گفته می شود

گفته می شود
خبرگزاری «رویترز» اظهارات جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را بازتاب داده که گفته گروه تروریستی داعش ممکن است تاکتیک های خود را برای جبران خسارات وارده تغییر دهد. وی در جلسه کمیته اطلاعات سنا گفت: «داعش برای جبران از دست دادن اراضی تحت اشغال خود به احتمال زیاد به تاکتیک های چریکی شامل حملاتی در خارج از قلمروهای تحت سلطه خود متوسل می شود». برنان اضافه کرد که ده ها هزار داعشی در سراسر جهان وجود دارند که تعدادشان بیش از عناصر القاعده در بالاترین میزان خود است. وی همچنین درخصوص اوضاع لیبی به عنوان یک پایگاه عملیاتی برای داعش ابراز نگرانی کرد. داعش در حال حاضر بین ۵ هزار تا ۸ هزار نیرو در لیبی دارد.

 

گفته می شود پایگاه اینترنتی «آسیا تایمز» در مطلبی به بررسی نقش عربستان در گسترش افراط گرایی و تروریسم پرداخته و به طور مشخص، بر اقدامات سعودی ها در جنوب شرق آسیا تمرکز کرده است. در این مطلب آمده که دولت عربستان سعودی با هزینه کردن پول هنگفتی برای گسترش وهابیت که نگرشی بنیادگرایانه است، جوانان منطقه جنوب شرق آسیا را به سمت افراط گرایی به پیش می برد. آسیا تایمز می افزاید اگر آمریکا در جنگ با تروریسم جدی است، باید به شبکه پیچیده مدارس تحت حمایت سعودی ها که به عنوان کارخانه افراط گرایی در حال تولید تروریست های انتحاری از آفریقا تا اروپا و هم اکنون در شرق و جنوب شرق آسیا است، بپردازد. کارشناسان هشدار می دهند که اگر از گسترش وهابیت جلوگیری نشود، نبرد جهانی بر ضد تروریسم بی ثمر خواهد بود.
گفته می شود
اظهارات بی سابقه وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران، از جمله این موضوعات است که در روزنامه «جروزالم پست» بازتاب یافته است. به نوشته این روزنامه، موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل اظهار داشته برنامه هسته ای ایران در پرتو توافق هسته ای متوقف خواهد شد و تهدیدی فوری و وجودی برای اسرائیل تلقی نمی شود. یعلون با حمله به مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و نام بردن از وی با عنوان «تشویش گر اذهان»، گفت: «در این مقطع زمانی و در آینده نزدیک، اسرائیل با هیچ تهدید وجودی مواجه نیست». این سخنرانی، اولین اظهار نظر یعلون پس از استعفایش از سمت وزارت جنگ اسرائیل در ۲۰ ماه مه بود؛ تصمیمی که به گفته خودش، آن را به علت رفتارهای اخیر نتانیاهو و به عدم باور به او اتخاذ کرده است.
گفته می شود
هشدار روسیه به ناتو، موضوعی است که خبرگزاری «اسپوتینک» به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، الکساندر گروشکو، نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ما فعالیت نظامی ناتو در دریای سیاه و عضویت احتمالی اوکراین و دیگر کشورها را با دقت پیگیری می کنیم. مشخص است که این فعالیت ها از سوی ما بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و واکنش روسیه با هدف تضمین امنیت مرزهای جنوبی صورت می گیرد». وی گفت: «همه اعضای ناتو به خوبی می دانند که چنین اقداماتی ممکن نیست از سوی روسیه بدون پاسخ گذاشته شود؛ زیرا به طور مستقیم، منافع امنیتی و قانونی ما را تهدید می کند». به گفته وی، این اقدامات ناتو باعث بحرانی شدن اوضاع امنیتی منطقه می شود و عملاً مرکز و شرق اروپا را به میدان مقابله نظامی تبدیل خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*