گفته می شود

گفته می شود دکتر محمد رییس‌زاده، رییس‌کل سازمان نظام پزشکی گفته در حوزه رشته‌های تخصصی رشته‌هایی مانند جراحی اطفال، جراحی قلب اطفال و … متقاضی کمی برایشان وجود دارد. در حالی که این‌ها رشته‌های سنگینی هستند. باید توجه کرد که کار در این رشته‌ها سنگین و طول دوره تحصیل در آن‌ها نیز بسیار سنگین است. همچنین با اینکه وزارت بهداشت در بحث سقف‌گذاری برای کارانه‌ها تمهیداتی اندیشیده و وضعیت مقداری بهبود یافته است، پرداختی‌ها همچنان متناسب با میزان سختی کار در این رشته‌ها نیست و طرح‌هایی مانند قاصدک، مالیات پلکانی و سقف‌گذاری برای کارانه‌ها، باعث می‌شود که پزشک متناسب با زحمتی که می‌کشد و متناسب با سنگینی عمل‌ها دریافتی نداشته باشد. بر همین اساس هم کسی تمایل ندارد وارد این رشته‌ها شود.

 

گفته می شود عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی و پوشاک ایران گفته قاچاقچیان در فضای مجازی صفحه دارند، تبلیغ می‌کنند و حتی انتقال کالای قاچاق کانتینری را در صفحات خود به نمایش می‌گذارند و کم کم بلاگر‌های قاچاق ایجاد می‌شوند.

 

گفته می شود شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده زنگ هشدار درگذشت مهسا امینی را جدی بگیرید
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به درگذشت خانم مهسا امینی و واکنش‌ها، تحلیل‌ها و حوادث پس از آن بیانیه‌ای صادر کرد: وقتی به وظایف درست عمل نمی‌شود، پیامد‌ها و اقدامات مهندسی شده دشمن نمایان می‌شود و تازه هشیار می‌شویم که چه اقدامات ناگواری در فضای اجتماعی افتاده است. از مجموعه مصوباتی که در مورد حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است کمتر از ۱۰ درصد جنبه کنترلی دارد، ۹۰ درصد مصوبات جنبه تعلیم و تربیت، فرهنگ سازی، تقویت دانش، آگاهی بخشی و ترویج الگو‌های سالم زندگی در میان نسل جوان دارد. از مجموعه مصوبات بیشترین وظایف برعهده صدا و سیما، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی است. ماجرای خانم مهسا امینی زنگ هشداری برای تمامی دستگاه‌های مسئول برای انجام وظایف عمدتا فرهنگی و معرفت افزایی است، تا در آینده شرمنده مردم و خانواده‌های ایرانی نباشیم.

 

 

 

گفته می شود انجمن علمی روانپزشکان ایران در نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن برشمردن تبعات عملکرد گشت ارشاد در سلامت روانی جامعه خواهان “بازنگری در اصل قانون یا دست‌کم روش‌های اجرایی آن” شد. در این نامه که به امضای دکتر مجید صادقی، رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران رسیده است، ادراک ناامنی، بی‌اعتمادی، افزایش خشونت، ادراک بی‌عدالتی و تسریع روند نزولی سلامت روان مردم از جمله مهمترین تبعات عملکرد گشت ارشاد عنوان شده و آمده است: به جز عوارض زیان‌بار اجتماعی، اثرات فردی خشونت را نیز نباید نادیده گرفت. اموری چون جلب افراد، انتقال اجباری آن‌ها و گرفتن تعهد به خودی خود از نظر روانی فرایندی آسیب‌رسان است که به ویژه در کنار احساس بی‌عدالتی و بی‌حمایتی می‌تواند اختلالی جدی، ناتوان‌کننده و درازمدت در ذهن و رفتار آن‌ها به یادگار بگذارد.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اهداف برنامه ششم توسعه محقق نشد، گفته طبق اعلام بانک مرکزی در ۵ ساله برنامه ششم، در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۵ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده است.

 

 

گفته می شود وزیر صمت گفته امروز گفته می‌شود، حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط بیشتر در بازار وجود ندارد و این رقم تنها برای تولید یک ماه موتورسیکلت و خودرو است و پس از آن ما دوباره دچار توقف تولید می‌شویم و شاهد بازار سیاه گواهی اسقاط خواهیم بود و امروز نیز شاهدیم که گواهی اسقاط در اسفندماه ۴ میلیون تومان قیمت داشت، اما در تیرماه به مبلغ ۲۲ میلیون تومان رسید، البته با ارائه لایحه دولت به ۱۶ میلیون تومان رسید و شاهد بازار سیاه و ملتهب گواهی اسقاط هستیم.

