اخبار سیاسی

از جیب هر معلم ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دزدیده شد

حجت الاسلام والمسلمین سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با انتقاد از مسائل پیش‌ آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تازه بعد از سه سال بازار ما پر از اجناس خارجی است، مردم و مسئولان قضیه را جدی نگرفتند و امروز شاهد هستیم که می‌گویند ۸ هزار میلیارد از ثروت این مردم را دزدیده‌اند آن هم از یک قشر ضعیف و خدمتگزار و جامعه ساز یعنی معلمان. صندوق ذخیره فرهنگیان تاسیس شد و ۵ درصد از حقوق معلمان به آن واریز شد و این صندوق الان ۲۷ شرکت دارد که یکی از آن‌ها بانک سرمایه است و در این بانک مدیرعاملش اسنادی را جعل کرد و اموال این معلمان را به حساب شخصی خود را واریز کردند و در سال ۹۳ بانک سرمایه اعلام ورشکستگی کرد. مگر چشم‌تان باز نبود که دزدید؟ علم الهدی گفت: اعضای این صندوق اکنون ۹۰۰ هزار نفر هستند. از جیب هر معلم، ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دزدیده شد. مسئله باید به همین شکل باشد؟ ۹۰ درصد تسهیلات این بانک در سال ۹۴، فقط به ۳۰ نفر داده شده است و هر کدام چندین میلیارد وام بدون وثیقه گرفته‌اند و با یک برگ کاغذ، میلیاردها تومان به یک نفر وام گرفته‌اند؛ یک معلم اگر می‌خواست ۴ میلیون وام بگیرد آخرش پشیمان می‌شد. اگر مسیر اقتصاد مقاومتی طی می‌شد مگر این اتفاق می‌افتاد؟

 

 

 

 

دلجویی امام جمعه اصفهان از زرتشتیان

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه اغلب ادیان توحیدی یگانگی خداوند را قبول دارند، به برداشتی اشتباه از سخنان خود توسط برخی افراد درباره اعتقاد زرتشتیان اشاره و ابراز داشت: من این موضوع را بیان نکردم که زرتشتیان دوگانه پرست هستند چراکه معتقدیم پیروان این دین توحیدی یزدان پرست هستند ضمن اینکه در کتاب زرتشتیان نیز صحبتی از دو خداوندی نیست. وی اضافه کرد: برخی از پیروان این دین معتقد به دو خالق برای خیر و شر هستند اما این مطلب به معنای اعتقاد به دو معبود نیست که این صحبت من به اشتباه انعکاس یافته بود

 

 

 

 

 

 

حمله نماینده پایداری به وزیر پیشنهادی دولت

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین‌ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق وزرای پیشنهادی به مجلس، گفت: انتظار این بود که آقای رئیس‌جمهور خط قرمز نظام را رعایت می‌کرد و پس از پخش فیلمی که در مجلس نهم صورت گرفت و اثبات‌ شد که آقای دانش‌آشتیانی از اصحاب فتنه است، نباید وی را به مجلس معرفی می‌کرد. وی با تاکید بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است، تصریح کرد: بنده مطمئن هستم که نمایندگان انقلابی ملت از خط قرمز نظام عبور نکرده و به تکلیف خودشان عمل می‌کنند. وی افزود: دانش‌آشتیانی علاوه بر آنکه در فتنه ۸۸ حضور داشته، از خانواده آموزش‌ وپرورش هم نیست و انتظار می‌رفت آقای رئیس‌جمهور از بین خانواده آموزش‌ و پرورش یک نفر را به عنوان وزیر معرفی می‌کرد.

 

آمارهای تکان دهنده فائو از ضایعات غذا در ایران

ایران به اندازه ۱۰ کشور اروپایی ضایعات غذایی دارد.معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود در راستای انتشار عکسی، نوشت: ما ایرانی‌ها چقدر غذا دور می‌ریزیم؟ با هر دور‌ریز، چه مقدار از ذخایر آب و خاک کشور که مصرف تهیه این غذا شده ، هدر می رود؟ چه مقدار صدمه به طبیعت به خاطر پسماند این غذاها وارد می‌شود؟ایران از جمله کشورهایی است که هرساله درصد بالایی از مواد غذایی تولیدی را به هدر می‌دهد. برآوردهای فائو نشان می‌دهد، هر روز به ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلو کالری غذا در ایران به هدر می‌رود.همچنین گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که ۳۵ درصد محصولات کشاورزی تولیدی در ایران به هدر می‌رود، یعنی از ۱۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در کشور، ۳۵ میلیون تن در سال دور ریخته می‌شود، این رقم می تواند معادل غذای میلیون‌ها انسان است

 

گفته می شود محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اینکه برخی از نمایندگان از رئیس‌جمهور به دلیل پیشنهاد ۳ وزیری که در حوزه‌های کاری معرفی شده تخصص لازم را ندارند، گلایه‌ دارند، گفته نمایندگان معتقدند امروز دغدغه مردم، دغدغه معیشتی و اقتصادی است و باید در وزارت‌خانه‌های مربوطه تغییراتی ایجاد می‌شد نه اینکه اولویت در تغییرات کابینه به مباحث فرهنگی اجتماعی داده می‌شد.وی با بیان اینکه وزرای معرفی شده به مجلس در آن حوزه‌های مربوطه هیچ تخصصی ندارند، ادامه داد: برخی از نمایندگان نیز از بابت این موضوع از حجت‌الاسلام روحانی گلایه دارند و احتمال اینکه حداقل به ۲ وزیر پیشنهادی به همین دلیل رأی اعتما ندهند، وجود دارد

گفته می شود در حال حاضر ۸ زبان خارجی در مدارس عالی هوابرد نظامی روسیه تدریس می شود که نیروهای نظامی باید به انتخاب خود یکی از این زبان‌ها را فرا بگیرند. بر این اساس، فراگیری زبان خارجی همانند زبان آلمانی و رومانیایی، ده درصد افزایش حقوق برای آنان دارد اما فراگیری زبان فارسی، عربی و چینی ۲۰ درصد حقوق نیروهای چترباز روسیه را افزایش می‌دهد. مقامات روسیه هدف از آموزش زبان‌های خارجی را زمینه سازی برای گسترش همکاری‌های نظامی با دیگر کشورها و افزایش سطح کیفی و فنی رزمایش های دو جانبه با متحدان نظامی خود در اقصی نقاط جهان می دانند.

 

 

گفته می شود معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه با اشاره به احتمال خطر استفاده داعش از سیستم مالی ایران، بر لزوم مبارزه با داعش در حوزه مالی و بانکی تاکید کرد.

گفته می شود رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرده امروز لبخند دستگاه دیپلماسی کشورمان به پشتیانی قدرت بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سخنانی، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یعنی دفاع در برابر دشمن،حفاظت و حراست مردم در برابر دشمنان از عنوان داشت: هدف اصلی پدافند غیر عام ونیز تحقق این هدف است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*