اخبار خراسان جنوبی/

 

 

 

وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵ نفر

وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵ نفر

تهران – ایرنا – معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: بسیاری از دانشجویان بازداشتی در جریان درگیری‌های اخیر با وساطت این نهاد و وزارت علوم آزاد شده‌اند و تعداد دانشجویان همچنان در بازداشت بسیار محدود و حداکثر ۱۵ نفر است که پرونده آنها در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی پور امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: طبق گزارش های دریافتی تعدادی از بازداشتی های اغتشاشات اخیر در خارج از دانشگاه ها از دانشجویان بوده اند و  تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم این است که تا حد امکان با وساطت و میانجی گری دانشجویان باقیمانده در بازداشت که در اغتشاشات و خرابکاری ها نقش جدی نداشتند با دعوت از خانواده های آنها با وثیقه و پذیرش کفالت و تعهد آزاد شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی و آخرین آمارها از دانشجویان بازداشتی، بیشتر این دانشجویان آزاد شده اند و تعداد محدود باقیمانده مواردی هستند که مسایل دیگری در خصوص آنها وجود دارد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: ممکن است دانشجویی در تخریب، آسیب رساندن و آتش زدن اماکن عمومی یا خصوصی و رفتارهای ساختار شکنانه نقش داشته است که برای تعیین تکلیف خساراتی که احیانا این دانشجویان به اموال عمومی و خصوصی وارد کرده اند، در کنار مسایلی همچون اینکه آیا آنها با جریان نفاق و گروهک ها ارتباطی دارند باید پیگیری قضایی بیشتر انجام شود.

 

وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵نفر

حجت الاسلام فاطمی پور همچنین گفت: تلاش ما این است که تا حد امکان دانشجویان بازداشتی از این بحران عبور کنند و افرادی که احیانا در شرایط احساسی وارد اتفاقات و تحرکاتی شده اند و دستگاه قضایی یا پلیس مجبور به بازداشت آنها شده است، با پادرمیانی و وساطت آزاد کنیم و دانشجویان به فضای دانشگاه و کلاس درس بازگردند.

وی یادآور شد: تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و وزارت علوم این است که با تعامل با یکدیگر و همچنین همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بازدداشت دانشجویان اتفاق نیافتد اما بعضا حرکات ساختار شکنانه و تندی اتفاق می افتد که دستگاه قضایی و پلیس را مجبور به ورود به مساله می کند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: دانشجویانی که همچنان در بازداشت هستند، در فضای دسته جمعی خارج از دانشگاه ها و در تجمع یا خرابکاری یا سردادن شعارهای ساختارشکنانه بوده اند.

وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵نفر

حجت الاسلام فاطمی پور در  ادامه در خصوص آمار دانشجویان بازداشتی های دانشجو نیز اظهار داشت: تعداد دانشجویانی که همچنان در بازداشت هستند حداکثر ۱۵ نفر است که پرونده آنها به منظور بررسی های بیشتر و اینکه آیا آنها وابستگی به گروهگ های ساختارشکنانه دارند یا خیر، در حال بررسی است و در صورت نبود مشکل خاص آنان نیز با قید ضمانت و وثیقه آزاد می شوند.

وی تاکید کرد: البته ابلاغیه ای وجود دارد مبنی بر این که تعداد زیادی از دانشجویانی که در مراکز مختلف بازداشت شده اند با سپردن ضمانت و کفالت از آزادی بهره مند شوند تا بعدا اگر مشکلی هم وجود داشته باشد به مسایل آنها رسیدگی قضایی شود.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: در شرایطی که فضا متشنج و غبارآلود می شود، واقعیت مشخص نیست و بسیاری اوقات تصمیمات احساسی گرفته می شود و ذیل این تصمیمات احساسی، ممکن است بعضا اقداماتی صورت بگیرد که پشیمانی به دنبال داشته باشد اما وقتی افراد به دور از فضای متشنج، فکر می کنند، متوجه می شوند که نباید این رفتار را از خود نشان می دادند.

حجت الاسلام فاطمی پور به همه دانشجویان توصیه کرد که به مسایل و موضوعات کشور عالمانه تر نگاه کنند و ضمن احترام به قانون، مسایل و مشکلات را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

 

وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵نفر

 

وی همچنین گفت: اگر دانشجویان مطالباتی دارند، روش های زیادی برای بیان آنها وجود دارد و می توان با گفت و گو و به دور از توهین و رفتارهای ساختار شکنانه آنها را بیان کرد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها  ادامه داد: فضای دانشگاه ها برای بیان مشکلات و مطالبات بسیار مناسب است و سالیان سال است که در دانشگاه ها کرسی های مناظره، آزاد اندیشی و تریبون آزاد وجوددارد و دانشجویان نظرات خود را مطرح می کنند و هیچ وقت هم به سمت تنش و رفتارهای ساختار شکنانه نرفته اند.

حجت الاسلام فاطمی پور  تاکید کرد: دانشجویان نباید در زمین دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچون جریان نفاق، ضد انقلاب و سلطنت طلب ها بازی کنند و امیدواریم این چالش هم از کشور رخت بربندد و فضای آموزش عالی هم با تعقل و پایبندی به قانون در بازگرداندن آرامش به جامعه پیش قدم باشد.

 

 

تکمیل ۱۴۹ پروژه ناتمام ورزشی نیازمند ۳۱۰ میلیارد اعتبار است
خسروی گفت: تکمیل و تعمیر ۱۴۹ پروژه ناتمام ورزشی خراسان جنوبی نیازمند ۳۱۰ میلیارد اعتبار است.

به گزارش شبستان ، محمد حسین خسروی در نشست خبری به منظور تشریح دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان استان در شش ماه گذشته، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب ملی حدود ۸۵ درصد آن و از ۸۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی ۳۹ درصد تخصیص داشته است.

 

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۶۴ پروژه ورزشی بالای ۷۰ درصد، ۳۹ پروژه زیر ۵۰ درصد، ۶ پروژه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۰ پروژه تعمیراتی، افزود: در مجموع این ۱۴۹ پروژه ناتمام ورزشی و تعمیراتی استان نیازمند ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی با بیان اینکه در این مدت بسیاری از پروژه های ناتمام فعال و تکمیل شده است، ادامه داد: تمام تلاش این بوده که بتوانیم در حوزه زیرساختی و افزایش سرانه ورزشی گامی موثر برداریم.

