بازدید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خراسان‌جنوبی

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ایام نوروز تا روز ۱۳ فروردین ماه تعداد یک میلیون و ۱۷۹ هزار مسافر نوروزی در خراسان‌جنوبی اقامت کردند، گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۳۰۸ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

حسن رمضانی اظهار داشت: از ۲۸ اسفندماه ۹۴ تا ۱۳ فروردین ماه بالغ بر یک میلیون و ۱۷۹ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی اقامت کردند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۳۰۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کردند، افزود: در استان ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده که نزدیک به ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان اسکان در چادرهای مسافرتی، کمپ‌های موقت، پارک‌ها و حاشیه میدان‌ها گزارش شده است، گفت: از تعداد اقامت مسافران که شامل یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۷۳ نفر در استان بوده ۴ هزار و ۸۷۲ نفر در هتل، ۳۰ هزار و ۶۸۵ نفر در مسافرخانه و ۷۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان یافتند.

رمضانی افزود: ۵۷۸ نفر از مسافران نوروزی در مهمان‌پذیرها، ۳۰۶ هزار و ۸۵۱ نفر در کمپ‌های موقت و ۴۹۱ هزار و ۳۸۷ نفر در دیگر اماکن اقامتی خراسان جنوبی مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۱۶ مهمانپذیر، با ظرفیت ۲۹۱ اتاق و ۶۶۹ تخت برای گردشگران و مسافران نوروزی فراهم بود، اظهار داشت: ۲۲۷ اتاق و ۵۸۰ تخت در هتل‌ها برای مسافران نوروزی در خراسان جنوبی فراهم شد که مسافران و گردشگران در خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی، بقاع متبرکه، هتل‌ها، مهمانپذیرها و کمپ‌های موقت اسکان یافتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*