تحقق وعده رئیس جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو

تحقق وعده رئیس جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو + فیلم

بیرجند – ایرنا – وعده رئیس جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو در دومین سفر به خراسان جنوبی مبنی بر تامین سرویس مدرسه محقق شد.

به گزارش ایرنا آذر سال ۱۴۰۱ در یاد و خاطر مردم خراسان جنوبی ماندگار شده است؛ خاطره اولین سفر رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی که با گذشت ۶ ماه برکاتش همچنان نصیب مردمان این دیار می‌شود.

رئیس جمهور صبح جمعه ۲۵ آذر پارسال در دومین روز سفر به خراسان جنوبی همراه با جمعی از مسوولان به مناطق مرزی و محروم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان رفت تا از نزدیک با مردم دیدار و گفت و گو کند.

در حالی که این دیدارها سرزده و از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود اما مردم روستاهای مرزی دُرُح و بخش لانو سربیشه که از گوشه و کنار شنیدند قرار است آیت الله رئیسی به دیدارشان بیاید، خود را رسانده بودند تا درخواست‌هایشان را مطرح کنند؛ هر کدام به امیدی آمده و پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک، خود را رسانده بودند.

چند پسر دانش‌آموز نیز با دوچرخه به سرعت خود را رساندند و آنان هم گویا با رئیس جمهور حرف داشتند، پدر و مادرشان هم بودند و با وجود آنکه در روستا مشکلات زیادی داشتند اما حرفشان از گرانی، کمبود آب و این موارد نبود، بلکه نگران تحصیل فرزندانشان بودند.

رئیس جمهور که در بین جمعیت حاضر شد، وقتی از مردم پرسید مشکلات‌تان چیست؟ «شهربانو» مادر یکی از همان دانش‌آموزان به سمت رئیس جمهور رفت و گفت: نگران تحصیل فرزندانمان هستیم، درآمدی نداریم که برای کرایه رفت و آمد به مدرسه پرداخت کنیم و این شد که آیت الله رئیسی در آن صبح جمعه معروف به دانش‌آموزان قول داد که نگران نباشند و مشکلشان برطرف می‌شود.

پیرو سفر رئیس جمهور و هیات همراه به دهستان لانو، قول یک دستگاه مینی بوس برای سرویس مدرسه دانش‌آموزان روستاهای دهستان از خوشاب به لانو داده شد و حالا همزمان با سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به مرز ماهیرود، این وعده نیز تحقق یافت.

این مینی بوس که از طرف سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای سرویس مدارس دهستان لانو تهیه شده است روز گذشته – پنجشنبه – به شورای اسلامی بخش مرزی درح تحویل داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان و روستاهای محروم و نقاط مرزی سربیشه، پیرو دغدغه والدین مبنی بر تحصیل فرزندانشان مقرر شد یک دستگاه مینی بوس خریداری شود.

جواد اشرفی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی پیرو مسئولیت‌های اجتماعی که دارد، تقبل کرد یک دستگاه مینی بوس را خریداری و به این دانش‌آموزان اهدا کند.

وی گفت: مینی بوس اهدایی منطقه ویژه اقتصادی به فرماندار سربیشه و شورای اسلامی بخش درح تحویل شد تا آن را به روستاهای مرزی که مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را دارند، اهدا شود.

رئیس جمهور ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی آمد و در ادامه این سفر با بالگرد راهی مناطق مرزی استان شد.

آیت الله رئیسی از کارگاه حوله‌بافی در لانو نیز بازدید کرد که در این بازدید یکی از بانوان از رئیس جمهور درخواست تامین جهیزیه برای دخترش را داشت و این درخواست کمتر از پنج روز محقق شد.

علاوه بر تامین جهیزیه برای دختر این بانو برای ۱۰ نوعروس دیگر مناطق مرزی شهرستان سربیشه نیز هدیه رئیس جمهور تامین و ارسال شد.

همچنین پرداخت عواید حاصل از سوخت مرزنشینی که چند سال متوقف شده، از درخواست‌های مرزنشینان خراسان جنوبی بود که رئیس جمهور در دیدارهای مردمی برای پیگیری این درخواست قول مساعد داد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت کشور افغانستان هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*