گفته می شود

گفته می شود فرنگی‌کار ایرانی تیم صربستان عنوان برترین کشتی‌گیر سال این کشور را از آن خود کرد. علی ارسلان که به عضویت تیم کشتی فرنگی صربستان درآمده است در مراسم برترین‌های ورزش صرب‌ها به این عنوان مهم رسید. ارسلان سال گذشته و در مسابقات جهانی کشتی بلگراد موفق شد در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلای قهرمانی جهان برسد.

 

 

گفته می شود خبر رسیده که عاطفه احمدی، پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به آلمان پناهنده شده است. احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد و آخرین بار پیش از ترک ایران به مقام قهرمانی مسابقات لیگ داخلی رسید.

 

 

گفته می شود رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده ‌طی سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۳ ورزشکار ایرانی به دلیل تخلف ناشی از دوپینگ با محرومیت‌ از تمامی فعالیت‌های ورزشی در بازه‌های زمانی مشخص مواجه شده‌اند.

 

 

گفته می شود «بیل گیتس» میلیاردر معروف آمریکایی و مؤسس شرکت مایکروسافت، روز پنج شنبه در سخنانی گفت که دولت‌ کی‌یف از بدترین دولت‌های جهان در زمینه فساد است.

 

 

 

گفته می شود بزرگترین رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه ششم بهمن در شرق دریای مدیترانه به پایان رسید. روزنامه تایمز اسرائیل نوشته در این رزمایش که «درخت بلوط» نام داشت، حدود «شش هزار و چهارصد» سرباز آمریکایی در کنار بیش از «یک‌هزار ‌و پانصد» سرباز اسرائیلی حضور داشتند. «یکصد و چهل» فروند هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک «ب- ۵۲» و جنگنده‌های فوق پیشرفته «اف-۳۵» و همچنین «دوازده» شناور از جمله یک ناو هواپیمابر شرکت داشتند. به نوشته تایمز اسرائیل این رزمایش در مجموع «پیامی به جمهوری اسلامی» تلقی می‌شود؛ هرچند مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این مانور به طور خاص کشور مشخصی را هدف قرار نداده است. کانال ۱۲ اسرائیل هم بدون ذکر منبع گزارش داد، بخشی از این رزمایش شامل «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران» بوده است.

 

 

گفته می شود مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفته با توجه به ارقام چند میلیونی در برخی از قبوض گاز، رئیس جمهور دستور داد که ۷۰ درصد افزایش قبوض گاز از بازه زمانی ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه امسال به مردم بخشیده شده و تخفیف داده شود.

 

 

گفته می شود سید حسن خمینی گفته من در همان بیانیه ای که ابتدای حوادث اخیر نوشتم، عقیده ام را گفتم و هنوز بر آن هستم. مسأله این است که راه حل وضع کنونی کشور گفت و گوست؛ دوز خشونت در جامعه باید پایین بیاید. نمی شود طرفین بگویند ما به شرطی پای کار هستیم که یقه همدیگر را پاره کنیم! یک کشور و یک ملت هستید و افراد هم فکرهای مختلف دارند، راهش گفت و گوی ملی است. مراد من این نیست که با همدیگر حرف بزنیم، البته بزرگانشان باید با همدیگر حرف بزنند، اما گفت و گو در سطح ملی به معنای انتخابات است. سید حسن خمینی در ادامه گفت: باید به این سمت رفت که هرکسی عقایدش را بگوید و در مقابل مردم بگذارد؛ اگر انتخابات کمرنگ شود، وضع همین است که امروز هست.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*