 

خسروی با اشاره به وجود ۴۹ هیئت ورزشی استانی و ۳۵۳ هیئت شهرستانی، عنوان کرد: اعتبارات هیئت های ورزشی ۸۵۰ میلیون تومان از ابتدای امسال و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ۱۴۰۰ بوده که به حساب هیئت های ورزشی واریز شده است.

 

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گریزی هم به اقدامات حوزه جوانان در این مدت زد و گفت: در این حوزه هم اعتبارات به نسبت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

 

وی به وجود ۷۶ سازمان های مردم نهاد حوزه اداره کل ورزش و جوانان در استان اشاره کرد و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی و مشاوره های مختلف در حوزه جوانان، اشتغال، ازدواج، تحصیل را از جمله فعالیت های این سمن ها اعلام کرد.

 

 

 

تماشاخانه دیجیتال در شهرستان سربیشه افتتاح شد

تماشاخانه دیجیتال در شهرستان سربیشه افتتاح شد

سالن سه منظوره نگارخانه، نقد فیلم و پلاتوی نمایشی روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در شهرستان سربیشه افتتاح شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تماشاخانه دیجیتال (طلوع هنر) با قابلیت کنترل کامل تجهیزات نور، صدا و تصویر از طریق گوشی و تبلت‌های اندرویدی، بدون نیاز به اتاق فرمان و طراحی سامانه کنترل یکپارچه هوشمند در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه راه‌اندازی شده است.

مراحل تجهیز و ساخت سالن توسط عارف قاسمی و رضا رفیعی با هزینه شخصی انجام شده و شامل چهار پروژکتور تخصصی تئاتر، ست نور نگارخانه‌ای، تابلوی کنترل (وای فای) نور و تصویر، سامانه صوت بلوتوثی، ست نصب تابلوی نگارخانه‌ای قابل جابه‌جایی و سکوهای نشیمن متحرک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز علاوه بر حضور در مراسم افتتاح این مجموعه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه نیز حاضر شد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان فعال فرهنگی به منظور تقویت شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در تشکیل تیم‌های تخصصی و اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی برای اجرایی شدن مصوبات شورا امری ضروری است.

علی فرخنده افزود: یکی از برنامه‌های محوری که مطالبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همچنین از برنامه‌های کاری این مجموعه است، ضرورت فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌هاست.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان و استاندار نیز قرار گرفته اینکه راهبرد شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان‌ها این است که جلسه برای جلسه نباشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با ارایه توضیحاتی درباره نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: در خراسان جنوبی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به‌صورت مدون و آماده وجود ندارد، به همین جهت با تبیین نقشه هر دستگاه و جمع‌آوری آن در دبیرخانه که در حال انجام است می‌توان برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را مشخص کرده و چراغ راه مجموعه‌های فرهنگی استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های فرهنگی نقشه مهندسی دستور کار ما در استان خواهد بود گفت: ۱۰ اولویت فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور ترسیم شده که آنها را دنبال خواهیم کرد.

فرخنده افزود: شورای فرهنگ عمومی براساس وظایف اصلی باید در گام اول نسبت به شناخت وضعیت فرهنگی شهرستان اشراف کاملی داشته باشد و به‌صورت مساله‌محور نسبت به تصمیم‌گیری اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید زمان‌بندی برای جلسات مشخص شود و برنامه‌ مدون و مستمر داشته باشیم گفت: همه مباحث قابل طرح در این جلسه نیست لذا باید هیات اندیشه‌ورز در کنار شورا داشته باشیم تا مواردی که نیاز به کار تخصصی دارد از نظرات این گروه استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: نهادهای متولی فرهنگ و هنر و رسانه در استان کم نداریم که اگر برنامه‌ها به‌صورت موازی انجام شود، اثرگذاری کمتری خواهد داشت لذا مجموعه‌های متولی فرهنگ باید به‌صورت فصلی همدیگر را ملاقات کنیم تا بتوان کار هدفمند را دنبال کرد.

وی افزود: با در کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها و امکانات موجود در نهادهای فرهنگی استان می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و فرصت‌های بی شماری پیش رویمان است که می‌توان با اقدام مشترک و تعامل دوسویه به آنها جامه عمل پوشاند و بخشی از کاستی‌های فرهنگی را هم جبران کرد.

فرخنده به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان از جمله تکمیل سالن مجتمع فرهنگی و هنری ضروری است.

وی با اشاره به تاکید و نگاه مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای پروژه‌های فرهنگی و هنری نیمه‌تمام در استان‌ها، از اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان سربیشه در سفر دوم رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی خبر داد.

همچنین با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی «محمد جعفری» به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه معرفی شد.

ظرفیت نخبگان و جوانان فعال فرهنگی برای تقویت شورای فرهنگ عمومی استفاده شود

  • ظرفیت نخبگان و جوانان فعال فرهنگی برای تقویت شورای فرهنگ عمومی استفاده شود

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان فعال فرهنگی به منظور تقویت شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در تشکیل تیم‌های تخصصی و اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی به منظور اجرایی شدن مصوبات شورا امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی فرخنده ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری ضرورت فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌ها است.

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی با ارائه توضیحاتی درباره نقشه مهندسی فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به‌صورت مدون و آماده وجود ندارد، به همین جهت با تبیین نقشه هر دستگاه و جمع‌آوری آن در دبیرخانه که در حال انجام است، می‌توان برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را مشخص کرده و چراغ راه مجموعه‌های فرهنگی استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های فرهنگی نقشه مهندسی دستور کار ما در استان خواهد بود، گفت: ۱۰ اولویت فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور ترسیم شده که آنها را دنبال خواهیم کرد.

فرخنده تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی بر اساس وظایف اصلی باید در گام اول نسبت به شناخت وضعیت فرهنگی شهرستان اشراف کاملی داشته باشد و به صورت مسئله محور نسبت به تصمیم‌گیری اقدام کند.

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی گفت: باید زمان‌بندی برای جلسات مشخص شود و برنامه‌ مدون و مستمر داشته باشیم. همه مباحث قابل طرح در این جلسه نیست پس باید هیئت اندیشه‌ورز در کنار شورا داشته باشیم تا مواردی که نیاز به کار تخصصی دارد از نظرات این گروه استفاده شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان فعال فرهنگی به منظور تقویت شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در تشکیل تیم‌های تخصصی و اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی به منظور اجرایی شدن مصوبات شورا امری ضروری است.

