گفته می شود

 

گفته می شود علی مطهری در گفت‌وگویی به مسئله حجاب هم اشاره کرد و گفته  اکثریت قاطع مردم اصل حجاب را قبول دارند/ اگر در مورد حجاب رفراندوم برگزار شود حجاب رای می‌آورد، مطمئنم .

 

 

گفته می شود کارشناس و تحلیلگر بازار و اقتصاد مسکن در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضوع عدم بیان واقعیت میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن از سوی دولت به مردم گفته واقعیت این است که تا پیش از این مردم گمان می کردند قرار است تسهیلات ۷ یا ۹ میلیون تومانی بپردازند اما با احتساب سود دوران مشارکت این رقم ها به ۱۵ و ۱۸ میلیون تومان افزایش می یابد ضمن اینکه بعید به نظر می رسد نظام بانکی کشور در شرایط تورمی در این موضوع با دولت همراهی کند.

 

 

گفته می شود “راجر مارشال” سناتور جمهوریخواه آمریکایی به کمیته بودجه سنای آمریکا گفته اغلب از من سؤال می‌شود که بزرگترین تهدیدی که کشورما با آن روبرو است چیست و من می‌گویم این تهدید از سوی ایران، روسیه، چین و کره شمالی نیست. وی تصریح کرد: این تهدید همچنین نشات گرفته از تغییر آب و هوا نمی‌باشد. بزرگترین تهدید بلند مدت که آمریکا با آن روبرو است بدهی ملی ۳۱ تریلیون دلاری دولت ماست که همچنان در حال رشد است.

گفته می شود اسحاق جهانگیری گفته سال ۹۹ واقعا یک سال استثنایی بود و با هیچ سالی نباید مقایسه کرد. بیش از ۱.۵ میلیون شغل در اثر کرونا از دست رفت. این آماری که راجع اشتغال می‌گویند هیچ کدام نشان‌دهنده وضع اشتغال کشور نیست. تعداد شاغل‌های پاییز ۱۴۰۱ که الان اعلام شده نسبت به پاییز ۱۳۹۸ حدود ۴۰۰ هزار تا کمتر است. یعنی تعداد شاغلان ۱۴۰۱ کمتر از قبل کروناست و هنوز به شاغلان ۱۳۹۸ نرسیدیم. به بعضی‌ها برخورد من گفتم در مورد انرژی وقت تصمیم سخت است. فکر کردند من به دولت طعنه می‌زنم. ما نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی داریم و تصمیم سخت این سرمایه‌گذاری این است که منابع این سرمایه‌گذاری در ایران نیست، این منابع باید از خارج تأمین شود، باید مسائلمان را با دنیا حل کنیم. تصمیم سخت این است، نه این که زود یک شعار چاشنی‌اش بکنند و بگویند فلانی می‌گوید نوکر آمریکا شویم. ریشه‌ی بحران‌های دهه ۹۰ در تحریم‌هاست؛ یعنی آن چیزی که دهه ۹۰ داریم که اقتصاد ایران را درگیر کرده تحریم است؛ همه آن‌هایی که می‌گفتند تحریم نعمت است باید بیایند جواب بدهند.

 

 

 

گفته می شود در هفته گذشته مصاحبه مصطفی میرسلیم با شبکه اینترنتی دانشگاه تهران بسیار مورد توجه قرار گرفت علی الخصوص آن بخش از حرف‌های میرسلیم که درباره اینستاگرام بود و او گفت: « من ۱۰۰ درصد فیلترینگ اینستاگرام را تائید می‌کنم ؛ اینستاگرام فاجعه است. بدترین شبکه در دنیاست. من کاری به نظر مردم ندارم»! اما در آخرهای این مصاحبه یک ساعت و چهل و دو دقیقه‌ای اتفاقی دیگر رخ داده که می‌توان گفت هولناک است. تصاویری بر روی صفحه نمایش قرار گرفته و مجری از میرسلیم می‌خواهد نظرش را درباره آن اشخاص یا تصویر مربوطه بگوید، وقتی تصویر پرویز پرستویی را نشان می‌دهند، میرسلیم ادعا می‌کند که نمی‌شناسم! مجری از اینکه ایشان وزیر ارشاد بوده تعجب می‌کند و یادآوری می‌کند که ایشون پرویز پرستویی، آزانس شیشه‌ای است باز میرسلیم تکرار می‌کند که نمی‌شناسم، بعد هم می‌گوید از این هنرپیشه‌ها اینقدر زیاد بوده، اون موقع که اصلا ایشون مطرح نبوده و …

 

 

 

گفته می شود عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) باید به مثابه اتاق شیشه‌ای برای آحاد جامعه و کاملا شفاف باشد. حسن رحیم پور ازغدی چهارشنبه شب در آیین پایانی بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، افزود: باید مشخص باشد که شستا چقدر درآمد دارد، از چه راهی بدست آورده و در کجا و چقدر و چرا مصرف می‌کند، اگر زیان ده نیز هست باید کاملا شفاف باشد.

