مدیرعامل آبفار خراسان جنوبی: ۷۶ حلقه چاه و قنات خراسان جنوبی خشک شد

بسکابادی آبفار روستایی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خشکسالی‌‌های چندساله سبب افت آب سفره های زیر زمینی شده است گفت: این روند سبب شد ۴۱ حلقه چاه و۳۵ رشته قنات از منابع تحت مدیریت آبفار استان راکد و از مدار بهره‌برداری خارج شود.

علی‌اکبر بسکابادی در بازدید از طرح های ابرسانی روستایی بیرجند اظهار داشت: آبرسانی سیار به صورت کوتاه مدت و نگهداری، اصلاح و بازسازی تاسیسات و شبکه‌ها و اتمام پروژه‌های آبرسانی به صورت بلند مدت  متناسب با تامین اعتبار از اقدامات آنی بوده که در دستور این شرکت قرار داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای روستاییان استان، بیان کرد: پایش مستمر کیفی منابع تامین آب وشبکه‌های آبرسانی تحت مدیریت این شرکت، کلرزنی آب شرب بهداشتی شبکه‌ها، ارتقاء سیستم‌های گندزدایی و تامین آب شرب توسط ناوگان آبرسانی سیار از اقدامات انجام شده برای روستاییان استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: بررسی و امکان سنجی جایگزین منابع مشکل دار با منابع مطمئن‌تر و استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه آب شرین‌کن‌ها از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت بوده است.

بسکابادی تصریح کرد: خشکسالی‌های چندساله موجب شده که ۱۵ دهنه چشمه از منابع تحت مدیریت آب و فاضلاب روستایی استان راکد و از مدار بهره برداری خارج شده همچنین منابع فعلی نیز دچار افت کمی و کیفی شده است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌ها سبب شده که کمیت و کیفیت آب از دست برود، عنوان کرد: صرفه‌جویی در همه نعمت‌های خداوند به ویژه آب باید مورد تأکید قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: مسئله اهمیت آب با توجه به آیه‌های پرشماری که در قرآن کریم وجود دارد، بر همگان مشخص بوده است.

بسکابادی بیان کرد: که حیات تمامی جانداران به آب وابسته بوده و انسان تا زمانی که از این نعمت خدادادی به وفور بهره‌مند باشد، ارزش آن را نمی‌داند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه آب در آموزه‌های دینی، گفت: اسراف در مصرف آب شرب به عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی مورد تأکید قرار گرفته و مردم بایستی در استفاده‌های روزمره به مصرف درست آب توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه آب یک نعمت بی‌نظیر خداوند است، عنوان کرد: همه پاکی‌ها از آب بوده و باید در صرفه‌جویی این نعمت خداوند بیشتر تلاش کرد.

بسکابادی با اشاره به اینکه در کشور سالانه شاهد افت سطح آب‌های زیرزمینی هستیم، تصریح کرد: افت آب سبب به هم ریختن کیفیت آب شده که باید مردم بیشتر توجه داشته باشند.

وی اطلاع‌رسانی نسبت به مصرف بهینه آب از طریق رسانه‌ها و مطبوعات را بسیار مهم دانست و افزود: رسانه‌ها باید نسبت به صرفه‌جویی آب اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان استفاده متعادل در مصرف آب را از اصول اساسی اقتصاد اسلامی دانست وافزود: از نظر اسلام و قرآن، مؤمنان باید برای رسیدن به جامعه نمونه و برتر این اصول را در نظام اقتصادی زندگی خود درنظر بگیرند.

بسکابادی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب از دیدگاه قرآن و روایات اهل بیت (ع)، بیان کرد: خداوند در قرآن از نقش آب در آبادانی زمین سخن به میان آورده که آب عامل اساسی در شکل‌گیری شهرها و تمدن‌های بشری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*