فرخنده بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: نهادهای متولی امر فرهنگ و هنر و رسانه در استان کم نداریم که اگر برنامه‌ها به‌صورت موازی انجام شود اثرگذاری کمتری خواهد داشت و مجموعه‌های متولی فرهنگ به‌صورت فصلی همدیگر را ملاقات کنیم تا بتوان کار هدفمند را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: با در کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها و امکانات موجود در نهادهای فرهنگی استان می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و فرصت‌های بی‌شماری پیش رویمان است که می‌توان با اقدام مشترک و تعامل دوسویه به آنها جامه عمل پوشاند و بخشی از کاستی‌های فرهنگی را هم جبران کرد.

 

 

 

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:
جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با همکاری خوب صندوق کارآفرینی امید در استان
مدیر کل کمیته امداد استان گفت: رونق تولید ، بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری از مؤلفه های مهم در ایجاد اشتغال در استان است بر همین اساس ۲۰۰ طرح تسهیلات موضوع بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در استان با اعتبار بالغ بر ۲۲۷ میلیارد ریال با اولویت طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیای واحدهای تولیدی وشرکتهای دانش بنیان اجرا شده است.
محمد عرب عنوان کرد: در حوزه اشتغال باید از همه ظرفیت های موجود برای کاهش بیکاری بهره ببریم و هدف از اجرای این تبصره را ، حرکت در راستای ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ ، صندوق کار آفرینی امید استان ، همکاری بسیار خوب و نزدیکی با این نهاد داشته است که از مدیریت و همکاران این صندوق تقدیر و تشکر می گردد.

 

 

دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری جشنواره ملی زرشک به ریاست دکتر محمدی فرماندار شهرستان قائنات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.
فرماندار قائنات در این جلسه با بیان اینکه ۴۰ درصد محصول زرشک استان در شهرستان قائنات تولید می شود؛ افزود: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ۶۵۰۰ هکتار می باشدکه ۷۰۰۰ تن تولید سالانه و ۱۲۵۰۰ خانوار در شهرستان بهره بردار زرشک هستند.
وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره ملی زرشک، معرفی هر چه بیشتر این محصول ارزشمند است و همچنین لازم است در این جشنواره پیوندی بین زرشک کاران شهرستان و شرکت های دانش بنیان انجام پذیرد.
در این نشست مسئولین و کارشناسان حاضر، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بیان نمودند و در پایان تصمیماتی اتخاد گردید.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
قیمت مرغ افزایش نخواهد داشت

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بنا به دستور صریح وزیر کشور، هیچ گونه افزایش قیمتی برای مرغ نخواهیم داشت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در ستاد تنظیم بازار استان، خاطرنشان کرد: وزارت کشور طی دستورالعملی به همه استانداران تأکید کرده که در بحث عرضه مرغ، از هرگونه افزایش قیمتی خودداری کنند.
وی با اشاره به وضعیت تولید مرغ و میزان نیاز استان، تصریح کرد: با عنایت به این که میزان نیاز استان، یک سوم حجم مرغ تولیدی است لذا در راستای حمایت از تولید کنندگان و با توجه به این که خراسان جنوبی، معین استان های همجوار تعیین شده، دو سوم مرغ مازاد بر نیاز به استان های همسایه صادر شود.
به گفته وی؛ به جهت ساماندهی شرایط و جلوگیری از هرگونه تخلفی در این زمینه، لازم است برای روند صادرات مرغ مازاد بر نیاز، ساز و کار لازم تعریف شود و با افرادی که از این دستورالعمل ها سرباز زده و تخلفی مرتکب گردند، برخورد قانونی شود.
استاندار با اشاره به این که مشکلات استان دو دسته اند، گفت: بخشی از مشکلات، نیاز به مکاتبه و پیگیری در سطح ملی دارند و باید تمام تلاش مان را در این زمینه بکنیم و چنانچه موفق نشدیم، حداقل به این دلخوشیم که زحمت لازم را کشیده ایم.
قناعت ادامه داد: بخشی از مشکلات درون استانی هستند و باید همین جا حل شوند و جز جمع خودمان کسی نمی تواند آنها را حل و فصل نماید.
وی متذکر شد: موضوع مرغ با مسایلی مثل مشکلات توزیع، ساماندهی نیروها، کمبود نیرو در کشتارگاه ها و تعامل بین دستگاه ها از جمله مشکلات استانی است و باید با همفکری و همراهی همه حوزه های ذیربط حل شود.
استاندار به ساز و کارهای تعریف شده برای کشتار مرغ اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس چارچوب تعیین شده، دامپزشکی به صورت روزانه لیست مرغداری ها را بر اساس زمان جوجه ریزی به جهاد کشاورزی اعلام می نماید ، جهاد این اطلاعات را در اختیار کشتارگاه ها قرار می دهد و لذا طبق این ابزار هوشمند، میزان مرغ تولیدی و توزیعی استان کاملاً مشخص و قابل پیگیری است.
قناعت تأکید کرد: طبق این قاعده، مرغداری ها با نظارت دامپزشکی و جهاد کشاورزی، باید مرغ آماده کشتار خود را به کشتارگاه بفرستند .
وی متذکر شد: با عنایت به این که در بحث تولید مرغ، جزو استان های برتر هستیم لذا در عرضه آن و مدیریت بازار نباید هیچ مشکلی داشته باشیم.
استاندار، مصوبات ستاد تنظیم بازار را لازم الاجرا خواند و خاطرنشان کرد: انتظار این است که برای عملیاتی شدن مصوبات، اهتمام ویژه ای داشته باشید و هرگونه اهمال در این زمینه قابل قبول نیست.
قناعت تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مباحث تنظیم بازاری، نظارت های مستمر و هدفمند بر بازار و عرضه کالاهای اساسی باید به طور ویژه در دستور کار دستگاه های متولی قرار داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بنا به دستورالعمل کشوری، مرغ گرم باید در مراکز عرضه مستقیم و روز بازارها به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شود و قیمتی بیش از این تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
به گفته وی؛ این که مرغ گرم در دیگر استان ها با قیمتی بیش از این نرخ مصوب عرضه می شود، تخلف است.
استاندار در ادامه به موضوع خرید حمایتی دام پرواری و مازاد دامداران ورود کرد و گفت: دستگاه های متولی باید تدابیر و اقدامات لازم را در زمینه استفاده مناسب از این ظرفیت و خرید حداکثری دام مازاد دامداران انجام دهند.
قناعت از وضعیت نانوایی ها گفت و تأکید کرد: دستگاه های ذیربط و مرتبط باید در راستای حمایت از مصرف کننده، شرایط نانوایی ها را کنترل نمایند.

