردی را به عنوان جانشین مرحوم پورحیدری در نظر بگیرد ابتدا نهادهای نظارتی باید در مورد این فرد استعلام های لازم را بدهند. با شرایطی که وزیر جدید ورزش گذاشته بعید به نظر می رسد پروسه انتخاب جایگزین پورحیدری به این زودی ها به نتیجه برسد.

 

علت خوشحالی برخی از پیروزی ترامپ

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده سابق مجلس در خصوص خوشحالی برخی جریان های اصولگرا از این پیروزی نیز تاکید کرد: اگر در ایران هم برخی خوشحالند برای این است که آن اقتدار و شکوهی که آمریکایی ها نشان می دادند واقعیت ندارد و آمریکا آن توان و ابرقدرتی ای که قبلا مدعی آن بود را از دست داده و خوشحالی آنها به این معناست . عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص به کاربردن ادبیات مشابه ادبیات مروبوط به انتخابات سال ۸۸ ایران و نسبت دادن عناوینی نظیر کودتای رنگین به اتفاقات اخیر آمریکا نیز گفت: من فکر نمیکنم کودتایی در آمریکا در حال وقوع است بلکه معتقدم نظام امپریالیستی از درون پوسیده و این درون الان آشکار شده است. مردم احساس کردند دو حزب اختیار آنها را گرفته اند و بیشترین شعار آنها این است که مردم باید رئیس جمهور را انتخاب کنند نه احزاب . من باور ندارم این جریان از سوی کسی مدیریت شود بلکه این مردم که مدتها اختیاری نداشته اند امروز متوجه شدند پس پرده با آزادی آنها سازگاری ندارد. از این رو مردم دنبال تصمیم گیری از سوی خودشانند نه از سوی احزاب.

گزارش لاریجانی از ماجرای سرقت علمی

معاون آموزش وزارت بهداشت از نتیجه بررسی سرقت علمی ظرف ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: از میان ۴ نفری که تخلف بارزی داشته اند یک نفر ۲۰ تخلف، نفر دیگری ۱۲ تخلف داشته اند و در نهایت این ۴ نفر با حیثیت کشور بازی کردند. دکتر باقر لاریجانی در جلسه بررسی تقلب علمی که امروز در وزارت بهداشت تشکیل شد، با اشاره به بزرگنمایی مجله ساینس در رابطه با تقلب علمی در ایران گفت: این مجله در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که در ایران بازار تقلب علمی و پایان نامه نویسی رونق پیدا می کند. معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این اتفاق در کشورهای دیگر نیز اتفاق می افتد، گفت: در میان گزارش های سرقت علمی در ایران ۵۸ مقاله از سری مقالات بی ام سی درجاتی از مشکلات را داشتند‌. ۴۲۰ نفر از افراد در گیر آن بودند. و از این تعداد ۱۰۰ نفر بیشترین درگیری را داشتند و از میان آنها ۴ نفر تخلف بارز داشتند که اکثریت آنها دانشجو بودند و پابلیکیشن خوبی ندارند. او افزود: از میان ۴ نفری که تخلف بارزی داشته اند یک نفر ۲۰ تخلف، نفر دیگری ۱۲ تخلف داشته اند و در نهایت این ۴ نفر با حیثیت کشور بازی کردند. باقرلاریجانی بیان کرد: تبعا ساختاری با این تخلفات و این افراد برخورد می کنیم و وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای جلوگیری از چنین تخلفاتی در نظر خواهد گرفت.

آیت‌الله هاشمی هم به معمای شاه اضافه شد

از چهره بازیگر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی درسریال«معمای شاه» رونمایی شد.

گفته می شود صادق زیباکلام در گفت‌وگوی ویدئویی با حسین دهباشی در خصوص انتخابات ۷ اسفند و حمایتش از لیست امید گفته شما فکر می کردید من نمی دانستم این نمایندگان لیست امید که وارد مجلس شوند چه کار می کنند، این افرادی که ما این همه برایشان دویدم تا رای جمع کردیم حتی عرضه نداشتند یک کمیسیون را از آن خود کنند. بعدش به من انتقاد می کنند که چرا گفتم عارف نباید رئیس مجلس شود. شما عرضه نداشتید یک کمیسیون را بگیرید و یا حتی یه نطق پیش از دستور داشته باشید. یه سری آدم‌هایی وارد مجلس شدند که اصلا معلوم نیس چرا وارد مجلس شدند، من بچه نبودم و میدانستم توانایی هاشون چیه، فکر کردید مثلا من الیاس حضرتی را نمی شناختم، حضرتی به اندازه موهای سرم مقاله های من را دور ریخته است.

