افزایش ۲۰ درصدی تماشاگران سینما در استان خراسان جنوبی

پرده سینما

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی صندلی‌های سینما در استان بودیم، گفت: در سال ۹۴ بیش از ۶۳ هزار و ۷۵ نفر از فیلم‌های اکران شده را تماشا و ۲۰ درصد تماشاگران رشدداشتند.

سید علی زمزم اظهار داشت: در سال ۹۴ سینماهای خراسان جنوبی از تعداد ۴ سالن به ۶ سالن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ شاهد افزایش ۴۰ درصدی صندلی سینماهای خراسان جنوبی بودیم، افزود: در استان برخی از شهرستان‌ها به دلیل گران بودن هزینه‌های احداث سینما از این امر محروم بوده که با هماهنگی‌های انجام شده سینما سیار و نمایندگی معرفی کردیم تا سیستم دیجیتال راه اندازی شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته امکان پخش فیلم در شهرستان‌های سرایان، خوسف، سربیشه و زیرکوه از طریق راه اندازی سیستم سیار فراهم شد، گفت: در سال ۹۴ بیش از ۳۰ عنوان فیلم در سینماهای استان اکران و بیش از ۶۳ هزار و ۷۵ نفر این فیلم‌ها را تماشا کردند.

زمزم استفاده از سالن‌های همایش و آمفی تئاتر شهرستان‌های فاقد سینما را از مهم ترین اهداف و کارها دانست و افزود: بالا بردن تعداد مخاطبان و استفاده از ظرفیت قابل توجه در راستای جذب مخاطبان از مهم ترین اهداف و اقدامات ما بود که توانستیم شاهد رشد ۲۰ درصدی تعداد تماشاگران در سال ۹۴ باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی سالن‌های سینما در خراسان جنوبی بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر خراسان جنوبی ۶ سینمای فعال دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  گفت: به زودی در شهرستان سرایان سینما راه اندازی می‌شود و در حال حاضر سالن وابسته به آموزش و پرورش این شهرستان به صورت آزمایشی تجهیز و راه اندازی شده که به زودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

زمزم با بیان اینکه در سینمای دیجیتال امکان استفاده از فیلم‌های در حال اکران در پایتخت کشور به طور همزمان در شهرستان‌ها فراهم می‌شود، افزود: سینما فردوسی بیرجند ۳۷۰ صندلی و سینما بهمن بیرجند ۲۶۰ صندلی دارد.

وی با اشاره به سینماهای موجود در شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت: سینما قدس فردوس ۳۰۰ صندلی، سینما فرهنگ طبس ۲۰۰ صندلی، سینما پارک قاین ۲۲۰ صندلی و سینما نور نهبندان ۳۰۰ صندلی دارد که در مجموع تعداد صندلی‌های سینما در خراسان جنوبی برای استفاده مخاطبان هزار و۶۵۰  صندلی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*