آخرین خبر :

استاندار خراسان جنوبی: مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تخصیص می‌یابد

 

خدمتگزار استاندارخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان ۲۷۱ میلیارد تومان مصوب شد، گفت: از این میزان تنها ۷۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و مقرر شده امسال باقی مانده تخصیص یابد.

وجه الله خدمتگزار ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در خراسان جنوبی شروع عملیات اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در بخش معدنی برای ۲۷۰۰ کیلومتر در راستای شناسایی ذخایر معدنی و غیر فلزی معادن در حال انجام است که ۴۵ درصد کل اکتشافات ما بود.

وی با بیان اینکه صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی و ثبت سرمایه پروژه‌های سرمایه گذار خارجی صادر و پروانه اقامت سرمایه گذاران آلمانی و چینی فراهم شده است، افزود:وجود دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند اقدامی مهم در راستای دعوت آمدن مقامات مختلف از کشورهای خارجی به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در بخش معدن مشکلاتی وجود دارد زیرا هزار و ۱۰۰ کیلومتر فاصله تا مرکز داریم و باید راه معادن آسفالت شود و گاهی قوانین و مقررات مشکلاتی را ایجاد می‌کند که مطالبات دستگاه‌های ما از مرکز بیان شد و مشکلاتی از جمله کمبود منابع بانکی، محدودیت در پرداخت تسهیلات، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، نبود یارانه و مطالبات از برخی دستگاه‌ها بیان شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه بازرگانی توانستیم کارت پیله وری صادر کرده و برخی خدمات برای مرزنشینان انجام شد، اظهار داشت: در حوزه صادرات در بازده زمانی ۳۰ ماهه از رشد ۱۰ درصدی و صادرات رشد ۱۷ درصدی برخوردار بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حوزه تجارت خارجی گفت: در این راستا ما مرز مشترک با کشور افغانستان داریم و قرار گرفتن مرکز ثقل محور ترانزیتی شرق است و در فعال کردن ۴ بازارچه هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر مشکل از طرف کشور افغانستان است که در تلاش هستیم این مشکل برطرف شود.

خدمتگزار با اشاره به فرودگاه بین المللی بیرجند افزود: ما به دنبال افزایش پروازها در فرودگاه بیرجند و طبس هستیم و این موضوع در حضور هیئت دولت توسط استاندار خراسان جنوبی مطرح شد و ما آمادگی داریم تا پروازهای بیرجند- مشهد، بیرجند- کیش و بیرجند-دبی انجام شود و وزیر راه و شهرسازی در این راستا موظف شد تا ساز و کار لازم را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراودات تجاری از طریق منطقه ویژه اقتصادی محقق می‌شود، اظهار داشت: در زمینه آخرین وضعیت راه‌های خراسان جنوبی هم مشکلات مطرح و بیان شد که استان ما آزادراه ندارد و ۳۶۸ کیلومتر بزرگراه راه اصلی است که جمع راه های ما ۵۰ هزار و ۵۵۶ کیلومتر مربع است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده از طریق راه و شهرسازی گفت: احداث ۹۵ کیلومتر باند دوم راه های مواصلاتی، ۴۴۰ کیلومتر راه روستایی، تکمیل عملیات زیرسازی به طول ۲۰۰ کیلومتر در استان انجام می‌شود.

خدمتگزار با اشاره به وضعیت راه آهن خراسان جنوبی افزود: مقرر شد در سال ۹۵ احداث راه آهن به طول ۷۰۰ کیلومتر از مسیر زاهدان، بیرجند به مشهد محقق و در بودجه سال های ۹۵-۹۴ اختصاص یافته و رئیس جمهور در زمینه راه آهن دستور به وزیر راه و شهرسازی داد.

وی با اشاره به دیگر درخواست ها در زمینه راه های خراسان جنوبی گفت: تکمیل ۴۲۷ کیلومتر از جاده نهبندان، بیرجند و خضری، ۲۰۲ کیلومتر محور راور، دیهوک، تکمیل ۱۵۰ کیلومتر باند دوم جاده یزد به طبس و بهسازی ۱۳۰ کیلومتر مسیر یزد به طبس از خواسته های خراسان جنوبی در بخش راهه ا بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در استان گفت: کل تعداد مسکن مهر تعهد شده در استان ۳۱ هزار و ۲۶۴ واحد بوده که از این میزان ۲۸ هزار و ۴۷۸ واحد افتتاح و ۹۱ درصد مسکن مهر خراسان جنوبی محقق شده و تنها ۹ درصد باقی مانده که این میزان هم ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خدمتگزار با بیان اینکه مقاوم سازی برای ۵ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی انجام شده است، افزود: ما نخستین استان در کشور هستیم که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما از نعمت دهیاری برخوردار هستند و ۲۳ درصد خراسان جنوبی تحت نهادهای پوششی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است که سرانه کمک در کشور به امداد در سال هر نفر ۱۳۶ هزار ریال اما در خراسان جنوبی با وجود میزان درآمد سرانه میزان کمک های مردمی برای هر نفر در سال ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی با اشاره به منابع آبی خراسان جنوبی گفت: نیاز آبی خراسان جنوبی در افق ۱۴۲۵ رقم ۲۱۷ میلیون متر مکعب است که با توجه به اینکه قادر به تأمین ۵۸ میلیون متر مکعب آب هستیم با کمبود ۲۱۷ میلیون مترمکعبی در سال ۱۴۲۵ مواجه خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر کاروان هیئت دولت به خراسان جنوبی در سال گذشته از مجموع ۲۷۱ میلیارد تومان که مصوب شد تنها ۷۲ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت که با دستور ویژه رئیس جمهور مابقی امسال تخصیص می یابد و در پروژه های مورد تصویب هزینه می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*