آخرین خبر :

تجلیل از ۳۲ پزشک نمونه بیرجند

طی مراسمی به مناسبت روز پزشک از ۳۲ نفر از پزشکان نمونه شهرستان بیرجند و دو پزشک نمونه کشوری در دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیرجند در آئین تجلیل از پزشکان نمونه استانی و کشوری که در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: تعداد اعضای نظام پزشکی استان ۶۹۱ نفر می باشد که از این تعداد هفت نفر فوق تخصص، ۱۰ فلوشیپ، ۱۰۶ متخصص، ۲۰۴ پزشک عمومی، ۸۲ دندانپزشک و ۱۸ نفر متخصص دندانپزشکی هستند.

دکتر بلالی افزود: همچنین ۶۱ داروساز، سه نفر Phd داروسازی، هفت نفر علوم آزمایشگاهی، سه Phd سایر گروهها و ۱۸۹ کارشناس پروانه دار از دیگر اعضای نظام پزشکی بیرجند هستند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده سازمان در سال گذشته و پنج ماهه امسال عنوان کرد: سال گذشته ۴۳ فقره و امسال ۲۸ فقره پروانه پزشکی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۴۹ فقره کارت پزشکی و سال گذشته ۶۷ فقره کارت پزشکی صادر شد.

دکتر بلالی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و اقدامات پزشکان اشاره کرد و افزود: اقدامات درمانی برای بهبود و سلامتی بیماران است و در کنار این اقدامات عوارض ناخواسته قابل پیشگیری و غیر پیشگیری وجود دارد که از منظر بیمار کوتاهی و قصور تلقی می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیرجند با بیان اینکه در تمام دنیا شکایت از کادردرمانی وجود دارد، گفت: ۳ درصد اقدام‌های درمانی در دنیا به شکایت منجر می‌شود که در ایران با توجه به بررسی هایی که در ۱۰ ساله اخیر توسط سازمان های مختلف صورت گرفت اقدامات درمانی که با شکایت همراه بود یک دهم درصد اعلام شد.

۱۰ پرونده پزشکی در نوبت رسیدگی دادسرا است

وی افزود: در تمام دنیا برای رسیدگی به شکایت کادر پزشکی مراجع و دادگاههایی وجود دارد که به شکایت از کادر درمانی رسیدگی می کند.

دکتر بلالی با اشاره به اینکه در سازمان نظام پزشکی کشور ۱۹۸ دادسرای انتظامی، ۲۰۱ هیئت بدوی، ۳۵ هیأت تجدید نظر، دو هیأت عالی با ۱۹۸ دادستان، دو هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیأت بدوی و هزار دادیار با مجموعه ای قریب به چهار هزار نفر رسیدگی به پرونده های اقامه دعوای کادر پزشکی را بر عهده دارند، اظهار کرد: در این سازمان تشکیلات خاصی برای رسیدگی به تخلفات پزشکی از جمله دادسرای انتظامی، هیأت بدوی انتظامی و هیأت تجدید نظر وجود دارد که تخلفات پزشکان را بررسی و با آن برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ فقره پرونده پزشکی در دادسرا در نوبت رسیدگی قرار دارد، یادآور شد: همچنین ۱۴ فقره پرونده در هیأت بدوی و ۱۲ فقره در هیات تجدید نظر در نوبت رسیدگی قرار است .

رئیس سازمان نظام پزشکی بیرجند مالیات پزشکان را از دیگر مشکلات این قشر دانست و اذعان داشت: پزشکان مناطق محروم به مراتب مالیاتی بیشتر از استان‌های بزرگ پرداخت می‌کنند.

لزوم ایجاد عدالت مالیاتی پزشکان

دکتر بلالی در ادامه خواستار ایجاد عدالت مالیاتی شد وگفت: با توجه به اینکه پزشکان استان با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف قرار داد دارند میزان درآمدهایشان به ریز مشخص می‌شود چرا که در شهرهای بزرگ پزشکان با بیمه‌ها و ارگان‌های مختلف قرارداد ندارند بنابراین میزان مالیات آنها نسبت به استان ما خیلی پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: در حوزه دارایی مالیاتی یک کمیسیون حل اختلاف در استان فعال است که اگر پزشکان اعتراضی دارند رسیدگی می‌شود.

