اخبار خراسان جنوبی

پیگیری مصوبه طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: پس از دستور امروز رئیس دستگاه قضا نسبت به تصویب طرح «اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور» بلافاصله با وزیر دادگستری مذاکره و توافق شد موضوع از طریق کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیگیری شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: پس از دستور امروز رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی نسبت به پیگیری موضوع تصویب طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور ، بلافاصله پس از جلسه، با وزیر دادگستری مذاکره حضوری و توافق شد موضوع متفقاً از طریق کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

طی تماس تلفنی حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی گفت: طرح مذکور اخیراً از صحن علنی مجلس برای رفع ایراد به کمیسیون اعاده شده که با عنایت به ارتباط موضوع با کمیسیون ویژه جهش تولید، طرح به آن کمیسیون ارجاع شده و موضوع در آن کمیسیون در حال بررسی است. به زودی بعد از رفع دغدغه و ایراد نمایندگان، طرح مجدداً جهت تصویب نهایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

 

 

برگزاری جلسه هزارمین روز شهادت سردار سلیمانی با حضور دهه هشتادی ها در بیرجند

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه هزارمین روز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی با حضور دهه هشتادی ها در بیرجند برگزار می شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ محمدرضا طالبی با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی هزارمین روز شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد : جلسه هزارمین روز شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، صبح پنجشنبه ۱۴ مهرماه، همزمان با آغاز ولایتعهدی حضرت صاحب الزمان(عج) و با حضور هزار جوانان دهه هشتادی برگزار می گردد.
به گفته وی؛ این مراسم در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می شود.
وی تصریح کرد: سرود شور مسلمانی و نسل سلیمانی که ویژه این مراسم تهیه شده به صورت گروهی توسط جوانان دهه هشتادی اجرا می شود.
معاون استاندار با اشاره به برنامه هایی که برای این مراسم تدارک دسیده شده، اظهار داشت: اجرای نوجوانان و جوانان ورزشکار هیئت وشو، ژیمناستیک و ورزش باستانی از دیگر برنامه های مراسم است.
طالبی تأکید کرد: این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
وی با اشاره به گروه سنی شرکت کنندگان، متذکر شد: برنامه های مراسم باید بر اساس مقتضیات سنی مخاطبین تدارک دیده شود.

تولید ۳۰ میلیارد تومان فرش در خراسان جنوبی/۲-۳

در ۶ ماهه نخست امسال ۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی تولید شده است.

کامیابی مسک رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۵۰ هزار بافنده‌ استان ۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف تولید کرده اند.

او افزود: این میزان فرش حدود ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

کامیابی مسک بیان کرد: خشتی، نائین، ایلیاتی و ریزه ماهی از جمله نقوش معروف فرش دستباف خراسان‌جنوبی است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: فرش ایران در تحریم است و صادرات ناچیزی در این حوزه داریم.

 

 

 

 

۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در خوسف افتتاح و کلنگ زنی شد/۲

فرماندار خوسف گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان خوسف افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش شبستان ، محمدعلی ایمانی در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهار کرد: اقدامات خوبی در شهرستان خوسف انجام شده است، در شش ماه گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه دولت سیزدهم با ریل گذاری های جدید «احیای رویکرد انقلابی، مردم محوری، عدالت محوری و مبتنی بر اسلام رحمانی» مصمم است با استفاده از ظرفیت های داخلی تحول اساسی در کشور ایجاد کند، افزود: در راس همه مجموعه ها، مقام معظم رهبری با جهاد حیثیت، پای کار کشور هستند، که نمونه آن در مدیریت بیماری کرونا است، معاندین موفقیت های موجود و نتایجی که از رویکرد جهادی حاصل شده را برنمی‌تابند و مدام سنگ اندازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم همواره هوشیار هستند، گفت: باید به بینش و بصیرت کافی برسیم چرا که اگر به چیزی که می گوییم اعتقاد نداشته باشیم نمی توانیم دست یابیم، مردم همواره در میدان بوده اند و می‌طلبد مسئولان بصیرت کافی در خصوص جهاد تبییین داشته و آن را سرلوحه کار خود داشته باشند.

ایمانی تصریح کرد: دستگاه های اداری به ویژه نهادهای فرهنگی مکلف هستند دستاوردهای نظام را تبیین و منتشر کنند، چرا که انقلاب ما که انقلاب فرهنگی و مبتنی بر آموزه های است و حوزه سیاست، اقتصاد و … را متحول کرد.

وی گفت: نسل جدید از گذشته انقلاب بی خبر است و باید دستاوردهای سیاسی را برای کودکان و نوجوانان تشریح کنیم؛ ما اکنون از استقلال و خودکفایی برخوردار هستیم و در نظام بین‌الملل حرفی برای گفتن داریم و دشمن جرات ندارد به درخت تنومند انقلاب ضربه بزند که برای ادامه روند نیاز به مدیریت جهادی و تفکر بسیجی داریم.

فرماندار خوسف ادامه داد: این رویکرد را باید در خنثی کردن توطئه های دشمن تقویت کنبم، رهبر انقلاب وظیفه جهاد کبیر را مطرح کردند تا نقشه دشمن را بدانیم و اقدامات فعالانه از سوی ما صورت بگیرد تا اقدامات دشمن در نطفه خفه شود.

وی با بیان اینکه کار جهادی و میدانی نیاز به دستورالعمل و بخشنامه ندارد، افزود: مدیریت جهادی ساعت ادارای نمی‌شناسد چرا که چاره ای نداریم و باید از تمام ظرفیت خود استفاده و مشکلات را اولویت بندی کنیم.

وی در ادامه بر حضور الزامی مسئولان در جلسات تاکید کرد و گفت: عملکرد نامطلوب گذشته مشکلات موجود را ایجاد کرده است و برنامه ها باید با رویکرد فرهنگی است.

فرماندار خوسف گفت: اهانت به مقدسات که اخیرا آن را شاهد بودیم نشان از کم کاری مسائل فرهنگی و غفلت از فضای مجازی است لذا در راستای سواد رسانه ای باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اغتشاشات اخیر ناشی از بی توجهی ما به مسائل فرهنگی بوده است و باید برای جلوگیری از اتفاقاتی همانند اعتراضات اخیر موارد پیش بینی و پیشگیری را مد نظر داشته باشیم، رعایت موارد امنیتی در دستگاه های اداری بسیار مهم هستند.

فرماندار خوسف با اشاره به وسعت زیاد و جمعیت کم شهرستان خوسف، گفت: این شهرستان در جذب اعتبارات رتبه پایینی دارد لذا جذب اعتبارات استانی و ملی باید در دستور کار مسئولان باشد.

