حوادث/ همسر شلیر: گوران باید اعدام شود/پایان کلاهبرداری‌های سردار و سرهنگ قلابی/دفــاع مشــروع، متهــم را از قصاص نجات داد

همسر شلیر: گوران باید اعدام شود
«همسرم جانش را داد، اما اجازه نداد که گوران به او دست‌درازی کند. او درست مقابل چشمان دختر و پسرمان از پنجره طبقه دوم به کوچه سقوط کرد و جان باخت و حالا تنها خواسته ما اعدام هرچه زودتر کسی است که زندگی ما را نابود کرد.» سلام شهیدی، همسر شلیر رسولی: پسرم ۱۷ساله است و دخترم ۱۱ساله. وقتی شلیر افتاد، هر دوی آن‌ها داخل کوچه بودند و با گریه و فریاد کمک می‌خواستند. مادرشان درست مقابل چشمان آن‌ها سقوط کرد و به خیابان افتاد. گوران همسایه روبه‌رویی ما بود. حالا فهمیده‌ام که اوباش بوده و سابقه کیفری هم داشته است. شاید باور نکنید، اما روز بعد از این حادثه مردم مریوان که از این ماجرا عصبانی شده بودند به خانه گوران حمله کردند. شیشه همان پنجره‌ای که شلیر از آنجا سقوط کرد را شکستند و می‌خواستند آنجا را آتش بزنند، اما ما خواهش کردیم که این کار را نکنند. چون می‌خواستیم همه‌چیز را به قانون بسپاریم. نه تنها درخواست ما بلکه همه مردم مریوان این است که خیلی زود گوران مجازات و اعدام شود.

پایان کلاهبرداری‌های سردار و سرهنگ قلابی

دو مأمور قلابی که در دو پرونده جداگانه با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس و حمل سلاح از مردم کلاهبرداری می‌‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش «ایران»، در نخستین پرونده مأموران کلانتری بازار تهران گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری مردی با لباس نظامی در محدوده بازار دریافت کردند که نشان می‌‌داد وی با حمل کلت جنگی و نصب و جعل عنوان نظامی سرتیپ دومی یکی از ارگان‌های نظامی، دست به اقدام مجرمانه می‌‌زند که در ادامه مأموران پلیس موفق شدند متهم را در حالی که با یکی از شهروندان در حال گفت‌وگو بود، شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ امیرهوشنگ امیری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: با بررسی بیشتر پلیس و استعلام‌های لازم مشخص شد که متهم نظامی نبوده و در هیچ یک از ارگان‌های نیروهای مسلح فعالیت نمی‌کند و بدون داشتن کارت شناسایی و فقط  با پوشیدن لباس فرم و نصب آرم و علائم سرداری (سرتیپ دومی) و حمل یک سلاح کلت جنگی در سطح شهر تردد می‌‌کند. در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی سابقه‌دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه به دفعات مختلف دستگیر شده و تحمل کیفر داشته است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه با دستور قضایی متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت از شهروندان خواست، در صورت مشاهده چنین افرادی گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق سامانه پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری سرهنگ قلابی
در پرونده دیگر مردی  پس از تصادف با یک خودرو، خود را سرهنگ پلیس آگاهی معرفی کرده و قصد سوء استفاده از این عنوان را داشت که دستگیر شد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی، جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در مورد این متهم گفت: در پی وقوع تصادفی که در محدوده میدان آزادی رخ داد و با تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی، عوامل کلانتری آزادی به نشانی اعلامی اعزام  شدند و هنگام حضور در محل فردی که تصادف کرده بود، خود را از عوامل پلیس آگاهی معرفی کرد. مأموران در همان تحقیقات اولیه به این فرد مشکوک و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که وی مأمور نیست.
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه افزود: در بررسی‌های بیشتر از خودروی متهم یک عدد اسلحه کلت کمری و یک رشته دستبند فلزی و بی سیم دستی و کارت شناسایی با درجه سرهنگی کشف شد و متهم ۴۰ ساله پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد  به منظور کلاهبرداری از شهروندان خود را مأمور پلیس معرفی می‌‌کرده است.

دفــاع مشــروع، متهــم را از قصاص نجات داد

مرد جوان که به خاطر اختلاف مالی بر سر فروش یک خودرو دوستش را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دادگاه کیفری به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اوایل سال گذشته با گزارش یک درگیری خونین در محله عبدل آباد آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری بر سر اختلاف مالی بوده و دو مرد جوان با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. در ادامه و در حالی که یکی از مجروحان به نام میثم وضعیت جسمی بهتری داشت باخبر شد که دوستش به نام مهدی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است. بنابراین از ترس گرفتار شدن و دستگیری به اتهام قتل مخفیانه فرار کرد و سپس به ترکیه گریخت.
در حالی که خانواده مقتول خواهان دستگیری و مجازات متهم بودند و ردیابی‌ها برای دستگیری میثم ادامه داشت، چند ماه بعد مأموران پلیس دریافتند میثم به ایران بازگشته و بدین ترتیب وی بازداشت شد. متهم در بازجویی‌های اولیه به درگیری با مهدی اعتراف کرد و گفت: چند ماه پیش از درگیری من و برادرم با یکی از دوستان‌مان به نام ماهان بر سر خرید یک خودرو اختلاف مالی در حدود ۲۰ میلیون تومان پیدا کردیم از این رو برای حل این مسأله مقابل خانه‌اش رفتیم و در حال بحث و جدل بودیم که به یکباره مهدی برادر ماهان با یک چاقو به سمت ما حمله کرد و چند ضربه به ما زد.  من از چند ناحیه مجروح شدم و دست و پاهایم بشدت آسیب دید در حالی که خون زیادی از بدنم می‌‌رفت، چاقویی را از جیبم بیرون آوردم و برای دفاع از خودم دو ضربه به او زدم و پس از آن خودم هم بیهوش روی زمین افتادم و اورژانس من و مهدی را به بیمارستان منتقل کرد که یک روز بعد متوجه شدم مهدی فوت کرده و من هم از ترس دستگیری به ترکیه فرار کردم.
با اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست اشد مجازات کردند.پس از آن متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت و ضمن رد اتهامش گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم. مستندات پزشکی من موجود است. من شروع کننده این درگیری نبودم و حمله نکردم. برای دفاع از خودم و چون حس کردم مهدی می‌‌خواهد مرا بکشد از توی جیبم به سختی چاقویم را بیرون آوردم و به او ضربه زدم. باور کنید آنقدر حالم بد بود که فقط می‌‌خواستم درگیری تمام شود اصلاً فکر نمی‌کردم زنده بمانم. مطمئن هستم که اگر من نمی‌زدم، او من را می‌‌کشت.
پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و به تشخیص قضات مبنی بر دفاع مشروع، وی را به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*