مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی: تنها ۴ درصد از واحدهای‌صنعتی خراسان جنوبی مجوز دانش بنیان را اخذ کردند

 

واحد تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها ۴ درصد از تعداد ۲۲۸ واحد صنعتی که پایش شدند مجوز دانش بنیان را اخذ کردند، اظهار داشت: نیروی کار در ۷۰ درصد از این ۲۲۷ واحد در مقطع تحصیلی زیر دیپلم و ۷۷ درصد دارای تکنولوژی معمولی است.

عباس جرجانی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی واحدهای تولیدی در یک نرم افزار پایش و این اقدام در راستای اجرایی ساختن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه  فرم‌های ارزیابی بر اساس جدول اطلاعاتی و توزیع آن در بین ۴۸۰ واحد تولیدی خراسان جنوبی است، افزود: این شامل واحدهایی که داخل و خارج شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند است که ۲۲۸ واحد صنعتی در استان تاکنون پایش شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه  برای ۲۲۸ واحدی که پایش شده ۲۸ آیتم پایش و مشکلات آنها بررسی شد، گفت: نزدیک به ۳۷ درصد این واحدها دارای نیروی کار زیر دیپلم، ۱۹ درصد مدارک لیسانس و بالاتر و ۴۴ درصد مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند.

جرجانی با بیان اینکه تنها ۴ درصد از تعداد ۲۲۸ واحد صنعتی که پایش شدند مجوز دانش بنیان را اخذ کردند، افزود: نیروی کار در ۷۰ درصد از این ۲۲۷ واحد در مقطع تحصیلی زیر دیپلم و ۷۷ درصد دارای تکنولوژی معمولی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی به سمت دانش جدید نرفته و نتوانسته است شرایط دانش بنیان را رعایت کند، اظهار داشت: خط تولید نزدیک به ۷۷ درصد از این واحدها داخلی، ۱۸ درصد هم از خط تولید داخلی و هم از خط تولید خارجی و ۵ درصد از خط تولید خارجی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ درصد از مشکلات واحدهای پالایش شده در استان مربوط به مشکلات تأمین اجتماعی، ۱۶ درصد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و ۲۰ درصد مربوط به مالیات است.

جرجانی با بیان اینکه  ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی پایش شده راکت هستند، افزود: علت‌های راکد بودن  فقدان بازار، نقدینگی و نقصان ماشین آلات  است و ۶ درصد از این واحدها  فعالیت مقطعی و ۲۰ درصد فعالیت مستمر و از ۲۲۸ واحد پایش شده ۱۸۳ واحد فعال است.

وی با اشاره به ظرفیت واقعی تولید در ۱۸۳ واحد فعال اظهار داشت: ظرفیت واقعی تولید در ۶۹ درصد از این واحدهای فعال زیر ۵۰ درصد و مهم ترین مشکلات آنها مشکلات بازار، کمبود نقدینگی، نبود متقاضی و تغییر الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: از ۲۲۸ پرسشنامه تعداد ۹۰ مورد مربوط به کانی‌های غیر فلزی، ۵۸ مورد صنایع غذایی و ۱۷ مورد واحدهای تولیدی کانی‌های فلزی بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*