مدیر کل اعلام کرد: آموزش و پروش ۹۴۹ نیرو استخدام می کند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۶۸۲ نفر از فرهنگیان استان واجد شرایط بازنشستگی هستند در سال تحصیلی جدید، ۹۴۹ نفر جذب این اداره کل می شوندکه از این تعداد ۱۶۹ نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۱۳۱ نفر از طریق آزمون (ماده ۲۸)، ۱۷۷ نفر سهمیه آزمون استخدامی، ۳۹۲ نفر از معلمان پیش دبستانی و ۸۰ سرباز معلم به این نهاد اضافه می شوند.
عباس لامعی افزود: در حال حاضر ۲۴ مدرسه دو شیفته در شهرستان بیرجند فعالیت دارند، که اگر ۱۳۰ کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گیرد مشکل مدارس دوشیفته استان برطرف خواهد شد و برای حل این مشکل لازم است از ظرفیت خیرین استفاده شود.
عباس لامعی با اشاره به اینکه ظرفیت فرهنگ و آموزش و پرورش خراسان جنوبی بسیار بالا است، افزود: کسب رتبه دوم و سوم کنکور سراسری در گروه های آموزشی ریاضی و فیزیک و تجربی از افتخارات  دانش آموزان استان بوده است و رتبه سوم المپیاد ریاضی و شیمی در کشور در کارنامه استان می درخشد.
او با بیان اینکه استان در گروه علوم انسانی رتبه هشتم را در کشور دارد، گفت: دراین  سال تحصیلی  دانش آموزان در هنرستان ها و کاردانش ها ۹۴ رتبه کشوری درمسابقات علمی و عملی کسب کرده اند و دبیران استان نیز ۱۵۰ رتبه کشوری در مسابقات و جشنواره ها دارند که این رتبه ها نشان از توانمندی و ظرفیت بسیار بالای همکاران فرهنگی استان در زمینه های علمی و آموزشی دارد.
تجلیل از ۲۰ معلم برگزیده
او با بیان اینکه معلم ها سازندگان آینده انقلاب اسلامی ایران هستند، بیان کرد: مهم ترین سرمایه های جامعه به دست معلم ها  تربیت می شوند اگر می خواهیم جامعه کارآمد داشته باشیم. باید توجه ویژه ای به این قشر داشته باشیم لامعی در باره مراسم تجلیل از معلمان گفت: جلسه محوری بزرگداشت مقام معلم ۱۷ اردیبهشت در سالن قلم چی برگزار می شود و در این مراسم ۱۴ معلم برگزیده شهرستانی، پنج معلم برگزیده بسیجی و یک معلم برگزیده کشوری تجلیل خواهند شد. لامعی عنوان کرد: کاروان سپاس از معلم با حضور مسئولان استانی این هفته برنامه دارد. او با بیان اینکه مراسم گرامیداشت یاد متوفیان فرهنگی استان نوزدهم اردیبهشت ماه در مسجد امام صادق(ع) ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود، عنوان کرد: غبارروبی مزار شهدا، عیادت از بیماران در تمامی شهرستان ها و دیدار با خانواده های شاهد فرهنگی از جمله برنامه های آموزش و پرورش در هفته گرامیداشت مقام معلم است. به گفتۀ وی پیشکسوتان پیشانی و تجربه آموزش و پرورش هستند، به همین دلیل برگزاری  مراسم تکریم از پیشکسوتان فرهنگی بیستم اردیبهشت در اردوگاه استانی هدایت برنامه ریزی شده است.

کمبود ۹۸۰ نفری در آموزش و پرورش استان
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست خبری با اشاره به کمبود نیروی انسانی، گفت: در سال تحصیلی آینده تعداد ۹۸۰ نفر نیروی انسانی نیاز خواهیم داشت.
علی اصغر موسوی کیا تصریح کرد: یکی از سیاست های مهم آموزش و پرورش توزیع بهینه منابع انسانی است، به همین دلیل هر ساله حدود ۷۰ نفر از استان خارج می شوند لذا کمبود نیروی انسانی هر سال افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۷ هزار و ۲۸۰ ساعت معادل ۷۲۰ نفر کمبود نیروی انسانی در استان داشته ایم، گفت: ۳۳ درصد مدارس ابتدایی استان مدارس کوچک و زیر ۱۵ نفر جمعیت است.
او با بیان اینکه امسال ورودی ما برای دانشگاه فرهنگیان ۱۶۹ نفر است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۱  نفر پذیرفته شده اند و در حال گذراندن دوره مهارتی هستند به علاوه سهمیه استان برای آزمون تربیت فرهنگی ۱۷۷ نفر است. به گفتۀ وی بیشترین نیاز استان در دو بخش آموزش ابتدایی و فنی و حرفه ای با توجه به استقرار پایه دوازدهم است، همچنین طی سال تحصیلی جاری ۳۹۲ نفر به صورت معلم پیش دبستانی حق التدریس آزاد در شهرستان هایی که نیاز بیشتری داشته ایم جذب شده اند.
موسوی کیا با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۸۰سرباز معلم در آموزش و پروش استان فعالیت داشته اند، اضافه کرد: تا اول مهر سال جاری حدود ۶۷۲ نفر واجد شرایط بازنشستگی در استان داریم.
۵۰ عنوان برنامه در هفته معلم
این مقام مسئول اعلام کرد: درهفته بزرگداشت مقام معلم ۵۰ عنوان برنامه با همکاری بسیج فرهنگیان برگزار خواهد شد.
لامعی با اشاره به اینکه با وجود  اختصاص نیافتن اعتبار خاص برای  گرامیداشت هفته معلم برنامه های زیادی با توجه به ظرفیت استان پیش بینی شده است، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت نباید از معلم تعریف کند بلکه دستگاه های دیگر باید معلم را تکریم و تجلیل کنند.
او ادامه داد: آموزش و پرورش انتظار دارد به گونه ای فضاسازی شود که جامعه به فهم مشترکی جهت قدردانی از معلمان برسد.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های مختلف و تجلیل از معلم های پیشکسوت از جمله برنامه های آموزش و پرورش در طول هفته بزرگداشت مقام معلم است، عنوان کرد: تکریم معلم باید همگانی و گفتمانی بین اصحاب هنر شود.
۱۶۰ هزار نفر دانش آموز در سطح مدارس استان تحصیل می کنند، که از مجموع دانش آموزان ۸۶ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۱۵ هزار نفر مجموعه کارمندان فرهنگی استان در ۱۲ منطقه آموزشی هستند.
به گفتۀ وی از مجموع کارمندان آموزش و پرورش استان نیز ۵۷ درصد  را خانم ها و ۴۳ درصد  را آقایان تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*