چند مشاوره

چگونه رابطه مان را با مادر شوهر تقویت کنیم ؟

راهکارهای کنار آمدن با مادر شوهر

مشکل عروس و مادر شوهر از زمان های قدیم وجود داشته است و همچنان هم هستند افرادی که از خانواده ی همسر به خصوص مادر شوهر یک کابوس برای خود درست کرده اند . آنقدر از مادر شوهر بد گفته شده است که اگر مادرشوهری هم خوب و مهربان باشد باز آن تاثیرات منفی از مادر شوهر به عروس اجازه ی صمیمیت و دوست داشتن را نمی دهد اما مشکل آنجاست که ما ارتباط درست با خانواده ی همسر را به دخترانمان آموزش نداده ایم ؛ آموزشی که می تواند خیلی از تعارضات زناشویی را پیشگیری کند لذا ما در این مقاله راهکارهایی را ارایه می‌کنیم که به شما در کنار آمدن با مادر همسرتان کمک کند.

 

 

مادر شوهر، عروس، تعارضات زناشویی، مظلوم نمایی، غر زدن، زندگی مشترک، خانواده ایرانی، عشاق موفق

 هردو باهم تلاش کنید

این پیشنهاد نیست بلکه یک قانون و قاعده است. تنها راه موثر برای حل مشکلات با خانواده همسر و برقراری ارتباط سالم این است که رابطه شما و همسرتان خوب باشد. مادامی که باهم مشکل دارید نمی توانید با خانواده ها پیوند عاطفی برقرار کنید.
هرگز نباید شما یا همسرتان در وضعیتی قرار بگیرید که بین همسر و خانواده یکی را انتخاب کنید. اگر همسرتان را در این شرایط قرار بدهید ارتباط خودتان را با شریک زندگی تان غیرممکن می کنید. به جای اینکار سعی کنید دلیل دلبستگی همسرتان به والدین و خواهرو برادرهایش را درک کنید. اگر می توانید؛ از این ارتباط حمایت کنید.

پیوند خونی میان آنها چیزی نیست که به راحتی گسسته شود حتی اگر آنها از نظر شما دوست داشتنی نباشند.

چطور دل مادرشوهرمان را به دست بیاوریم و رابطه با مادرشوهر را تقویت کنیم؟

به همسرتان غز نزنید
 هر شب سر گلایه را با همسرتان باز نکنید و از مادرش بد نگویید. به فکر مظلوم نمایی هم نباشید. این کار به محبوبیت شما نزد همسرتان چیزی نمی افزاید، در مواردی هم ممکن است نتیجه معکوس بدهد.

افکار ناکارآمد را دور بریزید
با در نظر گرفتن سه عنصر صمیمیت، دوست داشتن و تعهد، یک رابطه خوب با مادرشوهرتان برنامه ریزی کنید. فکرهای بد، قدرت تشخیص درست را از شما می گیرد و تصمیم گیری برایتان سخت می شود.
رابطه بر پایه احترام

رابطه تان را بر پایه احترام متقابل برنامه ریزی کنید. منتظر نباشید که او نسبت به شما پیش قدم شود. بزرگ تر و کوچک تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است. کسی به دیگران احترام می گذارد، شخص محترمی هم هست و کسی که در جست و جوی احترام است، باید آغازگر احترام به دیگران باشد.

هدیه بدهید
برای مادرشوهرتان جملات محبت آمیز بنویسید یا در مناسبت های مختلف به او کارت تبریک بدهید. واژه‌های‌تان را خشک و رسمی انتخاب نکنید و کلمات صمیمانه‌تری به کار ببرید. سالی ۲-۳ مرتبه مثل روز مادر و روز تولدش برای مادر همسرتان هدیه تهیه کنید. قرار نیست این هدیه بسیار گران قیمت باشد اما قطعا باید کیفیت خوبی داشته باشد. بسیاری از مادر شوهرها از این کار لذت می‌برند.

اجازه ندهید همسرتان به مادرش بی‌احترامی کند
همسر شما نباید کوچکترین بی‌احترامی به مادرش کند، حتی اگر تصمیم گرفتید با مادر شوهرتان قطع رابطه کنید. از او تقاضا کنید به مادرش سر بزند و رفتارهای یک فرزند صالح را در قبال مادرش انجام دهد. این موضوع علاوه بر اینکه رضایت خداوند را در پی دارد باعث می‌شود فرزندان شما نیز یاد بگیرند که تحت هر شرایطی باید احترام والدین خود را داشته باشند.