 

 

 

زرشک سوغاتی برای همه سلیقه‌ها/ پهن شدن فرش قرمز در خاستگاه زرشک بی‌دانه جهان/۴

 

زرشک سوغاتی برای همه سلیقه‌ها/ پهن شدن فرش قرمز در خاستگاه زرشک بی‌دانه جهان

در حالی این روزها کار برداشت زرشک در خراسان جنوبی آغاز شده که این استان خاستگاه زرشک بی‌دانه جهان است و محصولی است که سوغاتی مناسب برای همه سلیقه‌ها به شمار می‌رود و ارزآوری خوبی برای کشور و استان دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اگر هوای کویر را کرده باشید و اگر حال و هوای گشت و گذار در میان کاروانسراهای قدیمی، آب انبارها، نخلستان‌ها، کوه‌های مریخی، انواع معادن و سفر به میان گل‌های خوش عطر و بوی نرگس و گل‌های ارغوانی رنگ زعفران را کرده باشید، خراسان جنوبی بهترین مقصد برای سفر شما است.

استانی که گر چه کویری است، اما وجود جاذبه‌ها و محصولات استراتژیک خاصش در هر فصلی چشم‌ها را به سمت و سوی خود خیره می‌کند، آن گونه که این روزها با سفر به این استان می‌توانیم شاهد پهن شدن فرش قرمزی از زرشک باشیم.

زرشک خاستگاه تولیدش در استان خراسان جنوبی است، محصولی که همچون نگین‌های یاقوت به روی درختچه‌ها خودنمایی می‌کنند. حال اگر در فصل پاییز گذرتان به استان خراسان جنوبی افتاد به هیچ وجه فرصت خرید زرشک‌های مرغوب این منطقه را از دست ندهید.

زرشک محصولی استراتژیک است که در زمینه اشتغال و تولید نقش بسیار زیادی دارد و خراسان جنوبی در حالی اولین تولیدکننده زرشک در دنیا است که مردمانش سهمی اندک از این جهانی بودن دارند.

جای جای خراسان جنوبی این روزها میزبان برداشت یاقوت سرخ است. یاقوتی که کشاورزان برای برداشتش یک سال زحمت می‌کشند و خون دل می‌خورند، اما فصل برداشت که می‌رسد سر و کله دلالان پیدا می‌شود و کشاورز به دلیل نداشتن جایگاه نگهداری و امکان فرآوری محصول مجبور است آن را به قیمت پایین به دلال بفروشد.

زرشک، زعفران و عناب در خراسان جنوبی از آن جهت استراتژیک نامیده می‌شود که علاوه بر بی‌نظیری در دنیا می‌توان با آنها قسمتی از اقتصاد خراسان جنوبی را رونق داد و مسئولان در تنگنای مشکلات سعی کردند این محصول استراتژیک را به دنیا بشناسانند.

زرشک محصولی که گرچه ارزآوری و سوددهی زیادی دارد و تا یک ماه آینده فصل پرکار برداشت این محصول آغاز می‌شود، اما آنچه کابوسی برای زرشک‌کار خراسان جنوبی شده این است که حکایت تلخ سال‌های گذشته برای آنها تکرار شود. حکایت تلخ تالارها و جایگاه‌های نگهداری مملو از زرشکی که بر روی دست بهره‌بردارانش مانده و خریداری ندارد.

۹۸ درصد زرشک ایران در این استان کویری تولید می‌شود و سال گذشته حدود ۱۱ هزار تن زرشک خشک در خراسان جنوبی تولید شده و پیش‌بینی تولید زرشک تازه امسال ۸۴ هزار تن است.

امسال باید از تجربیات سال گذشته درس گرفت و برنامه‌های حمایتی از کشاورزان را افزایش داد تا زحمت کشاورزان به هدر نرود و افراد بتوانند به سود واقعی خود برسند.

در چند سال اخیر برنامه‌های مختلفی برای حمایت زرشکاران اجرا شده که یکی از آن‌ها خرید توافقی یا حمایتی بوده است. هر چند کشاورزان معتقند این طرح نتوانسته به خوبی اجرا شود، اما برنامه‌ریزی برای اجرای بهتر آن در امسال، می‌تواند از بار مشکلات کشاورزان بکاهد و امید را در آن‌ها زنده کند.

یکی دیگر از اقداماتی که قرار است امسال در خراسان جنوبی برای معرفی زرشک انجام شود، برگزاری جشنواره ملی زرشک است که اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

زرشک خراسان جنوبی باید معرفی شود تا با شناخته شدن در بازار‌های جهانی، دل مشتریان را به دست آورد و از این راه قیمت آن نیز افزایش یابد و صادرات محصول نیز رو به فزونی رود.

این روزها ۵۰ هزار زرشک‌کار در مزارع خوش آب و رنگ زرشک کار خود را از ۱۹ هزار هکتار باغات زیرکشت این محصول آغاز کرده‌اند. این روزها علاوه بر شهرستان زیرکوه که خاستگاه تولید زرشک است از شمال تا جنوب و تا شرق استان کشاورزان در حال برداشت این محصول هستند. محصولی خوش آب و رنگ که خواص زیادی از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی دارد محصولی که یا به صورت تازه و یا به صورت خشک مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: ۵۰ هزار بهره‌بردار کار برداشت زرشک را از ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار باغات آغاز کردند.

مهدی جعفری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸۴ هزار تن زرشک امسال در استان خراسان جنوبی برداشت شود، افزود: ۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و از ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار سطح زیر کشت این محصول امسال ۸۴ هزار تن زرشک تر بهره‌برداری خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند خبر داد:
کوتاه شدن دست سودجویان از موقوفه آب لوله بیرجند

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه اوقاف نقش مهمی در آبادی موقوفه آب لوله و اجرای نیات آن داشته است، گفت: هیئت مدیره این موقوفه موازین شرعی را رعایت نکردند و اوقاف و امور خیریه در این زمینه اقدام کرد و طبق قانون این افراد منع مداخله شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وقف یک مقوله ماندگار است و اثراتی دارد که در سایر امورات و کارهای خیر نیست و وجه تمایزش این است که وقف ماندگار است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با بیان اینکه وقف هویت انسان را ماندگار می کند، ادامه داد: وقف ذخیره مورد اطمینانی است کا پاداشی همراه دارد.

 

*ثبت ۲۲ وقف جدید طی یکسال گذشته در بیرجند و درمیان

وی با اشاره به اینکه ۲هزار و ۷۸۵ موقوفه در بیرجند و درمیان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۶۸۵ مسجد و ۲۱۴ حسینیه هستند و مدیریت این موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی است و ۶ هزار و ۶۴۵ رقبه در این شهرستان ها وجود دارد.

 

حجت الاسلام خدایی در خصوص وقف های جدید بیرجند و درمیان گفت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۲ وقف جدید با نیات عزاداری، دارو و درمان، ازدواج، حوزه های علمیه و … در بیرجند و درمیان به ارزش ۱۰ و نیم میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به فعالیت های عمرانی بقاع متبرکه بیرجند و درمیان عنوان کرد: در امامزاده روستای حنبل بحث نصب ضریح به ارزش ۶۰ میلیون تومان در دستور اجرا قرار دارد و در امامزادگان باقریه(ع) نیز بحث فعالیت های عمرانی در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه ۱۴۲ فقره سند مالکیت به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان با هدف تثبیت اخذ شده است، ادامه داد: در کشور رتبه الف را در این زمینه کسب کرده ایم و این آمار مربوط به یکسال گذشته است.

