آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیات رئیسه مجلس با طرح این پرسش که ترک فعل دولت را چه کسی باید پیگیری کند و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجاست؟ اظهار کرد: سال تمام شد اما یک ریال از تبصره ۱۸ تخصیص داده نشد؛ این در حالی است که در مجلس مطرح شد با تبصره ۱۸ مسائل و مشکلات مردم حل می‌شود و تولید رونق پیدا می‌کند و کارگاه های نیمه تعطیل مجددا به تولید برمی‌گردند.

 

 

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم بافق و مهریزی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پرداخت حقوق معلمان گفته از رئیس جمهور درخواست می کنم که این ماه حقوق وزیر آموزش و پرورش پرداخت نشود تا متوجه شود، معلمانی که حقوق دریافت نمی کنند، چه وضعیتی دارند. وی افزود: برخی از معلمان هشت ماه است که حقوق نگرفته اند و متأسفانه وزیر آموزش و پرورش توجهی به این مساله ندارد.

 

 

 

 

گفته می شود در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی با محتوای توهین به هنرمندان حوزه موسیقی که با واکنش برخی از اهالی موسیقی از جمله نامه سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران خطاب به وزیر فرهنگ همراه بود، محمدمهدی اسماعیلی دستور پیگیری ویژه در این خصوص را صادر کرد.

 

 

گفته می شود یک رسانه لبنانی خبر داد که شامگاه یکشنبه سه کامیون حامل مواد غذایی ایران در مرز سوریه هدف پهپاد قرار گرفته است.

 

 

 

گفته می شود در پنجمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد ۱۰۲۰۵ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت ۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

 

 

 

گفته می شود حدود دو هفته ای از اظهارنظر مسئولین مبنی بر تخلف افزایش قیمت لوازم خانگی و حتی اعمال جریمه‌ها برای تولیدکنندگان متخلف می‌گذرد؛ اما هنوز خبری از برگشت قیمت ها به قبل نیست و فقط بازار با حجم زیادی از کالاهایی روبه روست که خریداری ندارد ولی هر روز گران‌تر می شود.

 

 

 

گفته می شود محمود احمدی بیغش گفته آنچه عرض می‌کنم برای رضای خدا و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول و دستاوردهای آن از جمله مجلس است؛ اما منفعل، انفعال. اگر بخواهم یک ارزیابی ساده سیاسی از روند تصمیمات یک‌سویه وحشتناک و خطرناک چند نفر از متولیان مطلق‌نگر مسائل کشور در خصوص مولدسازی دارایی‌ها و ثروت ملی داشته باشم، با پذیرش تمام تبعات آن می‌توانم بگویم این اقدامات پر هزینه و بسیار خطرناک چیزی شبیه یک فاجعه برای کشور است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این تصمیم خطرناک، مطلبی که این بنده ناچیز را متعجب‌تر از این تصمیم مساله‌دار نموده، سکوت شدید نمایندگان مجلس در برابر این اقدام متوهم است. سوال مهم این است که اساسا شورای عالی هماهنگی در کدام جایگاه قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی قرار گرفته که می‌تواند با نادیده گرفتن ارکان رسمی قانون‌گذاری کشور، از جمله مجلس به ظاهر قانون‌گذار وارد چنین تصمیم گیری‌های مساله‌دار، بدون پشتوانه قانونی و از دم الی‌آخر بشود.

 

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم اصفهان در مجلس گفته قانون جوانی جمعیت مانند تصمیم‌گیری و وضع قانون برای ارز نیست که نتایج آن فردا در بازار مشخص شود؛ تولد یک سیر طبیعی دارد و حداقل یک سال زمان لازم است. امیرحسین بانکی‌پور با انتقاد از مقایسه‌ها پیرامون قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: هیچگاه برای قانونی که حدود پنج ماه از اجرای آن به میزان ۳۰ درصد می‌گذرد، آمار ۹ ماه گذشته تا کنون را با سال گذشته مقایسه نمی‌کنند و بگویند که چون در این بازه تعداد تولد‌ها کاهش یافته، پس قانون جوانی جمعیت شکست خورده است.

 

 

 

گفته می شود پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفته بعضی از افراد یا جریانات، مغرضانه و عجولانه درباره بودجه صداوسیما قضاوت می‌کنند. بعضی از دوستان هم بدون اطلاع این کار را انجام می‌دهند؛ یعنی دقتی در جداول نمی‌کنند. ما در جلسه مفصلی که با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم، آنجا کاملا مشخص و اثبات شد برخلاف چیزی که توسط بعضی از رسانه‌ها منتشر شده و بعضی از افراد هم عنوان کردند، افزایش بودجه صداوسیما برای سال آینده در جداول پیشنهادی دولت کمتر از ۱۰ درصد و حدود ۹/۵ درصد است؛ یعنی عملاً یکی از پایین‌ترین میزان افزایش بودجه‌ها در بین دستگاه‌های فرهنگی، به صداوسیما تعلق گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*