ورود ۱۲ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس استان

به همت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۲ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس استان اضافه شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز گذشته در حاشیه مراسم ورود این تعداد آمبولانس به استان در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در راستای طرح جایگزینی آمبولانس های فرسوده اورژانس های ۱۱۵ جاده ای استان، با پیگیری های صورت گرفته از محل اعتبارات وزارت بهداشت شاهد ورود ۱۲ دستگاه آمبولانس بنز ۳۱۵ در قالب مجهزترین آمبولانس های موجود در سطح کشور به استان هستیم. دکتر قائمی با بیان اینکه برای خرید و تجهیز هر دستگاه آمبولانس ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: ۳۵۰ میلیون تومان هزینه خرید آمبولانس و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات بوده است. وی ادامه داد: این آمبولانس ها مانند بخش آی سی یو از تجهیزات کاملی بهره مند هستند و سیستم هتلینگ آنها نسبت به گذشته مجهز تراست که بعد از پلاک گذاری بر اساس نیاز در سطح استان طی دو هفته آینده توزیع خواهند شد. وی تصریح کرد: ناوگان اورژانس استان هر چند به نسبت جمعیت جوابگو است اما نیاز به نوسازی دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از ۱۲ دستگاه آمبولانس دیگر نیز به استان افزوده شود و در مجموع در سال جاری شاهد تزریق بیش از ۲۵ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس استان خواهیم بود.

فعالیت ۵۴ پایگاه اورژانس با ۹۵ آمبولانس در استان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی نیز در این مراسم به فعالیت ۵۴ پایگاه اورژانس در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ پایگاه اورژانس شهری و ۴۱ پایگاه جاده ای است و در مجموع ۹۵ آمبولانس در این تعداد پایگاه خدمات رسانی انجام می دهند که در سال گذشته ۱۶ دستگاه نوسازی شده است.

علی دلخروشان به ورود ۱۲ دستگاه آمبولانس جدید به استان اشاره کرد و افزود: بنا به نیاز استان این تعداد آمبولانس به شبکه ها تزریق خواهند شد.

اخذ مجوز راه اندازی ۱۶ پایگاه اورژانس در استان

وی به اخذ مجوز برای راه اندازی ۱۶ پایگاه اورژانس در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در هفته دولت شاهد بهره برداری از تعدادی از این پایگاه ها خواهیم بود. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس استانداردها به ازای هر ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر باید یک پایگاه اورژانس و به ازای هر ۵۰ کیلومتر نیز یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد که متوسط فاصله یک پایگاه در استان با پایگاه بعدی بین ۱۸ تا ۲۰ کیلومتر و جمعیت تحت پوشش هر پایگاه نیز ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر می باشد که استان خراسان جنوبی از استانداردها جلو تر است. دلخروشان افزود: ما تلاش داریم سطح تجهیزات داخلی آمبولانس ها و هم چنین سطح علمی پرسنل اورژانس را افزایش دهیم. وی گفت: در سال گذشته مجوز استخدام ۱۱۵ تا ۱۱۷ نفر را برای اورژانس های استان گرفته ایم و در حال حاضر ۳۵۰ نفر بصورت پیمانی، شرکتی و رسمی در اورژانس ها مشغول بکارند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*