 

 

 

 

پیام تسلیت استاندار خراسان جنوبی درپی شهادت معاون اطلاعات سپاه و جمعی از بسیجیان استان سیستان و بلوچستان

▪️بسمه تعالی

▪️”مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا”(احزاب/ ۲۳)

▪️سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

▪️با سلام و عرض تحیات

▪️شهادت پرافتخار پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، سردار رشید اسلام سیدحمیدرضا هاشمی (معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان) و همرزمان شهیدش در پی اقدامات آشوبگرانه تروریست ‌های مسلح در شهر زاهدان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)، جنابعالی و خانواده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای خانواده آن شهیدان والامقام صبر و اجری جزیل مسئلت دارم.
▪️دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، بار دیگر ذات شرور خود را با حمله تروریستی، شهادت یکی از سپاهیان جان‌ بر کف، زخمی نمودن جمعی از نیروهای قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور و نیز نمازگزاران بیگناه به اثبات رساندند و با این حرکت ناجوانمردانه چهره سرشار از زبونی و شقاوت خود را آشکارتر نمودند.
▪️اینجانب ضمن محکوم نمودن این جنایت ضد انسانی، مجاهدت‌ های سترگ و شکوهمند مدافعان امنیت و حافظان کیان میهن اسلامی مان را پاس داشته، از درگاه حضرت باریتعالی، برای آن شهیدان عزیز، علو درجات و همنشینی با شهدای کربلا و نیز برای مجروحان این حادثه تروریستی، سلامتی و عافیت آرزو دارم.

▪️جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

 

 

 

 

نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل تأمین آب/۷

کشت نهال در نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل یک تفاهمنامه‌ برای تأمین آب است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیجاری رئیس دانشگاه آزاد نهبندان با بیان این که مجوز مرکز تحقیقات زیتون در این دانشگاه اخذ شده است گفت: مجوز تأمین آب مورد نیاز برای کشت و کار این مرکز نیز اخذ شده و منتظر انعقاد تفاهمنامه‌ای بین آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد نهبندان هستیم تا بر اساس مجوز گرفته شده بتوان آب را از چاه آب آموزش و پرورش نهبندان تأمین کرد.

او با تأکید بر این که اگر امسال این تفاهمنامه‌ منعقد شود می‌توان کار کشت نهال‌های زیتون را در فصل درخت کاری شروع کرد افزود: در صورتی که آب مورد نیاز تأمین نشود نمی‌توان برای کشت نهال اقدام کرد و اگر چنین شود کشت نهال به سال آینده موکول خواهد شد و از آن جا که اعتباری برای هزینه‌های این مرکز در نظر گرفته شده نیاز است تا هر چه سریع‌تر برای تأمین آب تعیین تکلیف شود تا اعتبارات به موقع و در جای خودش هزینه شود.

بیجاری اظهار کرد: درختان بر اساس انواعی که هیئت علمی دانشگاه تعیین می‌کند کشت خواهند شد و برای انتقال آب از آموزش و پرورش تا مزرعه زیتون نیز مسیر حدود ۳۰۰ متری پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهبندان با اشاره به این که نهبندان در استان از نظر کشت زیتون رتبه اول را دارد، بیان کرد: مطالعاتی برای این مرکز انجام شده که طی آن مشخص خواهد شد که دلیل برداشت کم از باغات زیتون نهبندان چیست و هدف آن نیز ارتقای سطح برداشت و کیفیت محصول است که البته مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بیرجند نیز از نظر علمی این مطالعات را پشتیبانی خواهد کرد.

او همچنین از اقدامات مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار نهبندان به دلیل پیگیری این موضوع به عنوان یک مطالبه مردمی تشکر کرد.

 

 

 

 

آمادگی درمیان برای برگزاری جشنواره ملی زرشک/۷

فرجامی فرد گفت: شهرستان درمیان آمادگی کامل برگزاری جشنواره زرشک در ۲۶ مهرماه را دارد.

مهدی فرجامی فرد در گفتگو با شبستان  با اشاره به آماده بودن شهرستان درمیان برای برگزاری جشنواره ملی زرشک در ۲۶ مهرماه امسال، گفت: با توجه به مصوبه کمیته استانی جشنواره ملی زرشک در ۵ شهرستان استان در حوزه های مختلف برگزار می شود.

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه شهرستان درمیان سومین تولید کننده زرشک بعد از زیرکوه و قاین است، سطح زیر کشت زرشک در این شهرستان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح زیر کشت سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن زرشک خشک برداشت می شود.

وی با اشاره به داشتن تجربه برگزاری جشنواره ملی زرشک در سال گذشته گفت: جشنواره بهانه ای برای شناساندن قابلیت ها و ظرفیت ها و بیان مشکلات و رفع آن در شهرستان است و امید است با حضور مهمانان کشوری، گردشگران داخلی و خارجی این مهم محقق شود.

وی با اشاره به قلعه تاریخی فورگ و چشم انداز زیبای این مکان و وجود مزارع زرشک در پایین قلعه ابراز امیدواری کرد بتوان در دو نقطه قلعه فورگ و قهستان جشنواره ملی زرشک را برگزار کرد.

به گفته فرماندار درمیان در کنار جشنواره ملی زرشک عرضه صنایع دستی، برپایی نمایشگاه و.. در دستور کار قرار دارد.

فرجامی فرد یادآور شد: همه ادارات، بخشداری ها، شهرداری ها و… برای بهتر برگزار شدن جشنواره آماده هستند.

وی با بیان اینکه عواید و خروجی جشنواره باید برای حل مشکل زرشک کاران شهرستان و استان باشد؛ ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از حضور مهمانان کشوری؛ ابتدا نقاط قوت و پتانسیل مطرح شده و در کنار آن نیز مشکلاتی مانند بیماری زنگ زرشک، بیمه، سم، دامپروری و… بیان خواهد شد.

به گفته فرماندار درمیان، برای رفع دغدغه زرشک کاران، بحث خرید توافقی زرشک در این جشنواره مطرح خواهد شد تا زرشک در دست کشاورز نماند.

وی از آماده بودن خانه های بوم گردی در روستاهای خوان، مسک، گسک و… خبر داد و افزود: برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران علاوه بر آماده بودن این خانه های بوم گردی، مقداری از مزارع نیز فریز شده تا در روز جشنواره با کمک کشاورز و … برداشت زرشک انجام شود.

