رقابت کراس سواران در کویر استان

چند روز پیش همایش موتور کراس در دل کویر سه قلعه سرایان برگزار شد و ورزشکارانی از نقاط مختلف برای شرکت در این رقابت به کویر سه قلعه آمدند.
دبیر هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی شهرستان سرایان در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی با اشاره به همایش بزرگ کویر نوردی توسط موتور سواران (کراس) استان های خراسان جنوبی و رضوی بیان کرد: این همایش با شرکت ۲۵ موتور سوار در کویر زیبای شهرستان سرایان(سه قلعه) به مدت سه روز از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه برگزار شد. «محمد خانی» به عنوان سرپرست این تیم از برگزاری این همایش در کویر زیبای سه قلعه(اقامتگاه بوم گردی ضیائی) خبر داد که با برنامه های متنوعی چون حرکات زیبای نمایشی و مسابقات دوستانه، رصد ستارگان، موسیقی محلی و… همراه بوده است. وی خاطر نشان کرد که در این برنامه قهرمانان کشوری مانند علی برزوزاده قهرمان موتور سواری کشور و آسیا و دیگر موتور سواران کشوری از خراسان جنوبی و رضوی شرکت کردند. به گفتۀ وی هدف از برگزاری این همایش معرفی کویر زیبای سه قلعه و رصدگاه که همواره محل بازدید علاقه مندان زیادی از داخل و خارج کشور است، بود.
استقبال موتورسواران غیر بومی
مسئول کمیته فنی استان تصریح کرد که حدود ۲۰ روز پیش همایش موتور کراس را البته به شکل غیر رسمی برگزار کردیم که چندان استقبالی نشد و فقط با حدود ۴ موتور سوار برگزار شد. «خانی» ادامه داد: همایش اخیر به شکل رسمی تری برگزار و از ورزشکاران خراسان رضوی هم دعوت شد. وی با بیان اینکه با حضور این ورزشکاران کویر شهرستان و ظرفیت آن را به آن ها معرفی کردیم، گفت: این موتورسواران برای تمرین هر ۳ ماه به کویر مصر می روند که فاصله زیادی تا مشهد دارد و حالا امیدواریم با معرفی کویر خراسان جنوبی به این مکان علاقه مند شوند. به گفتۀ وی آنچه که من از نظرات آنان دریافت کردم متوجه شدم نظرشان مساعد است.
سرایان هسته تیم موتورکراس استان
دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی سرایان در زمینه ظرفیت های موتورکراس این منطقه هم عنوان کرد: خوشبختانه ورزشکاران خوبی در این زمینه داریم که حتی مقام کشوری آورده اند. «خانی» اضافه کرد: حتی تیم استانی موتورکراس را هم ورزشکاران سرایان تشکیل می دهند. اکنون ما ۱۳ ورزشکار فعال در این زمینه داریم و بیش از ۲۰ موتورسوار عضو عادی هستند. وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال آن هستیم که برگزاری چنین همایش هایی ظرفیت های استان و شهرستان را معرفی کنیم، ادامه داد: هیچ کدام از ادارات و سازمان ها از نظر مالی به ما کمک نکردند و تنها خود هیئت استانی در این زمینه کمک کرده است در حالیکه انتظار داریم حداقل کمک مالی را به ما برسانند چرا که فقط هزینه هتل این چند شب بیش از ۳ میلیون تومان شده است حال آنکه می توان با دعوت از این ورزشکاران آنان را راغب کنیم تا این منطقه را انتخاب و حتی به دیگر استان ها هم معرفی کنند.
پیست اتومبیل رانی نداریم
این مقام مسئول اظهار کرد که در زمینه اتومبیل رانی هم تا دو سال قبل مسابقات را برگزار می کردیم ولی اکنون لغو شده است. «خانی» دلیل لغو این مسابقات را نداشتن پیست مستقل و مناسب برای این رشته عنوان کرد. وی افزود: هم اکنون زمینی را در اختیار ما قرار داده اند ولی برای تکمیل و تجهیز آن به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که هنوز تأمین نشده است. به گفتۀ وی تا دو سال قبل این رشته در بین بانوان مورد استقبال بوده است و اگر دوباره هم راه اندازی شود در اتومبیل رانی هم پتانسیل های خوبی داریم.
کویر سه قلعه از مصر بهتر است
قهرمان موتورسواری کشور و آسیا هم در زمینه کویر سه قلعه سرایان گفت: در سال های گذشته برای تمرین و مسابقات به کویر مصر می رفتیم اما با انجام این سفر به کویر سه قلعه به این نتیجه رسیدیم که موقعیت مناسب تری از نظر بعد مسافت، کیفیت زمین و زیبایی دارد. «علی برزوزاده» مهمان نوازی کویرنشینان این منطقه را از مزیت های دیگر سفرش به استان عنوان کرد و افزود: اینجا خیلی بهتر بود و واقعا خوشم آمد. وی خاطر نشان کرد که حتی من این منطقه را به دیگر گروه ها هم معرفی کردم تا بتوانیم در این جا برنامه های خود را ادامه دهیم فقط تنها مشکلی که وجود دارد اسکان است که حتما یا باید گروهی برویم تا محل استراحتگاه پر شود و یا اینکه از قبل توریست های دیگری آنجا حضور داشته باشد، چون صاحب آن هتل می گفت از نظر تامین آب و برق مشکل داریم و هزینه هر شب حدود ۳۰۰ هزار تومان برآورد می شد که خیلی زیاد است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*