۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تعاونی روستایی قرار گرفت

نماینده  مردم کاشمر،خلیل آباد و بردسکن درمجلس،گفت: با تصمیم هیئت وزیران بانک مرکزی مبلغ ده هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل را برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرارداد.
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴

10هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تعاونی روستایی قرار گرفت

بهروز بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت  تعاونی روستایی درکشور،گفت:ما از تعاونهای  روستایی تقاضا داریم با توجه به تخصیص متوازن مبلغی که در هیئت وزیران  بانک مرکزی مصوب شده است،فکری  به حال مشکلات کشاورزان دراین حوزه انتخابیه بکند.

نماینده مردم کاشمر،خلیل آباد و بردسکن درمجلس بابیان  اینکه ما انتظا رداریم سازمان تعاونی روستای تخصیص مبلغ فوق را که مصوب  هیئت وزیران  بانک مرکزی است را به طریق  متوازن در نقاط  مختلف کشور توزیع کند،تصریح کرد:تعاونی روستایی می تواند با ورود برای خرید کشمش و  با دادن وام به تاجران کشمش،مشکلات فروش محصول کشمش داران را رفع کند،بنابراین شرط دریافت  وام   توسط تاجران باید خرید محصول کشاورز باشد.

نماینده  مردم کاشمر،خلیل آباد و بردسکن در مجلس با بیان اینکه با تصمیم هیئت وزیران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی دراختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد،گفت:تعاونی روستایی باید پررنگ تر ظاهر شود و ازهمین رو به شکل سنتی فعالیت  نکند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس،یادآورشد:تعاونی روستایی قانون مناسبی دارد و دراین  راستا وظایف مثبتی برای این تعاونی پیش بینی شده است و این درحالی است که ما می توانیم این قانون را به نحو مطلوب درمجلس احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی – مصوب ۱۳۶۸- مبلغ ده هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰) ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

۲- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات اقدام نماید.

۳- تضمین دولت نافی وظایف بانک ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نبوده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات در سررسید مقرر ازمحل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی اقدام نماید.

گفتنی است؛اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت جهادکشاورزی- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*