اخبار سیاسی

منجنیق‌های ایرانی در دهوک عراق پیدا شدند

الجزیره گزارش داد، منجنیق‌های ارتش ایران در نبرد با اسکندر مقدونی در جنگ گوگمل توسط باستان شناسان در دهوک عراق پیدا شده است. نبرد گوگمل در یکم اکتبر سال ۳۳۱ (پیش از میلاد) بین امپراتوری هخامنشی به فرماندهی داریوش سوم و مقدونیه به فرماندهی اسکندر مقدونی، در طول جنگ‌های اسکندر که در سال‌های ۳۲۳ تا ۳۳۵ پیش از میلاد مسیح در اوج خود قرار داشت رخ داد. در سال ۳۳۱ پیش از میلاد قوای هخامنشیان به وسیله اسکندر مقدونی در جنگ گوگمل در شرق موصل امروزی شکست سنگینی متحمل می‌شوند و اسکندر ایران را به اشغال خود درآورد. 

 

گفته می شود دولت روحانی در کمتر از یکسالی که به انتخابات ریاست جمهوری مانده به عزل و نصب های عجیبی روی آورده است؛ به طوری که در ماه‌های اخیر شاهد بازگشت نیروهایی به حوزه‌های حساس وزارتخانه‌ها هستیم که در سه سال گذشته در تقابل با دولت بودند یا کمترین پشتیبانی را از دولت داشته‌اند. وزارت جهاد کشاورزی در صدر این وزراتخانه‌ها قرار دارد. در این بین عباسعلی نوبخت که در زمان ریاست جمهوری محموداحمدی نژاد، مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران بود و با شروع دولت یازدهم برکنار شد؛ مجددا به عنوان سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگلها و مراتع کشور انتخاب شده است. همچنین در این بین افراد دیگری نیز هستند که با این منطق که فعالیت آنان برای بخش کشاورزی در مجلس نهم کافی نبوده، خواهان ادامه فعالیت در بدنه دولتی هستند و این وزارت جهاد کشاورزی است که با آغوش باز جایی برای آنان در این وزارتخانه بازکرده است. از عباس رجایی-نماینده اراک در مجلس نهم- که با سمت جدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی به عرصه بازگشته است تا غلامرضا نوری قزلجه-نماینده سابق بستان آباد- که او نیز به سمت مشاور وزیر جهاد کشاورزی منصوب شده است. همچنین هدایت الله میرمرادزهی نیز که نماینده سراوان، سیب سوران و مهرستان را در مجلس نهم در کارنامه خود دارد نیز به عنوان مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان به یکی از ارکان وزارت جهاد کشاورزی ورود پیدا کرده است.
.

هر ۳ روز یک خودروی میلیاردی قاچاق می‌آید!

تا کنون و بر اساس آنچه از سوی نهادهای رسمی اعلام شده کالاهایی مثل پوشاک، گوشی تلفن همراه، ‌مواد غذایی، میوه، لوازم خانگی، لوازم آرایشی – بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، سیگار، تجهیزات پزشکی و برخی کالاهای ممنوعه در صدر کالاهایی هستند که بیشترین حجم قاچاق در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. اما گویا یک کالای دیگر را هم باید به این فهرست بلند بالا اضافه کرد؛ خودروهای لوکس”. طبق جدیدترین اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی چهار ماهه ابتدای امسال ۴۵ دستگاه خودرو لوکس قاچاق کشف شده است؛ یعنی به طور متوسط هر سه روز یکبار و البته کمتر، یک خودروی میلیاردی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود! البته شاید پذیرش این موضوع که یک خودرو با آن حجم و ابعاد چگونه می‌تواند به صورت قاچاق وارد شود، سخت باشد. ولی زمانی که معاون مبارزه با قاچاق ارز و کالای سازمان تعزیرات حکومتی به تازگی این موضوع را تایید کرد و از امحای ۱۳ دستگاه بنز و پورشه به ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان که از مرزهای غیر رسمی وارد شده در روزهای آینده خبر داد، این تصور دور از ذهن به واقعیت بدل شد. پس از این اظهارات، قاسم خورشیدیسخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز – نیز ضمن تایید قاچاق این ۱۳ دستگاه خودرو و امحای آن‌ها در روزهای آتی، اعلام کرد که خودروهای قاچاق از طریق سندسازی و جعل و از طریق مبادی غیر رسمی به کشور راه یافته‌اند.

