رئیس سازمان بهزیستی خبر داد جلوگیری از خودکشی بیش از ۴ هزار نفر

 

خبرگزاری فارس: جلوگیری از خودکشی بیش از 4 هزار نفر

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی توانست از خودکشی ۴ هزار و ۲۴۰ نفر پارسال در سراسر کشور جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، انوشیروان محسنی‌بند‌پی صبح امروز در هفتمین همایش معاونین امور اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این همایش در راستای ارتقا‌بخشی به خدمات تخصصی بهزیستی و جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی در این همایش افزود: راهبرد اصلی این سازمان توسعه راه‌کارهای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی فرد و خانواده است، چراکه دانش و آگاهی فرد می‌تواند از بروز خطرات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی استاندار‌سازی را از دیگر اهداف و برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت و توانمندی خیرین به عنوان شرکای راهبردی این سازمان از دیگر برنامه‌هاست.

محسنی‌بند‌پی در ادامه با اشاره به موضوع خودکشی در کشور، تصریح کرد: نیروهای اورژانس اجتماعی در مأموریت‌های مختلفی که در رابطه با بحث خودکشی است در سریع‌ترین زمان حضور پیدا کرده و مانع خودکشی افراد می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمار خودکشی در کشور به نسبت دیگر کشورها پایین‌تر است، افزود: سال گذشته نیروهای اورژانس اجتماعی توانستند از خودکشی ۴ هزار و ۲۴۰ نفر جلوگیری کنند.

این مسؤول با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک امسال برای زوج‌های جوان اجباری است و باید اجرا شود، افزود: در سال برای ۴۰ هزار زوج در ۳۲ استان کشور طرح غربالگری اجرا شده که ۳۰ درصد این زوجین احتیاج به مشاوره داشتند و ۲۰ درصد آزمایش ژنتیک انجام دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*