مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از مجتمع چاپ و نشر امروز خراسان جنوبی هشدار داد: معرفی ادارات متخلف در حوزه چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی دستگاه های اجرایی کارهای چاپی خود را به خارج از استان ارسال می کنند تاکید کرد: چنانچه این روند ادامه داشته باشد آنها را معرفی خواهیم کرد.
احمد محبی در بازدید از چاپخانه امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه صنعت چاپ استان خراسان جنوبی قابلیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای استان را دارد، اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی به لحاظ فعالیت شان پرمصرف هستند، سفارش خود را به چاپخانه های استان ارائه کنند تا ظرفیت چاپ خراسان جنوبی بهبود یابد.
وی با اشاره به قدمت صنعت چاپ استان خراسان جنوبی گفت: این استان با وجود مشکلات زیاد در حوزه صنعت چاپ هم اکنون قابلیت لازم را برای پاسخگویی به نیازهای استان دارد که نیاز است به این موضوع توجه ویژه و جدی صورت گیرد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به قدمت صنعت چاپ استان بیان کرد: این استان با وجود مشکلات زیاد در حوزه صنعت چاپ هم اکنون از قابلیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای استان برخوردار است. وی تعامل بین متولیان و تصمیم گیران را عامل پیشرفت این صنعت دانست واظهار داشت: نگاه ما به این صنعت یک نگاه اداری نیست بلکه یک نگاه تعاملی است تا بسترهای مناسب توسعه فرهنگی و اقتصادی از راه صنعت چاپ حاصل شود.محبی تصریح کرد: در صنعت چاپ نسبتا جزو استان‌های پیش‌رو و جلودار هستیم و در این سال‌ها توانسته ایم نیاز چاپی خود را تأمین کنیم به طوری که هنوز هم چاپخانه‌های سنتی فعال بوده و با تلاش مجموعه‌های بخش خصوصی چاپخانه‌های متعددی راه اندازی شده و فعالیت خود را انجام می‌دهد.وی بیان کرد: بعضی از دستگاه های اجرایی و سازمان ها از گذشته با چاپخانه های خارج استان مثل یزد، اصفهان و مشهد تعامل داشته و تصور می کنند کیفیت کار چاپخانه های خارج استان بهتر است در حالی که چنین نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که کیفیت چاپ استان در حد چاپخانه های شهرهای یاد شده است، سازمان ها، نهادها و دستگاه های مختلف باید کار چاپ استان را از طریق چاپخانه‌های داخل استان انجام دهند. وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه های اجرایی کارهای چاپی خود را به خارج از استان ارسال می کنند تاکید کرد: چنانچه این روند ادامه داشته باشد آنها را معرفی خواهیم کرد.
محمود حیدری مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم در این بازدید با اشاره به اینکه هزینه های چاپ با توجه به افزایش نرخ دلار بسیار افزایش یافته است گفت: با این وجود این چاپخانه هزینه های چاپی غیر از کاغذ را افزایش نداده و به قیمت سال های قبل خدمات ارائه می کند. وی از نصب و راه اندازی پلیت ستر ۵/۴ ورقی در این مجتمع خبر داد و گفت: برای راه اندازی این بخش از لیتوگرافی حدود ۲ میلیارد ریال هزینه شده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه کارهای چاپی برخی دستگاه های اجرایی از استان خارج می شود گفت: صنعت چاپ استان از کیفیت بالایی برخوردار و حتی از نظر هزینه های چاپی با استان های صاحب نام در این صنعت قابل رقابت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس اداره فرهنگی این اداره کل به منظور ارزیابی وضعیت چاپخانه‌های استان و آشنایی با فعالیت‌ها و میزان توانمندی‌های استان در عرصه چاپ و نشر و آگاهی از دغدغه ها و مشکلات این صنعت از چاپخانه امروز خراسان جنوبی بازدید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*