این جملات را هرگز به مادرشوهرتان نگویید

به مادر شوهرتان نگویید :من نظر شما را نخواستم
کاتلین می گوید:«وقتی به عروسم گفتم که بین کار و خانواده اش تعادل ایجاد کند، خیلی خشمگین شد.» شاید توصیه های مادرشوهر به شما حس تحکم بدهد، ولی فرض کنید که او نیتش خوب است و از او تشکر کنید و کار خودتان را بکنید. اگر به تحمیل نظراتش ادامه داد، برای مثال اینطور جواب بدهید:«متشکرم. ولی ما تصمیم گرفتیم نظر پزشک اطفال را پیاده کنیم.» اگر این حرف او را ساکت نکرد، از شوهرتان کمک بگیرید و با هم برای مادرشوهرتان توضیح دهید که رفتارهای او هم شما را آزار می دهد و هم به او می فهماند که بعضی موضوعات اصلاً قابل بحث نیستند.

به مادر شوهرتان نگویید :چرا به پسرت یاد ندادی…
بسیاری از خانم ها مادرشوهرهای خود را مسئول عیوب شوهرانشان می دانند. سارا اعتراف می کند:«من یک بار در میان حرف هایم به او گفتم که کاش به شوهرم مهارت های سازمانی یاد داده بود. او ناراحت شد و به دل گرفت.» دکتر بران می گوید:«چه انتظاری دارید؟ می خواهید مادرشوهرتان گارد نگیرد و ناراحت نشود؟» این موضوع او را هم وارد مسائل شما می کند و همه چیز بدتر می شود و شوهرتان دیگر مسئولیت کارهایش را به عهده نمی گیرد. با آنکه همیشه انداختن تقصیر گردن مادرش راحت تر است، ولی این شما و شوهرتان هستید که باید مسائلتان را حل کنید.

هرگز به مادر شوهرتان نگویید :ما خیلی سرمان شلوغ است و وقتی برای دیدن شما نداریم
سارا می گوید:« مادرشوهرم خیلی بیشتر از ما دوست دارد ما را ببیند و وقتی می گوییم تعهدات و مشغله های دیگری داریم واکنش بدی می دهد.» در این مورد هم باید با شوهرتان هماهنگ شوید و دو نفری با مادرشوهرتان حرف بزنید. با مهربانی به او بگویید که چند وقت یکبار می توانید او را ببینید تا او هم توقعاتش را درست کند و غافلگیر یا ناراحت نشود. یک تاکتیک:«ما خیلی دوست داریم بیاییم شما را ببینیم، ولی برای بچه ها بهتر است که گاهی هم با دوستانمان دیدار کنیم و برای خودمان هم وقت بگذاریم.» اگر او شما را با برنامه ای غافلگیر کرد، بگویید:«این تاریخ ما نمی توانیم بیاییم، ولی دفعه بعد که برنامه مان اجازه داد می توانیم بیاییم.»

انتظارات معقول از عروس:

** مادر شوهر را مثل مادر خود بداند.
** بداند که برخلاف بسیاری از باورهای نادرست و ذهنیت‌های غلط، مادرشوهر از شخصیتی والا برخوردار است و وجودش منبع خیر و برکت است. سعی کند نگرش‌های منفی نسبت به مادرشوهر را از ذهن دور کند.
** از هیچ کوششی برای تکریم منزلت مادرشوهر دریغ نکند. احترام به مادر و پدر همسر از اصول مهم زندگی مشترک است.
** هر قدر در برابر مادرِ همسر خود مهربان و صبور باشید، محبت را در دلِ همسر خود بیشتر می‌کنید.

 

 

 

 

 

فرزندان چگونه دروغگویی را از والدین می‌آموزند؟

یک روان شناس کودک و نوجوان گفت: عوامل مختلفی بر دروغگویی کودکان تأثیرگذار است که باید والدین به آن‌ها توجه کنند.
زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه
کودک دروغگو

آرزو گنج فر روان شناس کودک و نوجوان گفت: دروغگویی ارثی نیست، بلکه اکتسابی و محیطی است و دلایلی متفاوت موجب بروز آن می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دیده می‌شود والدین برای به دست آوردن موقعیتی در حضور کودکان به راحتی دروغ می‌گویند، گفت: مثلا برای اینکه هنگام رفتن به سینما هزینه کمتری بپردازند، سن کودک را به دروغ کمتر اعلام می‌کنند تا پول بلیت ندهند و به راحتی این کار را زرنگی و یک عمل مثبت می‌دانند.