 

 

 

 

کشف ۶۰ هزار مهمات جنگی در سیستان و بلوچستان/۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: محموله سنگین سلاح ‌و مهمات جنگی در راستای اغتشاشات و سایر اقدامات امنیتی قبل از ورود به ایران در مرزهای سیستان و بلوچستان ‌کشف و ضبط شد.

در این عملیات ۹۰ قبضه سلاح و ۶۰ هزار انواع مهمات کشف و عوامل آن نیز دستگیر شدند.

 

 

 

۶ میلیارد تومان عاید تولیدکنندگان گل رز در خراسان جنوبی شد/۲-۳

امسال تولید گل رز توانسته است درآمد ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را نصیب تولیدکنندگان گل رز در خراسان جنوبی کند.

اکبری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰۰ هزار شاخه گل رز در استان تولید شده است.

او افزود: در استان ۲ واحد گلخانه با مساحت ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع به کشت گل رز اختصاص یافته است.

اکبری بیان کرد: خشکسالی‌ها کشاورزان را به سرمایه گذاری بیشتر در گلخانه ترغیب کرده است و تمام گل رز تولیدی استان در گلخانه‌های هیدروپونیک تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تولید گل رز در استان به علت دوری از بازار مصرف سود پایینی دارد ولی در صورت فراهم شدن امکان صادرات، توجیه اقتصادی بسیار بالاتری خواهد داشت.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تولید گل رز توانسته ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را نصیب تولیدکنندگان این گل کند.

اکبری گفت: ۸۵ درصد از گل های رز تولید شده در استان به شهر‌های تهران و مشهد ارسال می‌شود.

محموله ۱۵۸ کیلویی تریاک در نهبندان توقیف شد/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان”نهبندان” در بازرسی از یک سواری پژو، ۱۵۸ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از سواری پژو، ۱۵۸ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

درب خانه شریف بیرجند باز می شود/۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذار خانه شریف بیرجند در خصوص باز شدن این خانه تا آخر مهر قول مساعد داده است.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خانه شریف بیرجند به عنوان اولین هتل متفاوت در بیرجند که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارد، چند سال پیش به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

او افزود: سرمایه گذار این خانه در دولت قبلی از محل منابع خود در بانک تسهیلات دریافت کرده و مجددا امسال تسهیلات دولتی برای تأمین تجهیزات گرفته است.

شاهوردی بیان کرد: طبق قول سرمایه گذار، دربِ این خانه باید آخر شهریور به روی همشهریان باز می‌شد که دیروز طی جلسه‌ای با سرمایه گذار قول مساعد برای باز شدن آن تا آخر مهر را گرفتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سرمایه گذار خانه شریف، علت تأخیر در باز شدن این خانه را نرسیدن تجهیزات اعلام کرد که اکنون تجهیزات خریداری شده و تا زمان قول داده شده، به استان وارد می‌شود.

او عنوان کرد: این بنا به همت صندوق حفظ بنا مدیریت می‌شود و طی قرارداد ۱۵ ساله با سرمایه گذار، شخص تا ۱۵ سال فرصت دارد تا بنا را مرمت و از آن استفاده کند.

شاهوردی در پایان گفت: طبق مشاهدات، سرمایه گذار این خانه، املاک اطراف آن را نیز خریداری کرده و بستر مناسبی برای اقامت گردشگران ایجاد شده است.

اراضی ملی در شهرستان بیرجند رفع تصرف شد/۲

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از رفع تصرف ۲ هزار و ۶۶۲ متر مربع اراضی ملی در یکی از مناطق روستایی شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ جواد بخشی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اخباری را مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند به‌صورت غیرقانونی اقدام به تصرف اراضی کرده است، دریافت کردند و بررسی این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در معیت کارشناسان سازمان‌های مربوطه به محل تصرف اراضی اعزام شدند و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد، فردی اقدام به تصرف ۲ هزار و ۶۶۲ متر مربع به ارزش ۲۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماموران نسبت به رفع تصرف اراضی اقدام کردند اظهار داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه زمین‌خواری و خرید و فروش اراضی فاقد سند توسط افراد سودجو و کلاهبردار، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

نصب دستگاه ایکس ری در ایستگاه راه‌ آهن طبس/۲

مدیرکل راه‌ آهن شرق از نصب دستگاه ایکس‌ ری در ورودی ایستگاه راه‌ آهن طبس خبر داد.

 

حکامی قاسمی مدیرکل راه‌ آهن شرق گفت: با توجه به لزوم کنترل و بازرسی‌های دقیق با تکنولوژی‌های جدید در جهت ارتقای سطح امنیت، مبارزه با قاچاق و افزایش سرعت بازرسی برای بهبود خدمات به مسافران و ایجاد آرامش در سفر هموطنان، یک دستگاه ایکس ری به‌ روز در محل ورودی سالن مسافری ایستگاه راه‌آهن طبس نصب شد.

او ارزش این دستگاه را حدود ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد که به آخرین  قابلیت‌های جدید مجهز است.

 

 

 

شهرک تخصصی زرشک در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود/۳

شهرک تخصصی زرشک در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک در مهر امسال عملیات اجرایی شهرک تخصصی زرشک در این استان آغاز می‌شود.

“مهدی جعفری” افزود: در حاشیه برگزاری این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله جشن فرهنگسرا، همایش علمی، استارتاپ زرشک، نمایشگاه‌های مرتبط و دانش‌بنیان، تورهای گردشگری، رویداد شعر زرشک و کلنگ‌زنی شهرک تخصصی زرشک با حضور مسوولان کشوری و سفرا اجرا خواهد شد.

وی افزایش تقاضا و قیمت محصول زرشک، کمک به معیشت کشاورزان، ایجاد دغدغه بین مسوولان به منظور حمایت از این محصول ارزشمند را از اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی ذکر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: معرفی زرشک به ایرانیان و سراسر دنیا، کمک به فروش محصولات زرشک به‌صورت تره بار، افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور و نشاط و امید بین زرشک‌کاران، ایجاد دغدغه در بین مسوولان استان برای حمایت از زرشک‌کاران و تاکید بر نفش هویتی زرشک در معرفی خراسان جنوبی از دیگر اهدافی است که در جشنواره ملی زرشک به دنبال آن هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده، ارائه محصول زرشک خراسان جنوبی در حاشیه جام جهانی قطر و در قالب یک نمایشگاه است.

