دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران مطرح کرد ورشکستگی صنعت در سایه زورگویی بانک‌ها

 

خبرگزاری فارس: ورشکستگی صنعت در سایه زورگویی بانک‌ها

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران گفت: بانک‌ها به زور سود و بهره‌ای را از صنعت‌گران و تولیدکنندگان می‌گیرند که حقشان نیست، ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های صنعتی ما بلایی است که از سمت بانک‌ها بر سر ما می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید محمدرضا مرتضوی صبح امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه صنعت و معدن استان هرمزگان اظهار کرد: سرنوشت بسیاری از مردم و رشد و توسعه بسیاری از مناطق کشور به همت استقرار صنایع و با تلاش صنعت‌گران دگرگون شده و عرصه‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی در کشورمان عرصه دگرگونی و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه امیرکبیر بانی اصلی توجه به تولیدات داخلی و تغییر نگرش در این بخش بود، گفت: او قربانی تفکری شد که در آن اعتقاد داشت که سماور خانه هر ایرانی باید بدست کارگران ایرانی ساخته شود اما اندیشه و کلام ارزشمند او به مذاق روسیه و انگلیس خوش نیامد و با توطئه‌ای جان او را گرفتند.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور افزود: امروز مردم هرمزگان و فعالان صنعتی و تولیدی آن حمایت نمایندگان خود در محلس شورای اسلامی را دارا هستند و این حمایت زمینه‌ساز تحولی بزرگ در این حوزه خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به این که نبرد خیر و شر در حوزه صنعت جریان دارد، گفت: اگر ۱۰۰ کمیته امداد در کشورمان درست کنیم کار بزرگی نکرده‌ایم چون کسی که می‌آید و کمکی دریافت می‌کند از درون خویش ناراحت است اما کارگر، کشاورز و تولیدگری که با توان خود دستمزد و حقوقی دریافت می‌کند خرسند و راضی است بنابراین باید صنعت، تجارت و کشاورزی را در کشورمان بیش از هر زمان دیگری تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی بودن و انقلابی‌گری بسیار با ارزش و برای حفظ اقتدار و ایستادگی کشور ضروری است و انقلابیون ما کارگران و صنعتگرانی هستند که چرخ اقتصاد کشور را برای رفع وابستگی به حرکت در می‌آورند. انقلابی صبور و فهیم است و در خدمت به توسعه و پیشرفت و رشد صنعت و تولید کشور است.

رئیس خانه صنعت و معدن ادامه داد: کارگران و کارمندان زحمتکشی که با ماهی یک میلیون حقوق چرخ انقلاب اسلامی را می‌چرخانند و در کنار کوره‌های آتش به پیشرفت و استقلال کشور کمک می‌کنند مصداق انقلابیون صدیقی هستند که با همه مشکلات به ایمان و اراده خویش ادامه می‌دهند.

مرتضوی اظهار کرد: بانک‌ها به زور سود و بهره‌ای را از صنعت‌گران و تولیدکنندگان می‌گیرند که حقشان نیست، ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های صنعتی ما بلایی است که از سمت بانک‌ها بر سر ما می‌آید، منطقی نیست که ما بهره‌های سنگینی پرداخت کنیم و ورشکست شویم ولی یک بانک هیچ وقت ورشکست نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما به دستور رهبرمان و با حمایت رئیس جمهور انقلابی‌مان در صحنه حضور یافته‌ایم و معتقدیم که آرامش و امنیت و اقتدار امروز در ایران اسلامی مدیون توجهات خداوند متعال و به حرمت حضرت عصر (عج) و وجود رهبری آگاه است که بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه و جهان در آرامش بسر می‌بریم و با همدلی و اتحاد مشکلات را از پیش رو بر خواهیم داشت.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور با تقدیر از اقدام رئیس جمهور در کاهش نرخ بهره بانکی، خاطرنشان کرد: بهره‌های بالا در بانک‌ها ریشه رحم و مروت در کشور را خدشه‌دار می‌کند و این اقدام رئیس جمهور گامی مهم برای کمک به صنعت و تولید کشورمان است.

مرتضوی گفت: فعالان صنعت و معدن و تجارت، جان و مال خودشان را در اختیار کشور قرار داده‌اند و آقایان بانکداری که زیر باد کولر نشسته‌اند به دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به کمک ما بیایند.

وی با بیان اینکه مناسبتی ندارد که سالانه ۲۰ میلیارد دلار از امارات کالا وارد کشور شود، افزود: قول می‌دهیم که هر فردی در هر جایگاهی که چوب لای چرخ اقتصاد کشور و صنعت بگذارد و بر خلاف فرمایشات رهبری عمل کند را به نمایندگان ملت معرفی کنیم تا با یک همت و اراده جمعی این موانع برطرف شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*