 

 

گفته می شود رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفته افرادی که با روش‌ها و ترفند‌هایی مانند کارت به کارت کردن، دریافت سکه و دلار و … در تلاش برای کتمان درآمد و نپرداختن مالیات هستند، در حقیقت حقوق عامه را نادیده می‌گیرند. چرا باید صاحبان برخی مشاغل از پرداختن مالیات ممانعت کنند و کارمندان و حقوق بگیران با درآمد ثابت به صورت منظم مالیات بپردازند؟

 

 

 

 

گفته می شود به دنبال انتشار فراخوان‌های دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری اعتراضات غیرقانونی، عده‌ای از افراد با بی توجهی به تذکرات پلیس قصد جهت دهی به این اعتراضات و برهم زدن نظم و امنیت عمومی را داشتند در بیرجند دستگیر شدند.

 

 

 

گفته می شود میزان استقلال یک رسانه را بر اساس سه عامل می‌توان سنجید: «جهت‌گیری محتوایی رسانه»، «منابع مالی رسانه» و «ساختار مدیریت رسانه» که دو مورد اخیر، به نوعی به هم مرتبطند. اسفندماه ۱۴۰۰، اخباری از گردن زدن ۸۱ نفر در عربستان منتشر شد که بخشی از آن‌ها مخالفان سیاسی عقیدتی حکومت عربستان سعودی بودند؛ اقدامی که حتی بی‌بی‌سی فارسی هم به انتقاد از آن پرداخت. اما کل محتوای منتشره در ایران اینترنشنال درباره این رویداد خشن و ترسناک، سه خط بود. ریاست کمپانی «Volant Media» که اکنون شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را اداره می‌کند، برعهده شخصی به نام «عادل عبدالکریم» یک تبعه سعودی است که رابطه‌ای طولانی با مقام‌های اجرایی مرتبط با دربار سعودی از جمله «عبدالرحمن الراشد» دارد. عربستان سعودی، ۲۵۰ میلیون دلار برای ایجاد شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» کمک کرده است که هیچ آگهی تبلیغاتی ندارد. تحقیقات درباره اجاره‌بهای پرداختی این شبکه و همچنین حقوق پرداختی به کارکنان بیانگر هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلاری آن است.

 

 

 

 

گفته می شود عضو شورای شهر تهران درخواست کرد که نتیجه گزارش نهایی کلیه دستگاه‌های ذیربط درباره علت فوت مهسا امینی اعلام شود. نرجس سلیمانی در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: از دست رفتن جان شیرین مهمان شهرمان را صمیمانه به خانواده امینی تسلیت گفته و برای ایشان به نیابت از شهروندان تهرانی صبر جمیل از خداوند منان خواستارم. در عین حال منتظر گزارش نهایی کلیه دستگاه‌های ذیربط برای درک صحیح و دقیق علل اصلی ماجرای پیش آمده‌ایم.

 

 

 

گفته می شود رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به موضوع مهسا امینی: مردم مراقب باشند و فریب جریانات انحرافی را نخورند
حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری: مردم مراقب باشند و فریب جریانات انحرافی را نخورند و برای این موضوع نباید اصل نظام را هدف قرار داد. دشمن با هدایت این جریان و انحراف آن به سمت خواسته‌ها و نقشه‌های شوم خودشان، سعی در تفرقه افکنی و ارائه رفتار‌های ساختارشکنانه و ضدیت با نظام را دارند. اتفاقی که نباید رخ می داد و باید اصل قضیه روشن و در صورت احراز بروز تخلف، تمامی ابعاد آن بررسی و با مسببان و عوامل این وضعیت، برخورد قانونی شود

 

 

گفته می شود روزنامه اطلاعات نوشته داستان جامعه ما شده قصه آن کسی که بر سر شاخ نشسته بود و داشت بن می‌برید. متأسفانه زیر سوال بردن این شیوه‌های زیانبار برای مردم و حکومت به یک تابو تبدیل شده و باز بدتر از همه این که به دلیل نبود آموزش‌های مناسب به ناهیان از منکر و آمران به معروف، خود اجتهادی بعضی از آنها، هم بار گرانی را بر باور‌های دینی نسل جوان تحمیل کرده است و هم زیان‌های جبران ناپذیری را بر کشور و حیثیت جهانی ایران عزیز. اگر قرار باشد که نصف رانندگان یک شهر یا کشور از چراغ قرمز عبور کنند، می‌توان همه آن‌ها را جریمه کرد. اما عقل سلیم ایجاب می‌کند، در چنین مواردی در وضع مقررات نامتناسب و نامناسب راهنمایی و رانندگی شک کرد و خواستار اصلاح آن به گونه‌ای شد که پس از هر بار جریمه راننده، به‌جای تشویق مأمور جریمه نویس، به فکر راننده‌ای هم بود که نقص مقررات با تألم روحی که به او وارد می‌کند، وی را در مسیر نا خواسته یک تصادف قرار ندهد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*