نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بیمه سلامت با واسطه گری، بار سنگین درمان را برای مردم تسهیل می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت با واسطه گری، بار سنگین مالی ویزیت ها و داروها را برای تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» صبح امروز (۲۸ مهر) در دیدار با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت اظهار داشت: قرن ها مسلمانان با شیوه های اسلامی سکاندار جهان علم از جمله مباحث پزشکی بودند.

 

وی با اشاره به اینکه در آن دوران، تمام تلاش اطباء، به دست آوردن سلامتی مجدد مریض بود، افزود: در کنار آن، درآمد مختصری هم برای اطباء انجام می شد.

 

وی با انتقاد از اینکه امروز برخی از پزشکان،‌ در گام نخست، درآمد برای آنها مهم است نه صحت مریض، ادامه داد: گاهی برخوردها، روی گشاده و امید دادن، مشکل نتراشیدن بر جلوی مسیر درمان اثربخشی بسیار زیادی در روند درمان یک فرد ایفا می کند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: بیمه سلامت با واسطه گری، بار سنگین مالی ویزیت ها و داروها را برای تسهیل می کند.

 

«علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی» هم در این دیدار با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: در حال حاضر ۶۲ درصد از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش این بیمه هستند.

 

وی ادامه داد: بیمه سلامت در سطح استان با ۴۷۰ موسسه خصوصی، ۱۶ بیمارستان و یک مرکز درمانی خصوصی قرارداد امضاء‌ کرده است و به مردم خدمات می دهد.

 

وی یادآور شد: در هر ماه بخش عمده هزینه های ۱۹۰ هزار نفر مراجعه کننده برای درمان سرپایی و پنج هزار مراجعه کننده در بخش بستری از طریق این بیمه پرداخت می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*