انسان ها گوشتخوار هستند یا گیاه خوار؟

برخی از خصوصیات جسمی انسان ها با طرزی باور نکردنی با حیوانات گیاهخوار مشابه است و بهتر است در رژیم غذایی هم مانند آنها رفتار کند تا سلامت بماند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات جدید توسط دانشمندان نشان می دهند که بدن انسان برای خوردن گوشت مانند حیوانات گوشتخوار رشد نیافته  و بیشتر به لحاظ خصوصیات ظاهری مانند حیوانات گیاهخوار است.
از جمله تفاوت های بین حیوانات گوشتخوار و گیاهخوار که در خصوص انسان نیز قابل تعمیم است
می توان نمونه های زیر را نام برد:
حیوانات گوشتخوار دارای پنجه هستند اما حیوانات گیاهخوار پنجه ندارند که انسان نیز دارای پنجه نیست.
حیوانات گوشتخوار هیچ منفذی روی پوست برای تعریق ندارند اما انسان ها و حیوانات گیاهخوار دارای منافذ تعریق هستند.
حیوانات گوشتخوار دارای دندان های جلوی تیز برای پاره کردن شکار هستند اما حیوانات گیاهخوار و انسان ها دارای دندان های آسیاب برای جویدن گیاهان و میوه ها هستند.
حیوانات گوشتخوار دارای اسید معده به نام اسید هیدروکلریک بسیار قوی هستند اما حیوانات گیاهخوار و انسان ها دارای اسید معده بسیار ضعیف به میزان یک بیستم گوشتخواران هستند.
حیوانات گوشتخوار دارای غدد بزاقی در دهان خود برای هضم مواد غذایی نیستند اما در گیاهخواران و انسان ها غدد بزاقی برای هضم میوه و سبزیجات تشکیل شده است و تا قبل از رسیدن به معده بخش زیادی از این مواد غذایی هضم می شود.
کارشناسان براساس فیزیک بدن اعتقاد دارند که انسان در دسته گیاهخواران قرار دارد و برای گوشتخواری بدن او شکل نگرفته است.
اکنون در دنیا افرادی که گیاهخوار هستند دارای تناسب اندام عالی، دستگاه گوارش سالم، عدم وجود مشکلاتی چون یبوست، بالا رفتن چربی و فشار خون، پوست و موی زیبا و نیز عدم ابتلا به مشکلات قلبی عروقی به نسبت افراد گوشتخوار هستند.
کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می کنند تا حد امکان از خوردن گوشت قرمز خودداری کنند و در عوض سعی کنند از پروتئین های گیاهی استفاده کنند، درست کردن غذاهای گیاهی زمان کمتری به نسبت غذاهای گوشتی می گیرد و هضم آن نیز سریعتر صورت می گیرد.
گیاهان معمولاً در معده به طورکامل هضم می شوند اما گوشت و فرآورده های گوشتی به دیواره های روده می چسبند و اگر فرد دچار یبوست باشد تا چند روز در روده او باقی می مانند و باعث مسمومیت غذایی و ورود مواد سمی به خون می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*