در تذکرات شفاهی مطرح شد؛ گزارش مرکز پژوهش ها کامل نبود/پول‌ها چگونه به بیت‌المال برمی‌گردد

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی خواستار توضیح راهکار برگرداندن پول‌هایی که در قالب فیش‌های نجومی پرداخت شده به بیت‌المال شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در تذکر شفاهی گفت: در همه کشورهای دنیا وقتی اتفاقی رخ می دهد، بزرگترین مقام مسئول درباره آن اتفاق از مردم عذرخواهی کرده و گزارش می دهد، در یک کشور یک مقام مسئول نیم ساعت وقت مردم را اتلاف کرد و مجبور شد به همان اندازه در برابر مردم کمر خم کند، اما وزیر اقتصاد کجا در برابر مردم به خاطر این وضعیت کمر خم کرد؟

وی افزود: در سال ۹۳ در سازمان بیمه مرکزی یک بازنشسته که در شرکت بیمه خصوصی کار می کرده توسط وزیر اقتصاد استخدام شده است، آقای وزیر باید در این باره توضیح دهد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در رأس تمام این مسائل، وزیر اقتصاد قرار دارد که هیچ عکس العملی از خود نشان نداده و مجلس هم از او نخواسته که در این باره توضیح دهد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: گزارش اولیه در این باره داده شده و از این به بعد ساز و کار قانونی از جمله توضیح وزرا در کمیسیون های مجلس باید پیگیری شود.

همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام آباد غرب نیز در تذکری اظهار کرد: در گزارشی که مرکز پژوهش های مجلس ارائه کرد، بسیاری از موضوعات موجود نبود، این پول ها چطور قرار است به بیت المال برگردد.

وی افزود: یک ساعت وقت مجلس گرفته شد تا مرکز پژوهش ها گزارش دهد، اما تنها یک گزارش رسانه ای ارائه شد.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد: این گزارش برای زمانی که هنوز کمیسیون های مجلس شکل نگرفته، خوب بود. وظیفه رئیس مجلس است که درباره این موضوعات گزارش تهیه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این گزارش کامل نبود ولی ما تلاش کردیم ریشه‌یابی کنیم؛ بحث ما این است که درد را بشناسیم و ریشه آن را پیگیری کنیم که از این به بعد کمیسیون ها مسئولیت پیگیری آن را دارند.

همچنین مصطفی کواکبیان در تذکری در این باره اعلام کرد: مسئله فیش های حقوقی آنقدر مهم است که یک جناح خاص یا یک قوه را در برنمی‌گیرد، بلکه تمام قوا، شهرداری ها، جناح ها و مقامات لشکری و کشوری را در بر می گیرد.

وی افزود: در بعضی از این گزارشات مهر دیوان محاسبات است،  بنابراین بازگشت این اموال به بیت المال چگونه صورت خواهد گرفت.

کواکبیان تصریح کرد: برخی مسئولان خدوم در این باره زیر سوال رفتند. باید ساز و کاری اندیشیده شود که حتی درباره فرزندان مسئولانی که به خارج از کشور رفتند، بررسی هایی صورت گیرد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی در پاسخ به کواکبیان اظهار داشت: مهر و امضای دیوان محاسبات در این گزارشات وجود ندارد. مسئله این است که وقتی وزارت اقتصاد یک بخش ذی‌حسابی دارد، چرا باید این گونه تخلفات شکل گیرد؟ در حالی که دیوان محاسبات پس از خرج، ورود پیدا می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*