 

حجت الاسلام خدایی درخصوص اجرای نیات واقفین عنوان کرد: رعایت اجرای نیات از نظر شرعی از الزامات و ملاک عمل ما است و اوقاف به دنبال دیده نشدن حق و حقوق دیگران نیست تا موقوفات را زیاد کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با بیان اینکه ۲۴ میلیارد تومان طی سال گذشته از محل موقوفات اجرای نیات شده است، افزود: در راستای نیات مذهبی، خیریه، اجتماعی، مساجد و بقاع متبرکه این هزینه ها بوده است.

 

وی بیان داشت: به کارگیری امین با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در ادارات اوقاف از مهم ترین برنامه ها محسوب می شود و این افراد به کمک اوقاف در راستای احیا و بهره وری موقوفات می آیند.

 

*احداث سوله ۲ هزار متری موقوفه آب لوله بیرجند

حجت الاسلام خدایی در خصوص برنامه های عمرانی اوقاف بیرجند گفت: احداث سوله ۲ هزار متری موقوفه آب لوله بیرجند و ساختمان اداری و تجاری در خیابان شهید طهماسبی با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و بحث تغییر کاربری از تجاری به مسکونی در حال پیگیری است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به بنگاه آب لوله بیرجند عنوان کرد: تولیت و موقوفه آب لوله بر اساس حکم قضایی بر عهده اوقاف و امور خیریه بیرجند قرار دارد.

 

وی در ادامه گفت: هیئت مدیره این موقوفه موازین شرعی را رعایت نکردند و اوقاف و امور خیریه در این زمینه اقدام کرد و طبق قانون این افراد منع مداخله شدند.

 

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: دعوت مجمع عمومی عادی چندین بار به چاپ رسید اما تعداد افراد به دلیل عدم استقبال مردم به حدنصاب تاکنون نرسیده است و اداره اوقاف از زمان تحویل موقوفه یعنی سال ۹۵ بیش از ۲۵ میلیارد تومان در زمینه حفظ و نگهداری و آبادانی و اجرای نیات این موقوفه هزینه کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به اینکه اوقاف نقش مهمی در آبادی موقوفه آب لوله و اجرای نیات آن داشته است، افزود: افرادی که تا دیروز خلاف نیات واقف مدیریت می کردند بنابر مقررات صلاحیت به دست گرفتن مدیریت مجدد آن را ندارند چرا که نیت واقعی بنگاه خیریه آب لوله تامین آب شُرب مردم بیرجند است.

 

وی در ادامه گفت: تا زمانی که آب شُرب شهر بیرجند به اقتضای ظرفیت اشباع نشود حق نداریم این نیت را در امورات دیگری هزینه کنیم و  یک دوم آب روستای اسفهرود از رقبات‌ آب لوله بیرجند بوده که امسال از پارک نیلوفر اجرا شد.

 

حجت الاسلام خدایی بیان داشت: از آنجایی که اراضی موقوفه آب لوله با کارشناسی های نازل به دست افراد می رسیده اکنون با تحول مدیریت ارزش گذاری آن اراضی با اراضی ملکی برابری می کند هر چند افرادی که در این مقوله متضرر می شوند معترض هستند و ملاک مجریان امر موقوفه امانتی است که از واقفین در دست دارند و خلاف آن خلاف شرع است و اوقاف زیر بار آن نخواهد رفت.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در ادامه بیان کرد: طی بازه زمانی دهه وقف سال گذشته تاکنون ۱۲ میلیارد تومان اجرای نیت شده است و احداث ۸ باب سقاخانه و حل مشکل آب شرب بیرجند از دیگر اقدامات بوده است.

 

حجت الاسلام خدایی در خصوص حسینیه نواب بیرجند گفت: این مکان وقفی است اما درآمد پایداری برای اجرای فعالیت های مختلف ندارد و حدود سه الی چهار سال است که با کمک میراث به اجرای برنامه ها در این حسینیه می پردازیم.

 

 

 

 

عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین با حضور معاون وزیر علوم آغاز شد

عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بیرجند آغاز شد.
عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین با حضور معاون وزیر علوم آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در پردیس دانشگاه بیرجند آغاز شد.
خوابگاه متأهلین با زیربنای ۲۳۶۰ مترمربع و هزینه اولیه ۴۵۰ میلیارد ریال در دانشگاه بیرجند ساخته خواهد شد. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه:

تمام اتفاقات انجام شده در زاهدان محکوم است/ لزوم برخورد با اخلال کنندگان در امنیت عمومی/۲

مولوی عبدالهی با بیان این‌که اتفاقات انجام شده در شهر زاهدان را محکوم می‌کنیم، گفت: باید با افرادی که در امنیت عمومی خلل ایجاد می‌کنند برخورد شود.

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اتفاقات انجام شده در شهر زاهدان را محکوم و اظهار کرد: امنیت یک مسئله ضروری برای هر جامعه‌ای است.

وی افزود: مردم برای زندگی در جامعه نیازمند آرامش هستند.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه بیان کرد: امنیت باید در جامعه برقرار باشد تا مردم به زندگی دینی و دنیوی خود برسند.

مولوی عبدالهی عنوان کرد: اگر مردم نسبت به مسئله‌ای اعتراض و انتقادی دارند مسئولان باید پاسخگو باشند چراکه که اعتراض و انتقاد به جا حق مردم است.

وی تصریح کرد: اقدامات کسانی که از این موقعیت‌ها سوء استفاده کرده و بانک، مسجد و اماکن تجاری را به آتش کشیده و به آنها خسارت وارد می‌کنند به هیچ عنوان پذیرفته نبوده و به شدت محکوم است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: باید با افرادی که در امنیت عمومی خلل ایجاد می‌کنند برخورد شود.

مولوی عبدالهی بیان کرد: نتیجه ایجاد اغتشاش و هرج و مرج در جامعه و از شرایط سوء استفاده کردن به نفع مردم کشور نبوده و به شدت محکوم است چراکه این مسائل از نظر عقلی نیز پذیرفته نیست.

وی اظهار کرد: ایجاد اغتشاش و خسارت وارد کردن به کشور به نفع دشمن است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه خاطرنشان کرد: اگر اعتراضی قانونی و انتقادی سازنده باشد قطعا پاسخگویی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریالی جهت کمک به مدجویان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با کمک خیرین طی محرم و صفر، ۳۵ میلیارد و ۶۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جهت کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی در جهت برگزاری پویش حریم عشق هزینه شد.

حسن شرفی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی طی ماه های محرم و صفر اجرای پویش حریم عشق بود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: طی محرم و صفر به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت آحاد مردم، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و موسسات خیریه در جهت تأمین و تهیه بسته‌های معیشتی و ساماندهی نذورات مردمی برای توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی پویشی با عنوان حریم عشق در خراسان جنوبی برگزار شد.

 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در راستای اجرای پویش حریم عشق گفت: در راستای برگزاری این پویش ۸۷۴ سبد معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بین مددجویان در استان توزیع شد.

 

شرفی ادامه داد: در این راستا بحث توزیع ۲۲ هزار و ۱۲۵ پرس غذای گرم به ارزش هشت میلیارد و ۲۴۹میلیون ریال با کمک خیرین در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به بحث تامین هزینه لوازم ضروری زندگی مددجویان استان اشاره کرد و افزود: در راستای برگزاری پویش حریم عشق یکصد و ۶ کمک هزینه به ارزش ۵۱۵ میلیون ریال در خراسان جنوبی تأمین شد.