.

زیباکلام: روحانی خسر الدنیا و الآخره است
صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مشکل آقای روحانی از جایی شروع می شود که بخش عمده ای از کسانی که به ایشان رای دادند بیشتر دغدغه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشتند و مسائل اقتصادی کمتر برای آنها مهم بود؛ در حالی که ظرف سه سال گذشته هر بار که آقای روحانی با مردم صحبت کردند عمدتا درباره مسائل اقتصادی بوده و یک کلام درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نگفتند.وی ادامه داد: این موضوع باعث شده آقای روحانی خسر الدنیا و الآخره شود. یعنی به لحاظ اقتصادی که ایشان خیلی نتوانسته برنامه های مثبت و موفقیت آمیزی داشته باشد. مهم ترین کاری که ایشان در حوزه اقتصادی کردند این بود که جلوی روند تخریبی که در دوران آقای احمدی نژاد شکل گرفته بود را گرفتند. به طور مثال تورم وحشتناکی که در زمان آقای احمدی نژاد بود را کاهش داده یا رشد منفی اقتصادی را به سمت مثبت سوق داده است.
احتمال ریاست ابوترابی‌فرد بر سازمان تبلیغات اسلامی
احتمال ریاست نایب رییس سابق مجلس بر سازمان تبلیغات اسلامی قوت گرفته است.در حالیکه برخی از نمایندگانی که به مجلس دهم راه نیافتند، در پست‌های مختلف به کار گمارده شدند، شنیده می‌شود حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس سابق مجلس قرار است در روزهای آینده به جای خاموشی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شود.پس از دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد جمعی از اصولگرایان در پی ریاست حیدر مصلحی در سازمان تبلیغات اسلامی بودند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است
دروغ می گویند، احمدی نژاد دادگاه نرفته
وکیل مدافع محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر استاندار سمنان مبنی بر اینکه احمدی نژاد در ارتباط با پرونده خود چندبار در دادگاه حضور یافته گفت: این موضوع، دروغ محض است و صحت ندارد.سید عادل حیدری در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به گفته‌های محمدرضا خباز که گفته بود احمدی‌نژاد چندین‌بار در دادگاه حضور یافت اظهار کرد: این هم از جمله حرف‌های کذب محض است و معلوم نیست آقای خباز چگونه چنین دروغی را مطرح کرده است.وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد یکبار هم به دادگاه نرفته افزود: به استاندار سمنان توصیه می‌کنم در ماه‌های پایانی دولت، پاسخگوی مشکلات مردم سمنان باشد و به جای نشراکاذیب و دروغ‌پردازی به مردم خدمت کنید و پاسخگوی تجمعات مقابل استانداری باشید زیرا خدمت به مردم واجب و دروغ‌پردازی حرام است.

 

 

علت بازگشت مدیران قبلی صدا و سیما

حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم‌مقام سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس بسیج رسانه ملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. قائم‌مقام سازمان صدا و سیما گفت: بازگشت مدیران دوره آقای ضرغامی فقط به دلیل مجرب بودن آنهاست و از آنجایی که تصمیم گرفتیم از نیروهای مجرب که امتحان خود را پس داده‌اند استفاده کنیم، از حضور تعدادی از این مدیران در دوره جدید هم بهره می‌بریم.

گفته می شود رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل معتقد است که رفتارهای قالیباف، احمدی‌نژاد و روحانی نشان می‌دهد که در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوند.

