رئیس هیئت: تنور والیبال را گرم می کنم

باید تنور مسابقات والیبال گرم شود، می خواهد این کار را انجام دهد تا والیبال را به روزهای اوج بازگرداند.

اوج والیبال بیرجند دهه ۱۳۵۰ بوده است. او در نیمه دوم سال ۹۴ با برگزاری مجمع، ریاست هیئت والیبال خراسان جنوبی را به مدت ۴ سال به دست می گیرد. می گوید: در این مدت نزدیک ۷ ماه در هر ماهی حداقل ۱۵ جلسه با اعضای هیئت، بانوان، آقایان، داوران، مربیان، پیشکسوتان، دانشگاه، آموزش وپرورش، بسیج داریم و بیش از ۱۰۰ جلسه اتاق فکر تشکیل دادیم در حالیکه تا قبل این، همه والیبال را تعطیل اعلام می کردند و آیه یاس می خواندند، همه می گفتند نمی شود سمت را به دست بگیرم. اما در شرایط فعلی، هیچ روزی دفتر هیئت والیبال بسته نیست و هرکس با هیئت کار دارد با در بسته روبه رو نمی شود.

برنامه عبدالحسین ملکی این است که هیئت والیبال تنور مسابقات والیبال را در استان داغ کند، تاکنون هم به صورت سنتی مسابقات زیادی در قالب جام های رمضان، روستا و فجر برگزار کرده است.

او از نبود مدیریت جامعی که در چند سال گذشته بر هیات والیبال حاکم بوده است می گوید، اینکه طی ۴ سال پیش برای ساماندهی ورزشکاران، مربیان، داوران و حضور نمایندگان استان در مسابقات کشوری برنامه ریزی خاصی رخ نداده است.

اعتبارات کـم

ملکی اعتبارات را با توجه به حجم برنامه های هیئت والیبال کم می داند و می گوید: تنها با پول نمی شود برنامه ریزی کرد بلکه من پله اول سکوی صعود جایگاه والیبال استان را اعتمادسازی می دانم که مردم و مسئولین بپذیرند و اعتماد کنند که هیئت والیبال تصمیم دارد بلند مدت برنامه ریزی کند آن وقت است که وقتی هیئت والیبال در سطح کشور معرفی شد حمایت های همه جانبه بیشتر خواهد شد.

بنابراین از نظر او اولین نیاز برای دستیابی به اهداف، پول نیست، با پول نمی شود روی سکوی صعود به اهداف والیبال استان ایستاد. برای قرار گرفتن والیبال استان در جایگاه واقعی خود، پله اول اعتماد است و اینکه بپذیرند هیئت والیبال کار کند. وقتی که پلکانی به سمت هدف اصلی که معرفی والیبال استان در سطح کشور است ساخته شود، همه حمایت می کنند.

او اعتمادسازی، آموزش ، برگزاری مسابقات ، ساماندهی مربیان، داوران و تعامل با دستگاه های اجرایی براساس قوانین را از جمله اهداف هیئت والیبال ذکر می کند و ادامه می دهد: تصمیم داریم با گزارش عملکرد هیئت و نشست های مختلف کمیته ها با فدراسیون والیبال حق و حقوق استان را مطالبه گری کنیم.

او به آخرین آمار مجمع فدراسیون کشوری در سال گذشته اشاره می کند و تأکید می کند: طبق آخرین آمار فدراسیون،استان خراسان جنوبی به دلیل نبود فعالیت در سال گذشته رتبه ۳۱ را در بین استان های کشور داشته است که در سال جاری با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بتوانیم جایگاه والیبال استان را حداقل به ۱۰ رتبه بالاتر ارتقا دهیم.

رئیس هیئت والیبال استان به برگزاری مسابقات مینی والیبال در شهریورماه برای دخترانی که متولد ۸۲ و پسران متولد ۸۳ اشاره می کند و می گوید: با برگزاری مسابقات مینی والیبال و شناسایی استعدادهای مختلف والیبالیست ها می توانیم ۴ نفر را برای استعدادیابی به فدراسیون معرفی کنیم.