والدین باید به رفتارهای خود دقیق شوند و اگر چنین حرکاتی از آن‌ها سر می‌زند، آن را اصلاح کنند. گاهی اوقات بعضی از والدین حتی بر سر این زرنگی‌ها کودکان را مورد سرزنش و تنبیه هم قرار می‌دهند که چرا زرنگی نکردی و زودتر نرفتی جلو و نان بگیری و یا نگفتی که سن تو کمتر از این است.

وی با بیان اینکه کودکان در سنین پایین فرق بین واقعیت و دروغ را نمی‌دانند، افزود: هنگامی که والدین به شوخی یا جدی حرف‌های غیرواقعی می‌زنند و بزرگنمایی می‌کنند، کودکان نمی‌توانند درست یا نادرست بودن حرف‌های آن‌ها را تشخیص دهند و همه حرف‌های پدر و مادر را راست و جدی می‌پندارند، در نتیجه به این لحن و شیوه عادت می‌کنند و خود نیز سعی می‌کنند تا همان گونه رفتار کنند.

این روان شناس کودک و نوجوان عنوان کرد: کودکان زیر ۵ سال بیشتر اوقات برای خشنودی پدر و مادر دروغ می‌گویند، زیرا برای آن‌ها جلب رضایت والدین بسیار مهم است و مثلا زمانی که گلدانی را می‌شکنند به دروغ به مادر می‌گویند که کار من نیست، اما کودکان بزرگتر اغلب اوقات برای فرار از تنبه دروغ می‌گویند.

گنج فر با اشاره به اینکه گاهی کودکان برای اینکه توجه دیگران را جلب کنند، دروغ می‌گویند، گفت: اگر کودک احساس کند که از این طریق می‌تواند نظر اطرافیانش را به خود جلب کند، ممکن است مرتبا دروغ بگوید.

عامل دیگری که موجب دروغگویی بچه‌ها می‌شود، فقدان اعتماد به نفس در آنان است، در حالی که کودکانی که دارای حس ارزشمند و اعتماد به نفس بالایی هستند هیچ گاه برای بهتر نشان دادن خود، نیازی را برای دروغ گفتن حس نمی‌کنند.

این روان شناس کودک و نوجوان گفت: گاهی کودکان از ترس اینکه واقعیت را به والدین شان بگویند، دروغ می‌گویند. آن‌ها تصور می‌کنند که چون نتوانسته‌اند خواسته‌ها و انتظارات پدر و مادراشان را برآورده سازند، برای عصبانی نکردن آنان و ناسزا نشنیدن، به دروغگویی پناه می‌برند.

وی با بیان اینکه کودکانی که دروغ می‌گویند بعد از مدتی منزوی می‌شوند، تشریح کرد: اگر کودک در سنین بالاتر نیز همچنان به دروغ گفتن ادامه دهد و والدین هیچ تلاشی در جهت تصحیح رفتار او نکنند، دیگر راست و دروغ برای او تفاوتی نخواهد داشت و هر وقت دلش بخواهد به راحتی دروغ می‌گوید.

گنج فر گفت: هیچ وقت کودکتان را برای راست گفتن تهدید نکنید، هدف این است که کودکان خود تشخیص دهند که باید به راستگویی احترام بگذارند، نه آن که از ترس تهدیدهای والدین راست بگویند.

کارهایی که زن‌های خانه‌دار می‌توانند با آن درآمدزایی کنند

روش های درآمدزا برای زنان خانه دار

معمولا زن‌ها را به هنرمندبودن و آینده‌نگری می‌شناسیم، کسانی که توانایی پیش‌بینی مشکلات آینده را دارند و با دوراندیشی‌ خانواده‌شان را از بحران‌های پیش‌آمده نجات می‌دهند. کارکردن زنان در خانه موضوعی است که مورد قبول اکثریت افراد واقع شده است و چیزی نیست که جای بحث‌وجدل داشته باشد.
زمان تقریبی مطالعه : ۳ دقیقه
زنان خانه دار، درامد زایی، مصرف گرایی، استغال، زندگی، غذاهای خانگی، بافتنی، خیاطی، نقاشی، بانوی شرقی

درواقع چه زنانی که تنها زندگی می‌کنند و برای به‌دست‌آوردن هزینه زندگی و تأمین معیشت در خانه کار می‌کنند و چه آن‌هایی‌ که هدفشان سرگرمی است، به‌هرحال هر دو گروه از هنرشان پول درمی‌آورند و آن‌قدر کارشان را خوب انجام می‌دهند که همه دست به جیب می‌شوند! در این مطلب نگاهی به برخی از مشاغل خانگی داریم.

