اخبار خراسان جنوبی

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت” هفته نیروی انتظامی “

نیروی انتظامی پرچمدار برقراری نظم و امنیت در جامعه است

نیروی انتظامی پرچمدار برقراری نظم و امنیت در جامعه است

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته فراجا اظهار داشت: دلاورمردان نیروی انتظامی که لباس خدمت و ایثار به تن کرده‌اند، پرچمداران برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند.

در پیام جواد قناعت با این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که “نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است” آمده: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مزین به صفحاتی است که رشادت‌های فرزندان مؤمن، جان بر کف و انقلابی این مرز و بوم را به تصویر کشیده‌اند.

وی ادامه داد: بدون تردید بخش زیادی از این صحیفه پربرکت که عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشیده‌اند، منبعث از تلاش‌های مخلصانه و بی‌دریغ دلاورمردان نیروی انتظامی است که لباس خدمت و ایثار به تن کرده و به عنوان پرچمداران برقراری نظم و امنیت، مجهز به سلاح دین‌داری، ولایتمداری، دشمن‌ستیزی و قانون‌گرایی، گام در راه حفظ و تقویت ارزش‌های این انقلاب نهاده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نیروی انتظامی سرافراز با تأسی از تعالیم مکتب روح‌بخش اسلام ناب و رهنمودهای پیامبر گونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و خلف صالحش مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) توانسته به عنوان الگویی موفق از سازمانی مقتدر، مردم‌دار و اعتمادبخش، نزد مردم از سرمایه اجتماعی ویژه‌ای برخوردار شود.

وی اظهار داشت: بی‌شک نکوداشت این جایگاه ارزشی از سوی آحاد ملت، نشان از ایمان و باور قلبی به خدمات ارزنده فرزندان غیور و خدوم این نیروی پرتوان دارد، از همین رو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جان برکف عرصه نظم و امنیت کشور، فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به تمام فرماندهان و کارکنان تلاشگر نیروی انتظامی تبریک گفته، از اقدامات مقتدرانه و هوشمندانه این مجموعه در تامین نظم و امنیت پایدار- که به فرموده رسول اکرم (ص) یکی از دو نعمت ناشناخته نزد بشر است- تقدیر و تشکر می‌کنم.

قناعت اظهار امیدواری کرد که در سایه عنایات پروردگار و توجهات حضرت ولی عصر (عج)، شاهد تامین امنیت پایدار در راستای رفاه مردم در استان خراسان جنوبی باشیم.

اقامتگاه بومگردی دهکده گردشگری پلند کلنگ‌زنی شد

 

اقامتگاه بومگردی دهکده گردشگری پلند کلنگ‌زنی شد

به مناسبت هفته گردشگری با حضور مسئولان و فعالین حوزه گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی دهکده گردشگری پلند شهرستان فردوس کلنگ‌زنی شد.

 علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی این اقامتگاه، اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های شاخص استان و شهرستان وجود مناطق کویری است و ایجاد و فعالیت بوم‌گردی‌ها نقطه قوت این مناطق محسوب و تأثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: همجواری معدن مس با دهکده گردشگری کویری پلند شهرستان فردوس، علاوه بر توسعه و رونق حوزه گردشگری، به اقتصاد مردم و منطقه کمک شایانی می‌کند.

مهدی روشن فرماندار شهرستان فردوس نیز در این مراسم گفت: معرفی و تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری، ایجاد امنیت و ارائه خدمات مناسب به گردشگران و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله مؤلفه‌های توسعه صنعت گردشگری است که باید از سوی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری موردتوجه قرار گیرند.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی نیز در آئین کلنگ‌زنی این طرح عنوان کرد: شهرستان فردوس به دلیل قرار گرفتن در کریدور اصلی شمال به جنوب و تردد بیش از هفت استان جنوبی و مرکزی به سمت مشهدالرضا(ع) و بالعکس از فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری، معرفی ظرفیت‌های موجود و جذب سرمایه‌گذاران برخوردار است که امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی آسیب‌های موجود شناسایی و باهدف توسعه و رونق صنعت گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین اشتغال‌زایی تبدیل به فرصت و سبب کسب درآمد و رونق اقتصادی شهرستان و منطقه شود.

کاظم شبنم‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس نیز گفت: عملیات اجرایی واحد مذکور با زیربنای ۹۱۱ مترمربع با ۱۴ اتاق و ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر آغاز و با پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰۰ میلیون ریال تا دهه فجر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.

شبنم‌زاده گفت: یکی از جاذبه‌های شاخص شهرستان در دزمینه طبیعت‌گردی دهکده گردشگری کویری پلند است که در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران از شهرهای مجاور به‌ویژه مشهد مقدس قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ اقامتگاه بوم‌گردی در دهکده گردشگری پلند وجود دارد که از ظرفیت پذیرش ۲۵۰ نفر برخوردار است.

در ادامه اهالی و مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی دهکده گردشگری پلند ضمن بیان امکانات و ظرفیت‌ها و مشکلات و موانع منطقه، خواستار تکمیل آسفالت مسیر باقیمانده به طول ۲ کیلومتر، آنتن دهی و اینترنت، تسریع در تکمیل ساختمان نجوم و غیره شدند که مسئولان استانی و شهرستان قول مساعدت و همکاری دادند.

به مناسبت روز جهانی ناشنوایان؛

برگزاری کارگاه «من هم می‌توانم» در کانون پرورش فکری قاین برگزار شد

به مناسبت هفته و روز جهانی ناشنوایان جمعی از کودکان دارای اختلالات شنوایی مهمان مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر کانون در شهرستان قاین شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر کانون در شهرستان قاین به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی ناشنوایان  با میزبانی از کودکان دارای اختلالات شنوایی، کارگاه من هم می توانم را برگزار کرد.

بر اساس این خبر، کارگاه من هم می توانم که با هدف ارتقا ارتباط با کودکان کم شنوا و ناشنوا با حضور جمعی از مربیان و کودکان تحت پوشش مرکز خانواده و کودک دارای اختلالات شنیداری ترنم، در محل سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین برگزار شد  وفعالیت‌های متنوع فرهنگی از جمله قصه‌گویی و آموزش کاردستی به مرحله‌ی اجرا درآمد.

گفتنی است در پایان این کارگاه ، فیلم کشاورز و ربات به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال کودکان حاضر در این برنامه قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر کانون در شهرستان قاین علاوه بر کودکان و نوجوانان عادی به مخاطبان با نیازهای ویژه خود نیز خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کند.

سناریوهای رزمی در نقطه صفر مرزی زیرکوه اجرا شد/۴

همزمان با هفته نیروی انتظامی، آزمایش یگانی و سناریو‌های رزمی در نقطه صفر مرزی زیرکوه از سوی مرزبانان هنگ مرزی گزیک اجرا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آزمایش یگانی و سناریو‌های رزمی در نقطه صفر مرزی زیرکوه اجرا شد که سرهنگ گندمی فرمانده هنگ مرزی گزیک در این مراسم با بیان اینکه امروز مرزبانی خط مقدم دفاع مقدس است گفت: لازمه کار ما بحث تأمین امنیت است و شرایطی که در منطقه و حوزه مرز حکم فرما است ایجاب می‌کند که نیرو‌های مرزبانی آمادگی لازم را داشته باشند.

او افزود: با توجه به شرایط کشور همسایه لازم است که هم رصد اطلاعاتی دقیق و به موقع  داشته باشیم و هم با انجام  تمرین‌های تاکتیکی لازم آمادگی نیرو‌ها حفظ شود و همه وظیفه دارند شرایط آمادگی نیرو‌ها را تأمین کنند.

سرهنگ گندمی بیان کرد: دشمن با روش‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اما ما آماده هستیم تا اجازه ندهیم دشمن به نقشه شوم خود دست پیدا کند و کوچکترین حرکتی انجام دهد.