عبدالحسین ملکی به جام اخلاق تیم دختران خراسان جنوبی در مسابقات والیبال دختران منطقه ۳ کشور اشاره می کند و ادامه می دهد: این مسابقات در رده سنی نوجوانان برگزار شد که ۴ نفر از ورزشکاران از شهرهای فردوس، خوسف، و ۲ نفر از بیرجند که در تیم خراسان جنوبی حضور داشتند به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

قد، مهمترین شاخص

او قد بازیکنان را مهمترین شاخص ورزش حرفه ای والیبال ذکر می کند و می گوید: فیزیک بدنی و ساختار قامتی مناسب و قد ورزشکاران در دختران ۱۸۰ و پسران ۱۹۰ است که با توجه به ارتفاع تور والیبال که حدود ۲ متر و ۴۳ است ورزشکارانی که قد آنها متناسب بوده و از آمادگی بدنی و جسمانی برخوردار باشند می توانند به تیم ملی راه پیدا کنند.

او به خانواده ها توصیه می کند که اگر فرزندی دارند که این شاخص ها را دارد به هیئت والیبال معرفی کنند، ادامه می دهد: دختران و پسرانی که شاخص قد را دارا هستند در سطح استعدادیابی شرکت داده می شوند که البته برخورداری از عرض شانه ها، کف دست، میزان کشش کتف و مهارت از دیگر خصوصیات والیبالیست های حرفه ای می باشد.

ملکی به توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی اشاره می کند و می گوید: بخشی از جمعیت استان استعدادهای ورزشکارانی هستند که در روستاها ساکن هستند که با برگزاری مسابقات جام روستا با حضور ۱۱ شهرستان ۱۵۰ ورزشکار شناسایی شدند.

او به برگزاری جام باشگاه های استان در شهریور ماه اشاره و تأکید می کند: با توجه به اینکه کمبود اعتبار روبرو هستیم لذا باید برای برنامه های هیئت حداکثر برنامه ریزی را داشته باشیم و امیدواریم در جهت بهبود بیشتر وضعیت والیبال استان نیز کمک هایی از طرف مسئولین صورت گیرد.

جذابیت جنس اصلی ورزش

رئیس هیئت والیبال استان با اشاره به اینکه در استانی هستیم که با حداقل ها مواجه هستیم و باید جذابیت که جنس اصلی ورزش است برای علاقمندان بوجود آوریم، می گوید: هنوز در ورزش والیبال استان نواقصی وجود دارد و نداشتن تجربه در سطح مسابقات کشوری یکی از مشکلات این هیئت است که باید هرچه سریعتر برطرف شود.

عبدالحسین ملکی به سطح آموزش مربیان اشاره  می کند و ادامه می دهد: نزدیک به ۲۰۰ مربی والیبال در سطح استان وجود دارد که با برگزاری ۴ کارگاه مربیگری سطح درجه مربیان افزایش یافته است که باید برای بالا بردن سطح کیفی مربیان نیز مسابقات مختلف برگزار شود.

او با اشاره به اینکه سطح دانش مربیان و داوران به استان محدود شده ، می گوید: لازمه بالابردن سطح علمی مربیان حضور در مسابقات کشوری و آموزش علم روز والیبال به صورت عمومی و تخصصی است که می توان داوران را به سازمان لیگ معرفی کرد و زمانی که تیم والیبال استان نماینده ای را به لیگ والیبال کشور بفرستد می تواند از امتیاز حضور داوران و مربیان استانی در مسابقات کشوری و لیگ نیز بهره مند شود.

باشگاه های خصوصی موتور محرک والیبال

او به سالن های ورزشی در سطح استان که امکان برگزاری والیبال را دارند اشاره می کند و ادامه می دهد: با ساماندهی والیبال استان می توانیم با شرکت در مسابقات قهرمانی و مسابقات کشوری امتیاز حضور در لیگ والیبال کشوری را کسب کنیم.ملکی موتور محرک والیبال را حضور فعال باشگاه های تخصصی می داند و می گوید: با تعامل خوبی که بین باشگاه های خصوصی و هیئت والیبال صورت گرفته است می توانیم ورزش والیبال را توسعه دهیم. او به حضور تیم والیبال در لیگ دسته یک در پایان دوره ۴ ساله اش امیدوار است و تأکید می کند: با گرفتن مجوز قهرمانی لیگ دسته یک می توانیم جواز حضور در سوپر لیگ را کسب کنیم و این توانایی و استعداد در بین ورزشکاران خراسان جنوبی وجود دارد که نیاز به اجماع فکری ورزشکاران و حمایت مسئولین دارد.

۳s1

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*