 

وی با بیان اینکه کمک هزینه درمان ۲۶۲ نفر از مددجویان استان با کمک پویش حریم عشق محقق شد، ادامه داد: در این راستا اعتباری بالغ بر ۶۶۹میلیون و ۸۰۰ ریال به این افراد جهت درمان پرداخت شده است.

 

شرفی بیان کرد: در راستای برگزاری پویش حریم عشق بحث توزیع گوشت قرمز میزان ۴۷ هزار و ۵۲ کیلوگرم با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۴۵میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص تهیه پوشاک و لوازم التحریر گفت: در راستای اجرای پویش حریم عشق پنج هزار بسته پوشاک و لوازم التحریر به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال بین مددجویان توزیع شده است.

 

وی در پایان بیان داشت: در مجموع با کمک خیرین اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۶۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جهت کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی در جهت برگزاری پویش حریم عشق هزینه شد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی در جمع زائرین پاکستانی:

وحدت بین مسلمانان از برکات راهپیمایی اربعین است/۳

وحدت بین مسلمانان از برکات راهپیمایی اربعین است

استاندار خراسان جنوبی از موکب اسکان زائران پاکستانی در مرکز استان بازدید کرد و گفت: وحدت بین صفوف مسلمین از آثار و برکات راهپیمایی عظیم اربعین است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در این بازدید ضمن خوشامد به زائران پاکستانی برای حضور در جمهوری اسلامی ایران و استان خراسان جنوبی افزود: شما جزو زائران و دوستداران واقعی اهل بیت (ع) هستید که با طی کردن مسیر سخت و طولانی برای زیارت اهل بیت آمدید.

وی اشاره به سختی‌های فراوان سفر زائران پاکستانی برای زیارت قبور ائمه اطهار در عراق و ایران گفت: ما هر سال شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم پیاده‌روی و زیارت اربعین و عتبات عالیات در عراق هستیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مسلمانان جهان از شیعه و سنی و حتی ادیان دیگر در راهپیمایی و زیارت اربعین شرکت می‌کنند که این برنامه‌های عظیم راهپیمایی اربعین در کشور عراق، وحدتی را بین صفوف مسلمین ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه جهان اسلام منتظر منجی عالم بشریت است گفت: رخدادهای بین‌المللی هم نشان‌دهنده وجود پدیده جدید و ظهور حضرت حجت (عج) است.

قناعت با تاکید بر اینکه دشمنان جهان اسلام هیچ وقت بیکار نمی‌نشینند، متذکر شد: آمریکا و اسراییل خیلی امسال تلاش و برنامه‌ریزی کردند که جلوی مانور بزرگ جهان اسلام در مراسم اربعین را بگیرند و در همین راستا در کشورهای اسلامی دست به تحرکاتی زدند اما اینها چیزی نیست که وحدت بین مسلمین جهان را متزلزل کند.

وی اظهار امیدواری کرد که مسلمانان جهان به فضل الهی از ظلم و ستم آمریکا و اروپا خارج شوند.

استاندار خراسان‌ جنوبی از موکب میقات الرضا (ع) واقع در آستان امامزادگان باقریه بیرجند با هدف رصد شرایط و نحوه خدمات‌دهی به زائران پاکستانی بازدید کرد.

گفت و گو با خادمان زوار در موکب الرضا (ع) همچنین زائران پاکستانی از برنامه‌های این بازدید بود.

هر سال در ایام اربعین ۳۰ تا ۴۰ هزار زائر پاکستانی از مسیر خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عبور می‌کنند.

امسال ایستگاه‌هایی در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین، بیرجند، نهبندان و سربیشه برای پذیرایی از زائران پاکستانی که وارد استان می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

این استان با ۱۱ شهرستان به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان، مسیر عبور زائران کشورهای همسایه است.

 

نفس‌های بریده ارگ تاریخی شهر/ بهارستان نیاز به امداد فوری دارد/۷

نفس‌های بریده ارگ تاریخی شهر/ بهارستان نیاز به امداد فوری دارد

ارگ تاریخی بهارستان به واسطه بی توجهی های دهه های گذشته بسیار آسیب دیده است و بی شک نیاز به امدادهای فوری برای ادامه حیات دارد.

به گزارش مهر اگر وارد بافت تاریخی شهر بیرجند شوید در کنار عمارت‌های زیبایی چون مدرسه شوکتیه، خانه مرحوم هادوی و … یک ارگ بسیار قدیمی موسوم به ارگ بهارستان توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. ارگ بهارستان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی خراسان جنوبی است که قدمت آن بر اساس آنچه کارشناسان مطرح می‌کنند به دوره افشاریه برمی‌گردد.

نکته قابل تأمل درباره ارگ بهارستان این است که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۶۸۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روایت‌های تاریخی درباره ارگ

در روایت‌های تاریخی درباره این ارگ آمده است که زمانی قدیمی‌ترین مقر حکومتی شهر بوده و یا نقل شده پس از تأسیس مدرسه شوکتی که مخصوص پسران بوده این بخشی از ارگ با نام مدرسه نسوان به مدرسه دختران اختصاص می‌یابد.

باعث تأسف این است که از باغ و عمارت باشکوه ارگ بهارستان جز کوشکی نیمه ویران و مخروبه چیزی باقی نمانده است که نشان از بی توجهی به حفاظت از این عمارت باشکوه در دهه‌های گذشته است.

برای مرمت و بهسازی این ارگ باشکوه مسئولین هر زمان حرف و سخنی را مطرح می‌کردند تا اینکه در نهایت توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خریداری شد و تصمیم بر ایجاد موزه آب خراسان جنوبی در این بنای ارزشمند شد.

اما به نظر می‌رسد حال و روز این بنای قدیمی شهر بیرجند چندان خوب نیست و تن رنجور با یک نگاه ساده به این بنای ارزشمند نیز مشخص است.

بی شک وجود یک ارگ تاریخی که قدمت آن به دوران افشاریه و زندیه برمی‌گردد خود یکی از جاذبه‌های بزرگ گردشگری است و جای تعجب است که چرا تاکنون نسبت به این اثر بزرگ بی توجهی شده است.

هادی شاه وردی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارگ بهارستان در تملک شرکت آب منطقه‌ای است چرا که آنان خریداری کرده و اکنون مالکیت آن را دارند.

ارگ بهارستان در حال مرمت است

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای در حال بهسازی این اثر تاریخی است، بیان کرد: ما در میراث فرهنگی از منابع خودمان کمک کرده‌ایم تا روند بهسازی و مرمت در دو- سه سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مجموعه ارگ بهارستان تبدیل به موزه شود یا خیر، گفت: باید منتظر باشیم تا کار مرمت آن به پایان برسد و بعد در باره شیوه استفاده از آن به جمع بندی برسیم.