فرمانده هنگ مرزی گزیک اظهار کرد: کار دشمن دشمنی است و ما باید با آمادگی و انجام سناریو‌های فرضی مانع از هرگونه اقدام دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شویم و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

او ادامه داد: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و این امنیت با آمادگی کامل نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی حاصل خواهد شد و ما وظیفه داریم آمادگی کامل را  داشته باشیم تا کوچکترین مشکل امنیتی در شهر و روستا و گوشه گوشه ایران اسلامی ایجاد نشود.

در مراسم مهر سینمای خراسان جنوبی ؛

برگزیدگان و پیشکسوتان حوزه سینما در خراسان جنوبی تجلیل شدند/۵

جمعی از برگزیدگان و پیشکسوتان حوزه سینما در خراسان جنوبی  در مراسم مهر سینمای ایران با حضور مسئولان در سینما فردوسی بیرجند تجلیل شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در عصری که حق و باطل و دنیای اسلام و دنیای کفر در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند، هنرمندان به‌واسطه دارا بودن مرتبه رفیع در جامعه وظیفه سنگینی برای ماندگاری جایگاه حق دارند.

سید محمدرضا طالبی افزود: ظرف و قالب هنر، نافذترین ظرف در نظام جمهوری اسلامی است و بر این اساس هنرمندان وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند که تاکنون به‌خوبی در قالب‌های مختلف هنری به این وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی از آگاهی‌بخشی و تزریق امید و نشاط در جامعه به عنوان مهمترین رسالت‌ هنر انقلابی نام برد و گفت: روایت پیروزی‌های ملت ایران، تبیین زیبایی‌ها در قالب هنر، جهت‌گیری دقیق و درست کار هنری، نمایش معارف الهی با استفاده از زبان هنر و عدالت‌محوری از دیگر رسالت‌هاست.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هنرمندان باید با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف هنری، زیبایی‌ها و دستاوردهای دوران انقلاب و دفاع مقدس را در اذهان مردم برای همیشه ماندگار کنند.

وی افزود: دشمنان نظام و کشور با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای، فضای عمومی را به قدری غبارآلود کرده‌اند که در این فضا تشخیص حق از باطل کار سختی است.

طالبی اظهار داشت: وقایع فاخر انقلاب و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس با خلق آثار هنری هنرمندان در اذهان مردم ماندگار می‌شود.

وی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده‌ایم و جنگ و خونریزی مذموم بوده اما دفاع مقدس قطعا مقدس است و باید مقدس شمرده شود لذا در جنگ خاطرات زیادی داشتیم و کتاب‌های زیادی هم در این زمینه به چاپ رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به برنامه مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۰۴ اثر در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه،  مستند، داستانی، نماهنگ و انیمیشن مربوط به تولیدات سال گذشته تا شهریور امسال به دبیرخانه این برنامه در استان رسید.

علی فرخنده افزود: تولیدات فاخر از بین این آثار توسط هیات داوران برگزیده شد که در این مراسم از ۴۰ هنرمند برتر تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار آموزشگاه و ۹ موسسه سینمایی فعالیت دارند گفت: کمبود سینما در استان یکی از چالش‌های موجود در زیرساخت‌ فرهنگی و هنری است و اکنون هفت سینما داریم که در دیدار آتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کمبود سینما مطرح و پیگیری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حمایت از سینما و موسسات سینمایی را یکی از مطالبات فعالان حوزه سینما در این استان برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی، مجموعه دانشگاهی و دانش‌آموزی می‌توانند ظرفیت خود در حمایت از سینماها به‌کار گیرند.

وی گفت: برای رویداهای مهمی که در استان اتفاق می‌افتد باید دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌هایشان از موسسات مجوزدار حوزه هنری و سینمایی استفاده کنند تا بتوانیم آثار فاخری به لحاظ پیوست رسانه‌ای داشته باشیم.

پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در این مراسم با بیان اینکه بیرجند مردمی نجیب دارد و من از بیرجندی‌های هستم که بیرجند را خیلی دوست دارم، گفت: سال ۱۳۲۵ در محله خیرآباد بیرجند متولد شدم و از کودکی علاقه زیادی به سینما داشتم.

استاد محمد رضا حقگو افزود: در دوران کودکی فیلم‌های سینمایی را که با زبان اصلی در سالن کوچکی که در میدان ابوذر فعلی بیرجند به نمایش گذاشته می‌شد را می‌دیدیم.

وی ادامه داد: چون پدرم اعتقادی به سینما نداشت، بدون اطلاع وی در دانشکده هنرهای دراماتیک ادامه تحصیل دادم و در فیلم سینمایی” کج کلاه خان” برای اولین بار ایفای نقش کردم و همزمان با آن در اداره دارایی کار می‌کردم.

وی بیان کرد: با فوت دختر و همسرم از تهران به بیرجند آمدم.

 

تجلیل از نیم قرن فعالیت‌های هنری استاد «محمد رضا حقگو»

«محمدرضا حقگو» بازیگر بیرجندی در مراسم مهر سینمای ایران در سینما فردوسی بیرجند با حضور جمعی از مسئولان استانی تجلیل شد.

محمدرضا حقگو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۲۹ بهمن ۱۳۲۵ در شهر بیرجند است که تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در بیرجند گذراند و پس از سربازی، در تهران با تحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک در سال‌های ۵۲ لغایت ۵۷ لیسانس هنری خود را دریافت کرد.

اولین فعالیت او در تلویزیون تله تئاتر دو قسمتی بازرگان در سال ۱۳۵۴ بود. او تاکنون در سریال های زیادی از جمله معمای شاه، قطار ابدی، تفنگ سرپر، زیرآسمان شهر، روزهای بیادماندنی، کوچه اقاقیا، شیخ بهایی و … ایفای نقش کرده است.

یکی از ماندگارترین بازی های استاد حقگو  نقش «عبدا… بن ضبابی» در سریال مختارنامه است که برای همیشه در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

همچنین در این مراسم از سند هویتی استاد حقگو رونمایی شد.

 

افتتاح چمن مصنوعی کلاته نظر در شهرستان درمیان/۷

چمن مصنوعی کلاته نظربا حضور فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان، سرهنگ بشیری فرمانده سپاه شهرستان ، مطلبی پور معاون هماهنگی امور عمرانی ،صالحی زاده بخشدار مرکزی،جولان بخشدار گزیک و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان افتتاح شد.

برای بهره‌برداری از این پروژه مبلغ ۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دهیاری ، بنیاد علوی و اداره ورزش و جوانان جهت بهره‌مندی ۸۹ خانوار هزینه شده است.

 

 

 

 

آیین تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر نهبندان/۲

 

مراسم تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر نهبندان با حضور مهندس ایروانی فرماندار شهرستان،حجت الاسلام درویشی نماینده ولی‌فقیه درجمعیت هلال احمر استان وجمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد.

در این مراسم از زحمات چندین ساله حسین رضایی رئیس سابق قدردانی و عبدالرضا ایمانی فرد به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان معرفی شد.

 

 

 

 

در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک عنوان شد

“جشنواره ملی زرشک” فرصت معرفی زرشک در سطح ملی و بین‌المللی/۲-۳

"جشنواره ملی زرشک" فرصت معرفی محصول زرشک خراسان جنوبی در سطح ملی و بین‌المللی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با برگزاری جشنواره ملی زرشک، به دنبال معرفی محصول زرشک استان در سطح ملی و فراملی هستیم.

جواد اشرفی با بیان این مطلب در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک که در محل باغ جهانی اکبریه بیرجند برگزار شد، اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش و همت همه دست‌اندرکاران به اهداف این جشنواره دست یابیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ملی، تصریح کرد: یکی از اهداف این جشنواره معرفی زرشک به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح ملی و فراملی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: جلب نگاه‌ها و توجه‌ها به کمیته علمی و دانش بنیان این جشنواره با هدف فرآوری آکادمیک این محصول در صنعت غذایی و دارویی خیلی ارزشمند است چرا که می‌تواند ارزش افزوده خوبی ایجاد کند.

اشرفی بازاریابی، ایجاد محورهای جدید صادراتی و سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری این محصول را از دیگر اهداف این جشنواره ملی دانست و افزود: کمیته‌های مربوطه ذیل این جشنواره ملی تعریف و فعال شده است.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره حالت ایستایی نخواهد داشت، اظهار داشت: باید پایان این جشنواره شروعی برای رسیدن به اهداف باشد و برنامه‌ها به صورت مستمر و پایدار ادامه یابد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: باید با فرآوری این محصول در زمینه‌های مختلف به خصوص صنایع غذایی و دارویی ارزش افزوده‌ خوبی برای کشاورزان استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار خانوار استان به صورت مستقیم از این محصول ارزشمند ارتزاق می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به صورت شایسته این محصول ارزشی را به سطح جهانی و ملی معرفی کنیم که امیدواریم با برگزاری این جشنواره به این هدف مهم دست یابیم.

اشرفی متذکر شد:  برای عناب، زعفران و زرشک به عنوان محصولات هویت دار بخش کشاورزی استان، برنامه‌های خوبی در دست اقدام است که امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول شگرفی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

“زرشک” یک هویت برای استان خراسان جنوبی

دبیر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی تأکید کرد: زرشک، یک هویت برای استان خراسان جنوبی است.

جعفری با تأکید بر این مطلب در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک استان، خاطرنشان کرد: امروز زرشک یک هویت برای استان است که در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، محیط زیست و فرهنگ اثرگذار است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در واقع ادامه زحماتی است که گذشتگان برای زرشک کشیده اند و ما در حقیقت ادامه دهنده این راه هستیم تا بتوانیم زحمات این افراد را تکمیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه آنچه امروز در حال رخ دادن است، تکمیل زحمات گذشتگان در قالب متفاوت، وسیع‌تر و گوناگون‌تر است، افزود: این جشنواره در راستای مصوبات شورای سیاست‌گذاری به ریاست استاندار و جانشینی معاون اقتصادی استانداری و عضویت همه ذی نفوذان استان شکل گرفت.

 

جعفری با بیان اینکه در ذیل شورای سیاست‌گذاری دبیرخانه جشنواره قرار دارد و ۹ کمیته با اعضای مرتبط با آن موضوع، سیاست‌‌ها را دنبال می‌کنند‌، تصریح کرد: کمیته علمی، کمیته بازارسازی و اقتصادی، کمیته پشتیبانی، گردشگری، فرهنگی و هنری و کمیته تولیدکنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله کمیته‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز هزینه‌های تولید زرشک بسیار بیشتر از درآمد آن است، اظهار کرد: حلقه مهم پس از کشاورزان حلقه فرآوری است و از طرف دیگر تشکل‌های بخش کشاورزی که خرید این محصول را انجام می‌دهند، فعال هستند تا کشاورز بیش از این ضرر نکند.

به گفته وی؛ این جشنواره ۲۱ مهرماه در بزرگترین باغ زرشک خاورمیانه در روستای افین افتتاح می‌شود و در مدت جشنواره در پنج شهرستان پروژه‌های بسیار خوبی کلنگ زنی می شود که زنجیره تولید زرشک را کامل خواهد کرد.

آغاز مانور رسانه‌ای معرفی زرشک استان

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی از آغاز مانور رسانه‌ای معرفی زرشک استان با عنوان ” زرشک خراسان جنوبی برای تمام ایران” از فردا در سطح رسانه‌های ملی و استانی خبر داد.

محمود مقامی با اعلام این خبر در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک که در محل باغ اکبریه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۰ روز قبل با دستور استاندار، جشنواره ملی زرشک رسماً فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این جشنواره با همکاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های متولی، اصحاب رسانه، صدا و سیما و فعالان فضای مجازی از ۱۰ روز گذشته تشکیل شده و هم افزایی خوبی را در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات این جشنواره ملی را شاهد هستیم.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره ملی زرشک با بیان اینکه از امروز کار اطلاع‌رسانی و تبلیغات این جشنواره آغاز شد، بیان کرد: همچنین از روز سه شنبه ۱۲ مهرماه مانور رسانه ای این جشنواره ملی در سطح رسانه‌های ملی و استانی را آغاز خواهیم کرد.

مقامی ضمن تشکر از صدا و سیمای استان که در این مدت زمانی کوتاه برنامه‌های خوبی را در دستور کار خود قرار داده‌، بیان کرد: در روزهای آینده شاهد پخش و انتشار آن در برنامه‌ های تلویزیونی، رادیویی و فضای مجازی خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ همه دست به دست هم دهیم تا این جشنواره که برای اولین بار به همت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی رنگ و بوی ملی گرفته برای استان و کشور به خصوص کشاورزان زحمتکش این محصول ارزشمند مفید باشد.

مراسم رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک

پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در محل باغ اکبریه بیرجند رونمایی شد.

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در پنج شهرستان قاینات، درمیان، زیرکوه، سربیشه و بیرجند برگزار خواهد شد. آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک با حضور جمعی از مدیران استان و شماری از هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد.

آموزش بهره‌برداران، کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور نشاط و امید در بین زرشک‌کاران، افزایش بهره‌برداری در واحد سطح، معرفی محصول زرشک در سطح ملی، بازاریابی و فروش و جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری و ارزش افزوده این محصول از اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.

آیین افتتاح این جشنواره ملی ۲۱ مهرماه در بزرگترین باغ زرشک خاورمیانه با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار واقع در شهر افین شهرستان زیرکوه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

 خراسان جنوبی از نظر سطح زیرکشت و تولید زرشک در کشور رتبه اول را دارد و زرشک قدمت ۲۵۰ ساله در این استان دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هشدار درباره ذخیره آب سدهای خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تنها ۱۲.۹۴ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان جنوبی آب ذخیره دارندکه یک هشدار محسوب می‌شود.

سروری گفت: در حال حاضر مخازن خراسان جنوبی تنها ۹.۸ میلیون متر مکعب آب دارد در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۱.۸ میلیون مترمکعب بوده است.

او افزود: به عبارت دیگر می‌توان گفت که در شرایط فعلی ۱۲.۹۴ درصد مخازن سد‌های خراسان جنوبی آب ذخیره دارند که یک هشدار محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: سد زره شهرستان درمیان در حال حاضر ۵.۹۹ میلیون متر مکعب آب دارد در حالی که حجم کلی مخزن در تراز نرمال ۲۴.۱۶ میلیون متر مکعب است و در واقع تنها ۲۴.۷۹ درصد از حجم مخزن آب دارد.

او بیان کرد: سد دره بید شهرستان طبس نیز تنها ۳.۵۷ درصد آن آب دارد و حجم کلی مخزن در تراز نرمال ۴.۲ میلیون متر مکعب است.

سروری اظهار کرد: در مورد سد نهرین شهرستان طبس نیز تنها ۱۲.۳۵ درصد مخزن این سد آب ذخیره دارد و در واقع میزان ذخیره آن ۰.۶۰ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: سد فرخی شهرستان قائنات نیز حجم کلی مخزن آن در تراز نرمال ۸.۸۳ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر نیز ۱.۷۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.

او ادامه داد: سد کریت شهرستان طبس نیز ۳.۷۰ درصد از حجم کلی آن آب دارد که این آمار در مورد سد سیاهو شهرستان سربیشه ۵.۷۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: حجم کلی مخزن سد کریت در تراز نرمال ۷.۵۷ میلیون مترمکعب و حجم کلی مخزن سد سیاهو در تراز نرمال ۱۷.۴ میلیون مترمکعب است.

 

 

 

 

از ابتدای دولت سیزدهم صورت گرفته

افتتاح ۹۰۶ طرح عمرانی و زیربنایی در خراسان جنوبی

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان جنوبی۹۰۶ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار بیش از ۱۳۶۹ میلیارد ریال افتتاح شده است.

