کلاهبرداری از حساب کاربران با برنامه‌های موبایل بانک جعلی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی  از کشف پرونده‌ای میلیونی که با سهل‌انگاری مالباخته اتفاق افتاده خبر داد.

سرهنگ الوانی گفت: کاربران بایستی اینترنت بانک خود را حتما از سایت بانککلاهبرداری از حساب کاربران با برنامه‌های موبایل بانک جعلی مربوطه دانلود کنند.

وی با اشاره به مراجعه مردی جوان مبنی بر اینکه از نرم‌افزار موبایل بانک را از بستر اینترنت دانلود و پس از مدتی کار با نرم افزار متوجه برداشت غیر‌مجاز۵۰ میلیون تومان از حسابم توسط فردی نا‌شناس شدم افزود : با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد  که مجرم سایبری این مبلغ را به حسابی متقرقه واریز کرده است که با هماهنگی مقام قضائی این مبلغ درکوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب فرد مالباخته برگشت داده شد و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای سیر  مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد .

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت : کاربران فضای مجازی نرم افزار‌های موبایل بانک را از سایت بانک مربوطه دانلود کرده و به هیچ عنوان آن را از سایت‌های متفرقه و یا شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنند چرا که احتمال دارد این نرم افزار‌ها به بد‌افزار آلوده باشند و پس از نصب، حساب بانکی آنان خالی شود.

سرهنگ الوانی افزود :  سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران  می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند .

وی گفت :  شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*