همزمان با گلباران آرامگاه پدر علم جغرافیا انجام شد؛افتتاح سرای علم پروفسور گنجی

همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد درگذشت پروفسور گنجی پدر علم جغرافیای نوین کشور و دانشمند اول هواشناسی جهان در سال ۲۰۰۱ میلادی سرای علم پروفسور گنجی در بیرجند افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور حسینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ، محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، شهردار بیرجند گفت: ما کمتر به سالگرد ولادت بزرگان علم و نخبگان می پردازیم و حتی ولادت ائمه اطهار را هم آنطور که شایسته است برگزار نمی کنیم و جا دارد که دستگاه ها به ویژه نهادهای فرهنگی برای این منظور برنامه ریزی نمایند.

مدیح با بیان این که پروفسور گنجی مرد اول هواشناسی جهان در سال ۲۰۰۱ میلادی است، افزود: سرای علم پروفسور گنجی در ساختمان شهر بازی سابق شهرداری و با صرف ۷۰ میلیون تومان برای مرمت و بازسازی این ساختمان توسط شهرداری بیرجند برای بهره برداری آماده شده که امیدواریم مکان مناسبی برای مباحث علمی و فرهنگی باشد. در حاشیه این مراسم نخعی نایب رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به نقش شورا در افتتاح سرای علم پروفسور گنجی، از عدم اشاره به پیگیری های شورای شهر بیرجند در این زمینه گلایه کرد.

همچنین همزمان با چهارمین سالگرد درگذشت پروفسور گنجی، مراسم گلباران آرامگاه این بزرگمرد عرصه علم و موسس سازمان هواشناسی کشور واقع در بوستانی که به نام وی نامگذاری شده است، برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*