آخرین خبر :

اخبار علمی

کودکان و نوزادان خود را از تنگ ماهی قرمز دور کنید

در فضله آبزیان به ویژه ماهی‌ها عامل بیماری‌زایی به نام “سالمونلا” وجود دارد؛ این عامل بیماری‌زا با ورود به بدن به بروز ایجاد بیماری تیفوئید و سایر بیماری‌های دستگاه گوارش به ویژه در کودکان که سیستم ایمنی ضعیف دارند، می‌شود؛ بچه‌ها به دنبال دست‌زدن به ماهی‌ها ممکن است دچار اسهال، استفراق و تب شوند، قطعا والدین در اینگونه موارد اصلا متوجه نمی‌شوند که عامل این عوارض ماهی گُلی است؛ برخی والدین ماهی را به عنوان وسیله بازی برای کودکان می‌دانند، بازی و دست‌زدن بچه‌ها به ماهی گلی می‌تواند آنها را در معرض بیماری قرار دهد و از همین رو توصیه می‌شود والدین کودکان خود را به طور جدی از تنگ‌ماهی دور نگه دارند.

///

مادران باردار باید چه میزان اسیدفولیک مصرف کنند؟

پزشکان توصیه می‌کنند برای کاهش خطر ابتلای کودکان به نقص‌های لولۀ عصبی، روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید مصرف شود که باید مصرف آن را حداقل یک ماه پیش از تلاش برای باردار شدن شروع کرد به این دلیل که خیلی از بارداری‌ها ممکن است برنامه‌ریزی‌شده نباشد، توصیه می‌شود که تمام زنانی که در سن بارداری قرار دارند، روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند.

///

روشی برای کوچک کردن شکم و پهلو

تخمه کدو یکی از بهترین مواد برای کاهش وزن است که به کوچک کردن شکم و پهلو کمک شایانی می‌کند؛ ۲۸ گرم تخمه کدو پنج گرم پروتئین دارد (کمی کمتر از پروتئینی که در تخم مرغ یافت می‌شود) و سرشار از مواد مغذی برای داشتن شکمی صاف است، فیبر، روی و پتاسیم موجود در آن برای ساخت و بازیابی عضلات بسیار حیاتی هستند، برای آب کردن شکم تخمه کدو را روی سالاد‌ها یا روی جو دو سر بریزید و آن را هر شب میل کنید.

///

فواید شگفت انگیز پای مرغ

لثه‌ها، بخشی مهم در دهان ما هستند، زیرا تمام غذا‌های دریافتی، توسط لثه‌ها، دندان‌ها و زبان فرآوری می‌شوند. برای سالم نگه داشتن لثه‌ها، به برخی مواد مغذی نیاز داریم؛ مصرف پای مرغ به سلامت لثه‌ها کمک شایانی می‌کند، زیرا حاوی مقدار زیادی کلاژن، اسید آمینه و دیگر مواد ژلاتین ساز است، این مواد، اعصاب لثه‌ها را تقویت می‌کنند، همچنین این مواد برای کودکان بسیار مفید است، اگر کودکان شکل طبیعی آن را دوست ندارند می‌توانید آن را بپزید، استخوان را جدا کرده و گوشت آن را داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست شود.

///

آسیب جدی از حالت درازکش درس خواندن

بسیاری از افراد هنگام درس خواند به حالت دراز کش در می‌آیند غافل از اینکه این حالت می‌تواند سلامتی آنها را  تحت شعاع قرار دهد؛ خوب است بدانید که حالت درازکش و خوابیده می‌تواند موجب آسیب به ستون فقرات شود و دراز کشیدن چه به پشت و چه به شکم موجب انقباض غیراصولی عضلات می‌شود که در طولانی مدت باعث تغییر شکل ستون فقرات می‌شود، بنابراین بهترین حالت مطالعه، پشت میز نشینی است و به هیچ عنوان مطالعه درازکش توصیه نمی‌شود.

///

اینفوگرافی / بهترین منابع غذایی حاوی منیزیم

خوراکی ها و غذاهای غنی از منیزیم برای سلامت سلولی و بیش از ۳۰۰ عملکرد بیوشیمیایی در بدن ضروری هستند. بسیاری از افراد دچار کمبود منیزیم هستند، اما از آن خبر ندارند. مزایای منیزیم بسیار فراتر از آن چیزی است که در گذشته تصور می‌شد. در این اینفوگرافی با بهترین منابع غذایی حاوی منیزیم آشنا می‌شوید.

منبع داده‌ها: مجله سلامت

گرافیک: پدرام آقایی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme