گفته می شود

گفته می شود «دهقانی فیروزآبادی»، گزینه محتمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. از دلایل استعفای ستاری اطلاع خاصی در دست نیست، اما شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این استعفا به زودی پذیرفته خواهد شد و رایزنی برای تعیین جانشین وی هم به نتایج نهایی رسیده است؛ دستورکاری که تا نهایی شدن آن، ستاری با قوت به فعالیتش ادامه خواهد داد و حضور وی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استعفا، بر این اساس رقم خورده است.

گفته می شود علی‌محمد نمازی با اشاره به حواشی اخیر درباره سفر، زندگی و تحصیل فرزندان برخی مسئولان در خارج از کشور گفته دلیل اعتراض و ناراحتی جامعه، تفاوت در گفتار و رفتار مسئولان است. به گواه آمار خیلی از جوانان کشور در سال‌های اخیر مهاجرت کرده یا درصدد مهاجرت هستند. آن‌هایی که مانده‌اند نیز عموما میل به رفتن دارند و از وضع موجود ناراضی هستند، اما همین که معلوم می‌شود یکی از این افراد مهاجرت کرده، نسبتی با یکی از مسئولان دارد، جنجال به پا می‌شود. انتقادات گسترده‌ای که در روز‌های اخیر نسبت به زندگی پسر انیسه خزعلی در کانادا مطرح شد و به طور کلی خانواده خزعلی را زیر ذره‌بین برد،  مصداق این مدعاست که با واکنش‌های مختلفی همراه بود. برخی از کاربران در شبکه‌ها اجتماعی مواضع ضد غربی مسئولان را یادآور شدند. برخی از مخالفت رئیسی با ادامه فعالیت افرادی که فرزندانشان کشور را ترک کرده‌اند در دولت گفتند. برخی شروع به توجیه و حساب پدران و پسران را جدا کردند. برخی برخورد‌های جناحی با این موضوعات را مرور کردند و … .
گفته می شود روزنامه جمهوری اسلامی نوشته میزان مهاجرت‌ها از کشور که قبلاً در سطح دانشجویان و اساتید و پزشکان و سایر تحصیل‌کرده‌ها و همچنین بازرگانان بود، اکنون به سطح دانش‌آموزان و پرستاران و دانش‌بنیان‌ها تسری پیدا کرده است. فعالیت شدید جریان‌های پردافعه در داخل کشور که متأسفانه از امکانات زیادی نیز برخوردارند با همراهی شبکه‌های برنامه‌ریز، هدفدار و البته پرجاذبه خارجی، به شدت مشغول فعالیت برای خالی ساختن ایران از نیرو‌های بااستعداد کشور هستند. عاملان این توطئه مشترک، با شتاب فراوان در حال دزدیدن سرمایه اصلی کشور یعنی نیرو‌های بااستعداد هستند و مسئولان غیر از ابراز نگرانی و شعار دادن کاری انجام نمی‌دهند.
گفته می شود محمد فاضلی، جامعه شناس گفته تغییرات اجتماعی بزرگی در حال وقوع است. شاخص تغییرات؟ به اطراف خود بنگرید. به احتمال زیاد پنج نوع فرد می‌بینید: یک طلاق گرفته، یک بیکار، یک مهاجرت کرده، یک معتاد و یک نفر با سطحی از اختلال روانی. همه نشانگر سطحی از به‌هم‌ریختگی و تغییرات اجتماعی هم هستند، و ترکیب آن‌ها نشانگر شدت.
گفته می شود آمار‌ها نشان می‌دهد اجاره مسکن در مرداد امسال نسبت به تیر سال جاری افزایش ۶.۴ درصدی در تهران و ۷.۴ درصدی در همه مناطق شهری کشور داشته است. محمود اوالد، کارشناس اقتصاد مسکن گفته موضوع افزایش نرخ اجاره بها ریشه در کاهش درآمد سرانه مردم در کشور دارد که طی ده سال گذشته تشدید شده است. درآمد سرانه مردم در کشور به دلیل کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی، به شدت کم شده است. در واقع در یک دهه اخیر متوسط نرخ رشد اقتصادی در کشور در حد صفر بوده و این امر موجب شده درآمد سرانه کاهش یافته و مردم عملا فقیرتر شوند.
گفته می شود علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید نظام کنترل بازار را جدی گرفت، گفته متاسفانه وزارت صمت در این زمینه موفق نبوده است و وزارت جهادکشاورزی نیز در کنترل بازار محصولات کشاورزی و دامداری موفق نیست لذا هر دو وزارتخانه باید یک تکان جدی به خود دهند.
گفته می شود وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که نیروهای ارتش اوکراین به زودی در دانمارک آموزش خواهند دید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*