تاجگردون:همسان سازی حقوق کارکنان دولت اولویت مجلس در برنامه ششم توسعه است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای همسان سازی حقوق کارکنان دولت مورد توجه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور است.

غلامرضا تاجگردون روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تفاوت حقوق کارکنان دولت در شرایط خدمت و سوابق یکسان اظهار داشت: دولت ها در سال های اخیر تعداد زیادی نیروی غیر رسمی بکار گرفته اند که باید تبدیل وضعیت شوند.
وی ادامه داد: رفع این مشکل با توجه به عدالت محور بودن نظام مردم سالاری دینی نیازمند تلاش دولتمردان و مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همسان سازی حقوق کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان یکی از مصادیق این امر است که نیازمند صدور مجوز ساختار و بهره وری است.
تاجگردون با یادآوری اینکه برخی از این نیروها در شرکت نفت ساماندهی شده اند، ادامه داد: ۴۵۸ نفر نیروی کار حجمی و نگهبان موقت هم اینک در شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان در حال خدمت هستند که اختلاف فاحش حقوق و مزایای آنان با کارکنان رسمی نارضایتی به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی مذکور در سالهای ۹۰ و ۹۱ بکار گرفته شده اند تصریح کرد: پیگیری ها و تلاش های زیادی از سوی مسئولان برای رفع این مشکل با وزارت خانه های مرتبط انجام شده است.
تاجگردون ابراز کرد: اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است تا با اصلاح قوانین تفاوت های بسیار زیاد و آشکار حقوق در شرایط یکسان به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی گفت: بودجه مورد نیاز برای همسان سازی حقوق کارکنان دولت باید از سوی دستگاه محل کار فرد تامین شود.
شهرستان های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*