هاشمی در خصوص طرح های افتتاح شده حوزه روستایی از ابتدای دولت سیزدهم گفت: ۹۰۶ طرح عمرانی و زیربنایی از سوی دهیاری‌های تابعه استان در هفته دولت و دهه فجر سال ۱۴۰۰ و هفته دولت و روز روستا و عشایر امسال با اعتباری بالغ بر ۱۳۶۹ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مهمترین طرح‌های شاخص دولت در روستا‌های استان اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک در راستای ارتقای شاخص‌های عمرانی و زیربنایی و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات اولیه از طریق جلب مشارکت نهاد‌های انقلابی از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع)، بسیج سازندگی و… و نیز توزیع عادلانه اعتبارات ملی، استانی و تسهیلات مرتبط از اقدامات مهم این دفتر است.

او از اجرای تفاهم‎نامه همکاری با قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) به منظور اجرای طرح های روستایی در حوزه های آبرسانی به روستاها، احیاء و مرمت قنوات، طرح‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی، امنیت غذایی، بازآفرینی محلات هدف شهری و مسکن محرومین با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: همچنین تفاهم نامه‌های منعقده در سال ۱۳۹۹ با نهاد‌های انقلابی (کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و بنیاد برکت) به منظور ارتقاء شاخص‌های زیربنایی، عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان‌های مرزی استان در بخش درح شهرستان سربیشه، شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و نهبندان اجرا شده است.

هاشمی ادامه داد: براساس تفاهم نامه مشترک پنج جانبه فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی، مقرر است نسبت به احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با اولویت مناطق محروم و دورافتاده اقدام شود که سهم استان در فاز اول این طرح، چهار هزار نیروگاه است.

مدیرکل روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: براساس تقسیم بندی‌های صورت پذیرفته تعداد ۷۲۷ واحد با معرفی بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور پوشش داده خواهد شد.

او  تصریح کرد: مجری این طرح سازمان بسیج سازندگی و وظیفه نظارت بر عهده شرکت توزیع نیروی برق استان است.

هاشمی گفت: از ظرفیت اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور خرید ماشین آلات خدماتی برای دهیاری‌های (مرکز دهستان) استان در راستای تجهیز دهیاری‌ها به ماشین آلات و همچنین ایجاد درآمد برای دهیاری‌ها از طریق ماشین آلات استفاده شده است.

 

 

 

 

مشارکت ۲۰۰ میلیون تومانی خیّران در ساخت مدرسه ۴ کلاسه در قاین/۲

دومین ساختمان چهارکلاسه در دبستان و پیش‌دبستانی هوشمند دخترانه سمای قاین به بهره‌برداری رسید.

 

دومین ساختمان چهارکلاسه در دبستان و پیش‌دبستانی هوشمند دخترانه سمای قاینات به کمک خیران و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

صدیقی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی قاین در این مراسم گفت: این ساختمان با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان در اواخر خرداد ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی و در مدت سه ماه، مهر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید که از این مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیران خیراندیش تأمین اعتبار شده و ظرفیت این ساختمان ۴ کلاسه ۱۰۰ دانش‌آموز در هر سال تحصیلی است.

 

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز جهاد تبیین از امروز تا ۱۳ آبان در خراسان جنوبی/۳-۷

آغاز جهاد تبیین از امروز تا ۱۳ آبان در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد دستگاه‌های فرهنگی از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اقدامات مورد نظر در زمینه جهاد تبیین را انجام دهند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین افزود: دشمن در توطئه‌های بسیاری مانند جنگ‌های قومی و قبیله‌ای، ترور، کودتا و جنگ هشت ساله که علیه ملت ایران انجام داده بود، به نتیجه نرسید.

وی گفت: دشمنان، اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه و اطاعت از ایشان و شهادت‌طلبی را مانع پیروزی خود اعلام کردند و به این نتیجه رسیدند تا زمانی که مردم ایران این اعتقادات را داشته باشند، اگر کشورهای جهان با همه تجهیزات در مقابل آنها قرار گیرند، خدشه‌ای به ملت ایران وارد نخواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن بعد از آن در دهه ۷۰ جنگ فرهنگی و رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و در دهه ۸۰ هم جنگ هوشمند را برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: در دهه ۹۰ دشمن جنگ ترکیبی را در دستور کار خود قرار داد که حدود هفت مورد آن مانند جنگ رسانه‌ای، جنگ گروهک‌ها، جنگ الکترونیکی و جنگ فرهنگی در مورد مردم ایران در حال اجراست.

طالبی گفت: دشمن با بهره‌گیری از همه توان خود، اعتقادات ملت ایران را نشانه گرفته و اتفاقات روزهای اخیر در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که اگر فوت مهسا امینی اتفاق نمی‌افتاد، دشمن چیز دیگری را بهانه می کرد تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد، تصریح کرد: اتفاقات اخیر اگرچه هزینه‌هایی را برای نظام داشت اما خالص را از ناخالص جدا کرد و دشمن خواست تا از مطالبه‌گری مردم به نفع خود استفاده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در اقناع افراد جامعه کوتاهی‌هایی داشته‌ایم افزود: مقام معظم رهبری در دانشگاه پلیس مطالب بسیار مهمی را بیان کردند و بارها بر موضوع جهاد تبیین تاکید داشته و از آن به عنوان فریضه قطعی و فوری یاد کرده‌اند.

وی متذکر شد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید برای تبیین منویات مقام معظم رهبری به میدان بیایند و اقدامات مناسبی برای گروه‌های مختلف مردم انجام دهند.

طالبی گفت: باید از همه ظرفیت‌های مساجد، خانه مطبوعات، هیات‌های ورزشی و حوزه جوانان برای جهاد تبیین استفاده شود.

بنا به این گزارش در نشست هم‌اندیشی مصوب شد دستگاه‌های فرهنگی از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اقدامات مورد نظر در زمینه جهاد تبیین را انجام دهند.

براساس این مصوبات‌، رؤسای دانشگاه‌ها باید متناسب با جامعه هدف خود برنامه‌هایی را برای تبیین منویات مقام معظم رهبری اجرا کنند.

انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر توسط شهرداری بیرجند، بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون مستقر توسط ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد برای تبلیغات، ظرفیت هیات‌های مذهبی و علمای اهل سنت و استفاده از اساتید هنرمند بصیر در آموزش و پرورش از دیگر مصوبات این جلسه است.

همچنین مصوب شد یگان‌های نظامی و انتظامی برنامه‌هایی را برای کارکنان و سربازان در زمینه جهاد تبیین اجرا کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تصویب طرح جامع جهاد تبیین در شورای فرهنگ عمومی آن را برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کند.

محور قرار گرفتن بسیج رسانه برای تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی از دیگر مصوبات نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین در محل استانداری بود.

 

 

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

سوء استفاده دشمن از مسائل قومیتی درفتنه/۲-۳

سوء استفاده دشمن از مسائل قومیتی درفتنه/مخالفت با ایران مقتدر است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره سوء استفاده دشمن از مسائل قومیتی در فتنه اخیر گفت: مخالفت استکبار با ایران قوی و مستقل است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در کشور ما قومیت‌های مختلفی از کُرد و بلوچ و عرب و ترک وجود دارند که دشمن می‌خواهد از این قصه برای شکاف بین مردم استفاده کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فتنه اخیر نیز دشمن از این موضوع سو ء استفاده کرد، گفت: این در حالی است که ما در فرهنگ انقلاب اسلامی بر ایران و اسلام و نه قومیت‌ها تأکید داریم.

اقوام ایرانی وفادار به نظام و اسلام هستند

نوفرستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز گذشته خود از دو قوم بلوچ و کُرد نام بردند که همواره وفادار به نظام اسلامی، میهن و اسلام هستند چرا که خود رهبر انقلاب اسلامی سال‌ها در میان مردم بلوچ زندگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ما اقوام مختلف ایرانی با وحدت و همدلی باید نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن را از بین ببریم، گفت: به اعتقاد من برای دشمن موضوع حادثه برای بانوی جوان یک بهانه بود و در هر حال آنان با ایران قوی و مستقل مشکل دارند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند حتی بسیاری از افرادی که حجاب کامل ندارند عمیقاً به انقلاب و اسلام علاقه دارند.