نفس‌های بریده ارگ تاریخی شهر/ بهارستان نیاز به امداد فوری دارد

تعیین نوع استفاده از ارگ بعد از اتمام مرمت

شاه وردی ادامه‌دارد: در حال حاضر هم بحث تبدیل شدن آن به یک اقامتگاه و یا ایجاد موزه آب در آن منطقه مطرح است و باید منتظر اتمام مرمت آن باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: در هر حال با پیگیری و همکاری شرکت آب منطقه‌ای و ما در میراث حفاظت و مرمت از این اثر تاریخی ادامه دارد.

وی گفت: نهایت تلاش ما این است که با همکاری هر دو دستگاه ذی ربط بتوانیم هر چه سریع‌تر کار مرمت را به پایان برسانیم هر چند که مرمت یک اثر تاریخی کاری زمان بر است.

مرمت اضطراری اولین اقدام بعد از تحویل

فرزانگان مدیر گنجینه آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم در گفتگو با مهر گفت: شرکت آب منطقه‌ای مجموعه ارگ بهارستان را در سال ۹۹ تحویل گرفت و در اولین اقدام کار مرمت اضطراری از جمله لک برداری و … را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم مطالعات درباره مرمت و بازسازی ارگ و … صورت گرفت، اظهار کرد: در مرحله سوم کار مرمت و احیا سر در ورودی ارگ را پیگیری کردیم.

احیا سر در ورودی ارگ با ۳۴۰ میلیون تومان

مدیر گنجینه آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار احیا سر در ورودی ارگ بهارستان به اتمام رسیده است، گفت: برای این احیا ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شد و البته کار به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

فرزانگان با اشاره به بخش‌های مختلف ارگ بهارستان اظهار کرد: ارگ بهارستان سه بخش کلی دارد که یک بخش فضای شمالی و شرقی آن است که حدود ۱۵ سال قبل اقداماتی در حوزه بازسازی آن توسط میراث فرهنگی انجام شده است.

وی بیان کرد: یک قسمت نیز برج خشتی غربی است که به واسطه قدیمی تر بودن نسبت به بخش‌های دیگر ارگ آسیب بیشتری دیده است.

نفس‌های بریده ارگ تاریخی شهر/ بهارستان نیاز به امداد فوری دارد

برج خشتی ارگ نیاز به عملیات باستان شناسی دارد

مدیر گنجینه آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از مرمت و پایدار سازی این برج باید عملیات باستان شناسی بر روی آن انجام شود و بعد کار را شروع کنیم.

فرزانگان گفت: از آنجایی که کار باستان شناسی یک اقدام تخصصی و حرفه‌ای است بی شک در این موضوع کار را خود کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی انجام خواهند داد تا خدای نکرده بنا آسیب نبیند.

وی ادامه داد: درباره برج شرفی و آجری ارگ نیز کار پایدار سازی آن را دستور کار داریم چرا که قبل از پایدار سازی امکان بازدید عموم وجود ندارد.

پایدارسازی کل ارگ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی با اشاره به اینکه پایداری سازی کل مجموعه بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: هر چند مرمت یک اثر تاریخی کاری بسیار زمان بر است ولی برنامه‌ریزی ما بر یک پروژه سه است.

مدیر گنجینه آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در مجموعه ارگ بهارستان موزه آب بیرجند راه اندازی خواهد شد.

در هر حال آنچه مسلم است ارگ بهارستان به واسطه بی توجهی در دهه‌های گذشته آسیب‌های فراوانی دیده است و هر گونه اهمال در پایداری سازی آن خسارتی جبران ناپذیر به این اثر ارزشمند وارد خواهد کرد.

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید معاون وزیر علوم از پروژه های نیمه تمام دانشگاه بیرجند

بازدید معاون وزیر علوم از پروژه های نیمه تمام دانشگاه بیرجند

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیبی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بیرجند پیرامون پروژه دانشکده ادبیات دانشگاه اظهار کرد: این پروژه جز مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی بوده و حمایت بسیار خوبی از آن شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بخشی کوچکی از این پروژه باقی مانده است، گفت: در مرحله تخصیص اعتبارات سفر این پروژه کامل خواهد شد.

خطیبی ادامه‌داد: اگر تکمیل پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند نیاز به اعتبار بیشتری داشته باشد تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات متمرکز وزارت خانه به آن کمک کنیم.

وی یادآور شد: انتظار ما از دانشگاه این بود که بر پروژه‌های عمرانی نظارت بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: همچنان از دانشگاه انتظار داریم که در برنامه‌های عمرانی آتی نیز نظارت‌های خود را افزایش دهد تا کیفیت کار افزون شود.

احمد لامعی رئیس دانشگاه بیرجند نیز در حاشیه این مراسم گفت: پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند یک پروژه ملی است که تکمیل آن نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

گفتنی است معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه سالن وزرشی خواهران دانشگاه، پروژه نیروگاه خورشیدی و پروژه خوابگاه دانشجویی دانشگاه بیرجند بازدید کرد و برای تکمیل آن قول همکاری داد.

رئیس دانشگاه بیرجند:

دانشگاه بیرجند ۳۰ پروژه نیمه تمام عمرانی دارد

 دانشگاه بیرجند ۳۰ پروژه نیمه تمام عمرانی دارد

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند حدود ۳۰ پروژه نیمه تمام عمرانی دارد که خوابگاه، سوله ورزشی، ساختمان بسیج اساتید و مجموعه پردیس امیرآباد و … از جمله این پروژه ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لامعی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بیرجند اظهار کرد: یکی از این پروژه‌های نیمه تمام مورد بازدید معاون وزیر، پروژه سوله ورزشی خواهران دانشگاه بیرجند است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه این پروژه حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: تاکنون برای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

لامعی با اشاره به اینکه این پروژه از سال ۹۳ شروع شده است، گفت: سوله ورزشی چند منظوره خواهران بیرجند حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا دارد.

وی اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه به پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: پروژه دیگر، پروژه خوابگاه متأهلی است که دو هزار و ۳۳۳ متر مربع زیر بنا شده است.

لامعی با اشاره به اینکه این پروژه ۲۴ سوئیت ۵۰ متری خواهد داشت که تاکنون برای آن ۱۱ میلیارد تومان هزینه است، گفت: ۲۵ میلیارد دیگر برای تکمیل پروژه خوابگاه متأهلی دانشگاه بیرجند نیاز است.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند حدود ۳۰ پروژه نیمه تمام دارد که خوابگاه، سوله وزرشی، ساختمان بسیج اساتید و مجموعه پردیس امیرآباد و … از جمله این پروژه‌ها هستند.

لامعی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

با هدف حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت؛
زنگ شور عاطفه ها در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد/۲-۳

زنگ شور عاطفه‌ها با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند در آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد.

محمد عرب در مراسم زنگ جشن عاطفه ها که به صورت نمادین با حضور مسئولان در دبستان دخترانه محدثه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تامین بخشی از نیازهای اساسی دانش آموزان تحت حمایت همه ساله اقدام به برگزاری برنامه جشن عاطفه ها می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: مرحله اول پویش شور عاطفه ها در شهریور ماه در میدان ها، معابر اصلی شهر و روستاها و در مصلی های امام جمعه برگزار شد و  مرحله دوم جشن هم با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس در حال برگزاری است.

 

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار پایگاه با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس خراسان جنوبی برپا شده که کمک های جمع آوری شده بین دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد توزیع خواهد شد.

