اخبار سیاسی

اقدام کم نظیر یک استاندار

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در اقدامی بی نظیر اعلام کرد:تا مادامی که من نماینده عالی دولت در استان خوزستان هستم هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگاران و رسانه ها را ندارد. طبق اعلام یکی از پرسنل روابط عمومی استانداری خوزستان، دکتر شریعتی بعد از اطلاع از موضوع شکایت از یکی از خبرنگاران استان در تماسی با ریاست سازمان شکایت کننده به وی ابلاغ می کند، تا مادامی که من استاندار هستم هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانه های استان را ندارد.

محکومیت مدیری که از ارائه گزارش حقوق‌اش خودداری کرد

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص گزارش این سازمان پیرامون حقوق‌های نامتعارف گفت: گزارش‌ها آماده است و آن‌ها را برای روسای قوه ارسال می کنیم. البته یک برنامه فوق‌العاده در این‌باره پیش بینی کرده‌ایم که به صورت جامع همه موارد را در برمی‌گیرد و نتیجه نهایی به روسای سه قوه ارسال خواهد شد. یکی از مدیران یکی از نهادها از ارائه گزارش خود استنکاف کرد و طبق ماده ۸ قانون سازمان بازرسی کل کشور محکوم به حبس شد که به دلیل عدم ارائه گزارشات خود حبس او اجرا خواهد شد.

تامین مالی ٢٠٠٠میلیاردی در یک ثانیه

در پی استقبال سرمایه گذاران، اوراق سلف موازی اوره گرانول شرکت پتروشیمی شیراز که به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالا و به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت منتشر شده بود، در همان ثانیه نخست به فروش رفت.

 

 

 

لهجه یک زن جراحی شد!

در یک رویداد پزشکی بسیار نادر خانم «لیزا آلامیا» اهل «تگزاس» آمریکا، بعداز انجام عمل جراحی فک تغییر لهجه پیدا کرد. اطرافیان وی به هنگام صحبت کردن او متوجه تغییر در نحوه بیان کلمات در گفتار او شدند که در واقع لهجه انگلیسی آمریکایی او به انگلیسی بریتانیایی تبدیل شده بود. بتدا پزشک جراح «لیزا آلامیا» گفت که این به دلیل عوارض بعد از عمل جراحی است اما با سپری شدن زمان، لهجه وی به حالت اول خود بازنگشت. در بررسی های انجام شده، در وی «سندروم لهجه خارجی» تشخیص داده شد که در آن الگوی صحبت فرد تغییر می کند و دچار نوعی تغییر لهجه می شود. تا کنون برای رخ دادن این اتفاق دلیل مشخصی پیدا نشده است.

گفته می شود یک سایت خبری مدعی شد، براساس اسناد موجود، پاداش اعضای هیئت مدیره بانک ملت در دولت یازدهم ۵۰۰ میلیون تومان در پایان سال ۹۲ و ۵۵۰ میلیون تومان در پایان سال ۹۳ بوده است. پاداش هیئت مدیره بانک دی در پایان سال ۹۲ بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان و در پایان سال ۹۳ بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

جستجوی پرونده‌های فساد گمشده از هفته آینده

نوروزی که در مجلس هشتم ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را برعهده داشت، از ورود به مجلس‌های نهم بازماند و اینک پس از چهار سال و ورود مجدد به مجلس، از موضوع گم شدن این ۱۷ پرونده در طول این مدت در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد. در همین حال، محمدعلی پورمختار، نماینده همدان در مجلس، در اظهارنظری با ادبیات خاص اصولگرایان اعلام کرد که صحبت‌های نوروزی پیرامون این موضوع، هیچ پایه و اساسی ندارد. این در حالی است که حسن نوروزی، پس از این اظهارات پورمختار، از آغاز بررسی و جستجوی پرونده های مفقود شده در کمیسیون اصل ۹۰ از هفته آینده در مجلس خبر داد. نوروزی در این مورد گفت: «اینک که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مشخص شده، بنده شخصا به وی مراجعه می‌کنم و این موضوع از هفته آینده بررسی خواهد شد.» منتخب مردم رباط کریم در مورد اظهارات پورمختار نیز گفت: «آقای پورمختار در این مورد نه ذینفع بوده و نه مرجع سوال، چون این پرونده‌ها در سال ۸۹ ارجاع شده و پورمختار در آن زمان اصلا در مجلس حضور نداشته است. وی به هیچ وجه در این موضوع ذینفع نبوده که اینک در این مورد اظهارنظر کند. او نه در زمان ارجاع پرونده‌ها رئیس کمیسیون بوده و نه در حال حاضر.» نوروزی افزود: «صحبت‌های پورمختار مرتبط با شخص وی است، ولی شخصا موضوع گم شدن پرونده‌ها را از طریق رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری خواهیم کرد.»