نوفرستی ادامه داد: بعد از موفقیت‌های بزرگی که در کشور به وجود آمده دشمن به دنبال بهانه برای آشوب در مهر ۱۴۰۱ بود.

رسانه و مطبوعات محلی برای طرح اعتراضات مردم

وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید اعتراضات و گلایه‌های خود را مطرح کنند که منجر به آشوب و درگیری در کف خیابان نشود، گفت: سال‌ها است رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید دارند چرا که این کرسی‌ها جای طرح نظرات مخالف و موافق یک موضوع است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها محل دیگری برای طرح اعتراضات مردم است و این روزها نیز گفتگوهای بسیار خوبی درباره همین اتفاقات اخیر در روزنامه‌ها و رسانه ملی مطرح می‌شود.

نوفرستی یادآور شد: اگر به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در روز گذشته یازدهم مهرماه به خوبی گوش دهیم متوجه ریشه‌های اعتراضات اخیر می‌شویم و قدرت تحلیل سیاسی ما افزایش خواهد یافت.

سرود نور رحمت به زبان اردو در بیرجند تولید شد

سرود نور رحمت به زبان اردو در بیرجند تولید شد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سرود و اثر بین‌المللی «نور رحمت» به زبان اردو و برای هدیه به زائران پاکستانی در این استان تولید و اجرا شد.

“مجید کریمیان”  اظهار داشت: سرود نور رحمت توسط خدام اهل بیت (ع) در موکب فرهنگی هنری آل یاسین و با همکاری “مجید نصری” و استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی تولید شده و این موکب در اربعین حسینی امسال در شهر کاظمین طی ۱۵ روز اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران کرده است.

وی با بیان اینکه «نور رحمت» برای هدیه به زائران پاکستانی تولید شده است گفت: این سرود توسط گروه «ابناءالاحرار» اجرا شد و “عباس نیّر” پاکستانی نیز به عنوان کارشناس زبان اردو بر تولید این کار نظارت فنی داشته است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: سرود نور رحمت زیر پرچم سیدالشهدا (ع) تولید شده است و برای ارتباط فرهنگی و هنری با زائران پاکستانی در مواکب بین راهی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی گفت: تولید آثار هنری با موضوع انقلاب اسلامی و ائمه اطهار برای ارتباط با همسایگان شرقی ایران در دستور کار حوزه هنری قرار دارد و با توسعه کارها و تولیدات فرهنگی و هنری به زبان کشورهای شرقی همسایه و فعالان جبهه مقاومت می‌توانیم دوستی و مودت را توسعه دهیم.

کریمیان با اشاره به رونمایی و انتشار اثر بین‌المللی «نور رحمت» عنوان کرد: این اثر توسلی بر حضرت رسول (ص) است و مقرر شده همزمان با هفته وحدت در فضای مجازی منتشر شود.

مراسم رونمایی از سرود «نور رحمت» هفته جاری در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از زائران پاکستانی برگزار شد.

هر سال در ایام اربعین ۳۰ تا ۴۰ هزار زائر پاکستانی از مسیر خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عبور می‌کنند.

امسال ایستگاه‌هایی در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین، بیرجند، نهبندان و سربیشه برای پذیرایی از زائران پاکستانی که وارد استان می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

این استان با ۱۱ شهرستان به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان، مسیر عبور زائران کشورهای همسایه است.

 

 

 

با مساعدت وزارت راه و شهرسازی؛

اعتبارات ویژه به راه‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موافقت شد اعتبارات ویژه‌ای به محورهای مواصلاتی استان اختصاص یابد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “جواد قناعت” در راستای پیگیری اعتبارات مورد نیاز محورهای مواصلاتی استان با “رستم قاسمی” در تهران دیدار کرد.

این دیدار که در محل دفتر وزیر راه و شهرسازی و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد، نظر موافق وزیر درخصوص اختصاص اعتبارات ویژه به راه‌های استان را به همراه داشت.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیران استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن به‌ویژه تامین زمین ویلایی برای اکثر شهرهای استان را قابل تقدیر خواند.

قاسمی همچنین بر تکمیل باندهای دوم در دست اجرا و تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن استان تاکید کرد.

بنا به این گزارش در این نشست مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن با دستور وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود را به‌صورت علی‌الحساب برای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح سربیشه – درح – ماهیرود تامین کند.

براساس مصوبات نشست استاندار با وزیر راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مکلف شد با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به تهاتر زمین‌های مازاد در اختیار با مطالبات پیمانکاران محور بیرجند – نهبندان تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

برنامه‌ریزی برای تسریع در روند اجرای کریدور ریلی شرق کشور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین در دیدار استاندار خراسان جنوبی با معاون حقوقی رئیس جمهور، موضوع اخذ تاییده حقوقی صدور تضمین‌نامه تسهیلات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی پیگیری شد.

بنابر اعلام استانداری در ادامه پیگیری‌های پرداخت تسهیلات پروژه احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی از محل صندوق توسعه ملی، دیداری با معاون حقوقی رئیس جمهور در تهران انجام شد.

در این نشست که نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، موضوع اخذ تاییده حقوقی به منظور امکان صدور تضمین‌نامه بازپرداخت اصل و سود تسهیلات پروژه ریلی خراسان جنوبی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و به نفع بانک‌های عامل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرد که این سفر بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه به همراه داشت و بخش عمده آنها مربوط به ارتقای زیرساخت‌ها و راه‌های استان است.

علاوه بر افزایش اعتبارات دوبانده‌سازی در خراسان جنوبی، تسریع تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی یکی از دستاوردهای سومین سفر استانی رئیس جمهور بوده که طی ماه‌های گذشته منجر به مساعدت صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات و مشارکت بانک‌های عامل شده است.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

نیروی انتظامی پرچمدار برقراری نظم و امنیت در جامعه است

نیروی انتظامی پرچمدار برقراری نظم و امنیت در جامعه است

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته فراجا اظهار داشت: دلاورمردان نیروی انتظامی که لباس خدمت و ایثار به تن کرده‌اند، پرچمداران برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند.

در پیام جواد قناعت با این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که “نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است” آمده: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مزین به صفحاتی است که رشادت‌های فرزندان مؤمن، جان بر کف و انقلابی این مرز و بوم را به تصویر کشیده‌اند.

وی ادامه داد: بدون تردید بخش زیادی از این صحیفه پربرکت که عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشیده‌اند، منبعث از تلاش‌های مخلصانه و بی‌دریغ دلاورمردان نیروی انتظامی است که لباس خدمت و ایثار به تن کرده و به عنوان پرچمداران برقراری نظم و امنیت، مجهز به سلاح دین‌داری، ولایتمداری، دشمن‌ستیزی و قانون‌گرایی، گام در راه حفظ و تقویت ارزش‌های این انقلاب نهاده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نیروی انتظامی سرافراز با تأسی از تعالیم مکتب روح‌بخش اسلام ناب و رهنمودهای پیامبر گونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و خلف صالحش مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) توانسته به عنوان الگویی موفق از سازمانی مقتدر، مردم‌دار و اعتمادبخش، نزد مردم از سرمایه اجتماعی ویژه‌ای برخوردار شود.

وی اظهار داشت: بی‌شک نکوداشت این جایگاه ارزشی از سوی آحاد ملت، نشان از ایمان و باور قلبی به خدمات ارزنده فرزندان غیور و خدوم این نیروی پرتوان دارد، از همین رو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جان برکف عرصه نظم و امنیت کشور، فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به تمام فرماندهان و کارکنان تلاشگر نیروی انتظامی تبریک گفته، از اقدامات مقتدرانه و هوشمندانه این مجموعه در تامین نظم و امنیت پایدار- که به فرموده رسول اکرم (ص) یکی از دو نعمت ناشناخته نزد بشر است- تقدیر و تشکر می‌کنم.