 

عرب بیان کرد: تا امروز بیش از ۲ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی در پویش شور عاطفه ها جمع آوری شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کمک ها نقدی و مابقی در قالب لوازم‌التحریر و پوشاک بوده که در اختیار دانش آموزان تحت حمایت قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار دانش آموزان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: پویش شور عاطفه ها تا پایان سال تحصیلی در استان ادامه دارد و مردم و خیران می توانند با مراجعه به مراکز نیکوکاری امداد، پایگاه های مقاومت بسیج و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی اقدام کنند.

 

 

فرماندار زیرکوه:
نقش کلیدی رسانه ها در جشنواره ملی «زرشک»/دست دلالان کوتاه می شود

غیرتی با بیان اینکه رسانه ها نقش کلیدی در جشنواره ملی زرشک بر عهده دارند، گفت: با برگزاری این جشنواره دست دلالان از یاقوت سرخ کوتاه می شود و زرشک جایگاه واقعی خود را پیدا کند و در بحث قیمت گذاری و حمایت دولت،کشاورزان آرامش خاطری پیدا خواهند کرد.

محمدرضا غیرتی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: حدود ۸۲ درصد از جمعیت شهرستان زیرکوه در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارند.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه باکیفیت ترین زرشک استان و کشور متعلق به زیرکوه است، گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی شهرستان زیرکشت یاقوت سرخ قرار دارد و روستای افین این شهرستان قطب تولید زرشک شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی زرشک برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار می شود، افزود: مقرر شده است که افتتاحیه این جشنواره روز ۲۱ مهرماه در شهرستان زیرکوه با حضور مسئولان کشوری و استانی اجرا شود.

فرماندار زیرکوه به اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشنواره به دنبال این هستیم تا محصول زرشک را به کشور معرفی کنیم و شاهد جذب مشتریان جدید باشیم و از این طریق بازار جدید برای فروش یاقوت سرخ بیابیم.

غیرتی با توجه به اینکه قیمت زرشک ثبات ندارد و به نسبت تورم افزایش نداشته است، ادامه داد: با برگزاری جشنواره ملی زرشک می توانیم دست دلالان را کوتاه کنیم و زرشک جایگاه واقعی خود را پیدا کند و در بحث قیمت گذاری و حمایت دولت از خرید تضمینی، کشاورزان آرامش خاطری پیدا خواهند کرد چرا که نگهداری زرشک به صورت بلندمدت کار سخت و هزینه برداری است و کیفیت آن از دست می رود.

وی در ادامه بیان کرد: حضور مسئولان عالی رتبه در جشنواره ملی زرشک می تواند به جذب نظر و توجه جامعه به یاقوت سرخ کمک شایانی کند و از تولیدکنندگان موادغذایی و کارخانجات مطرح کشوری درخواست داریم تا در جشنواره حضور یابند و از این محصول در چرخه تولید و فرآوری استفاده کنند.

فرماندار زیرکوه با اشاره لزوم توجه شرکت های دانش بنیان به محصول زرشک گفت: شرکت های دانش بنیان برای فرآوری به محصول زرشک توجه کنند تا جلوی خام فروشی آن گرفته شود.

غیرتی با بیان اینکه رسانه ها نقش کلیدی در جشنواره ملی زرشک دارند، افزود: با توجه به اینکه امروز دنیا، دنیای رسانه است درخواست داریم تا در جشنواره شرکت کنند و حضور رسانه ها فرصت مغتنمی برای منطقه و کشاورزان جهت معرفی محصول زرشک برای کشف بازارهای جدید است.

وی در خصوص مشکلات زرشک کاران گفت: متاسفانه به اندازه نیاز بارگاه زرشک خشک کنی در این شهرستان وجود ندارد و نبود سردخانه و کارخانه فرآوری زرشک و هجوم آفات گیاهی و توقف صادرات زرشک از دیگر مشکلات زرشک کاران است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی:
تقدیر معاون ریاست جمهوری از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی

حاتمی گفت: با توجه به ارزیابی عملکرد سالیانه صورت گرفته توسط سازمان، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی با امتیاز و درجه عالی، توانست رتبه اول را در سطح کشور به دست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی، محمد حاتمی امروز (۱۱ مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار داشت:  اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در نتایج ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی سازمان حفاظت محیط زیست رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی افزود:  در جلسه‌ای که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، معاونین سازمان و کارکنان و کارشناسان حفاظت محیط زیست در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد از کارکنان و مدیران منتخب جشنواره شهید رجایی سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر شد.

حاتمی افزود: با توجه به ارزیابی عملکرد سالیانه صورت گرفته توسط سازمان، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی با امتیاز  و درجه عالی، توانست رتبه اول را در سطح کشور به دست آورد.

وی تصریح کرد: تنها راه موفقیت برای تحقق اهداف سازمانی تلاش و همدلی یکایک کارکنان در اجرای به هنگام و موثر وظایف محوله می باشد که خوشبختانه این مهم با عزم جدی و راسخ همکاران محقق شد.

حاتمی ادامه داد: کسب این موفقیت برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی دستاورد بزرگی است و باید تلاش بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم تا با انجام کارهای بزرگ در حفظ محیط زیست استان قدم برداریم.

به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مدیر کل ، رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به عنوان مدیران نمونه کشوری انجام شده است،  بر اساس ارزشیابی جشنواره شهید رجایی در سال ۱۴۰۰ از میان مدیران کل استان‌ها  از حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به عنوان مدیر کل  نمونه در بین مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها  و روانان رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل به عنوان بازرس نمونه کشوری تقدیر و لوح سپاس از طرف سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به آنها اهداء شد.

در این همایش از سه استان خراسان جنوبی، گلستان و آذربایجان غربی تقدیر شد که استان خراسان جنوبی به عنوان استان اول کشوری انتخاب و معرفی شد. همچنین در این مراسم فاطمه ملکی از پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست محیط زیست خراسان جنوبی به عنوان کارمند نمونه استانی معرفی و لوح تقدیر توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ایشان اهداء شد.

افتتاح مرکز توسعه و ترویج فناوری‌های زرشک و عناب در خراسان جنوبی/۲

فرماندار قاین گفت: همزمان با جشنواره ملی زرشک در ۲۲ مهرماه جاری، برای نخستین بار در استان مرکز توسعه و ترویج فناوری‌های زرشک و عناب به منظور ارتباط بیشتر بین فناوری‌های جدید و کشاورزی افتتاح خواهد شد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۶۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت زرشک بوده و سالانه هفت هزار تن زرشک از این مزارع و باغات برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد زرشک استان در شهرستان قاین تولید می‌شود، افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این محصول بهره بردار وجود دارد.

فرماندار قاین با تاکید بر برداشت و بسته بندی براساس استانداردهای بین‌المللی، افزود: مهم‌ترین مشکل بحث صادرات زرشک است و نیاز به بارگاه زرشک و فرآوری بیشتر از جمله پیشنهادات است.

