اخبار علمی/سوسیس و کالباس عامل بروز سرطان/برای کاهش وزن از میان وعده غافل نشوید/روشی آسان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه/۲ توصیه مفید برای درمان فشارخون/پیوند مغز استخوان برای جلوگیری از افول توانایی شناختی و حافظه

سوسیس و کالباس عامل بروز سرطان

پزشکان معتقدند که خوردن ۵۰ گرم از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و کالباس) در روز احتمال مبتلا شدن به سرطان را ۱۸ درصد افزایش می‌دهد؛ گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات‌داگ و سالامی به دلیل تغییراتی که در آنها ایجاد می‌شود، موجب به خطر افتادن سلامت خواهند شد، برای تولید این گوشت‌ها کار‌های شیمیایی مختلفی انجام می‌شود که احتمال بروز سرطان در مردم را افزایش می‌دهد همچنین پخت غذا در دمای بالا مانند کباب کردن گوشت در باربیکیو مواد شیمیایی سرطان‌زا را به وجود می‌آورد.

خوراکی‌های لذیذی که باعث بروز سرطان می‌شوند/چرا نباید سس مایونز مصرف کرد؟/ بیماری کشنده‌ای که با لبخند خود را نشان می‌دهد

 

برای کاهش وزن از میان وعده غافل نشوید

برخی افراد بدون توجه به میان وعده و خوراکی‌هایی که باید در طول روز داشته باشند، فقط برای محل کار خود ناهار تهیه می‌کنند؛  پس بدانید که با این روند نه تنها موفق به لاغری نمی‌شوید، بلکه ممکن است شکست بخورید، یک وعده غذا برای مدت ۱۰ ساعت کافی نیست، ممکن است به نظر شما شیرینی، چیپس و شکلات هم حتی به عنوان میان وعده مناسب باشد اما باید به سراغ میان وعده‌هایی بروید که علاوه بر اینکه حجمی از خوراکی را وارد معده‌تان می‌کند، برای بدن هم مفید باشند برای مثال سیب، موز، آجیل و میوه‌های خشک انتخاب‌های خوبی هستند، برای اینکه حتی از این خوراکی‌های سالم هم بیش از اندازه لازم مصرف نکنید، آنها را درون ظرف در بسته قرار دهید.

خوراکی‌های لذیذی که باعث بروز سرطان می‌شوند/چرا نباید سس مایونز مصرف کرد؟/ بیماری کشنده‌ای که با لبخند خود را نشان می‌دهد

روشی آسان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

سرطان پستان بیشتر از تصادف، زنان را می‌کشد؛ در تحقیقات اخیر مشخص شده است که کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان با ناشتا ماندن شبانه امکان پذیر خواهد بود، محققان گزارش کردند که افزایش زمان ناشتا بودن در شب، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و این موضوع خطر سرطان سینه  را کاهش خواهد داد، پس به همه خانم‌ها توصیه می‌شود که یک تغییر ساده در رژیم غذایی ایجاد کنند، یعنی با زودتر خوردن شام، می‌توان  خطر سرطان سینه را  به میزان زیادی کاهش داد.

خوراکی‌های لذیذی که باعث بروز سرطان می‌شوند/چرا نباید سس مایونز مصرف کرد؟/ بیماری کشنده‌ای که با لبخند خود را نشان می‌دهد

۲ توصیه مفید برای درمان فشارخون

فشارخون قلب پزشک

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در استرالیا تاکید دارند که ورزش صبحگاهی در کنار پیاده‌روی‌های کوتاه در طول روز به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان استرالیایی در یک مطالعه تازه دریافتند که ۳۰ دقیقه ورزش صبحگاهی به همراه پیاده‌روی‌های کوتاه در طول روز در کنترل فشار خون موثر است.

متخصصان در این بررسی تاکید کردند: راه رفتن‌و پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای که مانع از نشستن‌های طولانی مدت می‌شود برای افراد میانسال و بخصوص زنان چاق یا مبتلا به اضافه وزن مفید است.

“میشل ویلر” از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: نشستن‌های طولانی مدت رفتار شایعی در جوامع مدرن است و نوع زندگی و کار افراد به شکلی است که آنان را به نشستن بیشتر تشویق می‌کند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که نشستن‌های طولانی مدت در طول روز موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود که فاکتور خطرزایی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.

پیوند مغز استخوان برای جلوگیری از افول توانایی شناختی و حافظه

تهران- ایرنا-یافته های مطالعه گروهی از محققان آمریکایی نشان می دهد پیوند مغز استخوان از موش های آزمایشگاهی جوان به موش های پیر مانع از افول توانایی های شناختی و تثبیت حافظه و قدرت یادگیری می شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی علمی ساینس دیلی/sciencdaily، این مطالعه یافته های مدل دیگری را تایید می کند که کاهش سطح توانایی های شناختی را تا حدی به سلول های خونی پیر نسبت می دهد؛ سلول هایی که در مغز استخوان تولید می شوند.
«هلن گودریج/Helen Goodridge» استاد و عضو هیات علمی مرکز علوم پزشکی و زیست پزشکی سدار سینا در لس آنجلس آمریکا می گوید: در حالیکه مطالعات پیشین نشان داده بود تزریق خون از موش های جوان می تواند مانع از افول توانایی های شناختی شود؛ هنوز سازوکار این واقعیت علمی را نمی دانیم. اما اکنون یافته های مطالعات ما نشان داد پاسخ در مختصات سلول های خونی جوان است.
وی ادامه داد: اگر تحقیقات بیشتر همین یافته ها را در نمونه های انسانی تایید کند، راهکاری برای طراحی درمان در جهت کاهش سرعت پیشرفت بیماری های تحلیل برنده عصبی شامل آلزایمر پیش روی ما گشوده خواهد شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*