درز اطلاعات محرمانه ایران؛ عهد برباد رفته آژانس اتمی/ایران بار دیگر از لانه آژانس نیش خورد

 

 

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اغلب نهادهای بین المللی تحت نفوذ و مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، گفت: با توجه به این دلایل، قطعا نمی توان به این نهادها از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی در هیچ زمینه ای اعتماد کرد.
یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲

درز اطلاعات محرمانه ایران؛ عهد برباد رفته آژانس اتمی/ایران بار دیگر از لانه آژانس نیش خورد

ولی الله نانواکناری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار بخشی از محورهای اسناد محرمانه میان ایران و آژانس در حوزه تعاملات هسته ای، گفت: این مسئله نشان دهنده روحیه نهادهای بین المللی در بدعهدی نسبت به تعهداتشان است، زیرا در گذشته نیز ما شاهد بودیم که آژانس، اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی را پخش کرده که در نهایت موجب به شهادت رسیدن دانشمندان هسته ای کشورمان شد.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه در شرایط کنونی اغلب نهادهای بین المللی تحت نفوذ و مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، ادامه داد: با توجه به این دلایل، قطعا نمی توان به این نهادها از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی در هیچ زمینه ای اعتماد کرد.

وی ادامه داد: درز کردن اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی در آژانس، نمایانگر این است که این نهادها قابل اطمینان نیستند و جمهوری اسلامی باید از اعتماد به آژانس اجتناب کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به طور حتم آژانس بین المللی انرژی اتمی و مقامات آن مسئول به شهادت رسیدن دانشمندان هسته ای کشورمان هستند و قطعا باید پاسخگوی بدعهدی خود در سالی های متمادی باشند.

نانواکناری ادامه داد: جمهوری اسلامی در ادوار گذشته همواره با توطئه های آمریکا و انگلیس در مسائل مختلف رو به رو بوده و امروز نیز نهادهای همپیمان این کشورها، با وجود تعهد دادن برای جلوگیری از انتشار اطلاعات محرمانه کشورمان، اقدام به انتقال این اطلاعات به آمریکا می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی باید نسبت به رویکردها و اقدامات غربی ها هوشیارانه عمل کرده و باید باور کنیم که کشورها و نهادهای غربی هیچ عزمی در انجام تعهداتشان ندارند.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به درز اسناد محرمانه برنامه بلند مدت هسته ای ایران یادداشت اعتراضی به آژانس ارائه می کند، همچنین کمالوندی اعلام کرد که سند ایران و آژانس بنابود محرمانه بماند اما اطلاعات از آژانس درز کرده است./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*