سی ان ان:اوباما توافق هسته ای را یکی از دستاوردهای مهم دوران خود برشمرد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با جمعی از جوانان انگلیسی در سالن شهرداری لندن، توافق هسته ای را یکی از دست آوردهای مهم دوران خود برشمرد.

طبق این گزارش ،اوباما که درجمع ‘گروه های جوان’ که از سوی سفارت آمریکا در لندن برای شرکت در این دیدار دعوت شده بودند،به پرسش برخی از آنها پاسخ داد. همه این جوانان در گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال بودند و پرسش ها در زمینه های مختلف مطرح شد.
رئیس جمهوری آمریکا در دو مورد از پاسخ های خود در این جلسه به توافق هسته ای ایران اشاره کرد.
اوباما یکبار از توافق هسته ای ایران بعنوان موفقیت سیاسی به جای جنگ، یاد کرد و در پاسخی دیگر به این پرسش که میراث دوران وی چه بود، باردیگر توافق هسته ای را پس از ‘طرح بیمه درمانی همگانی اوباما’ که یک موفقیت داخلی برای وی محسوب می شد، به عنوان اقدام مهم دولتش یاد کرد.
سی ان ان گزارش داد: اوباما در این جلسه ‘ فائق آمدن بر بحران مالی آمریکا پس از روی کار آمدنش در سال ۲۰۰۹ ، مقابله با بیماری ابولا و بیمه درمانی عمومی در آمریکا’، را از دیگر دستاوردهای دوره ۸ ساله زعامت دولت آمریکا توسط وی برشمرد.
اوباما همچنین دراین جمع اسلام هراسی در آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت که جامعه مسلمان یکی از بخش های مهم در ساختارهای اقتصادی و نظامی آمریکا به شمار می روندو بدون آنها نمی توانند با تروریسم مبارزه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*