روایتی از ارتباط فراکسیون امید با اصلاح طلبان

محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم گفت: اعضای فراکسیون امید با تجربیاتی که کسب کردند، ارتباطات‌شان با شورای عالی سیاستگذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بهتر هم می‌شود. فراکسیون امید روز به روز منسجم‌تر و بابرنامه‌تر می‌شود و ارتباطش با عقبه تشکیلاتی جریان اصلاحات بیشتر و بهتر می شود.

ماجرای کِلاش و جبهه پزشکیان از زبان فیروزآبادی

سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی مقام معظم_رهبری و رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح چندی پیش در گفت‌وگویی اظهار داشت: دکتر فیروزآبادی در بخشی از صحبت‌های خود اظهاراتی در مورد دکتر پزشکیان انجام داد، که در ادامه می‌آید: سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که “آماری دارید که چه‌میزان از اساتید دانشگاه‌ها به جبهه‌ها رفتند؟ گفت: خیر، آمار دقیق الآن در ذهنم نیست. همین آقای دکتر پزشکیان که الآن جانشین رئیس مجلس شورای اسلامی است از جمله کسانی بود که کِلاش به دست می‌گرفت و پشت کامیون به جبهه می‌رفت و در لشکرهای بریز همه‌جا بود. او آدم بذاته حزب اللهی بود.

گفته می شود یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ افزودن ۴۵ درصد مالیات روی هر نوع کالای ساخت چین است که می‌تواند تنش تجاری میان این دو کشور را به‌شدت افزایش دهد و چینی‌ها از ترس مالیات بستن پیش از ورود رسمی ترامپ به کاخ سفید، وی را علنی تهدید کرده‌اند. اپل بعد از پیروزی ترامپ با ۵ درصد کاهش سهام خود روبرو شده است. در اولین اقدام چین خرید هواپیماهای بوئینگ را لغو کرده و ایرباس را جایگزین آن کرده است. همچنین چینی‌ها تهدید کرده‌اند که اگر ترامپ کارخانه اپل را از این کشور به آمریکا بازگرداند خرید آیفون را نیز متوقف خواهند کرد. در زمان اوباما روی تایرهای چینی ۳۵ درصد مالیات بستند و چین نیز روی مرغ و محصولات خودروسازی آمریکا اقدام متقابل کرد. آمریکا ۱۱۳ میلیارد دلار کالا به چین صادر می‌کند.

تا کنون دو نفر از اعضای تیم مذاکره دستگیر و آزاد شده اند

حاجی دلیگانی در گفت و گویی اظهار داشت: تاکنون ۱۲ نفر از افراد دو تابعیتی دارای گرین کارت دستگیر شده‌اند. قصد ما از انجام تحقیق و تفحص به هیچ وجه مچ گیری از افراد و دستگاه و جریان خاصی نیست. در موضوع برجام آقای دری اصفهانی دو تابعیتی است که فرزندانش در کانادا زندگی می کنند و وی در کمیته اقتصادی مذاکرات حضور داشت و بعد نشان لیاقت از بالاترین مقام این کشور گرفت و بعد با سپردن وثیقه آزاد شد. فرد دیگری که در تیم حقوقی مذاکرات بوده است به جرم جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم نیز دستگیر شده است. مخاطرات افراد دوتابعیتی فقط به حوزه مدیران محدود نمی شود بلکه خطر بزرگتر در حوزه تصمیم سازان نیز هست مثلاً شرکت آتیه بهار که برای سیامک نمازی بود سامانه اطلاع رسانی بسیاری از شرکتها و سازمانها را تهیه کرده است و نرم افزار بانکی برای بانکها طراحی کرده است.

 

ترامپ روسی‌الاصل است!

روزنامه تایمز نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از نوادگان «روریک» بنیانگذار روسیه است. به نوشته یک روزنامه روسی، بعد از بررسی اطلاعات مربوط به شجره‌نامه، مشخص شد که مادر ترامپ، اسکاتلندی و از بستگان روریک، موسس روسیه در قرن نهم دارد. «ماری‌آن ترامپ» مادر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سال ۱۹۱۲ در اسکاتلند متولد شد و زمانی که ۱۷ سال داشت به ایالات متحده نقل مکان کرد. به نوشته این روزنامه روسی، ترامپ از نسل سی و ششم روریک است. این روزنامه افزود: اجداد ترامپ از بستگان نزدیک روریک و «هنری سوم» پادشاه انگلیس هستند. «سلاله خانواده روریک از قدیمی‌ترین نژادها در اروپای قدیم محسوب می‌شود که تا سال ۱۵۹۸ در روسیه حکومت می‌کردند.»

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*