قناعت اظهار امیدواری کرد که در سایه عنایات پروردگار و توجهات حضرت ولی عصر (عج)، شاهد تامین امنیت پایدار در راستای رفاه مردم در استان خراسان جنوبی باشیم.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه هفته فراجا نامگذاری شده است.

 

 

معاون استاندار خراسان‌جنوبی: دشمن درصدد تبدیل مطالبه‌گری به آشوب است/

معاون استاندار خراسان‌جنوبی: دشمن درصدد تبدیل مطالبه‌گری به آشوب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن درصدد است با راه‌اندازی موج در جامعه، مطالبه‌گری را به آشوب تبدیل کند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در گردهمایی معاونین، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان افزود: مدیران دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند منویات اخیر مقام معظم رهبری در همه سطوح جامعه آشکار شود.

وی گفت: استکبار جهانی به سرگردگی آمریکا زمانی که امام خمینی (ره) دست رد به سینه آنها زد و با پیروزی انقلاب اسلامی از غارت منابع غنی کشور مأیوس شد،  اقدامات سخت و خشن را در دستور کار خود قرار داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ترور، کودتا، حمله به صحرای طبس، ایجاد درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در نقاط مرزی و جنگ نابرابر هشت ساله بخشی از توطئه‌های دشمن علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: با وجود اینکه ۸۵ کشور به صدام کمک کردند اما با شهادت رزمندگان و ایثارگری‌های آزادگان و جانبازان در دفاع مقدس پیروز شدیم و دشمن مجبور به اجرای آتش بس شد.

طالبی افزود: دشمن به این نتیجه رسیده که اعتقاد مردم به ولایت فقیه و تبعیت همه مردم از ایشان و اینکه مردم ایران، شهادت را سعادت می‌دانند از مهمترین عوامل پیروزی ملت ایران است.

وی گفت: بنابراین دشمن قصد دارد با جنگ نرم فرهنگی، ضربات سختی را به نظام وارد کند و از آنجایی که تغییرات در جنگ نرم فرهنگی در جامعه ملموس نیست، در بعضی از موارد دشمن دستاوردهایی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در مسایل اخیر به گفته مقام معظم رهبری، دشمن به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی، عناد خود را به نظام نشان داد اما از آنجایی که به وجود آمدن این مسایل در جامعه مانند کف روی آب است، هیچ نگرانی در این خصوص نداریم.

وی تصریح کرد: دشمن، امروز جرأت ندارد در مقابل نظام قرار گیرد و ما هم وظیفه داریم برای استحکام نظام و حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

طالبی گفت: دشمن هرچند از امپراطوری رسانه‌ای علیه کشور ما استفاده می‌کند اما آنها در مقابل موج عظیم مردم مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند و بارها این واقعیت تجربه شده است.

وی تقویت پیوند خانه و مدرسه را سدی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: با مشارکت فعال اولیا در فرایند تعلیم و تربیت و هدفمند شدن فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یافته و دست بدخواهان نظام و انقلاب خالی خواهد ماند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش درست اندیشیدن مهمترین مهارتی است که معلمان باید با سرانگشت هنرمندانه خود در دانش‌آموزان تقویت کنند.

 

 

 

کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از بار کود در طبس/۴

کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از بار کود در طبس

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس به یک تریلی کشنده حامل بار کود حیوانی مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی، ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی که در زیر کود حیوانی به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف شد و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز می‌خواهیم به منظور مشارکت در این زمینه هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

 

 

 

 

انجمن سینمای جوان باید بازوی توانمندی در حمایت از هنرمندان جوان باشد/۲

    
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بازدید از دفتر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بیرجند گفت: انجمن سینمای جوان استان باید بازوی توانمندی در حمایت از هنرمندان جوان باشد

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علی فرخنده در ادامه برنامه های مهر سینمای استان در بازدید از انجمن سینمای ایران دفتر بیرجند ضمن قدردانی از تلاش های فیلمسازان استان و موفقیت های آنان، ضمن اشاره به محدودیت ها و مشکلات موجود، از هنرمندان خواست تا با همدلی و همیاری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد:باید تلاش کرد تا از ظرفیت هایی که در دفاتر استانی و شهرستان ها وجود دارد استفاده لازم را برد لذا ضروری است یک هم افزایی شکل بگیرد تا در این خصوص اتفاقات خوبی بیافتد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید فعالیت های سینما به انجمن سینمای جوانان استان سپرده شود، تصریح کرد: انجمن سینمای جوان باید بازوی توانمندی در حمایت از هنرمندان جوان استان باشد.

لازم به ذکر است؛ سامان ضابطی مدیر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بیرجند در ابتدای این دیدار به ارایه گزارشی از تحولات انجمن پرداخت و ایده‌های اجرایی خود را در زمینه برنامه های آینده انجمن تشریح کرد.

 

 

 

 

۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد/۴

۱۲۲ تن کالای قاچاق از ۶ تریلی در خراسان جنوبی کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی در شهرستان طبس ۱۰۰ تن انواع پارچه و ۲۲ تن بلورجات قاچاق کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان طبس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی یزد به طبس به ۶ دستگاه تریلی حمل بار مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی تکمیلی از تریلی‌ها ۱۰۰ تن پارچه و ۲۲ تن انواع بلورجات که فاقد هر گونه مجوز قانونی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش محموله توقیف شده توسط کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه ۶ دستگاه خودرو توقیف و ۶ متهم دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

سند آمایش صنعتی خراسان جنوبی در دست تدوین است

سند آمایش صنعتی خراسان جنوبی در دست تدوین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سند آمایش صنعتی، معدنی و تجارتی استان خراسان جنوبی که در دست بررسی و تدوین است، مبنای بسیاری از اقدامات در این حوزه محسوب می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد اشرفی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان افزود: سند آمایش صنعتی خراسان جنوبی جزو طرح‌های مهم آینده صنعت و معدن و تجارت استان است.

وی تاکید کرد: این سند باید با دقت و در نظر گرفتن تمامی جوانب و ظرفیت‌های استان برای چشم‌انداز آینده تدوین شود و تسهیلات برای واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در آینده براساس همین سند پیش‌بینی خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از الگوی توسعه انقلاب صنعتی گفت: در بخش کشاورزی الگوی توسعه خراسان جنوبی که شمول زیادی را در بر می‌گیرد، بیش از ۵۰ هزار خانوار ارتزاق می‌کنند.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و صنعت با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله خراسان جنوبی و مشکلات آبی در این استان افزود: همه این موارد در سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خراسان جنوبی باید مد نظر قرار داشته باشد.

اشرفی اظهار داشت: توجه به زیست بوم خراسان جنوبی و سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری استان در روند اجرای طرح‌ها موثر است و طرح‌هایی که با این زیست بوم سازگار نیست نباید در سند آمایش صنعتی استان پیش‌بینی شود.

نشست ستاد سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی با محوریت سند آمایش صنعتی، معدنی و تجارتی استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

در این نشست گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری و وضعیت بنگاه‌ها، طرح‌های صنعتی و پروژه‌های تحول استان ارائه شد.

تشریح و تبیین پروژه توازن سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان و بررسی طرح‌های پیشنهادی در قالب سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری همچنین تبادل نظر درخصوص طرح‌های اولویت‌دار در این حوزه از دیگر دستور کارهای این جلسه بود.

بنا به این گزارش سند آمایش صنعتی، معدنی و تجارتی استان خراسان جنوبی با محوریت موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست بررسی، تدوین و اقدام است.

 

 

 

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

اثر بین المللی «نور رحمت» برای زائران پاکستانی در بیرجند اجرا شد

 اثر بین المللی «نور رحمت» برای زائران پاکستانی در بیرجند اجرا شد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سرود و اثر بین المللی «نور رحمت» به زبان اردو به همت موکب فرهنگی هنری آل یاسین و حوزه هنری خراسان جنوبی برای زائران پاکستانی اجرا شد.