گفته می شود در فاصله کمتر از یکسال تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران ، نزدیکان و حامیان محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ، فعالیت های خود را برای کاندیداتوری وی تشدید کرده اند.حامیان دولت سابق ، با راه اندازی کمپین های متعدد دعوت از احمدی نژاد ، وی را نماینده مستضعفین و حامی محرومان معرفی می کنند و به دنبال یارگیری در فضای مجازی هستند.این کمپین ها با عناوینی همچون « احمدی نژادی ها» ، « حامیان دولت مهر و عدات » ، « حامیان گفتمان سوم تیر » ، « دعوت از حامی واقعی مستضعفین » و موارد مشابه راه اندازی شده است و هدف خود را استضعاف زدایی از معادلات سیاسی کشور و دعوت « نماینده واقعی مستضعفین » برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۶ عنوان کرده اند.

مدیران ۳۷، ۳۰، ۲۸ میلیونی چند خبرگزاری غیرخصوصی!

این روزها که بازار انتشار فیش های حقوقی دهها میلیونی سیستم های غیرخصوصی حاکمیتی داغ است، شنیده شده برخی مدیران خبرگزاری های غیرخصوصی هم چند ده میلیون حقوق می گیرند.مدیر یکی از خبرگزاری ها گفت که شنیده مدیر یکی از خبرگزاری های یکی از ارگان ها ماهیانه ۳۷ میلیون تومان حقوق می گیرد، و مدیران دو خبرگزاری مشابه نیز ۲۸ و ۳۰ میلیونی هستند.به نظر می رسد برای شفاف شدن وضعیت درآمد خبرگزاری های بزرگ و مطرح کشور که تقریبا همگی غیرخصوصی هستند، مدیران عامل آنها با انتشار فیش حقوق چند ماه اخیر خود به چالش شفافیت بپیوندند.

درخواست دادستان کل کشور از دولت

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در ادامه نشست خبری خود در رابطه با حقوق‌های نجومی و پیگیری دادستانی کل کشور در این زمینه گفت: همانطور که همه مسئولین به این موضوع اشاره کرده‌اند و آن را مورد تأکید قرار دادند، امروز این موضوع به یک دغدغه تبدیل شده اما باید بدانیم که این مسئله همگانی نیست و مردم تصور نکنند که همه مدیران دچار چنین بلای عظیمی شده‌اند. دادستان کل کشور گفت:‌ از دولت توقع داریم ابتدا مدیران متخلف را که حقوق‌های نجومی گرفته اند عزل کند و سپس این حقوق را به بیت‌المال بازگرداند.

نرخ بیکاری قشر تحصیلکرده؟

سلمان خدادادی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد ساز و کار برای استفاده بیشتر از نظرات نخبگان در مسیر توسعه کشور شد و گفت: امروز یکی از معضلات جامعه این است که بیکاری در میان قشر تحصیلکرده بسیار بالاست و رقم آن ۱۸٫۵ است.

 

 

 

 

رئیس‌جمهور تاجیکستان، خدا شد!