جعفری اظهار داشت: یکی از خواسته‌ها و پیشنهادهای مهم، ثبت ۱۵ مهر ماه به عنوان روز ملی زرشک در تقویم رسمی کشور است.

جشن برداشت زرشک از ۲۱ تا ۲۶ مهر امسال در شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند برگزار می‌شود و جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهر ماه برگزار خواهد شد.

خراسان جنوبی رتبه اول سطح زیر کشت و تولید زرشک را در ایران دارد.

 

 

 

 

توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان خراسان جنوبی/۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم و نیازمند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، با بیان این که مراسم نمادین توزیع این هدایا در دبستان های ایران و شهیدین قاسمی مهر شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: برای خرید این وسایل مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته موسوی نژاد، کمک به دانش‌آموزان محروم می‌تواند در تولید علم ، پژوهش، شکوفا سازی استعداد های بالقوه، ترویج فرهنگ نوع دوستی، دانش،شور و نشاط مدارس نقش بسزایی داشته باشد.

هزینه کرد ۵۵ میلیاردی برای تجهیز مدارس خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: درتابستان سال جاری،۳کاروان تجهیزات آموزشی،کمک آموزشی،اداری،خوابگاهی،کارگاهی، بهداشتی و ورزشی، به ارزش ۵۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به شهرستان ها ارسال شد تا بین مدارس استان توزیع شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد  با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ۹۴افتخار دارد که  شهید فرهنگی و ۳۶۱ شهید دانش آموز را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است.

وی با بیان این که ۲ هزار و ۱۶۸رزمند فرهنگی دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش بهارستان علم و ادب تلاش می کنند، عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مدارس استان به  یادمان شهدا و کلاس های در س مدارس به نام شهدای معلم و دانش آموز مزین شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تربیت تمام ساحتی و  در طراز انقلاب دانش آموزان استان را مهم ترین هدف خادمین آموزش و پرورش استان درقالب سند تحول برشمرد و خاطر نشان کرد: تحقق این مهم،نیازمند مشارکت،همکاری وهمراهی اولیای خانه و مدرسه می باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در سند تحول بنیادین بر تقویت ارتباط سه رکن مسجد، مدرسه و خانه تأکید شده است، خطاب به اولیای دانش آموزان ادامه داد: هوشیار باشید و مراقبت کنید تا فرزندانتان فریب توطئه های دشمنان داخلی و خارجی نخورده و مورد سوء استفاده عناصر وابسته داخلی و خارجی قرار نگیرند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اضافه کرد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب تا کنون سعی در به انحراف کشیدن انقلاب با مسخ هویت ایشان داشته و برای نیل به مقصود پلیدش بر موج هیجانات و احساسات پاک جوانان سوار می شود که در مسأله فوت بانو امینی و اغتشاشات به وجو آمده توسط احزاب جدایی طلب، به خوبی نمایان شد.

وی ضمن تشکر از مسئولین به ویژه استاندار معزز و رئیس  محترم شورای آموزش و پرورش، دفتر نماینده محترم ولی فقیه و سایر مسئولین شهرستانی درمراسم باز گشایی مدارس استان،اذعان کرد: جای دارد از درایت و همراهی مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان برای پخش زنده آیین بازگشایی مدارس، از سیمای خراسان جنوبی  نیز تشکر ویژه نمایم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یاد آور شد: در دوسال گذشته به دلیل شیوع کرونا، کلیه خدمات آموزشی و تربیتی مجازی ارائه می شد، که این خود علی رغم فرصت ها،تهدیدات فراوانی نیز برای دانش آموزان داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،  کم تحرکی، عدم اجرای درست فرایند تعلیم و تربیت و کسب مهارت های اجتماعی از سوی دانش آموزان رامهم ترین این تهدیدات دانست و بیان کرد: برای جلو گیری از افت آموزشی و پرورشی دانش آموزان  در تعطیلات امسال طرح تعمیق و تثبیت یاد گیری را برای دانش آموزانی که دچار افت تحصیلی شده بودند، اجرا نمودیم.

وی نوید یک سال تحصیلی شاداب، پویا با مشارکت همه دانش آموزان و اولیای ایشان با حضوری شدن کلاس های درس و به لطف واکسیناسیون گسترده توسط دولت مردمی و انقلابی، داد و افزود: تقویت مهارت های اجتماعی و تحکیم باورهای اعتقادی آنان مهم ترین رویکرد خادمین آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است که در سایه توجه به مسائل  پرورشی، اعتقادی، مذهبی به ویژه اهتمام به اقامه نماز جماعت در اول وقت  و قرار گرفتن این مهم در برنامه درسی مدارس به عنوان زنگ نماز محقق شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در پروژه مهر و بازگشایی مدارس ۳ محور اصلی فضا،تجهیزات و نیروی انسانی مد نظر قرار داشت، تأکید کرد: بدین منظور بیش از ۲۶۰۰ مدرسه در سطح استان برای پذیرش ۱۸۵ هزار دانش آموز آماده شده است .

وی، با اشاره به تخریبی بودن ۱۰ درصد مدارس استان عنوان کرد: هر چند با تلاش همکاران خوبم در اداره کل نوسازی مدارس استان ۱۸۱ کلاس استاندارد به فضاهای آموزشی استان افزوده شده،اما، علی رغم همه تلاش ها کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش استان به شمار می رود.

این مقام مسئول از فعالیت دو نوبته ۸۶ مدرسه استان خبر داد و ابراز داشت: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری، بهترین افراد برای پوشیدن لباس مقدس معلمی، از معبر و طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

به گفته موسوی نژاد ۳۹ میلیارد تومان برای توسعه خدمات آموزشی و پرورش در سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به خراسان جنوبی در هفته دولت مصوب شد که پیگیر تخصیص آن هستیم.

با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»؛

پوستر هفته ملی کودک ۱۴۰۱ منتشر شد/۲-۳

پوستر هفته ملی کودک ۱۴۰۱ منتشر شد

پوستر هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۱ با شعار « حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» طراحی و منتشر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این پوستر با توجه به شعار این هفته طراحی شده است، شعاری که سال گذشته نیز برای هفته ملی کودک انتخاب شده بود.

محسن میرزایی طراح و گرافیست این پوستر گفت: در طراحی پوستر هفته ملی کودک سعی کردم به این موضوع بپردازم که شادی و بازی کردن حق هر کودکی در هر موقعیت مالی، جسمی و… است و کودکان در هر شرایطی حق دارند که بازی کنند و شاد باشند.