عربستان به کدام ایرانی ها اجازه سفر حج داد؟

یک منبع در وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که ریاض با صدور ویزای حج برای ایرانیان ساکن اروپا مشکلی ندارد.عربستان سعودی در مذاکراتی که بین هیئت ایرانی و هیئت سعودی برای فراهم کردن زمینه زیارت حجاج ایرانی در حج امسال صورت گرفت با گذاشتن شرط‌های جدید، باعث شد تا حجاج ایرانی از ادای فریضه واجب حج محروم شوند.الوطن به‌نقل از منابعی در وزارت حج و عمره عربستان نوشت که شماری از ایرانیان ساکن خارج برای موسم حج درخواست ویزا داده‌اند و در شرکت‌های سیاحتی اروپا نام‌نویسی کرده‌اند.

امضای ۷۵ نماینده پای برگه استیضاح

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی، با اشاره به طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان از جریانهای سیاسی مختلف پیگیر این استیضاح هستند.وی با بیان اینکه بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش شدت بیشتری به خود گرفته است، تصریح کرد: ۷۵ نماینده پای برگه استیضاح فانی را امضا کرده‌اند.سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز از مطرح شدن بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش استقبال کرده‌اند، گفت: احتمالاً اکثریت مجلس به استیضاح فانی رأی مثبت می‌دهند.

۵۰میلیون حساب بانکی باهویت نامشخص

حجت ‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در نهمین جلسه شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: برای مبارزه هدفمند با فساد، می بایست در ابتدا از حالت بی نظمی موجود خارج شویم. وزیر دادگستری گفت: ۵۰ میلیون حساب بانکی مخدوش و دارای هویت نامشخص در نظام بانکی وجود دارد.

 

 

 

 

نظر عریانفر درباره روحانی و احمدی نژاد

عطریانفر در گفت و گویی گفت؛ روحانی شخصیتی است که حاکمیت نه تنها با وی مشکل نداشته بلکه به وی اعتماد کافی دارد. از این رو جامعه که ازعملکرد دولت نهم و دهم به ستوه آمده بود ،به شخص آقای روحانی متمایل شد و به او ذیل عنوان ‘نماد’ تقابل با جریان پوپولیستی ۸ سال گذشته ، تعلق خاطر نشان داد . آقای روحانی نقطه اتصال و ربط وثیق بین مردم و حاکمیت شد.

 

 

 

وقتی دولت احمدی‌نژاد سفارش کرد به زنجانی وام بدهند
حسین دهدشتی نماینده سابق مردم آبادان که در مجلس نهم مسئول پیگیری پرونده بابک زنجانی بود گفت: زمانی که ما فهمیدیم زنجانی در حال قرار داد بستن با تامین اجتماعی است میرکاظمی با نجات امینی (معاون تامین اجتماعی) تماس گرفت و حتی با خود مرتضوی هم صحبت کرد که زنجانی پولی ندارد به شما بدهد و اگر پولی دارد بیاید بدهی خود را صاف کند؛ اما علی رغم این مکالمه مشاهده شد آنها بر سرعت خود اضافه کردند و حتی شنیده شد شد که جلسات شبانه ای داشتند و نهایتا قرارداد بسته شد و بعد از آن زنجانی چک های تامین اجتماعی را به عنوان ضمانت قرارداد با وزارت نفت، ارائه کردند. آنها در قرارداد فی مابین نوشته بودند بابک زنجانی باید پول به حساب تامین اجتماعی واریز کند و به محض واریز کردن، آقای مرتضوی یک چک ۴میلیارد یورو به بابک زنجانی بدهد. زنجانی در مالزی یک بانک تاسیس کرده بود و با سفارش بعضی وزرا و رییس بانک مرکزی در دولت قبل، تعدادی از بانک های دولتی از جمله بانک مسکن، در آن بانک حساب باز کرده بودند و از او حمایت می کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*