در تاجیکستان، رئیس‌جمهور به تدریج جای خدا را می‌گیرد!روزنامه جمهوری اسلامی با این مقدمۀ کنایه‌آمیز، آورده است: کارمندان و اعضای جدید عالی‌رتبه در دولت تاجیکستان از این به بعد به نام رئیس‌جمهور سوگند یاد می‌کنند.این تصمیم در پی ایجاد اصلاحات در قانون اساسی این کشور درباره «دولت و وضع حقوقی اعضای مجلس‌های ملی و نمایندگان» در مجلس این کشور گرفته شد.به گزارش خبرگزاری آزادگان تاجیکستان، به این طریق، اعضای دولت تاجیکستان در زمان شروع اجرای منصب و وظیفه دولتی به نام رئیس‌جمهوری قسم یاد کرده و وعده خواهند داد که تمام نیروی خود را برای توسعه و بالا بردن آبروی تاجیکستان در سطح جهانی صرف خواهند کرد.نمایندگان مجلس نیز به نام مردم سوگند یاد خواهند کرد و به آنها وعده می‌دهند که در تحکیم وحدت ملی، استقلال دولتی، تامین حقوق و آزادی‌های انسان شریک می‌شوند و در تهیه و تصویب قوانین صادقانه و از روی وجدان عمل می‌کنند.این، جزئی از ۴۱ تغییر در قانون اساسی این کشور است. زمان و مکان ادای سوگند اعضای حکومت و نمایندگان مجلس را خود رئیس‌جمهوری تعیین می‌کند. تحلیلگران و کارشناسان تاجیکستان می‌گویند سوگند یاد کردن به نام رئیس‌جمهوری بیانگر نبود حاکمیت قانونی در این کشور است.

توضیحات معاون سپاه درباره حقوق فرماندهان

این روزها موضوع فیش‌های حقوقی و پرداخت‌های دستگاه‌ها و نهادها، تبدیل به بحث نخست مردم در فضای حقیقی و مجازی شده است. اما درعین‌حال در این بحث‌ها شایعاتی هم مطرح می‌شود؛ ازجمله اینکه روز گذشته متنی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن حرف از پرداخت‌های نامتعارف بود؛ طبق ادعای مطرح‌شده در این متن، دریافت‌کننده این ارقام از مقامات ارشد سپاه پاسداران هستند.سردار «رمضان شریف» مسئول روابط عمومی سپاه در گفت‌وگو با «شرق»، این ارقام را تکذیب کرد و غیرواقعی دانست.او که نامش در فهرست شایعات بود، با شنیدن رقم ادعایی دریافتی درباره خودش، گفت: «اگر معذوریت‌های حفاظتی نبود، حتماً فیش حقوقی خودم را منتشر می‌کردم تا رقم واقعی را ببینید».سردار شریف در ادامه گفت: «سپاه همواره با حساسیت نسبت به افزایش حقوق کارکنان خود تصمیم‌گیری می‌کند».

 

عزم وزیر برای برکناری رئیس بانک رفاه

علی ربیعی اعلام کرد مدیرعامل بانک رفاه برکنار خواهد شد. علی ربیعی صبح امروز در بازدید از مرکز ترک اعتیاد بهبود گستر در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ادامه کار و فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران اعلام کرد: فردا مدیرعامل جدید این بانک معرفی می‌شود. اخیرا معاون اول رئیس جمهور در ضیافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها، با اشاره به موضوع پرداخت‌های بالای حقوق به برخی مدیران گفت: دولت به هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم.

 

تهدید معاون رئیس جمهور درباره فیش های حقوقی

معاون اجرایی رییس جمهور در واکنش به درخواست انتشار فیش حقوقی خود گفت:اگر مسئله با فیش حقوقی بازنشستگی من حل میشد که غمی نبود.محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در پاسخ به درخواست برای رسانه ای نمودن فیش حقوقی خود درصفحه اینستاگرامش نوشت:راستش در مقابل فیش های حقوقی که تا حالا ادعا شده آبروریزیه وممکن باور نشه و یا ریا بشه، اگه فیش حقوقی، اعتماد از دست رفته از نظام با ترفند دشمنان نظام رو ولی بدست دوستان برمیگرداند خیلی خوب بود ولی شوربختانه باید گفت دشمنان خوب بلدند که چگونه کشور را به چالش بکشند، امروز فکر میکنم مطالبه عمومی از فیش حقوقی دولت عبور کرده و به فیش حقوقی روسای قوا قضات فرماندهان سپاه و ارتش روسا ومدیران عامل تحت نظر بنیادها ونهاده ها و ستادها رسیده و تازه وقتی هر فیشی رو شود همه خواهند گفت این بخشی از دریافتی است و در فیشهای مختلف تحت عناوین مختلف با فیش و بی فیش بحسابهای همه شان وجوه کلان واریز می شود لذا اگر مسئله با فیش حقوقی بازنشستگی من حل میشد که غمی نبود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*