هاشمی: حضور وزیر در ریو می‌تواند دلگرم کننده باشد/ مردم قهرمانان ایران را دعا کنند

رییس کمیته ملی المپیک گفت: مقدمات کار برای حضور وزیر در محل بازی‌های المپیک را فراهم کردیم و خواهش می‌کنم حتما به ریو بیایند چرا که حضورش باعث دلگرمی ورزشکاران است.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به ریو درباره نیامدن وزیر ورزش به ریو بیان کرد: ما اتاقی را برای وزیر در نظر گرفته‌ایم و حتی آی دی کارت او نیز گرفته شده است. هر لحظه اراده کند و بیاید تمام شرایط برایش مهیا است. خواهش می‌کنیم که حتما در محل بازی‌های المپیک حضور پیدا کند تا باعث دلگرمی ورزشکاران شود و ما نیز مقدمات کار را برای او فراهم کرده‌ایم. البته دیگر دوستان ما در وزارت ورزش و جوانان در محل بازی‌ها حضور دارند و هر زمان که اراده کنند می‌توانند وارد دهکده شوند و با ورزشکاران دیدار کنند. از این لحاظ مشکلی وجود ندارد اما فکر می‌کنم حضور وزیر می‌تواند دلگرم کننده باشد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا در مراسم رژه کاروان شرکت نکردT تصریح کرد: قرار نبود که بروم ما ۲۱ سهمیه داشتیم که آن را در اختیار روسای فدراسیون‌ها که به عنوان سرپرست در ریو حضور دارند و کادر فنی تیم ها دادیم. ورزشکاران هم که سهمیه آزاد دارند البته آن دسته که علاقه‌مند بودند شرکت کردند و برای کسی اجباری وجود نداشت.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه مدال‌آوری ایران از هفته دوم بازی‌ها آغاز می‌شود، گفت: ما هر روز برنامه‌ها را مرور می‌کنیم و آنالیزها نیز انجام می‌شود. همه شرایط هم فراهم است. از اواخر هفته نیز کار رشته‌های مدال‌آور شروع می‌شود و امیدواریم که ورزشکاران با تلاشی که انجام می‌دهند، دل مردم را شاد کنند و شادی و نشاط را نیز به جامعه تزریق کنند.

او افزود: از مردم هم خواهش می‌کنم که قهرمانان را دعا کنند چرا که دعای آن‌ها کارساز است. نام کاروان نیز امام رضا (ع) است و امیدوارم امام رضا (ع) ورزشکاران ما را کمک کند. به هر حال از سه سال گذشته آن‌ها تلاش کرده‌اند و امیدوارم بتوانند دستمزد آن را بگیرند.

هاشمی درباره هماهنگی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حضور موفق کاروان در المپیک داشتند، گفت: ما ستاد عالی بازی‌ها را تشکیل دادیم که نقش آن سیاست‌گذاری بود و هر زمان که نیاز بود موضوعی مطرح و رسیدگی می‌شد. کل مجموعه ورزش کشور درگیر موضوع المپیک بود و تلاشی  عمومی و همگانی صورت گرفت. اگر موفقیتی به دست آید، حاصل زحمات یک مجموعه است که در راس آن ورزشکاران و کادر فنی قرار دارند. ما هم سعی کردیم که نقشی را ایفا کنیم که دل‌ها را به هم نزدیک کنیم و ا ین کار قطعا می‌تواند در کسب نتایج اثرگذار باشد.

کیومرث هاشمی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*