آخرین خبر :

گفته می شود

 

گفته می شود آخرین آمار حاکی از آن است که میزان مالیاتی که دولت از مسافران برای خروج از کشور اخذ کرده، در هشت ماه سال جاری از کل سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

گفته می شود بازی‌های سنتی زورخانه‌ای» به نام آذربایجان به ثبت جهانی رسیده است. با توجه به آنکه پس از قطعیت ثبت، امکان درخواست برای تبدیل ثبت انحصاری به ثبت مشترک وجود ندارد، عملاً فرصت واخاهی ایران از دست رفته است؛ بنابراین سوءمدیریت داخلی در این مورد کتمان نشدنی است و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد پاسخگویی مسئولان مرتبط باشیم.

گفته می شود در آستانه روز دانشجو، از برخی دانشگاه‌ها اخبار ناخوشایند و مشکوکی مخابره می‌شود که قابل تامل است.

مسمومیت جمع وسیعی از دانشجویان پس از صرف غذای طبخ شده در سلف دانشگاه ها، به پدیده‌ای تبدیل شده که هر از چند روز یک بار، از دانشگاهی متفاوت به سرخط اخبار دانشجویی مخابره و به سوالی مبهم منجر می‌شود که باید مورد توجه قرار گرفته و مراقبت بیشتری شود.

 

 

گفته می شود مصطفی میر سلیم در مورد واردات موز از سوی یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی گفته وارداتی که در کشور انجام می‌شود، باید جوابگوی نیاز واقعی مردم باشد و همچنین با حفظ منافع ملی جایگزینی در کشور نداشته باشد. هر شرکتی که در راستای تامین منافع بیگانگان در کشور فعالیت می‌کند، باید قاطع با آن برخورد قضایی صورت گیرد.

 

 

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد گفته قانون اساسی تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت و تبلور و تجسم انقلاب اسلامی است. یک حقوقدان آفریقایی به من گفت که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا برای ایران است، چون توانستید در قانون اساسی خودتان بین آرمان و دموکراسی جمع کنید.

 

 

گفته می شود محمدصادق کوشکی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حوادث اخیر ایران گفت: اگر واقعا دغدغه حقوق بشری داشتند تا الان باید بار‌ها علیه عربستان تشکیل می‌شد. چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ تن را گردن می‌زنند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود، فقط برای ما تشکیل می‌شود؟

 

 

 

گفته می شود فروشنده‌ای که در سنندج به رییسی آجیل و شکلات تعارف کرد، از مردم عذرخواهی کرد.وی شرح می دهد که برنامه‌ریزی در کار نبوده و ناگهان در آن موقعیت قرار گرفته‌ است. وی دست خود را روی قرآن می‌گذارد و قسم می‌خورد که به خطای خود پی برده و از مردم، مخصوصا همشهریانش استدعا دارد او را ببخشند. در همین حال خبرگزاری تسنیم در این باره نوشته است: از دو روز گذشته که تصاویر حضور سرزده رئیس‌جمهور در بازار شهر سنندج و گپ و گفت با برخی کسبه این بازار منتشر شد، کانال‌های ضدانقلاب، اقدام به انتشار اطلاعات شخصی یکی از بازاریان سنندجی و خانواده‌اش کردند. آن‌ها، او و خانواده‌اش را تهدید کردند که به قتل می‌رسانند و مغازه‌اش را به آتش می‌کشند. شدت هجمه‌ها به حدی بود که این مغازه‌دار کُرد را مجبور کرد تا ویدیویی ضبط و منتشر کند تا دست از سرش بردارند.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص ضعف و قوت‌های کابینه دولت و لزوم انجام برخی اصلاحات در چینش اعضای کابینه دولت و همچنین اصلاح برخی سیاست‌ها در جهت عمل به وعده‌هایی که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفته نظر من این است که دولت می‌تواند کابینه قوی‌تری داشته باشد. این یک واقعیت است که دولت آقای رئیسی در شرایط بدی شروع به کار کرد و بدشانسی هم آورد؛ از یک طرف در اوج تحریم‌ها، فشارها، کمبود مالی و ضعف مالی و از طرف دیگر با این تنش‌های اجتماعی و اعتراضات مواجه شد و خیلی از مسائلی که هر دولتی را زمین‌گیر می‌کند.

 

 

گفته می شود بانک مرکزی در واکنش به گزارش برخی رسانه ها، ضمن تکذیب شکستن رکورد چاپ پول در ده سال گذشته اعلام کرده روند سهم پول از نقدینگی کنترل شده و روند کاهشی دارد؛ سهم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از نقدینگی نیز نزولی بوده و در شهریورماه ۱۴۰۱ به پایین ترین سطح خود در ده سال اخیر رسیده است.

 

 

 

گفته می شود مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب نرخ‌های ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی قیمت هر پاکت سیمان، تاکید کرد: قیمت سیمان در هفته‌های گذشته نه تنها افزایش نداشته است، بلکه با کاهش نیز مواجه شده است. اکنون قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا ۳۳ هزار تومان و قیمت هر ۵۰ کیلوگرم فله‌ای آن ۲۹ هزار تومان است.

 

 

 

گفته می شود رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بخشودگی مالیاتی مودیان حقیقی استان سیستان و بلوچستان در حکمی اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم را تا سقف ۱۰۰ درصد تا پایان سال جاری به مدیرکل امور مالیاتی این استان تفویض کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*