سازمان نظام پزشکی هنوز جایگاه ملکی در استان ندارد

دکتر بلالی با انتقاد از اینکه سازمان نظام پزشکی هنوز جایگاهی از نظر ملکی در استان ندارد، افزود: در همین راستا اقدامات بسیاری با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای گرفتن زمین انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی یاد آورشد: بیرجند جزو محدود شهرهایی هست که سازمان نظام پزشکی آن از داشتن ملک اختصاصی محروم بود اما با کمک هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی اقدام به خرید یک ملک ساخته شده کردیم که امیدواریم اعضای نظام پزشکی و پزشکان که توان کمک دارند برای پرداخت الباقی هزینه ملک به کمک سازمان بشتابند.

بلالی به تعرفه پزشکان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین پنج ساله حق تعیین تعرفه پزشکان بر عهده نظام پزشکی است که متأسفانه در دولت قبلی این حق به ناحق گرفته شد.

از تخریب جامعه پزشکی پرهیز شود

رییس نظام پزشکی بیرجند با,بیان اینکه متاسفانه مدتی است که جامعه پزشکی مورد هجمه قرار گرفته،افزود : مدتی است جامعه پزشکی به حق یا ناحق مورد هجمه، تهمت و افترا سازمان یافته قرار گرفته و تخریب جامعه پزشکی که از جایگاه بالایی برخوردار است یکی از اهداف آن است. دکتربلالی گفت: پزشکان در عرصه دفاع مقدس پا به پای رزمندگان برای درمان و بهداشت کوشیدند و مورد تکریم و احترام همه مردم و مسئولان قرار داشتند اما اکنون در این برهه تهمت و افترا قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: اقدام درمانی به هر نیتی که انجام شود چه خیرخواهانه چه بر اساس مسئولیت، چه مادی و معنوی، یک هدف دارد و آن بهبود و سلامتی بیمار است که یک سری عوامل خواسته یا ناخواسته قابل پیش بینی و غیرقابل پیش بینی وجود دارد که از منظر بیمار کوتاهی و قصور تلقی می شود.

DSC_8955_resize

وی با بیان اینکه بحث شکایت از کادر درمانی در تمام دنیا وجود دارد، عنوان کرد: این در صورتی است که اعلام شد حدود سه درصد از اقدامات درمانی با شکایت همراه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیرجند بیان کرد: در برخورد با جرایم پزشکی اصولی وجود دارد که باید مدنظر قرار بگیرد که برخورد با خاطی به عنوان اصل مهم و اولیه مورد اذعان همه است.

دکتربلالی افزود: اگر می خواهیم از حیثیت جامعه پزشکی دفاع کنیم و اعتبار جامعه پزشکی را در نزد آحاد مردم حفظ کنیم،یکی از راهها برخورد شایسته، مناسب و کافی با متخلف در هر مقام، رشته و مرتبه ای که هست، می باشد.

وی با بیان اینکه برخورد باید جنبه پیشگیری داشته باشد، گفت: شاید در رسیدگی به جرایم پزشکی ساده ترین شیوه برخورد با خاطی باشد ولی بهترین راه اصلاح سیستم به منظور جلوگیری و پیشگیری از خطای پزشکی است و تنبیه خاطی به تنهایی مشکل گشا نیست.

DSC_8952_resize

وی با اشاره به اینکه اعتماد و اطمینان مردم به جامعه پزشکی نباید سلب شود، یادآور شد: در رسیدگی به پرونده های پزشکی از کارهای تبلیغاتی و ژورنالیستی که باعث تخریب روحیه بیمار و سلب اطمینان از جامعه پزشکی و در نتیجه ترس از اقدام درمانی و در خطر افتادن سلامت جامعه می شود، خودداری شود.

اسامی پزشکان نمونه کشوری

دکتر معصومه حق پوی قاضیانی

دکتر مجیدرضا لطیفی

 اسامی پزشکان نمونه شهرستان بیرجند

دکتر بهرام گرمرودی نژاد رستمی

دکتر محمدحسین وکیلی

دکتر مصطفی جعفر زاده

دکتر نجمه جهانی

دکتر فریبا نخعی

دکتر سمانه نی خنجی

دکتر سودابه فرخی

دکتر لیلا رأفتی جوانبخت

دکتر حمیده سورگی

دکتر مریم یوسفی روبیات

دکتر علی صالحی گیو

دکتر محمدصدیق عطایی بجد

دکتر مصطفی احمد سالم

دکتر محمدحسن نمائی

دکتر رضا اصحاب یمین

دکتر کبری ناصری

دکتر علی راستی

دکتر فرشته حسن زاده مفرد

دکتر نرجس آرمین

دکتر صدیقه ابراهیمی پور

دکتر علیرضا احمدی

مریم جانی

خجسته شرافتی

زهره نخعی

سمانه علی آبادی

ملیحه شجری

سحر ریاسی

راضیه رضائی

عطیه اصدقی

عبدالله عباس آبادی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*