نقوی حسینی: نماینده مجلس نباید اهل بند بازی باشد

زهره خواجوی – عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه هر نماینده ای باید یک اصولی داشته باشد، توضیح داد: از نمایندگان مجلس انتظار بندبازی نداریم. تکیلف نماینده باید با خودش روشن باشد، این افراد با مردم عادی جامعه متفاوتند، اینکه نمایندگان از سر یک طیف به انتهای طیف دیگر و بر عکس در حال حرکت باشند اتفاق خوبی نیست.
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با .. با اشاره به تغییر گرایش سیاسی برخی نمایندگان مجلس در جریان انتخابات اسفندماه گفت: فضای رای آوری در کشور تحت شرایط خاصی صورت می گیرد به همین جهت نامزدها با توجه به فضای کشور و حوزه انتخابیه خود تصمیم گیری می کنند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد تاثیر گذار در تصمیم گیری نمایندگان آمار و ارقام منتشر شده در رسانه ها در خصوص درصد موافقین برجام در سطح کشور استکه این آمار را حدود ۸۷ درصد بیان کرده اند، توضیح داد: همین امر باعث می شود نامزد خود را طرفدار برجام نشان دهد تا از این درصد استفاده کرده و میزان رای آوری خود را بالا ببرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با بیان اینکه دولت در راس کار نیز در تصمیم گیری نمایندگان تاثیر گذار است، تصریح کرد: موضع دولت بر نامزدها و انتخابات تاثیر می گذارد، بی طرف بودن یا دخالت نکردن دولت ها در انتخابات در واقعیت محقق نمی شود؛ دولت آقای هاشمی مجلس آقای هاشمی را، دولت آقای خاتمی مجلس ششم را و دولت آقای احمدی نژاد مجلس هفتم ایجاد می کند. البته دولت آقای روحانی نتوانست مجلس روحانی درست کند اما در هر صورت نمی توان دولت در قدرت را بر روند انتخابات مجلس بی تاثیر دانست.
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخابات هدف رای آوری است، توضیح داد: تنها هدف برخی نامزدها، رای آوردن است چه با برچسب اصولگرایی و چه اصلاحطلبی. برداشت نامزد این است که ابتدا باید رای بیاورم بعد در مورد اصلاح طلبی و اصولگرایی و یا مستقل بودن صحبت کنم. در صورت رای نیاوردن جایی در مجلس و صحبت در این زمینه ها وجود ندارد.
نقوی حسینی با بیان اینکه تاکتیک های رای آوری بعضا موجب تغییر مواضع نیز می شود، توضیح داد: البته برخی افراد با ثبات بوده و بر مواضع خود ایستادگی می کنند، برای آن افراد صرف انجام وظیفه مهم است نه رای آوری. در دوران تبلیغات در ستادهای انتخاباتی بسیاری به من توصیه می کردند که مواضع خود در مورد برجام را تعدیل کنم اما نپذیرفتم و بر مواضع خود ایستادگی کرده و در نطق های انتخاباتی نظرات خود را صریح و روشن بیان کردم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کج کارکردی گروه های سیاسی و سردمدارانشان نیز در تغییر گرایش نامزدها بی تاثیر نبود، توضیح داد: در مجلس فراکسیون های مختلفی وجود داشت برای مثال فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس نهم نه تنها به حمایت از اعضا خود نپرداخت بلکه سردمدارانش در لیست مقابل حضور یافتند.
وی با اشاره به برخی تحلیل ها مبنی بر خروج برخی از اصولگرایان از این جریان به دلیل اشتباهات و عملکرد نادرست طیف اصولگرایی تشریح کرد: فردی که عضو فراکسیون اصولگرایان است اما در لیست امید قرار می گیرد مشخص است که هدفش صرفا رای آوری است. یک اصولگرا یا اصلاح طلب باید برای جریانش هزینه بدهد و هم آن جریان برای اعضایش هزینه کند. توجیه برخی افراد مبنی بر عملکرد نادرست اصولگرایی و خروج آنها از این طیف اشتباه است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پایان با بیان اینکه هر نماینده ای باید یک اصولی داشته باشد، توضیح داد: از نمایندگان مجلس انتظار بندبازی نداریم. تکیلف نماینده باید با خودش روشن باشد، این افراد با مردم عادی جامعه متفاوتند، اینکه نمایندگان از سر یک طیف به انتهای طیف دیگر و بر عکس در حال حرکت باشند اتفاق خوبی نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*