مجید کریمیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید آثار هنری با موضوع انقلاب اسلامی و ائمه اطهار (ع) جهت ارتباط با همسایگان شرقی ایران در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: با توسعه کارها و تولیدات فرهنگی و هنری به زبان کشورهای شرقی همسایه و فعالین جبهه مقاومت می‌توانیم دوستی و مودت را توسعه دهیم.

کریمیان با اشاره به رونمایی و انتشار سرود و اثر بین‌المللی «نور رحمت» عنوان کرد: اثر «نور رحمت» توسلی بر حضرت رسول (ص) است و به زبان اردو تولید و مقرر شده است تا طی هفته وحدت در فضای مجازی منتشر شود.

وی بیان کرد: سرود «نور رحمت» توسط خدام اهل بیت (ع) در موکب فرهنگی هنری آل یاسین و با همکاری «مجید نصری» و استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی تولید شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه «نور رحمت» جهت هدیه به زائران پاکستانی تولید شده است، ادامه داد: این سرود توسط گروه «ابناءالاحرار» اجرا و به همت حوزه هنری خراسان جنوبی تولید شده است و در ضمن «عباس نیّر» پاکستانی نیز به عنوان کارشناس زبان اردو بر تولید این کار نظارت فنی داشته است.

کریمیان بیان کرد: این سرود زیر پرچم سید الشهدا (ع) در موکب فرهنگی و هنری آل یاسین تولید شده است و جهت ارتباط فرهنگی و هنری با زائران پاکستانی در مواکب بین راهی استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

 

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند خبر داد؛
توزیع ۳۰ بسته تحصیلی از محل موقوفه ای ۳۰ ساله در بیرجند/۲

حجت الاسلام خدایی گفت: از محل عواید موقوفه حاج پرویز رحیمی خراشادی که در سال ۶۹ ثبت شده است به مناسبت دهه وقف و اجرای نیت آن ۳۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند روستای خراشاد بیرجند توزیع شد.

حجت الاسلام دادخدا خدایی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار اوقاف قرار دارد توجه به دانش آموزان نیازمند است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند با اشاره به اینکه ۳۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند بیرجند توزیع شد، افزود: این بسته ها از محل اجرای نیت موقوفه حاج پرویز رحیمی خراشادی تهیه و در بین دانش آموزان دبستان دقیق روستای خراشاد به مناسبت دهه وقف توزیع شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: برای تهیه این بسته ها اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون ریال از محل اجرای نیت این موقوفه هزینه شده است.

 

حجت الاسلام خدایی با توجه به اینکه دهه وقف بهانه ای است تا یادی از واقفین کنیم، ادامه داد: دهه وقف یک تذکری است برای خیرین و افرادی که می‌خواهند در راه رضای خدا مال و املاک خود را وقف کنند تا اقتضا و نیاز امروز جامعه جهت کمک و مساعدت برای تحصیل دانش آموزان بی بضاعت را در دستور کار داشته باشند و توصیه می شود که در این خصوص وقف کنند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه بیرجند در خصوص موقوفه مرحوم پرویزرحیمی خراشادی گفت: ایشان در سال ۱۳۶۹ وقفی را به نیت کمک به دانش آموزان مستعد بی بضاعت روستا نموده اند که رقبات آن در خیابان طالقانی بیرجند باکاربری تجاری به اجاره داده می شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: از محل عواید حاصله این موقوفه لوازم التحریری هر سال از سوی اداره اوقاف خریداری و در محل توزیع می شود.

 

 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مطرح کرد:
پیشگام بودن طبس در توجه به موضوعات وقف و قرآن کریم

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه ۴۵۳ موقوفه در طبس وجود دارد، گفت: مردم شهرستان طبس در زمینه توجه به موضوعات وقف و قرآن کریم پیشگام هستند و این مردم توجه خوبی به فرهنگ و سنت حسنه وقف دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز (۱۲ مهر) در همایش یاوران وقف در طبس اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه داریم که پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب باید به قطب های فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه گفت: از مجموعه همراه واقفین و مسئولان‌ شهرستان طبس تشکر می کنم که به صورت ویژه در موضوعات وقف و بحث های قرآنی در شهرستان طبس پیشگام هستند.

 

وی با بیان اینکه ما در عالم دنیا باید ببینیم برای خودمان و آخرتمان چه کاری انجام داده ایم، ادامه داد: هرکسی در راستای برگزاری برنامه های قرآنی حرکتی کند و قدمی بردارد توشه ای برای آخرتش برداشته و ذخیره کرده است.

 

حجت الاسلام بخشی پور به مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در بحث برگزاری مسابقات قرآنی طبس که در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد این شهرستان خوب درخشیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با اشاره به تعداد موقوفات شهرستان طبس گفت: در این شهرستان ۴۵۳ موقوفه وجود دارد که نشان از همّ وغمّ و تدوین مردمان خوب طبس در زمینه توجه و توسعه فرهنگ وقف است.

 

۱۲ نفر از واقفین و خیرین شهرستان طبس تجلیل شدند
در همایش «یاوران وقف» طبس با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امام جمعه موقت و فرماندار ویژه طبس از ۱۲ نفر از واقفین و خیرین این شهرستان دارالمومنین تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدحسین صاف امروز (۱۳ مهر) در همایش یاوران وقف در طبس گفت: خدای بزرگ در قرآن می فرماید که نیکی های ماندگار از نظر پاداش بهتر و امیدوار کننده تر است.

 

امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه وقف یک صدقه جاریه است، افزود: تفاوتش با صدقه همین است که به طور مثال وقف ۷۰۰ ساله داریم اما واقفش زنده نیست و کار خیرش صدها سال است که ماندگار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه پرونده افرادی که سه ویژگی را داشته باشند هرگز بسته نمی شود، ادامه داد: این افراد کسانی هستند که وقف به عنوان صدقه جاریه داشته باشد،  علمی داشته باشد که دیگران از آن بهره مند شده اند و فرزند صالحی که انسان برای خودش باقی گذاشته باشد.

 

حجت الاسلام صاف گفت: شهرستان طبس از مناطق سرآمد حوزه وقف در کشور است که مردم این شهر دارالمومنین بخشی از زندگی خود را در راستای امور خیر، وقف می کردند که برخی از وقفیات آن قدمت و گستردگی فراوانی را دارند.

 

علی اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس نیز در این مراسم با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف از ضروریات جامعه در مسائل مختلف است، گفت: درخواست داریم مردم شهرستان نیات وقف را به سمت و سوی امور لازم امروزی مانند ازدواج، فرزند آوری، سلامت اشتغال و غیره سوق دهند.

 

در حاشیه این مراسم نمایشگاه مصور وقف در شهرستان طبس برپا شد و حاضرین از آن بهره مند شدند و در پایان مراسم از ۱۲ نفر از فعالین حوزه وقف و قرآن شهرستان با اهدای هدایای تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

 

با بورسی شدن زرشک و راه اندازی شهرک تخصصی

چرخه محصول زرشک خراسان جنوبی تخصصی می شود.

با بورسی شدن زرشک و راه اندازی شهرک تخصصی، چرخه این محصول راهبردی خراسان جنوبی کامل و کشاورزان صاحب شهرک تخصصی می‌شوند.

چرخه محصول زرشک خراسان جنوبی تخصصی می شود.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، خراسان جنوبی پایتخت انحصاری زرشک جهان تا چند روز دیگر شاهد جشنواره‌ای ملی است؛ جشنواره‌ای که به شکرانه برداشت یاقوت سرخ از ۲۱ تا ۲۷ مهر در ۵ شهرستان زیرکوه، قاینات، درمیان، بیرجند و سربیشه برگزار می‌شود.

۳۸ هزار زرشک کار خراسان جنوبی از اواسط شهریور کار برداشت این محصول را از سطح ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی آغاز کرده اند تا ۸۴ هزار تن زرشک را روانه بازار کنند.