میرزایی در ادامه افزود: با توجه به شعار هفته ملی کودک امسال، سعی کردم رنگ‌های شاد و پرانرژی در طرح استفاده کنم و عناصری مثل پرنده، پروانه، گل، خرگوش و… حس شاد بودن و امیدوار بودن به آینده را تداعی می‌کند.

طراح پوستر هفته ملی کودک گفت: ایده اصلی پوستر این است که همه کودکان، چه بانیازهای ویژه، چه فقیر، چه بچه‌های کار و همه حق طبیعی‌شان است که کنار هم شاد باشند و بازی کنند و برای ما بزرگترها هم یک الگوست که کودکان فارغ از هر موقعیتی با همدیگر دوست می‌شوند و بازی می‌کنند.

او در پایان یادآور شد که سعی کردم شادی و انرژی را در طرح پوستر نشان بدهم و این شادی می‌تواند در زندگی بزرگترها، والدین و خانواده‌ها انتقال پیدا کند و مسری باشد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ روزهای ۱۶ تا ۲۲ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

پوستر هفته ملی کودک ۱۴۰۱ منتشر شد

افزایش ۴ برابری خرید گندم از کشاورزان خراسان جنوبی/۲-۳

امسال حدود ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد که در مقایسه با پارسال ۴ برابر افزایش دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشاورزان پارسال تنها ۲ هزار و ۸۰۰خرید حدود ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی تن گندم تحویل مراکز خرید دادند که امسال با افزایش قیمت خرید، استقبال کشاورزان نیز افزایش یافت و میزان تحویلی گندم به حدود ۱۲ هزار تن رسید.

جعفری با اشاره به پرداخت کامل مطالبه کشاورزان در این خصوص افزود: کشاورزان استان امسال ۲ هزار و ۹۷۵ محموله گندم تحویل مراکز خرید دادند که در ازای آن ۱۳۴.۵ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ مرکز خرید و ۲ انبار غله در خراسان جنوبی، گندم کشاورزان را خریداری کردند گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم با افزایش ۲ برابری در مقایسه با پارسال، کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

امسال در خراسان جنوبی ۱۷ هزار هکتار زیرکشت گندم بود که پیش بینی برداشت از این سطح ۵۴ هزار تن بود.

 

 

صادارت ۲۵۵ میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی/۲-۳

در ۶ ماه گذشته، ۲۵۵ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ۴۸ میلیون دلار از این صادرات به وزنصادارت ۲۵۵ میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی ۳۹۴ هزار تن مربوط به کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی و مابقی صادرات به وزن ۳۷۹ هزار تن و ارزش ۲۰۷ میلیون دلار مربوط به سایر استان‌ها بوده که از گمرکات بیرجند، ماهیرود و بازارچه‌های مرزی استان به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

کوهگرد افزود: کاشی، صیفی جات، خرما، شمش چدن، کک متالوژی، زعفران روغن سوخت تقطیری، هیدرو کربن سبک، سیمان و گازوئیل عمده کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی است که به کشور‌های دیگر صادر شده است.

در این مدت همچنین ۴ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار کالا از جمله برنج، پنبه حلاجی شده و دانه‌ی پنبه، فروسیلیکون تیتانیوم دار، سنگ تالک و رل کاغذ از کشور‌های آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان به خراسان جنوبی وارد شده است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه گذشته همچنین ۶۴ هزار و ۱۶۶ تن آرد، شکر، فوفل، گازوئیل ونخود از کشور‌های روسیه، هند، اندونزی، جمهوری اذربایجان و ترکیه از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که به لحاظ وزن ۴۲ درصد افزایش داشته است.

 

 

 

 

افزایش سرعت وزش باد و گرد خاک در خراسان جنوبی/۲

سرعت وزش باد در مرز شرقی خراسان جنوبی افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک نیز به دنبال دارد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: دمای هوا همچنان کاهشافزایش سرعت وزش باد و گرد خاک در خراسان جنوبی نسبی دارد.

لطفی افزود: برای ساعات اولیه صبح دوشنبه در مناطق مرتفع شهرستان‌های سردسیر و کوهستانی استان مانند سربیشه و قائنات احتمال کمینه دمای نزدیک به شرایط یخبندان وجود دارد که برداشت محصولات کشاورزی مانند ذرت علوفه‌ای و انتقال به مکان‌های مناسب‌تر توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته علاوه بر شرایط جوی پایدار، به تدریج روند افزایش دمای هوا را هم پیش بینی می‌کنیم.

 

 

 

 

مرغ به دلیل اختلاف قیمت در خراسان جنوبی قاچاق می‌شود/۲-۳

مرغ به دلیل اختلاف قیمت در خراسان جنوبی قاچاق می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: دو سوم مرغ تولیدی استان مازاد بر نیاز است و بخشی از آن به دلیل اختلاف قیمت در بازار به صورت قاچاق از خراسان جنوبی خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری افزود: قاچاق مشکل اصلی در تامین مرغ گرم و اخلال در بازار است که با تشدید نظارت‌ها مرتفع خواهد شد.

وی گفت: روزانه ۱۱۰ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید می‌شود که از این میزان فقط ۳۰ تن در استان مصرف و بقیه به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجا که قیمت مصوب فروش گوشت مرغ در استان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و در استان‌های دیگر به بیش از این نرخ مصوب می‌رسد بعضا مرغداران و فروشندگان تمایلی برای فروش مرغ در استان ندارند.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد تظیم بازار مقرر شد که تولیدکنندگان پس از تامین نیاز استان مجاز به تامین بازار سایر استان‌ها هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: در این میان گوشت مرغ به دلیل اختلاف قیمت در بازار به‌صورت قاچاق از خراسان جنوبی خارج می‌شود این در حالی است که حمل هرگونه مرغ زنده و گوشت آن بدون مجوز دامپزشکی ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: در حوزه مجوز که برای کشتار دام مازاد اخذ شد متاسفانه از ظرفیت کشتارگاهی مناسبی برخوردار نیستیم و در صنعت کشتارگاهی با مشکل مواجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برخی کشتارگاه‌های استان طبق استانداردهای محیط زیست با مشکلاتی مواجه هستند و برخی واحدها نیز به دلایل مختلف همکاری نمی‌کنند که باید وارد چرخه شوند.