محمدی با بیان اینکه ۲۵۰ بارگاه زرشک مجوزدار در قاین فعالیت دارند و ۱۴ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی زرشک در شهرشتان قاین راه اندازی شده است، تصریح کرد: در خصوص زرشک به دنبال المان‌سازی در شهرستان قاینات هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه وجود دلالان در تمام بخش‌های کشاورزی از جمله مهم ترین مشکلات است، افزود: در پیگیری این حوزه ضعف داریم و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

فرماندار قاین با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک، تصریح کرد: اگر براساس اهدافی که برای این جشنواره گذاشته شده پیش رویم اثرات مفیدی خواهد داشت چراکه محصول زررشک معرفی شده و از طرفی کشاورزان با فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند.

افتتاح مرکز توسعه و ترویج فناوری‌های زرشک و عناب در خراسان جنوبی

پر کردن گسست عمیق بین کشاورزان و فناوری‌های روز

محمدی با اشاره به فرصت حضور سرمایه‌گذاران و مسئولانی از مناطق دیگر کشور، ادامه داد: با برگزاری این گونه جشنواره‌ها، ارتباط کشاورزان با صادرکنندگان استانی و ملی و کشورهای حاشیه دریای خزر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به جلسه مشترک استاندار خراسان جنوبی با سفرای کشورهای حوزه قفقاز، افزود: اگر زمینه فراهم شود که سفرای کشورهای اروپایی در منطقه حضور یابند، محصولات معرفی شده و صادرات رونق می‌گیرد.

فرماندار قاین با اشاره به اینکه آموزش کشاورزان و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز برای بهره‌وری بیشتر از دیگر مزایاست، تصریح کرد: اکنون شرکت‌های دانش بنیانی در شهرستان فعال هستند که در بحث فرآوری زرشک فعالیت دارند و با برگزاری جشنواره ملی زرشک بیشتر شناخته می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه امیدواریم ارتباط خوبی بین حوزه فناوری و کشاورزان ایجاد شود؛ موضوعی که در سال‌های اخیر گسست زیادی داشته است، افزود: با راه‌اندازی مرکز توسعه و ترویج فناوری‌های زرشک و عناب حضور مستمر پژوهشگران در منطقه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این مرکز در طی سال‌های آینده با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و حضور پژوهشگران موجبات تولید زرشک را براساس استانداردهای بین الملی فراهم خواهد آورد، یادآور شد: امیدواریم با وجود این مرکز، مطالعات خوبی در حوزه زرشک انجام شود.

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در ۵ شهرستان استان برگزار می‌شود تا بازاریابی، معرفی و فروش این محصول دوباره رونق گیرد.

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

توجه به استعدادهای بومی در باشگاه‌های خراسان جنوبی ضرورت دارد/۴-۷

توجه به استعدادهای بومی در باشگاه‌های خراسان جنوبی ضرورت دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش باشگاهی باید بر استعدادهای درون استانی باشد و استفاده از جوانان و نوجوانان مستعد در تیم‌های ورزشی و باشگاهی رده بالای استان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی در نشست با جمعی از دست‌اندرکاران هیات فوتبال استان به ظرفیت‌های فراوان خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف ورزشی به‌ویژه رده‌های نونهالان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: باید مسابقات استعدادیابی بین نوجوانان و نونهالان استان برگزار تا استعدادهای ناب در رشته‌های مختلف کشف شود.

وی تاکید کرد: باید از سال‌های قبل به جای استفاده از افراد غیربومی در تیم‌های ورزشی خراسان جنوبی، بر استعدادیابی فرزندان مستعد درون استان کار می‌شد تا امروز وضعیت مطلوب‌تری در تیم‌های ورزشی رده ملی داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مسوولان ورزش استان از اکنون برای آینده برنامه‌ریزی کنند و با استعدادیابی فرزندان خراسان جنوبی در رشته‌های مختلف، زمینه حضور آنان را در باشگاه‌های استانی فراهم کنند تا در آینده نزدیک شاهد درخشش ورزشکاران استان در رده‌های ملی و کشوری باشیم.

وی افزود: معادن، شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی زیادی در استان داریم که می‌توانند به عنوان حامی و پشتیبان تیم‌های ورزشی خراسان جنوبی باشند و در این خصوص آمادگی کامل برای حضور در جلسه و حمایت از تیم‌های استان وجود دارد.

 

یاقوت های سرخ نوبرانه خراسان جنوبی در بازار/۲-۳

کشاورزان خراسان جنوبی این روز‌ها در قطب تولید زرشک جهان در تب و تاب برداشت زرشک نوبرانه هستند و زحمت یکساله شان را وارد بازارمی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما استان گفت: برداشت زرشک از  ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی استان آغاز شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۲ هزار و ۴۰۰ تُن زرشک‌تر از باغات استان برداشت شده است گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود  ۸۴ هزار تُن زرشک در استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۲۵ واحد بسته بندی در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، زیرکوه، قاین و سربیشه وجود دارد گفت: زرشک نوبرانه به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تعداد ۸۰۰  بارگاه بهداشتی زرشک در خراسان جنوبی وجود دارد.

جعفری تعداد بهره برداران زرشک در استان را ۳۸ هزارخانوار به صورت مستقیم و ۵۰ هزاربه صورت غیر مستقیم عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه میزان موجودی زرشک سال گذشته در انبار‌ها کمتر شده است گفت: هم اکنون  هزار و ۲۰۰ تن محصول زرشک  در سردخانه‌ها وانبار شهرستان‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت زرشک تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

 

 

 

اهدای اعضای مرد بیرجندی جان ۷نفر را نجات داد/۴

اعضای بیمار مرگ مغزی ساکن بیرجند جان هفت نفر را نجات داد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو مرد ۴۰ ساله بیرجندی مرگ مغزی ساکن بیرجند موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند عضو شد.
دکتر خالقی افزود: در هزار و دویست و چهلمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم هادی حدادی، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، پس از کسب رضایت خانواده اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
وی گفت: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به دو مرد ۴۴ و ۴۰ ساله ساله ساکن تربت حیدریه و مردی ۴۰ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.
دکتر خالقی افزود : همچنین کبد زنده یاد حدادی در بیمارستان منتصریه مشهد به بانوی ۵۰ ساله ساکن مشهد و قلب وی در بیمارستان امام رضا مشهد به مرد ۲۴ ساله ساکن قوچان اهدا و پیوند شد.
مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز قسمتی از پوست وی جهت پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

 

 

 

دستگیری متخلف سابقه دار شکار و صید در بشرویه/۴

متخلف سابقه دار شکار و صید در شهرستان بشرویه دستگیر شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در یکی از مناطق آزاد شهرستان، با مشکوک شدن به یک دستگاه موتور سیکلت، پس از متوقف کردن و بازرسی از آن موفق به کشف و ضبط مقادیری گوشت متعلق به شکار یک راس بزغاله وحشی شدند.

 

علی آزاد افزود:متهم دستگیر شده به همراه مستندات، تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

اهدای ۱۲۵ تخته فرش از خراسان جنوبی به عتبات عالیات

بانوان خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون  ۱۲۵ تخته فرش به اعتاب مقدسه اهدا کردند.