کشاورزان امیدوارند امسال با برگزاری جشنواره ملی زرشک و قول‌های مسئولان برای راه اندازی شهرک تخصصی زرشک، سود بیشتری نسبت به پارسال به دست آورند.

جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی ۲۱ مهر ماه کار خود را از شهرستان زیرکوه و بزرگترین باغ زرشک در منطقه افین آغاز می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: این منطقه بزرگ با ۴۰ کیلومتر طول و ۸۰ متر عرض، دو هزار و ۳۰۰ هکتار باغ زرشک را در خود جای داده است.

جعفری افزود: ۲۲ مهرماه هم شهرستان قاینات میزبان دومین روز جشنواره ملی زرشک است و با ۱۴۰ زرشکار قراددادی در خصوص شهرک زرشک منعقد می‌شود و شرکت بارگاهی زرشک نیز کارش را در شهرستان زیرکوه شروع می‌کند.

همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک، کلنگ ۳ طرح بزرگ در خراسان جنوبی به زمین زده می‌شود تا چرخه این محصول راهبردی کامل شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همزمان با برگزاری این جشنواره، عملیات ساخت سردخانه، انبار بورس، شهرک تخصصی زرشک و مرکز دانش بنیان زرشک و عناب در استان آغاز می‌شود.

زرشک خراسان جنوبی سالهاست از ضعف فراوری رنج می‌برد و این محصول به قیمت ارزان و فله‌ای روانه بازار‌های خارجی می‌شود.

طرح فراوری زرشک در استان آماده شده است که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی، موافقت اولیه از جانب معاون اول رئیس جمهور و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گرفته شده است.

جعفری افزود: به دنبال این هستیم تا بنیاد برکت برای فراوری زرشک پای کار بیاید تا این طرح بزرگ اجرایی شود.

وی در خصوص قیمت زرشک نیز گفت: زرشک کاران نگران روی دست ماندن این محصول نباشند و با تمام توان کنار آن‌ها هستیم تا محصول شان به قیمت واقعی نزدیک شود.

جعفری افزود: کشاورزان نگران روی دست ماندن زرشک نباشند هر چند از آن‌ها می‌خواهیم قیمت را حفظ کنند و ارزان به واسطه‌ها نفروشند

 

 

 

کشف انبار احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو در قاین/۴

مأموران انتظامی یک انبار احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو را در قاین کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان قاینات گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان قاینات اخباری مبنی بر احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو در یک انباری در سطح شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ زال بیکی افزود: ماموران با تحقیقات و بررسی‌ محل احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی از این انبار بازرسی کردند.

وی گفت: مأموران در بازرسی دقیق از انبار، انواع روغن موتور، انواع روغن دنده و ضدیخ احتکار شده کشف کردند، که ارزش ریالی آن‌ها ۸۹۰میلیون تومان برآورد شد.

سرهنگ زال بیکی افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

۶ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی روی تخت های بیمارستان/۲

۶ بیمار کرونا مثبت در خراسان جنوبی در بیمارستان ها بستری هستند.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۷۸ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بیرجند و ۱ مورد از طبس شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۲ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمار با حال عمومی نامساعد نداریم.
تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۹ نفر است.

 

 

 

 

 

تحقق تمدن نوین اسلامی بامحوریت جوانان،مهمترین رسالت آموزش و پرورش/سوءاستفاده دشمن از احساسات پاک جوانان و نوجوانان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش در شرایط کنونی جهاد برای تبیین اهداف سند تحول و تربیت جوانانی آگاه، مومن، بصیر، موقعیت شناس و دشمن شناس برای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد در نشست مشترک شورای معاونان این اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، اظهار کرد: پاسخگویی صریح، سریع و شفاف به مردم و ارباب رجوع ضمن افزایش رضایتمندی عمومی باعث تسریع در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت می شود.

وی، با بیان این که پاسخگوی با تخلیه تلفنی، تفاوت دارد، تأکید کرد: یکی از رسالت های مهم خادمین نظام تعلیم و تربیت، از صف تا ستاد، تبیین ارزشها و دستاوردهای اسلام ناب و هدایت دانش آموزان به عنوان امانات الهی به سمت کمال است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به حوادث اخیر،ایجاد شائبه فساد سیستمی، انزوای سیاسی و اقتصادی ایران در گفتنام جهانی را یکی از شگردهای دشمن در جنگ نرم دانست و تصریح کرد: دشمنان با همکاری عوامل نفوذی خود با دامن زدن به شایعات و ممزوج سازی بخشی از واقعیت باموج دروغ،برامواج پاک جوانان و نوجوانان سوار شده، با فتنه سازی و غبارآلود سازی فضا به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود می باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که همه ما در صیانت از فکر، اندیشه، جسم، جان و روان دانش آموزان مسئول هستیم، عنوان کرد: پاسخگویی به نیازهای روز دانش آموزان، این قشر آینده ساز، ضمن ارتقای مهارت های اجتماعی آنان، ایشان را در برابر امواج فتنه و تیرهای نامرعی دشمنان در جنگ نرم بیمه نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تشکیل کمیته تبیین در آموزش و پرورش شهرستان ها، متشکل افراد توانمند، آگاه به مسائل روز و خطیب مورد قبول تأکید کرد و ادامه داد: در بلوای اخیر دشمنان دو اصل مهم ،یکی اعتقادات؛ شامل قرآن، مسجد، تکایا و حجاب و دیگری قدرت دفاعی وانتظامی ایران را مورد هجمه، حمله و هتک حرمت قرارداد تا ثابت کند پشت دستکش های مخملی، مشت های پولادین منافقین پنهان شده است که با اندک غفلتی بر پیکره ایران و ملت مظلوم اما مقتدر این کهن سرزمین  اسلامی فرود می آیند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عدم بیان پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف با توسل به طراحی مختلف را یکی دیگر از حربه های دشمن و در جنگ نرم برای ناامید سازی قشر جوان و نوجوان برشمردو خاطر نشان کرد: لازم است بازدید دانش آموزان از مؤسسات دانش بنیان در عرصه های مختلف و کارخانجات استان برای تبیین عینی پیشرفت ها در دستور کار مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق قرار گیرد.

 به گفته موسوی نژاد، هدف دشمن از ایجاد فتنه های متنوع، مشغول کردن دولت به اغتشاشات و تحرکات داخلی به منظور عدم تشکیل ایران قوی و انقلابی در راستای تحمیل خواسته های نامشروع نظام سلطه، تداوم جنگ اقتصادی و محروم سازی ایران از حقوق مسلم خود است.

 

 

ایستگاه فرهنگی و هنری کانون در روستای کلاته نظر درمیان برگزار شد/۲

ایستگاه فرهنگی و هنری کانون در روستای کلاته نظر درمیان برگزار شد

مراکز فرهنگی وهنری ثابت و سیار کانون در شهرستان درمیان در آستانه فرارسیدن روز روستا و هفته ملی کودک، مهمان کودکان ونوجوانان روستای کلاته نظر شهرستان درمیان شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دراین ایستگاه فرهنگی هنری که ویژه کودکان روستای «کلاته نظر» از توابع بخش مرکزی شهرستان درمیان، در حاشیه افتتاح زمین چمن مصنوعی این روستا که به مناسبت روز روستا و در آستانه فرارسیدن هفته ملی کودک، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، مرکز ثابت کانون پرورش فکری شهرستان درمیان با همکاری واحد سیار کانون در این شهرستان، با برگزاری ایستگاه نقاشی، نوشتن خلاق و کاردستی میزبان کودکان ونوجوانان شدند.

گفتنی است ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر و از ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

 

 

 

ایستگاه فرهنگی و هنری کانون در روستای کلاته نظر درمیان برگزار شد

 

 

آزمایش یگانی و اجرای سناریوهای رزمی در نقطه صفر مرزی زیرکوه توسط مرزبانان غیور هنگ مرزی گزیک اجرا شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*