وی تصریح کرد: ظرفیت بسته‌بندی گوشت در استان ضعیف است هرچند تشکیلاتی وجود دارد و برخی مالکان بخش خصوصی پای کار نمی‌آیند.

جعفری گفت: در ارتباط با اهمیت تامین کالاهای اساسی در حال حاضر روغن به اندازه کافی وجود دارد و شکر هم با موافقت ستادهای تنظیم بازار شهرستان‌ها به قند تبدیل و تحویل شده است.

وی افزود: در زمینه تخم مرغ در استان مشکلی نداریم اما کنترل و نظارت بر نانوایی‌ها برای جلوگیری از قاچاق آرد باید تشدید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون سه هزار و ۵۷۱ بازرسی انجام شده و ۲ هزار و ۱۸ مورد هم مربوط به ستاد خبری بوده که در این رابطه ۱۱۹ پرونده تخلف تشکیل شده است.

 

 

درآمد ۱۳ میلیارد تومانی برق خورشیدی در خراسان جنوبی/۲-۳

تولید برق خورشیدی خانگی، از آغاز امسال ۱۳ میلیارد تومان درآمد نصیب ۵۷۱ خانوار استان کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: ۳۰۱ خانوار روستایی و ۲۷۰درآمد ۱۳ میلیارد تومانی خورشیدی در جیب خانوار‌های استان خانوار شهری استان، در مجموع ۵۷۱ نیروگاه خانگی خورشیدی با ظرفیت تولید ۶ هزار و ۵۴۵ کیلووات نصب دارند که از آغاز امسال ۶ هزار مگاوات ساعت برق تولید کرده اند.

دادگر افزود: بیشترین تعداد نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی با ۱۲۰ نیروگاه مربوط به شهرستان طبس و بیشترین ظرفیت تولید برق خورشیدی استان مربوط به شهرستان قائنات با هزار و ۲۰۷ کیلووات است.

وی گفت: در خصوص سیاست‌های دولت برای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر در استان، همکاری برای احداث ۴ هزار دستگاه نیروگاه ۵ کیلوواتی توسط بسیج سازندگی برای مددجویان کمیته امداد و افراد تحت پوشش بهزیستی در دستور کار قرار دارد.

علاوه بر نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی، تولید برق در چهارمزرعه خورشیدی صنعتی استان شامل نیروگاه ۱۰ مگا واتی خوسف، ۷ مگا واتی سربیشه، یک مگا واتی بشرویه و ۵۰۰ کیلوواتی ارسک انجام می‌شود که از ابتدای سال در مجموع ۱۵ هزار مگاوات ساعت تولید برق داشته اند.

 

 

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: فتنه‌گری‌ با ارائه مستندات برای مردم بازگو شود/۳

امام جمعه بیرجند: فتنه‌گری‌ با ارائه مستندات برای مردم بازگو شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: باید در جهاد تبیین با ارائه مستندات، فتنه‌گری دشمن را برای مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان بازگو کنیم تا فریب دشمن را نخورند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مدیرکل جدید و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یک غده سرطانی و منبع فساد که مانع بزرگی سر راه بشر قرار دارد و از محاسبات پی می‌برید که آن اندیشه، فرهنگ و سیاست غرب و قاره اروپا است.

وی بیان کرد: از ۴۰۰ سال قبل که اروپایی‌ها وارد صحنه استعمار شدند اولین قدمی که بعد از حضور بعضی کشورهای اروپایی در غرب آسیا برداشتند، حضورشان در قاره آمریکا بود که افسانه‌هایی ساختند در حالی که واقعیت چیز دیگری است، قاره آمریکا تمدن و جمعیت داشت و کشف شده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به طوری که در آماری بین ۶۰ میلیون تا ۸۰ میلیون مردم بومی آمریکا را از بین بردند و بر سنگ قبر آنها ایالات متحده را بنا کردند؛ بعدها در قاره آسیا رسما به تصرف پرداختند و هرجا رفتند فساد کردند لذا ابزار پیروزی آنها فساد است، از مواد مخدر گرفته تا منکرات و با اندیشه اصالت لذت و اقتصاد، ویران کردن شهرها و انواع سوء‌استفاده‌ها از ابزار غرب است.

وی یادآور شد: غرب بعد از جنگ جهانی دوم در بیش از ۵۰ کشور دخالت مستقیم کرده و هرجا پا گذاشته فساد ایجاد کردند؛ در زمان جنگ جهانی دوم با ورود متفقین و دستور توقف دفاع، حدود ۶ میلیون نفر از بین رفتند، بعد از انقلاب اسلامی نیز یک جنگ تمام عیار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداختند و تا توانستند از انسان‌های خوب کشور را از بین بردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در کنار این اقدامات، انواع و اقسام فساد فرهنگی را انجام می‌دهند، اول مردم را فاسد و بعد حمله می‌کنند که این کار را ۷۰۰ سال قبل در آندلس اسلامی نیز اجرا کردند و اگر در جهاد تبیین با مستنداتی که دارد بتوان اینها را برای مردم عزیز ایران اسلامی به‌خصوص جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا افراد کم‌تجربه گول مکر و حیله دشمن را نخورند.

وی گفت: در فتنه اخیر بخش عظیمی مربوط به باورهای کاذبی بود که افراد نمی‌دانستند و اگر مسائل اصلی کشورهای غرب به‌صورت مختصر در اختیار جوانان قرار گیرد، بعد جای ننگ دارد که کسی منبع‌اش بی بی سی انگلیسی باشد، این کم‌فروشی و گرانفروشی‌ها نیز فرهنگ غرب است که باید جامعه ما از آن ننگ داشته باشد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این نارضایتی‌ها نیز به وسیله اشخاصی ایجاد می‌شود که به سمت فرهنگ غرب هستند زیرا آنها از پشت مرز که نمی‌توانند کاری کنند بلکه اشخاصی هستند که با فضای مجازی یا فضای حقیقی این نارضایتی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از بهترین جمعیت ایران را در یک شکارگاه به شهادت رساندند و به جای آن از کسانی پشتیبانی می‌کنند که اگر در جهاد تبیین درست تبیین شود، جامعه ما مصونیت پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شهدا و خانواده شهدای ما اسناد انقلاب هستند و انقلاب ما اسلام ماست که امیدواریم بعد از ۴۰ سال آزمون و خطا به این آرمان بزرگ برسیم و باید یک کتاب مستقل و مستند در این زمینه تدوین و چاپ شود همچنین شهدای ناشناخته استان به جامعه معرفی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*