اخبار سیاسی

نظر رهبر انقلاب درباره لایک

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در شب میلاد کریم اهل ‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دیدار با جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان فرمودند: شعر را باید ارتقا بخشید؛ تشخیص ارتقای شعر هم با صاحب‌نظران شعری است. من شنیده‌ام که حالا بعضی‌ها شعر را در این فضای مجازی که خیلی رایج شده منتشر می کنند، مثلاً یک نفری یک چیزی نوشته، ارزش ندارد، آن‌وقت مثلاً فرض کنید که نسبت به این شعر چند هزار نفر لایک می کنند؛ آن لایک ارزش ندارد؛ آنچه به شاعر و به شعر ارزش می دهد نظر صاحب‌نظر است؛ کسی که اهل شعر باشد و بفهمد شعر یعنی چه، اصلاً شعر خوب یعنی چه، شعر بد یعنی چه؛ یعنی آنها ملاک خوبیِ شعر نیست. به‌هرحال در ارتقای شعر باید کوشید.
اقدام باورنکردنی مرد کویتی برای روکم کنی همسر اول
 یک مرد کویتی به خاطر روکم کنی همسر اول مطلقه اش، طی مراسمی همزمان با چهار دختر ازدواج کرد.شبکه های اجتماعی فیلمی منتشر کردند که درآن جوان کویتی به همراه چهار دختر در لباس ازدواج دیده می شود.این جوان با این اقدام به گوشه و کنایه همسر اولش پاسخ داد که چندی پیش از هم جدا شده اند.همسر اول این مرد به او گفته بود که بعد از جدایی، عُرضه ازدواج مجدد نداری و نمی توانی دختری پیدا کنی که حاضر باشد با تو زندگی کند.اما جوان کویتی برای اینکه ثابت کند نه تنها توان یافتن یک دختر، بلکه چهار همسر را دارد، با خواستگاری از چهار نفر با آنان قرار ازدواج همزمان گذاشت.
گفته می شود یک شاهزاده عرب، مبلغ پانصد هزار دلار برای ۱۵ دقیقه گپ زدن با کریستین استوارت، بازیگر زن هالیوود پرداخت کرد.یک شاهزاده از یکی از کشورهای خاورمیانه، درخواست دیدار حتی کوتاه با “کریستین استوارت” را مطرح کرد وی نیز درخواست این شاهزاده عرب را به “استوارت” منتقل کرد. اما این بازیگر هالیوودی بی درنگ پرسید: در مقابل این درخواست، چقدر پول پرداخت می کند؟ بدین ترتیب کارگردان مذکور با شاهزاده عرب به چانه زنی پرداخت و سرانجام وی به پرداخت نیم میلیون دلار در مقابل دیدار با این بازیگر امریکایی راضی شد.

 

 

گفته می شود امارت دبی حکمی صادر کرده است که براساس آن محدودیت خرید و فروش مشروبات اللکی در روزهای ماه مبارک رمضان لغو می شود.واشنگتن پست در این باره نوشت: این حکم، اصرار امارت دبی بر افزایش درآمد و گردشگری از این تجارت را منعکس می کند علی الخصوص اینکه انتظار می رود حدود یک میلیون توریست در ماه جاری از این کشور بازدید کنند.این روزنامه افزود: دلیل دیگری که این اقدام دبی را توجیه می کند، مالیاتی است که این کشور بر خرید و فروش و واردات مشروبات الکلی اعمال کرده است.پیش از این مصرف و خرید و فروش مشروبات الکلی در ماه رمضان در امارات ممنوع بود.

 

 

 

