اخبار علمی

درمان و جلوگیری از آکنه دوران شیردهی

نوشیدن حداقل ۸  الی ۱۰ لیوان آب در روز برای هیدراته نگاه داشتن بدن مفید است؛ همچنین شیردهی اولین و بهترین روش برای درمان آکنه دوران شیردهی به شمار می‌رود؛ برای درمان آکنه در دوران شیردهی سه الی چهار مرتبه صورت خود را با آب ولرم بشویید، سعی کنید یک شیوه زندگی سالم را دنبال کنید، خوردن مواد غذایی سالم  شامل میوه‌ها، سبزیجات، و غلات کامل در پیشگیری از بروز آکنه مفید است، از خوردن غذا‌های سرخ شده و تند خودداری کنید، از کندن و یا فشردن آکنه خودداری کنید چرا که این عادت می‌تواند باعث بروز زخم شود.

///

خواص ماش برای معده

ماش  از مواد مغذی سرشار از فیبر تشکیل شده است که برای هضم و گوارش مفید است؛ به دلیل هضم راحت برای افرادی که از درد معده و اسهال رنج می‌برند مفید است و به رفع علائم روده تحریک پذیر مانند سوء هاضمه، نفخ، یبوست، سوزش سر دل کمک می‌کند، توصیه می‌شود قبل از مصرف ماش، مانند حبوبات دیگر ابتدا چند ساعت آن را در آب خیس کنید؛ منیزیم موجود در ماش یک تنظیم کننده قوی فشار خوناست و به آرام سازی رگ‌های خونی و کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

///

رفع گرفتگی عضله

ویتامین E یکی از ویتامین‌های قابل حل در چربی است و در غذا‌هایی مانند مغز بادام، روغن گندم، اسفناج، دانه‌های آفتاب گردان و کره‌ بادام زمینی یافت می‌شود؛ ویتامین E به میزان کمتری در میوه‌هایی از قبیل کیوی، مانگو و گوجه فرنگی یافت می‌شود، این ویتامین نقش محافظت کننده در عضلات را دارد و به ریکاوری بعد از ورزش کمک می‌کند؛ اگر دچار گرفتگی و اسپاسم عضلات پا بخصوص موقع خواب هستید، هر شب پس از شام یک الی ۲ عدد کیوی میل کنید، منیزیم بسیار بالای کیوی کمک زیادی به رفع اسپاسم عضلات می‌کند.

///

نابودی سلول‌های مغزی با رانندگی در زمان خستگی

در زمان خستگی ارتباط دقیق بین سلول‌های عصبی مغز برقرار نمی‌شود و واکنش مغز به محرک‌های خارجی کند‌تر از حد معمول خواهد بود به همین دلیل بروز اتفاق‌هایی چون تصادف، سقوط، از دست دادن تعادل، ناتوانی در حل مسئله و کاهش تمرکز در زمان خستگی رخ می‌دهد، همچنین آسیب دیدن سلول‌های مغزی در دراز مدت سبب ابتلای افراد به بیماری‌هایی چون صرع، دمانس و حتی آلزایمر می‌شود.

///

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف جوانه شاهی را در تقویت و استحکام دندان، همچنین درمان ام‌اس و صرع موثر دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، جوانه شاهی حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی (زینک)، مس، اسیدفولیک، ید، سولفور، فیبر و … است.

برای بررسی خواص جوانه شاهی و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

پیشگیری از پوسیدگی دندان با «جوانه شاهی» / این جوانه قاتل بیماری ام اس است

مهم‌ترین خواص جوانه شاهی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص جوانه شاهی گفت: این جوانه دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مومی‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

وی افزود: جوانه شاهی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید و اثربخش است، زیرا باعث چربی‌سوزی، لاغری و تناسب اندام می‌شود.

پیشگیری از پوسیدگی دندان با «جوانه شاهی» / این جوانه قاتل بیماری ام اس است

عظمایی بیان کرد: این جوانه دارای ماده موسیلاژی به نام لیپیدی موئیدی است که خواص هیپوگلیسمی دارد و به کنترل قند خون (دیابت) کمک می‌کند.



این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جوانه شاهی به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم و منگنز موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان می‌شود و از پوکی استخوان، آرتروز و پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند.

پیشگیری از پوسیدگی دندان با «جوانه شاهی» / این جوانه قاتل بیماری ام اس است

وی گفت: مصرف این جوانه موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ لذا برای افراد مبتلا به آلزایمر، ام‌اس و صرع بسیار مفید و سودمند است.

پیشگیری از پوسیدگی دندان با «جوانه شاهی» / این جوانه قاتل بیماری ام اس است

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: جوانه شاهی به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

وی اظهار کرد: فیبر موجود در این جوانه موجب بهبود عملکرد روده، هضم آسان غذا و رفع یبوست می‌شود؛ همچنین برای درمان بواسیر بسیار مفید است‌.



عظمایی گفت: جوانه شاهی به علت داشتن ید باعث تقویت غده تیروئید می‌شود؛ همچنین به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی بیان کرد: از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت بینایی، تقویت معده و دستگاه گوارش اشاره کرد.

تاثیر فیبر خوراکی در اثربخشی درمان‌های سرطان

فیبر خوراکی فارن

بررسی‌ها نشان می‌دهد: مصرف میزان قابل توجهی از فیبر خوراکی به روند اثربخشی درمان‌های سرطان کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان بر این باورند نوع مواد خوراکی مصرفی می‌تواند بر چگونگی اثربخشی روش‌های درمانی سرطان تاثیرگذار باشند. رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر میکروب‌های روده را تغییر داده و موجب می‌شوند روش‌های درمانی مورد استفاده تاثیر بیشتری داشته باشند. هرچند، پروبیوتیک‌ها این تاثیر مثبت را با خود به همراه ندارند.

در این بررسی محققان به مطالعه روی تعدادی بیمار مبتلا به سرطان پوست پرداختند که نوعی ایمن درمانی موسوم به PD-۱ را دریافت کرده‌اند. محققان مشاهده کردند در افرادی با رژیم غذایی سرشار از فیبر، احتمال اینکه رشد تومورهای سرطانی متوقف شود یا سرعت آن کاهش پیدا کند، پنج برابر بیشتر از افرادی بوده که رژیم غذایی آنان حاوی میزان پایینی از فیبر خوراکی است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر به رشد انواع مختلفی از میکروب‌های روده کمک می‌کند که در نتیجه آن اثربخشی ایمن درمانی PD-۱ بیشتر خواهد بود. هرچند، مکمل‌های حاوی پروبیوتیک‌ها که حاوی باکتری‌های مفید هستند در حقیقت تنوع میکروب‌ها را در روده بیماران مبتلا به سرطان کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از MNN، محققان همچنین مشاهده کردند: مصرف خوراکی‌های فراوری شده و افراط در مصرف مواد قندی موجب می‌شود باکتری‌های مرتبط با واکنش مثبت بدن به ایمن درمانی کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*