اخبار کوتاه

هاشمی هنگام اختلاف‌نظر با رهبری چه می‌کند؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفرشان به استان کرمان دیشب در دیدار نمایندگان مردم شهرهای مختلف این استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمان امام (ره) با اینکه ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم. همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم عرض کردم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسائل اختلافی نیز حجت شرعی دارم. مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.

 

گفته می شود علی بختیار عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، گفته در دولت آقای احمدی‌نژاد پاداش‌های کلانی پرداخت شده که تنها در یک مورد در یکی از صندوق‌های بازنشستگی شرکت نفت در سال ۸۸ در دولت نخست احمدی‌نژاد، پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی تصویب و پرداخت شده است که این مبلغ را باید با درنظر گرفتن تورم در این سال‌ها محاسبه کرد که به نرخ امروز بسیار هنگفت خواهند بود. نکته حائز اهمیت این است که این پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی، تنها یکی از موارد پرداخت چنین پاداش‌هایی در صندوق بازنشستگی نفت دولت احمدی‌نژاد است و در موارد متعدد دیگری مبالغ ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان پاداش پرداخت شده است.

 

علم الهدی، احمدی نژاد را لعن می کرد

علی الهی خراسانی، شاگرد علم‌الهدی گفته است: «آقای علم‌الهدی در جلسه‌ای خصوصی می‌گفت من هر روز می‌روم حرم و گاهی احمدی‌نژاد را لعن می‌کنم؛ البته مواضع علنی ایشان شاید به این غلظت نباشد. می‌گفت اگر امر دایر شود، بین احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان، باید همه به اصلاح‌طلبان رأی بدهیم؛ چرا‌که مشکل ما با اصلاح‌طلبان، سیاسی است؛ اما با احمدی‌نژاد، اعتقادی.» 

 

واکنش آمریکا به تهدید روحانی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هشدار رئیس‌جمهور ایران نسبت به عواقب زیرپاگذاشته شدن برجام مدعی شد که آمریکا تاکنون کاملاً به برجام پایبند بوده و گفت که قدرت و ابزار کافی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران، موجود است. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آخرین ساعات روز چهارشنبه به وقت تهران، به سخنان امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران در خصوص مضرات نقض برجام برای جامعه بین‌الملل واکنش نشان داد. سخنگو پاسخ داد: «ما کماکان به اجرای برجام پایبند مانده‌ایم، در عین حال همه ابزار لازم و قدرت کافی برای بازگرداندن تحریم‌ها در صورت زیرپا گذاشته شدن توافق توسط ایران را داریم.»

 

پول‌های بلوکه شده صرف حقوق کارمندان شد!

محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان‌های منطقه دو اظهار داشت: : سال گذشته سود حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع و دارایی‌های ارزی که در آمریکا بلوکه‌ شده بود، را از آمریکایی‌ها دریافت کردیم که صرف حقوق کارمندان شد.

 

 

 

واکنش احسان علیخانی به خبر ازدواجش

احسان علیخانی؛ تهیه کننده، کارگردان و مجری تلویزیون در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد خبر ازدواجش که اخیرا در فضای مجازی در حال گسترش است شایعه بوده و اگر خبری درباره وی بخواهد منتشر شود، خودش اعلام می کند.او در اینستاگرامش نوشت: “سلام رفقای عزیز ، میخندم فقط میخندم به تمام این شایعات ، توهم ها ،دروغهای مزخرف ، سالهاست عادت کردم که قبل و بعد هر کاری که میسازم عده ای بیمار و بی وجدان ، دروغهای رنگی و طراحی شده بسازند و بتازند به من و اندک آبرویی که نزد شما دارم ، میخندم که بفهمند زندگی انقدرها جدی نیست میخندم که بفهمند اگر انها با این دروغها ، آرزوی رفتن آرامش از زندگی من را دارنند من با لبخند برایشان آرزوی آرامش میکنم و حیف از این همه خلاقیت و پشتکار که صرف خلق دروغهای رنگی و شایعات پرطرفدار میکنند ، کاش قلبهایشان قرار بگیرد و کمی به خودشان برسند ، همه این دروغها و شایعات برای یکی مثل من طبیعی است اما قسمت تعجب برانگیز ، توجه و باور کردن عده ای از شما دوستان عزیز است رفقا این چرندیات ارزش فکر کردن هم ندارد چه برسد به باور کردن ،،، خدایا زور ما به تعدادی از عزیزان دروغ پرداز و شایعه ساز در فضای مجازی نمیرسد تو برایشان خدایی کن و بیدارشان کن که فضای مجازی هم خدایی داردنکته با رفقا: خبرهای صحیح و واقعی مربوط به من یا از طریق خودم و پیج شخصی بنده منتشر میشود و یا رسانه های معتبر …بعضی دوستان در کامتنها با هم دعوا میکنند و توهین ،،، رفقا کسی که انسان است خانواده میفهمد شرف دارد و نجابت و حتی اندکی تربیت ، فحش نمیدهد گفتگو میکند فحش نوشتن کار ساده ایست و نشانه شأن خانوادگی ماست تو آرام باش شعر بنویس و جملات خوب ، کسی که فحش میدهد عصبانی است تو بزرگ باش بهش آرامش هدیه بده و جملات خوب ، حتما روزی پشیمان میشود و به تو سلام میکندخلص همه ،حتی شما دوستان شایعه ساز و دروغ پرداز…”.

 

واردات دهها میلیون تومان کلنگ چینی!
ایران در دو ماهه آغازین سال جاری معادل ۱۶۸ میلیون تومان «کلنگ» از چین وارد کرده است.«کلنگ، به هر شکل، کج‌بیل، شن‌کش و گل‌تراش» با کد تعرفه ۸۲۰۱۳۰۰۰ یکی از اقلام وارداتی ایران است. در دو ماهه آغازین سال ۹۵ ایران ۱۶۸ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برابر با ۵۵ هزار و ۶۷۸ دلار از این کالا از کشور چین و از طریق گمرک شهید رجایی، وارد کرده است. چین تنها مبدأ واردات این کالا به داخل کشورمان است.
هشدار رئیس کمیسیون امنیت ملی به دولت
دولت خود باید درباره حذف بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی از لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۵ تجدیدنظر کند در غیر اینصورت مجلس در حوزه وظیفه خود در جهت دفاع از منافع و امنیت ملی اقدام خواهد کرد.دولت”علاءالدین بروجردی” رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حذف تبصره ۲۲ و بودجه دفاعی از لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۵ نگاهی غیرمسئولانه نسبت به امنیت ملی است، گفت: هرگونه توسعه و پیشرفت در کشور با وجود امنیت پایدار صورت می گیرد.نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: کم توجهی به این موضوع محوری در کشور می تواند افکار منفی سیاسی، منطقه ای و نظامی به دنبال داشته باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*