گفته می شود دکتر ایرج حریرچی در خصوص علت تصادف اتوبوس سربازان گفته اتوبوسی که ۱۹ کشته داد و حامل سربازان کشورمان بود، راننده به جای این که ۴۰ سرباز را سوار کند ۴۵ سرباز سوار کرده بود ضمن این که ۸ نفر مسافر قاچاق نیز داشته که این مسافران قاچاق در کنار باک و صندوق اتوبوس جایگیر شده بودند. این اتوبوس آخرین بار در سیرجان کنترل می شود و ظرفیت اضافه نداشته. از شهر سیرجان که سوار شده‌اند در کمربندی مسافر قاچاق سوار شده. بعد از این که عزیزان ما افطار کردند در بین راه ۳ خودروی یکی شاسی بلند و یکی پژو مراجعه گرده و میوه قاچاق و انبه و سیگار و مواد مخدر قاچاق کرده. سربازان اعتراض کرده اند. یکی از سربازان که زنده است می گوید راننده پیرمردی ۷۰ ساله بوده وقتی اعتراض کردیم که چرا تند می روی به ما توهین کرده. سرشیفت سربازان ما که الان در آی سی یو بستری است، می گوید داخل اتوبوس صندلی دوم را باز کردند. دست می آمد و قاچاق را می داد و راننده و شاگردش جاسازی می کردند. پول گرفتند و راه افتادند.
 برکناری همه دریافت کنندگان حقوق نجومی
اسحاق جهانگیری با اشاره به موضوع پرداخت‌های بالای حقوق به برخی مدیران گفت: دولت به هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه “دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد”، افزود: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد. وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا افزایش حقوق در دستگاه‌ها را تنها با هماهنگی و موافقت شورای حقوق و دستمزد انجام دهند، اظهار کرد: بر اساس تصمیم دیگر دولت هیچ ذینفعی حق ندارد در مورد ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند.
اخراج ۱۰۰ کارگر شرکت پارس‌نئوپان تنکابن
بیکار شدن ۱۰۰ نفر از پرسنل شرکت پارس‌نئوپان به دلیل واردات ۱/۵ میلیون مترمکعب تخته MDF و توقف دو خط تولید این کارخانه برابر با تولید ۲۵ سال ام دی اف این شرکت است. به دلیل افت بیش‌ از اندازه قیمت فروش، این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید نئوپان و ام‌دی‌اف در کشور است، ناچار به تعدیل نیرو شده و طی چند مرحله اقدام به اخراج یا مرخصی بدون حقوق نیروهای خود کرد

گفته می شود جمعی از دانشگاهیان، بعد از ظهر سه شنبه ۱ تیر ماه به مناسبت ماه مبارک رمضان با دکتر محمود احمدی نژاد دیدار کردند.

درخواست برای بررسی درآمدهای غیر مستقیم مدیران

محمدمهدی زاهدی اظهار داشت: بعد از انتخابات دشمنان خوشحال بودند که جریان ارزشی و ولایتمداری در سطح کشور کمرنگ شده، اما با انتخابات مجلس و هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مختلف نشان داد که دشمنان در خواب بوده و بار دیگر تودهنی محکمی به استکبار زده است.وی افزود: دشمنان بدانند که نمایندگان در خدمت نظام و انقلاب و رهبری هستند و خط بطلان بکشند بر اینکه نگرش آنها با نظام و انقلاب زاویه دارد.زاهدی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور در مورد حقوق‌های کلان اظهار داشت: حرف ما حقوق‌های کلان نیست، بلکه بحث اصلی درآمدی است که مانند پاداش، حق عضویت هیئت مدیره‌ها و عیدی پایان سال به این افراد تعلق گرفته است.وی ادامه داد: از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست می‌شود که مجموعه درآمد افراد فوق که از طریق درآمد غیرمستقیم، پاداش‌ها و تشویق‌ها به دست می‌آید را مورد بررسی قرار دهد نه حقوق افراد.زاهدی تصریح کرد: تنها یقه مدیران دولت نباید گرفته شود و باید به برخی از نیروها و دستگاه‌های خصوصی و عمومی دارای درآمدهای زیاد و کسانی که در سیستم‌های دولتی و عمومی درآمدهای چند ده میلیونی و چند صد میلیونی دریافت کرده رسیدگی شود.

 

 

 

 

دفاع ولایتی از اقدام سردار سلیمانی
علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با اعضای شورای مرکزی تجمع عربی و اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرین مورد احترام علما، مردم و حوزه‌های علمیه جهان اسلام است و شخصی شناخته شده و مجاهدی فی‌سبیل‌الله به شمار می‌رود.رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: آنچه سردار سلیمانی بعنوان مسئول سپاه قدس انجام داد کار بسیار مهمی بود و بدین معناست که جهان اسلام در قبال اقدام دولت بحرین ساکت نخواهد نشست.

پیشنهاد آشنا برای حل بحران فیش‌های حقوقی

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در مقاله‌ای به اهمیت موضوع فیش‌های حقوقی پرداخته و تاکید کرده است: مسئله فیش‌های حقوقی به دلیل ارتباط آن با زندگی روزمره مردم، نابرابری شدید موجود در جامعه، شرایط رکود و گستره بیکاری و همچنین نقش‌آفرینی شبکه‌های اجتماعی، با گستردگی و عمق بسیار زیادی در جامعه رسوخ کرده و مؤثر بوده است. مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور به تحلیل زوایای «مسئله فیش‌های حقوقی» پرداخته و پیشنهاد کرده که براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس‌جمهور کمیته شفافیت تشکیل دهد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*