کارهای مرتبط با خوراک:

فروش غذا: سر ظهر که به خیابان‌ها سر بزنید، متوجه آدم‌هایی می‌شوید که به‌دنبال غذای خوب می‌گردند. به دلیل هزینه بالا، هر روز غذاخوردن در رستوران، صرفه اقتصادی ندارد و اینجاست که شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و غذاهای خانگی را به فروش برسانید. غذاهای خورشتی یا غذاهایی مثل لوبیاپلو و عدس‌پلو که گران نیستند و قیمت تمام‌شده‌شان به شما قابلیت سوددهی می‌دهد. ایستگاه‌های راننده‌های تاکسی یا اتوبوس، پاساژها و بازارها مکان‌هایی هستند که می‌توانند خریدار غذای خانگی شما باشند. به شرط کیفیت می‌توانید مشتری ثابت هم جذب کنید و درآمد خوبی داشته باشید.

درست‌کردن لواشک: این خوشمزه دوست‌داشتنی از آن چیزهایی است که نوع خانگی‌اش طرفدار بیشتری نسبت به نوع صنعتی آن دارد و خیلی‌ها برایش سرودست می‌شکنند. برای درست‌کردن لواشک باید میوه‌های نه‌چندان مرغوب را بشویید، بپزید و بعد از صافی رد کنید تا هسته‌ها و اضافاتش را بگیرید و پس از پهن‌کردن مقابل آفتاب، لواشک آماده است. دقت کنید که یک نایلون هم روی آن بکشید تا بهداشتی باشد، اتهام غیربهداشتی بودن جزء جداناشدنی لواشک‌های خانگی بوده‌اند. برای تهیه لواشکی می‌توانید از میوه‌هایی مثل آلو، سیب، زرآلو، آلبالو، کیوی و… استفاده کنید.

سبزی آماده: زندگی‌ها ماشینی شده است و مردم حوصله قدیم را ندارند؛ کسی حال ندارد سبزی بخرد، پاک کند، خرد کند، سرخ کند و در فریزر بگذارد؛ بنابراین بیشتر زنان خانه‌دار ترجیح می‌دهند سبزی قورمه، کوکو، پلویی، کرفس و… را به صورت آماده بخرند. نکته‌ای که می‌توانید روی آن مانور بدهید، تمیزی کارتان است؛ چراکه بخش عمده‌ای از زنان خانه‌دار کار خانگی یک خانم را بیشتر قبول دارند تا سبزی‌ای که در کارخانه آماده شده و معلوم نیست مراحل آماده‌سازی‌اش را چطور گذرانده است.

هنرهای دستی:

نقاشی روی شیشه: هنر خاص و منحصربه‌فردی است که کمی پشتکار و ذوق و سلیقه می‌خواهد. اسمش نقاشی روی شیشه است، اما بیشتر به نقاشی روی آینه با رنگ ویترای اختصاص دارد، رنگی با حلال تینر که باعث ماندگاری تصویر روی آینه می‌شود. خوبی‌اش این است که می‌توانید رایگان در فضای مجازی آموزش ببینید و با سعی و خطا ماهر شوید. اگر هم اهل آموزش‌های مجازی نیستید، فرهنگسراها و هنرستان‌ها دوره‌های خوبی دارند که با هزینه کم انواع نقاشی را آموزش می‌دهند.

خیاطی و بافتنی: درست است که خیاطی حرفه‌ای یک تخصص است که آموزش و سال‌ها تجربه می‌طلبد، ولی قبول کنید که دوختن سرویس‌های پیش‌بند، دستگیره، دستکش و… کار چندان دشواری نیست و با کمی دقت قابل دست‌یابی است. اگر زرنگ باشید و سلیقه به خرج بدهید، می‌توانید قیمت‌های خوبی روی کارهایتان بگذارید. حواستان باشد که انتخاب پارچه بخش مهمی از قضیه است. کار با نمد و چرم هم کارهای دیگری هستند که این روزها رونق فراوانی دارند. بسیاری از زنان با درست‌کردن کیف، جامدادی و سایر وسایل تزئینی درحال کسب درآمد هستند. کار دیگری که می‌توانید بکنید، بافتنی است که الان دقیقا در زمان آن هستیم و با توجه به فرارسیدن فصل سرما مشتری خوبی دارد. از شال گردن شروع کنید که نسبتا آسان است و بعد سراغ کلاه و دستکش و پولیور بروید. بهترین محل هم برای عرضه هنرهای دستی‌تان، اینستاگرام و کانال تلگرام است، جایی که بدون هیچ هزینه‌ای ویترین خودتان را برای عرضه محصولاتتان دارید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*