گفته می شود

 

 

گفته می شود سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته کسانی که قرآن کریم را آتش زدند، از سرنوشت سلمان رشدی مرتد عبرت بگیرند، مسلمانان آنها را تنبیه خواهند کرد. وی ادامه داد: به کسانی که قرآن را آتش زدند می گوییم این آتش پیکر شما را خواهد گرفت و اجسام شما را به اجساد تبدیل خواهد کرد. از امروز مخفیانه زندگی کنید و هر شب کابوس ببینید. مسلمانان اگر دهها سال هم بگذرد، شما را رها نخواهند کرد.

 

 

 

 

گفته می شود وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در واکنش به پیگیری اتهام «تشویق به تروریسم» علیه او از سوی پلیس متروپولیتن انگلستان گفت: برای پلیس متروپلیتن احترام قائلم و آماده تبیین مواضع و توضیح هستم و گمان نمی‌کنم پلیس تحت تأثیر غوغاسالاران قرار گیرد. عطاءالله مهاجرانی در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به گزارش روزنامه گاردین درباره وارد کردن اتهام «تشویق به تروریسم» ‏به وی در ماه‌های اخیر و اینکه پلیس به کسانی که این اتهام را علیه مهاجرانی مطرح کرده‌اند، گفته است، مسائل پیچیده مطرح، نیازمند منابع جدی و زمان بیشتری برای بررسی است. به نظرم معقول است! من برای پلیس متروپلیتن احترام قائلم و آماده تبیین مواضعم و توضیح درباره کتابم هستم. در پنج ماه پیش هر روز جلو خانه ما تظاهرات، سازمان مجاهدین و سلطنت طلب و کمونیست برگزار می‌شد و هر ساعت برنامه ایران/نال، پلیس متروپلیتن به خانه مان آمدند. بسیار دقیق و صمیمانه ‏و کارشناسانه صحبت می‌کردند. اطلاعات بسیار دقیق و درستی در مورد سوابق من و کتاب‌هایم داشتند. به نظرم فرصت مناسب و مغتنمی پیش آمده است تا در آستانه چاپ جدید کتاب “نقد توطئه آیات شیطانی” بتوانم با پلیس متروپلیتن رایزنی کنم.

 

 

 

گفته می شود دیاکو حسینی، مشاور سابق ظریف به حوادث اخیر درباره رابطه ایران و آذربایجان واکنش نشان داد و نوشته یکی از بزرگترین اشتباهات سه دهه گذشته به رسمیت شناختن استقلال جمهوری آذربایجان بود؛ در حالی که هیچ گونه پشتوانه تاریخی برای آن وجود نداشت. برای جبران هنوز هم دیر نیست. انعقاد پیمان دفاعی با ارمنستان می‌تواند اولین قدم بلند برای خاتمه دادن به آشفتگی باشد.

 

 

گفته می شود ۶ سال قبل، درآمد سرانه دلاری خانوار ایرانی ۹ هزار و ۳۲۱ دلار بود، اما در سال ۱۴۰۰ این مقدار به چهار هزار و ۴۹۶ دلار کاهش یافت. یعنی در این سال‌ها درآمد سرانه ایرانیان نزدیک به ۵ هزار دلار سقوط کرد. وقتی درآمدها را به ریال محاسبه کنیم، در این سال‌ها رشد اتفاق افتاده، اما وقتی به دلار محاسبه کنیم متوجه آب رفتن شدید درآمدها می‌شویم. در سال ۹۵ میانگین قیمت دلار سه هزار و ۴۰۰ تومان بود، اما این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار تومان رسید.

 

 

 

گفته می شود دادستان استان ایلام گفته در رابطه با درگیری در شهرستان آبدانان ده تن دستگیر و پرونده قضایی نیز تشکیل شده است. عبدالوهاب بخشنده در گفت‌وگو با میزان، درباره جزئیات درگیری در شهرستان آبدانان، گفت: شب گذشته تعدادی نزدیک به ۱۰۰ تن با تجمع درمیدان بسیج و سر دادن شعارهای ناهنجار، اقدام به اغتشاش و برخی ناآرامی ها کردند. وی افزود: این اجتماع با دخالت عوامل انتظامی وامنیتی و برخورد با اغتشاشگران پایان یافت و در این رابطه، ۵ تن از اغتشاشاگران، سطحی زخمی شدند که در حال حاضر وضعیت جسمی شان مناسب است و بهبود یافته اند. دادستان استان ایلام اظهار کرد: این اقدامات غیرقانونی در اعتراض به دستگیری یکی از سردسته های اصلی اغتشاشات آبدانان به نام سجاد مرادی وندی و صدور حکم قضایی برای آیت عارفی نیا از فعالان فضای مجازی مرتبط با نا آرامی های ماه های گذشته آبدانان شکل گرفته است.

 

 

گفته می شود دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از سکوت وحید جلیلی درباره مصوبه ‎مولدسازی نوشت: آقای جلیلی! رفوزه شدید. وی در این باره نوشت: وحید جلیلی را دعوت کردیم ستاد امر به معروف تا در نشستی در خصوص اولویت‌های امر به معروف صحبت کند. خلاصه اش این بود که فقط باید به امر به معروف و نهی از منکر مسئولین پرداخت و بس. اکنون او از همه کاره‌های صدا وسیماست و درباره فاجعه ‎مولدسازی سکوت کرده. آقای جلیلی رفوزه شدید.

 

 

گفته می شود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته در پی اختلال ده دقیقه‌ای هفته گذشته در اینترنت، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود.

 

 

گفته می شود فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشته آقای رییس جمهور شما هم از وضع اینترنت گله دارید! بفرمایید چه کسی کشور را اداره می‌کند؟ نود درصد کالای کشور را با ارز نیمایی می‌دانید از سویی می‌گویید: اجناس دلاریزه شده کدام درست است؟ گوشت به مرز ۴۰۰ هزار تومان رسیده. معیشت مردم روز به روز تنگتر می‌شود. مجلس هم در حرکت انقلابی می‌خواهد حق اعتراض را بگیرد

 

 

گفته می شود نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم را طبیعی ندانست و گفته این موضوع علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز در دست پیگیری است.

 

 

 

 

گفته می شود روزنامه ایران نوشته حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با جمعی از روزنامه‌نگاران گفته: «با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد.» این سخنان روحانی برای کنایه گویی به دولت سیزدهم در حالی مطرح شده که وی دو مسأله را اساساً نادیده گرفته است. رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال گذشته که دولت قبل مجری برگزاری آن بوده توانست ۱۸ میلیون رأی به دست آورد. حسن روحانی که اکنون از لفظ دولت اقلیت استفاده می‌کند نیز در سال ۱۳۹۲ با همین میزان رأی توانست به پاستور راه پیدا کند و تا سال‌ها این میزان از رأی را با عنوان «پیام رأی مردم» معرفی کرده و صدای منتقدان دولت را خاموش می‌کرد.

 

 

 

گفته می شود سلاجقه گفته محیط زیست کشور به جایی رسیده که با یک تلنگر فرو می‌ریزد؛ اگر بارش‌های خوزستان بسیار کمتر از میانگین شود، فعالیت همه منشأها و چشمه‌های گرد و غبار خوزستان آغاز می‌شود؛ هر چند بیش از ۹۵ درصد منشأ گرد و غبارهای خوزستان در خارج از کشور است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*