 

 

 

گفته می شود ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مجلس این روزها طرحی را تحت عنوان سوت زنی در دستور کار خود دارد به این معنی که به دنبال حمایت از افشاکنندگان فساد است. از این به بعد هر کسی که فساد را ببیند و اعلام کند هم درصدی از اعلام فساد به عنوان حق الکشف به آنان تعلق می گیرد و هم امنیت خود و خانواده اش را در بر می گیرد.

 

 

 

گفته می شود رییس جامعه هتلداران کیش در گفت ‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به تغییر سبک سفر و حضور افراد مختلف در کیش می گوید: «وقتی افرادی با رختخواب و غذا و خودروی شخصی وارد جزیره کیش می‌شوند، برای اقتصاد و چهره کیش مناسب نیست، متاسفانه مدتی است این نوع سفرها به کیش افزایش یافته است و مسئولان کیش در ایام تعطیلات نوروز برای کاهش این سفرها محدودیت‌هایی را برای ورود خودرو در نظر گرفته‌اند.» او ادامه می‌دهد: «در ایام نوروز ورود اتوبوس، کامیون، مینی بوس، تاکسی، خودروهای ون و وانت به جزیره ممنوع اعلام شده است. البته کامیون‌های حمل سوخت و مواد اضطراری می‌توانند با ارائه مجوزهای رسمی و از طریق بندرگاه‌های اعلام شده خود را به کیش برسانند. همچنین در نوروز ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ روز ورود خودروهای مستعمل بالاخص پراید و پیکان به کیش ممنوع خواهد بود و اجازه ورود نخواهند داشت؛ علت این ممانعت به دلیل نبود نمایندگی و تامین قطعات است، چرا که اگر مشکل و نقص فنی برای خودرو پیش بیاید نمایندگی برای این خودروها در کیش وجود ندارد‌ و مکانیک‌های جزیره واقف به این خودروها نیستند.»

 

 

گفته می شود یک منبع آگاه از دستگیری دو عضو شورای شهرقدس خبر داد. بر اساس این گزارش تعداد دیگری از مرتبطان پرونده فساد شهرداری شهر قدس به اتهام ارتشاء با حکم مقام قضائی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده اند./

 

 

 

گفته می شود خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال از احتمال سفر تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در روز‌های آینده، در چارچوب توافق اخیر ایران و آژانس اتمی خبر داد. لارنس نورمن روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: من دریافته‌ام که تیم فنی آژانس آخر هفته راهی تهران خواهد شد. وی افزود که هفته آینده تصویر روشن‌تری درباره روند اجرای توافقات به‌عمل آمده با ایران حاصل خواهد شد.

 

 

گفته می شود سپیده قلیان در مسیر بازگشت دوباره بازداشت شد. سپیده قلیان، فعال مدنی که روز گذشته از زندان آزاد شده بود، در مسیر بازگشت به خانه و در جاده قم به اراک دوباره بازداشت شد.

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت صمت در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: تصمیم وزارت صمت این است که اولین عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از شروع سال جدید، یعنی طی چند روز آینده و احتمالا از شنبه هفته آینده انجام شود. وی افزود: خودروهای قطعی عبارت است از دو مدل چانگان CS۳۵ و CS۳۵ پلاس و به احتمال زیاد هیوندای النترا هم عرضه خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود انسیه خزعلی گزارش‌ها درباره خرید خانه توسط پسرش در کانادا و و مدیریت یک شرکت خدمات وی‌پی‌ان را «پروژه دشمن» خواند و گفت: «دشمن می‌خواهد ما را از کار باز بدارد و نگذارد کارهای مفید دولت دیده شود.» او افزود از کسانی که چنین گزارش‌هایی را منتشر کردند در دادگاه شکایت کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*