در مراسم گرامیداشت روز صنعت بیمه مطرح شد: ضرورت فرهنگ سازی صنعت بیمه در استان

امروز خراسان جنوبی- سنایی فر / رئیس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سهم حق بیمه تولیدی استان در سال گذشته حدود ۵۸/۰ بوده است ضرورت دارد فرهنگ سازی بیمه ای در استان انجام شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، اکبری در دومین همایش گرامیداشت سالروز صنعت بیمه در جمع بیمه گزاران خراسان جنوبی و مسئولان استان گفت:صنعت بیمه از ظرفیت ها و قابلیت هایی برخوردار است و می تواند دغدغه دولتمردان و مردم را در بسیاری از موارد خصوصا حوادث و تصادفات مرتفع سازد. وی افزود: جایگاه ایران اسلامی از حیث حوادث و بلایای طبیعی در آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه دهم را داراست.
اکبری با بیان اینکه در حادثه زلزله کرمانشاه شرکت های بیمه کشوربالغ بر۲۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند، تصریح کرد: صنعت بیمه و بازار سرمایه دو نهاد اصلی و اساسی اقتصاد هستند که با توجه به ریسک های فراوان در فعالیت های اقتصادی، بیمه می تواند پوشش حمایتی مطمئن را برای فعالیت های اقتصادی ایجاد کند.
تشکیل شورای هماهنگی بیمه ها در سال گذشته
رئیس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان در سال ۹۶ با هدف ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین شرکت های بیمه ای، ترویج فرهنگ بیمه، رعایت اخلاق حرفه ای و تلاش برای حفظ سلامت بازار بیمه استان تشکیل شد.
افزایش سهم بیمه به ۳/۲۵ درصد در ۶ ماه امسال
بنا به گفته وی حجم بیمه های تولیدی بازار بیمه در ۶ ماهه اول سال ۹۷ با ۳/۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۳/۱۸۲ هزار میلیارد رسیده که ۳۲ درصد سهم بیمه ایران و ۶۸ درصد سهم بیمه های خصوصی می باشد. اکبری گفت: از این میزان ۳/۶۳ درصد حق بیمه تولیدی به رشته شخص ثالث و ۹/۲۰ درصد به بیمه های درمان تکمیلی و سهم بیمه های زندگی ۸/۱۴ درصد اختصاص دارد. وی تاکید کرد: در سال های اخیر سهم بیمه های زندگی خوشبختانه روبه افزایش است و صنعت بیمه می تواند ارائه خدمات ماندگار در بخش بیمه های زندگی به مردم عزیز ارائه دهد. رئیس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی خراسان جنوبی افزود: در استان خراسان جنوبی ۱۷ شرکت بیمه گر دارای شعبه سرپرستی فعالیت دارد که بخش شبکه فروش ۵۲۰ نمایندگی دارا می باشد.
رتبه سی ام حق بیمه و هشتم ضریب نفوذ بیمه استان در کشور
اکبری تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه استان حدودا ۳/۲ بوده که در مقایسه با ضریب نفوذ بیمه کشور پایین تر است. وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی از نظر حق بیمه تولیدی رتبه سی ام و از نظر ضریب نفوذ بیمه رتبه هشتم کشور را داراست. به گفته وی سهم استان از حق بیمه تولیدی در سال ۹۶ حدودا ۵۷/۰ بوده است. اکبری خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی بیمه ای در استان اهمیت فراوانی دارد که اصحاب رسانه، ارگان های ذیربط، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه و صداوسیما به عنوان یکی از متولیان فرهنگ عمومی کشور لزوما در این راستا باید صنعت بیمه استان را مساعدت کنند تا در آینده شاهد ارائه خدمات ماندگار به هم استانی های شریف بوده و با کمک هم بتوانیم بیش از پیش آرامش روانی را در جامعه با کارشناسی و پرداخت بهینه و به موقع خسارت ایجاد کنیم.
شورای سیاستگذاری برای افزایش رونق بیمه استان
برنامه ریزی مدون انجام می دهد
در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز گفت: اقدامات شایسته بیمه گزاران به عنوان سفیران بیمه استان می تواند راهگشایی برای افزایش رتبه استان در ضریب بیمه ای باشد.
عابدی افزود: اقدامات شما برای رونق اقتصادی و حفظ سرمایه های اندک سرمایه گذاران می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از موارد در موضوعات مرتبط با شرکت های بیمه ای و صاحبان سرمایه ای به صورت دو سویه رفتار می شود، افزود: رضایت مشتریان و خدمات دهی دو موضوعی است که در صورت تحقق به موفقیت های روزافزون می رسید.
عابدی اذعان داشت: شورای سیاستگذاری بیمه استان با برنامه ریزی مدون با اصلاح امور مربوطه کمک کننده افزایش رونق استان خواهد بود. وی ادامه داد: صنعت بیمه به حق، یکی از راههای مرتبط اجرایی نمودن پدافند غیرعامل است. وی تاکید کرد: بیمه اطمینان خاطر است و رونق صنعت بیمه، رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تاریخچه و سابقه صنعت بیمه در کشور که به سال ۱۲۸۹ شمسی برمی گردد، تاکید کرد: تا سال ۱۳۱۴ چند شرکت بیمه ای روسی و انگلیسی در ایران فعالیت داشتند و پس از آن در سال ۱۳۲۴ چند شرکت سهامی بیمه ایران تاسیس شد.
جعفری افزود: در سند استراتژیک اقتصادی کشور در بخش بیمه ها توانمندسازی و بالا بردن رفاه مردم از طریق بالابردن ضریب نفوذ بیمه پیش بینی شده است. وی ادامه داد: تحقق بیمه نامه الکترونیکی، نقش پررنگ تر صنعت بیمه در اقتصاد و استفاده از ظرفیت دانشگا ها و نخبگان از دیگر انتظاراتی است که لزوما صنعت بیمه باید آنها را تحقق بخشد.
گفتنی است در پایان این مراسم تندیس یادبود صنعت بیمه به ۱۷ مدیر شعب بیمه استان اهدا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*