معاون فنی مهندسی وپشتیبانی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: ۱۸ هزار بافنده با سرپنجه خود گره بر تار و پود فرش‌ می‌زنند تا سهمی در کمک به عتبات عالیات داشته باشند.

الهی افزود: این میزان تخته فرش به متراژ ۶۲۵ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بافته شده است . .

وی گفت: در آمد حاصله از فرش‌ها صرف صحن عقیله بنی هاشم در کربلامی شود .

سال گذشته ۲۱۷ تخته فرش به متراژ هزار و ۳۰۰ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بافته شده است.

 

 

 

ثبت وقف ۲۰۰ میلیون تومانی در شهرستان درمیان/۲

خیر درمیانی، سهم آب و اراضی کشاورزی اش به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان را وقف کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان گفت: واقف نیک اندیش دادالله یعقوب پور، ۱۰ فنجان آب از قنات علی آباد کوشکک درمیان و دو قطعه زمین مشجر به ۱۷ اصله درخت زرشک را برای عزاداری روز عاشورا وقف کرد.

خدایی، سند دار کردن موقوفات را یکی از اقدامات مهم سازمان اوقاف برشمرد و افزود: اخذ سند برای موقوفات از اهمیت زیادی برخوردار بوده، زیرا از هرگونه تعرض جلوگیری می‌کند.

 

 

 

 

تولید ۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان جنوبی

بافندگان خراسان جنوبی در ۶ ماه گذشته ۹۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید کردند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما خراسان جنوبی گفت: ۵۰ هزار بافنده‌ی استان این فرش‌ها را به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان تولید کردند.

کامیابی مسک افزود: خشتی، نائین، ایلیاتی و ریزه ماهی از جمله نقوش معروف فرش دستباف خراسان‌جنوبی است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: متاسفانه فرش ایران در تحریم است و صادرات ناچیزی در این حوزه داریم.

 

 

 

بیرجند جزو سردترین مراکز کشور/۲

بیرجند صبح امروز با حداقل دمای ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر، چهارمین مرکز سرد کشور ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: شب گذشته نیز کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر نقاط استان گزارش شده است.

زارعی با اشاره به اینکه امروز و فردا شرایط جوی پایدار و آرام است افزود: روند افزایش دما را نیز انتظار داریم.

وی گفت:  تا پنج شنبه به سرعت وزش باد در منطقه افزوده می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم نیز با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سربیشه با حداقل دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

زارعی گفت: نوسانات دمایی در مرکز استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۹ و ۷ درجه سانتیگراد بوده است.

 

 

 

 

پس از ۱۱ سال

برخورداری ۴۷ هزار دانش آموز خراسان جنوبی از تغذیه رایگان/۲-۳

۴۷ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در مقطع ابتدایی، از آبان ماه از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست کمیته تغذیه و شیر رایگان مدارس گفت: ۴۷ هزار دانش آموز دختر و پسر مناطق محروم، روستایی و عشایری استان در دوره ابتدایی از تغذیه رایگان از آبان ماه برخوردار می‌شوند که برای این طرح ۱۷ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

موسوی نژاد افزود: پیش بینی می‌شود، تا پایان سال تحصیلی جاری حدود ۵۵ نوبت تغذیه رایگان شامل شیر، نان غنی شده با ویتامین D و روی، بین دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی مناطق محروم، روستایی و عشایری استان توزیع شود.

  • وی گفت: در کنار برنامه تغذیه‌ای رایگان این دانش آموزان، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به خصوص برای دختران دنبال می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که توزیع تغذیه رایگان مدارس مناطق محروم پس از یازده سال در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم دوباره از سر گرفته می‌شود، افزود: نگاه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش، برقراری عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم است.

 

 

جریمه ۴ میلیارد تومانی برای نانواهایی متخلف خراسان جنوبی/۴

نانوایی‌های متخلف خراسان جنوبی ۴ میلیارد،  ۶۹۸ میلیون و ۹۳۱ هزار تومان جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما استان گفت: بیشترین تخلفات در بخش کالا وخدمات در حوزه آرد ونان در زمینه گرانفروشی، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است.

حسین حسن‌پور افزود: از خرداد ماه با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان ، ۲۷۰ پرونده تخلف در بخش کالا وخدمات وارد شعب تعزیراتی استان شد و ۲۸۵  پرونده نیز مختومه شده است.

وی همچنین افزود: از لحاظ بهداشتی نیز نانوایان متخلف به ۱۱۹ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان محکوم شدند

وی گفت: در این زمینه ۴۲ پرونده وارده و ۳۹ پرونده مختومه بوده است.

 

 

 

با حضور دکتر خطیبی

بهره برداری از دو طرح در دانشگاه بیرجند

دو طرح آموزشی و عمرانی امروز با حضور دکتر خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید.

بهره برداری از دو طرح در دانشگاه بیرجندبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان جنوبی، این طرح‌ها شامل ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی و استخر ذخیره آب فضای سبز دانشگاه بیرجند است که برای اجرای آن ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند با زیربنای ۶ هزار و ۵۲۰ مترمربع در ۳ طبقه و در مدت ۴ سال ساخته شده است.

استخر ذخیره آب نیز با حجم هزار مترمکعب، در مدت ۳ سال ساخته شد که از آن برای جمع آوری آب‌های سطحی و تصفیه فاضلاب خاکستری دانشگاه استفاده می‌شود.

امروز همچنین عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین دانشگاه بیرجند با زیربنای ۲ هزار و ۳۶۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۴۵ میلیارد تومان با حضور دکتر خطیبی آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری یادواره شهیده بی بی معصومه محمودی سرتنگی در بیرجند/۲-۳

یادواره شهیده بی بی معصومه محمودی سرتنگی، تنها شهید زن خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از بانوان استان برگزار شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در این مراسم گفت:قطعا با استقامت می توانیم در بحران‌های امروز از آزمون‌ها و فتنه‌های آخر الزمان پیروز و سر بلند بیرون آییم.

نوفرستی گفت:این روز‌هایی که به ساحت مقدس قرآن، حجاب و امام حسین(ع) جسارت شده است ما نباید منفعل عمل کنیم باید همچون دوران دفاع مقدس که مردم با صبر استقامت توانستند پیروز میدان باشند امروز هم در صحنه باشیم و نگذاریم خون شهدایی که ۸ سال برای دفاع از میهن ریخته شد پایمال شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس بانوان نقش پررنگی در کمک رسانی در پشت جبهه داشته اند، خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: حضور پررنگ شما بانوان در این جلسات ثابت کننده این است که پای ارزش‌ها و مبانی اسلام خود ثابت قدم می‌ایستید.

در این مراسم از کتاب صوتی و مکتوب “از اینجا به بعدش را خودم می‌گویم” زندگی نامه شهیده بی بی معصومه محمودی رونمایی شد.

این کتاب به قلم الهام نیک بین و با همکاری دفتر نشر ارزش‌های مشارکت زنان اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مشارکت دبستان دخترانه شاهد شهیده بی بی معصومه محمودی سرتنگی منتشر شده است.

 

شهیده بی بی معصومه محمودی سرتنگی ۳۱ شهریور ۵۹ در خرمشهر بر اثر اصابت خمپاره در بمباران دشمن به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*