۲۵۰ مسجد استان برای برگزاری آیین اعتکاف آماده شد دعوت نامه ای برای اعتکاف

۲۰ اسفند آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف است و تا سوم فروردین ماه ادامه دارد.
رئیس ستاد اعتکاف استان در گفتگو با امروز خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس اینترنتی www.etekaf-sk.ir یا به صورت حضوری به مساجد محل اعتکاف در استان مراجعه کنند.
به گفته او برای آیین اعتکاف سال ۹۷ حدود ۲۵۰ مسجد در سطح استان پیش‌بینی شده و در صورت افزایش معتکفان احتمال افزایش مساجد وجود دارد.
سلم‌آبادی ادامه داد: از ۲۵۰ مسجد آماده شده، ۶۵ مسجد شهری و ۱۸۵ مسجد روستایی است و در شهرستان بیرجند هم۴۰ مسجد پیش‌بینی شده که ۱۸ مسجد شهری و بقیه روستایی است
از جمله مساجد تعیین شده برای اعتکاف در بیرجند، مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام جعفرصادق(ع) و مسجد توحید ویژه برادران و مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد حضرت جوادالائمه(ع)، مسجد حضرت صدیقه طاهره(س)، مسجد محمد رسول‌ا…(ص)، مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد الغدیر معصومیه ویژه خواهران است. سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۲۶ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۲۶ نفر خواهران و بقیه برادران بودند.
پیش بینی رئیس ستاد اعتکاف استان این است که امسال ۲۰ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند البته با توجه به تقارن آیین اعتکاف با تعطیلات نوروزی احتمال کم و زیاد شدن تعداد معتکف ها وجود دارد.
او هزینه ثبت‌نام و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان بیرجند را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: آیین اعتکاف از ۱۱ فروردین ماه آغاز و تا ۱۳ همین ماه ادامه دارد. به علاوه شرکت‌کنندگان در این مراسم باید دو ساعت قبل از اذان صبح روز ۱۱ فروردین در مساجد حضور و سحری روز نخست را همراه خود داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*